ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 лютого 2021 року
м. Київ
справа № 420/5740/19
адміністративне провадження № К/9901/808/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., судді Желєзного І.В., судді Коваленко Н.В.,
за участю секретаря судового засідання: Лупу Ю.Д.,
представника позивача Глиняної Г.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у касаційному порядку адміністративну справу № 420/5740/19
за позовом приватного підприємства "Мода"
до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Державної архітектурно-будівельної інспекції України
про визнання дій та рішень протиправними, зобов`язання вчинити певні дії
за касаційною скаргою Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради
на рішення Одеського окружного адміністративного суду у складі судді Єфіменка К.С. від 29 жовтня 2019 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Єщенка О.В., Димерлія О.О., Танасогло Т.М. від 12 грудня 2019 року,
В С Т А Н О В И В :
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
У вересні 2019 року приватне підприємство "Мода" (далі - ПП "Мода", позивач) звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (далі - Управління ДАБК Одеської МР, відповідач), в якому, з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просило:
- визнати протиправними дії Управління ДАБК Одеської МР щодо прийняття наказу № 01-13/398 ДАБК від 27 вересня 2019 року "Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД 112182691771 від 26 вересня 2018 року";
- скасувати наказ Управління ДАБК Одеської МР № 01-13/398 від 27 вересня 2019 року "Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД 112182691771 від 26 вересня 2018 року";
- визнати протиправними дії Управління ДАБК Одеської МР щодо прийняття наказу № 01-13/399 ДАБК від 27 вересня 2019 року "Про скасування права на виконання підготовчих робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ОД 010172901570";
- скасувати наказ Управління ДАБК Одеської МР № 01-13/399 ДАБК від 27 вересня 2019 року "Про скасування права на виконання підготовчих робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ОД 010172901570".
В обґрунтування позову зазначено, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем вимог містобудівного законодавства є необґрунтованими, не підтвердженими належними доказами та складені за результатом перевірки, проведеної без належного повідомлення позивача, забезпечення його участі під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, а також без дослідження усієї містобудівної документації, яка підтверджує правомірність дій позивача щодо виконання будівельних робіт.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2019 року, адміністративний позов задоволено частково: скасовано наказ Управління ДАБК Одеської МР № 01-13/398 від 27 вересня 2019 року "Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД 112182691771 від 26 вересня 2018 року"; скасовано наказ Управління ДАБК Одеської МР № 01-13/399 від 27 вересня 2019 року "Про скасування права на виконання підготовчих робіт, набутого на підставі поданого повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ОД 010172901570". В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з необґрунтованості доводів відповідача щодо невідповідності наміру забудови встановленій категорії земельних ділянок, оскільки такі відповідають затвердженому Генеральному плану та плану зонування м. Одеси. Також суди попередніх інстанцій дійшли до висновку, що розроблення проєкту будівництва є елементом архітектурної діяльності, проєкт будівництва розробляє архітектор (інженер), що має кваліфікаційний сертифікат. При цьому розрахунок класу наслідків (відповідальності) будівель і споруд є складовою частиною проєктної документації будівництва, та відповідно здійснювати розрахунок класу наслідків повинен архітектор (інженер), що має кваліфікаційний сертифікат. Натомість, перевірку проводив один інспектор Управління ДАБК Одеської МР і в акті перевірки не містяться відомості про те, що вказаний інспектор має відповідний кваліфікаційний сертифікат для визначення класу наслідків, який надає можливість визначити відповідність класу наслідків, а відповідні спеціалісти до перевірки не залучались.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
Не погоджуючись з рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року та постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2019 року, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права і порушення норм процесуального права, Управління ДАБК Одеської МР звернулося з касаційною скаргою до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, в якій просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нову постанову, якою у задоволені позову відмовити.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Касаційну скаргу подано до суду 3 січня 2020 року.
Ухвалою Верховного Суду від 14 січня 2020 року відкрито касаційне провадження у справі № 420/5740/19, витребувано матеріали адміністративної справи та надано учасникам строк для подання відзиву на касаційну скаргу.
Учасники справи до суду касаційної інстанції письмових клопотань не заявляли.
ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
У касаційній скарзі Управління ДАБК Одеської МР вказує на те, що суди першої та апеляційної інстанцій не надали належної правової оцінки тому, що Містобудівними умовами та обмеженнями прописано функціональне призначення земельної ділянки, на якій планується будівництво, відповідно до зонінгу, а також зазначено, яких обмежень забудови необхідно дотримуватись у кожній зоні при проєктуванні будівництва. Водночас при проєктуванні нового будівництва проєктувальником не було враховано вимоги містобудівних умов та обмежень використання земельної ділянки та запроєктовано будівництво секції житлового будинку в зонах, які не призначені для такого використання.
