1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



10 лютого 2021 року

м. Київ

справа № 812/640/16

адміністративне провадження № К/9901/41919/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Білоуса О.В.,

суддів - Блажівської Н.Є., Желтобрюх І.Л.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2017 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 серпня 2017 року у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Луганськтепловоз" до Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, Головного управління Державної казначейської служби України в Харківській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

ПАТ "Луганськтепловоз" (далі - Товариство) звернулося до суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС (далі - СДПІ у м. Луганську), Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС (далі - СДП у м. Харкові), Головного Управління Державної казначейської служби України у Харківській області (далі - ГУ ДКСУ у Харківській області), в якому, з урахуванням уточненої позовної заяви (т.1 а.с. 4-8, т.21 а.с. 127-129), просило:

- визнати протиправною бездіяльність СДПІ у м. Луганську, перебіг якої розпочався 2 липня 2015 року та триває, що втілилася у ненаданні до ГУ ДКСУ у Луганській області висновку про відшкодування ПАТ "Луганськтепловоз" податку на додану вартість за травень 2014 року на суму 61 491 525 грн;

- зобов`язати СДПІ у м. Харкові у п`ятиденний строк з дня ухвалення судом рішення подати до ГУ ДКСУ у Харківській області висновок із зазначенням суми податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню за декларацією з ПДВ за квітень 2014 року в розмірі 61491525,00 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 серпня 2017 року, позов задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність СДПІ у м. Луганську щодо ненадання висновку про розмір суми бюджетного відшкодування за травень 2014 року на суму 61 491 525 грн ГУ ДКСУ у Луганській області; зобов`язано СДПІ у м. Харкові надати ГУ ДКСУ у Харківській області висновок про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за декларацією з податку на додану вартість за травень 2014 року в розмірі 61 491 525 грн ПАТ "Луганськтепловоз".

Не погодившись з ухваленими у справі судовими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Харківське управління Офісу великих платників податків ДФС звернулося з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просило рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати, а в задоволенні позову відмовити.

ПАТ "Луганськтепловоз" скористалося своїм правом та надіслало до суду заперечення на касаційну скаргу, в якому, посилаючись на встановлені обставини та висновки оскаржуваних судових рішень зазначило, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій прийняті з дотриманням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим просило відмовити у задоволенні касаційної скарги, а рішення судів першої та апеляційної інстанцій залишити без змін.

У судове засідання, призначене на 10 лютого 2021 року, учасники справи не прибули, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, будь-яких заяв чи клопотань до суду не подавали.

Враховуючи, що учасники справи у судове засідання не з`явились, колегія суддів вирішила продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження (частина дев`ята статті 205 КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах доводів і вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для часткового задоволення касаційної скарги.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ПАТ "Луганськтепловоз" зареєстрований в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрований як платник податку на додану вартість відповідно до витягу №1528054500027 з реєстру платників податку на додану вартість (т.1 а.с.9,10).

До вересня 2016 року Товариство перебувало на обліку в СДПІ у м. Луганську як платник податків, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 09.07.2015 №1528051400090 (т.1 а.с.11).

Розпорядження Державної фіскальної служби України від 18.09.2016 №47-р. "Щодо переведення платників податків" платника СДПІ у м. Луганську - ПАТ "Луганськтепловоз" переведено на обслуговування до СДПІ у м. Харкові (т.21 а.с. 240-241).

18.06.2014 позивачем в порядку та формі, передбачених п.201.15 ст.201 ПК України, до СДПІ у м. Луганську подано податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2014 року з додатками, серед яких були розрахунок суми бюджетного відшкодування та заява про повернення суми бюджетного відшкодування в розмірі 61 525 452,00 грн.

На підставі наказу від 21.04.2015 №34 у період з 20.05.2015 до 26.05.2015 СДПІ у м. Луганську проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з питань достовірності бюджетного відшкодування та нарахування від`ємного значення податку на додану вартість за квітень, травень, червень, грудень 2014 року, за результатами якої складено акт від 03.06.2015 №14/19-0/05763797.

Пунктом 4.1 висновків акту перевірки встановлено наступні порушення позивачем:

- п.198.1, п.198.2 ст.198, пп.201.6, пп.201.7, пп.201.10 ст.201 ПК України - завищено суму податкового кредиту за квітень 2014 року у сумі 34927,00 грн, що призвело до завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у сумі 34927,00 грн;

- п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.3, п.200.4 ст.200 ПК України - завищено заявлену суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за травень 2014 року на загальну суму ПДВ у розмірі 34927,00 грн.

Таким чином, в ході перевірки підтверджено суму бюджетного відшкодування за травень 2014 року у розмірі 61 491 525 грн, не підтверджено - 34 927 грн.

09.06.2015 ПАТ "Луганськтепловоз" до СДПІ у м. Луганську подані заперечення №866-197 до акта перевірки, в яких Товариство просило анулювати висновки, викладені в акті перевірки, про завищення суми від`ємного значення між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетним відшкодуванням за квітень, червень, грудень 2014 року в розмірі відповідно 34927,00 грн, 14450,00 грн та 1472637,00 грн; про завищення бюджетного відшкодування за травень, липень 2014 року, січень 2015 року на суму відповідно 34927,00 грн, 14450,00 грн, 1472637,00 грн.

11.06.2015 позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за період травень 2014 року, яким зменшено від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 34927,00 грн, від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного (податкового) періоду, за вирахуванням позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 34927,00 грн, та суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 34927,00 грн, а також розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету, на суму 61 491 525 грн.

Листом СДПІ у м. Луганську за результатами розгляду заперечень позивача до акту перевірки надано відповідь від 16.06.2015 №1658110/0/28-05-19 "Про розгляд заперечень" з посиланнями на подання позивачем уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за травень 2014 року.

Вважаючи, що СДПІ у м. Луганську допустило бездіяльність, не надаючи висновок ГУ ДКС про належне йому бюджетне відшкодування, про яке йшла мова вище, звернувся до суду.

Задовольнивши позов, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що на підставі акта перевірки від 03.06.2015 №14/19-0/05763797 СДПІ у м. Луганську не приймалося податкових повідомлень-рішень, натомість суму бюджетного відшкодування за травень 2014 року в розмірі 61 491 525 грн за результатами перевірки підтверджено, а висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, всупереч вимог статті 200 ПК України - не надано.


................
Перейти до повного тексту