Крім того, скаржник наголошує, що судами попередніх інстанцій не враховано, що категорію складності необхідно визначати для всього об`єкта будівництва в цілому, а не для кожного окремого об`єкта, а тому висновки посадової особи Управління ДАБК Одеської МР про заниження проєктувальником класу наслідків (відповідальності) є обґрунтованими.
Також скаржник зазначає, що суди попередніх інстанцій дійшли до помилкового висновку про те, що відповідач не мав правових підстав для анулювання дозволу на будівництво через те, що на момент прийняття такого рішення не сплив строк виконання ТОВ "ВЕСТТ" припису, оскільки право на виконання будівельних робіт відповідно до частини дев`ятої статті 35 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" може бути скасовано, як у випадку виявлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, так і внаслідок невиконання вимог припису.
Від ПП "Мода" надійшов відзив на касаційну скаргу Управління ДАБК Одеської МР, в якому зазначається, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними та обґрунтованими, прийнятими на підставі повного дослідження всіх обставин справи та наданням їм правильної правової оцінки; просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій - без змін.
19 та 21 січня 2021 року від представника ПП "Мода" надійшли додаткові пояснення, в яких зазначається, що невідповідність намірів забудови земельної ділянки визначається на етапі вирішення питання про видачу замовнику будівництва містобудівних умов та обмежень, а тому, вважає, що оскільки містобудівні умови та обмеження є чинними та нескасованими, то це свідчить про те, що наміри будівництва об`єкта за адресою: м. Одеса, просп. Ак. Глушка, земельна ділянка, 17-А відповідають містобудівній документації на місцевому рівні, що свідчить про хибність доводів скаржника, наведених у касаційній скарзі.
Також необґрунтованими вважає доводи скаржника про неврахування судами попередніх інстанцій факту заниження класу наслідків об`єкта будівництва, оскільки суди правильно прийняли як належний та допустимий доказ експертний висновок від 15 серпня 2018 року № 7-056-18-ЕП/ОД, в якому встановлено, що об`єкт будівництва має клас наслідків СС2.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
Судами попередніх інстанцій на підставі наявних у матеріалах справи доказів встановлено, що 26 квітня 2017 року між ПП "Мода" та Одеською міською радою укладено договір оренди землі, зареєстрований в реєстрі за № 105, за яким Одеська міська рада на підставі рішення Одеської міської ради від 8 лютого 2017 року № 1669-VІІ передає, а ПП "Мода" приймає у строкове (49 років), платне володіння, користування земельну ділянку площею 1,1001 га, що знаходиться за адресою: м. Одеса, просп. Ак. Глушка, земельна ділянка, 17-А.
Згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, категорія земель: землі житлової та громадської забудови.
18 травня 2017 року Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ПП "Мода" Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, Київський район, просп. Ак. Глушка, 17-А, № 01-06/82.
За даними Містобудівних умов та обмежень, назва об`єкта будівництва: нове будівництво 16-24-поверхового 4-секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом; наміри забудови: будівництво 16-24-поверхового 4-секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом. А саме: будівництво двох 16-поверхових житлових секцій та двох 24-поверхових житлових секцій житлового будинку (позиції № 1.1, № 1.2, № 1.3, № 1.4 за генпланом) з технічними поверхами, з вбудованими торговельно-офісними приміщеннями на перших поверхах; улаштування дворівневого підземного паркінга на 345 машино/місць з технічними та господарсько-побутовими приміщеннями (позиція № 2 за генпланом); улаштуванням гостьової парковки автотранспорту (позиція № 9 за генпланом); майданчиків для відпочинку (позиція № 8 за генпланом); дитячого майданчику (позиція № 7 за генпланом); майданчику для занять спортом (позиція № 6 за генпланом), зі знесенням існуючих на ділянці нежитлових будівель та споруд, які знаходяться у незадовільному технічному стані.
Згідно пункту 7 Містобудівних умов та обмежень, цільове призначення земельної ділянки: згідно договору оренди земельної ділянки від 26 квітня 2017 року, зареєстрованого в реєстрі за № 105, для експлуатації, обслуговування нежитлової будівлі адміністративного призначення та благоустрою прилеглої території; згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (земельну ділянку) про реєстрацію іншого речового права від 26 квітня 2017 року, індексний номер: 85949705 - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, категорія земель - землі житлової та громадської забудови.
Посилання на містобудівну документацію: генеральний план населеного пункту, план зонування, детальний план території та рішення про їх затвердження (у разі їх наявності): План зонування території м. Одеси (зонінг), затверджений рішенням Одеської міської ради від 19 жовтня 2016 року № 1316-VІІ, Генеральний план м. Одеси, затверджений рішенням Одеської міської ради від 25 березня 2015 року № 6489-VІ (пункт 8 Містобудівних умов та обмежень).
Функціональне призначення земельної ділянки: відповідно до Плану зонування території м. Одеси (зонінг) проєктна громадська зона (Г-п), зона змішаної житлової забудови та громадської забудови (9-16 поверхів) (Ж-4), зона розміщення об`єктів 5-класу санітарної класифікації (КС-5); згідно з Генеральним планом м. Одеси землі багатоквартирної житлової забудови та землі гаражів і автостоянок автотранспорту (пункт 9 Містобудівних умов та обмежень).
26 вересня 2018 року Управлінням ДАБК Одеської міської ради видано ПП "Мода" дозвіл № ОД 112182691771 на виконання будівельних робіт - "Будівництво 16-поверхового 4-секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Київський район, проспект Академіка Глушка, 17-А", проєктна документацію відносно якого розроблена ТОВ "ВЕСТТ" під керівництвом головного архітектора проєкту ОСОБА_1, кваліфікаційний сертифікат архітектора серія АА № 000419 та затверджена замовником - директором ПП "Мода"; клас наслідків (відповідальності) - СС2; експертизу проєкту будівництва проведено - ТОВ "Українська будівельна-технічна експертиза", головний експерт ОСОБА_2, кваліфікаційний сертифікат серія АЕ № 004834; авторський нагляд здійснює ОСОБА_3, наказ № 7-А від 16 серпня 2018 року, інженер-проєктувальник; технічний нагляд здійснює ОСОБА_4, кваліфікаційний сертифікат серія АТ № 004755; відповідальним виконавцем робіт є ОСОБА_4, наказ № 15/08-01, ТОВ "ВБП "ЕКО-БУД" від 15 серпня 2018 року, виконавцем будівельно-монтажних робіт на будівництві.
17 жовтня 2017 року Управлінням ДАБК Одеської МР за № ОД 010172901570 зареєстровано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт з нового будівництва - "Будівництво 16-поверхового 4-секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, Київський район, проспект Академіка Глушка, 17-А".
У період з 16 вересня 2019 року по 27 вересня 2019 року головним спеціалістом інспекційного відділу № 1 Управління ДАБК Одеської МР на підставі наказу від 12 вересня 2019 року № 01-13/387ДАБК, направлення від 13 вересня 2019 року № 001704 проведено позапланову перевірку генерального проєктувальника - ТОВ "ВЕСТТ" з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: будівництво 16-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, за результатом якої складено акт від 27 вересня 2019 року № 001704.
Під час виїзду на місце за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, встановлено здійснення підготовчих робіт, а саме: знесені існуючі будівлі і споруди та видалені зелені насадження. Будівельні роботи не розпочато, що підтверджується матеріалами фотофіксації, які є невід`ємною частиною акта.
Згідно з наданими документами судами попередніх інстанцій встановлено, що згідно з договором оренди землі від 26 квітня 2017 року, зареєстрованим в реєстрі за № 105, земельна ділянка загальною площею 1,1001 га кадастровий номер: 5110136900:31:002:0080, що розташована за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, надана в оренду строком на 49 років, з цільовим призначенням - для експлуатації, обслуговування нежитлової будівлі адміністративного призначення та обслуговування прилеглої території ПП "Мода".
Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 85949705 від 26 квітня 2017 року, приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстровано право оренди на земельну ділянку загальною площею 1,1001 га, кадастровий номер: 5110136900:31:002:0080, з цільовим призначенням - для експлуатації, обслуговування нежитлової будівлі адміністративного призначення та обслуговування прилеглої території строком на 49 років, що розташована за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, за ПП "Мода".
Згідно з Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 73659328, яка сформована через пошук веб-сайту ОСОБА_5 22 листопада 2016 року, нежитлові будівлі, загальною площею 2473,3 кв. м, що в цілому складаються з навісів літ. "Б, В, Г, Д, Ж", підсобних приміщень літ. "К, Л, М", огорожі -1-7, мостіння - 1, басейну - ІІ, за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, належать на підставі приватної власності ПП "Мода".
Згідно з даними Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, які засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, наявна інформація щодо видачі дозволу № ОД 112182691771 на виконання будівельних робіт "Будівництво 16-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А" від 26 вересня 2018 року. Замовник будівництва - ПП "Мода", генеральний підрядник - ТОВ "ВБП "ЕКО-БУД".
Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради видані містобудівні умови та обмеження для проєктування об`єкта будівництва № 01-06/82 від 18 травня 2017 року з намірами забудови: будівництво 16-24 поверхового 4-секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, а саме: будівництво двох 16-ти поверхових житлових секцій та двох 24-поверхових житлових секцій житлового будинку (позиції № 1.1, № 1.2, № 1.3, № 1.4 за генпланом) з технічними поверхами, з вбудованими торговельно-офісними приміщеннями на перших поверхах; улаштування дворівневого підземного паркінга на 345 машино-місць з технічними та господарсько-побутовими приміщеннями (позиція № 2 за генпланом); улаштуванням гостьової парковки автотранспорту (позиція № 9 за генпланом); майданчиків для відпочинку (позиція № 7 за генпланом); майданчику для занять спортом (позиція № 6 за генпланом), зі знесенням існуючих на ділянці нежитлових будівель і споруд, які знаходяться у незадовільному технічному стані.
Проєктна документація розроблена ТОВ "ВЕСТТ" під керівництвом головного архітектора проєкту ОСОБА_1, кваліфікаційний сертифікат АА № 000419 та затверджена замовником будівництва - наказом директора ПП "Мода" від 15 серпня 2018 року. Експертиза проєкту будівництва проведена ТОВ "Українська будівельно-технічна експертиза", головний експерт ОСОБА_2, кваліфікаційний сертифікат АЕ № 004834. Авторський нагляд здійснює головний інженер проєкту ОСОБА_3, призначений наказом ТОВ "ВЕСТТ" № 7-а від 16 серпня 2018 року. Технічний нагляд здійснює ОСОБА_4, кваліфікаційний сертифікат АТ № 004755. Відповідальним виконавцем робіт наказом № 15/08-01 від 15 серпня 2018 року ТОВБП "ЕКО-БУД" призначено ОСОБА_4 .
Відповідно до розрахунку класу наслідків по об`єкту, виконаного головним інженером проєкту ТОВ "ВЕСТТ" об`єкт будівництва віднесено до класу наслідків (відповідальності) СС2.
При визначені класу наслідків (відповідальності) розрахункова кількість мешканців 16-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку визначено для кожної секції будинку окремо та складає за кількістю осіб, які постійно знаходяться на об`єкті - 267 осіб та відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2.
Водночас, головним спеціалістом інспекційного відділу враховано, що відповідно до розробленої проєктної документації 16-ти поверховий 4-секційний житловий будинок налічує 744 квартир, у т.ч. 424-однокімнатні, 274-двокімнатні, 46-трикімнатні, в яких постійно перебуває (проживає) більше 400 осіб, а тому категорію повинно визначати для всього об`єкта будівництва (4-х секційного 16-ти поверхового житлового будинку) за кількістю осіб, які проживають у всіх 4-х секціях, а саме більше 400 осіб.
За результатами перевірки встановлено, що генеральним проєктувальником ТОВ "ВЕСТТ" проєктна документація на будівництво 16-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, виготовлена з заниженням класу наслідків (відповідальності) об`єкта.
Відповідно до плану зонування території м. Одеси (зонінг), затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19 жовтня 2016 року № 1316-VІ, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, проспект Академіка Глушка, 17-А, на якій запроєктовано об`єкт будівництва, поділено на три зони: зона Г-п- для розміщення об`єктів громадського призначення; зона ж-4 (Ж-4п) - для розташування багатоквартирних житлових будинків поверховістю від 9-ти до 16-ти поверхів, супутніх об`єктів повсякденного обслуговування населення; зона КС05 (КС-5п) - для розташування складських підприємств.
На генеральному плані погодженої проєктної документації на будівництво 16-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку запроєктовано в зоні № Г-п, яка призначена для розміщення об`єктів громадського призначення, секція № 1-3 житлового будинку розташовано переважно в зоні КС-5, яка призначена для розташування складських приміщень, секція № 1.4 житлового будинку запроєктовано в зоні Ж-4, яка призначена для розташування багатоквартирних житлових будинків від 9 до 16 поверхів.
За результатом перевірки інспектор дійшов до висновку, що генеральним проєктувальником ТОВ "ВЕСТТ" проєктна документація на будівництво 16-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, проспект Академіка глушка, 17-А, розроблена з порушеннями вимог містобудівної документації та з заниженням класу наслідків (відповідальності) об`єкта, чим порушено вимоги порядку розроблення проєктної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 16 травня 2011 року № 45.
Згідно даних акта перевірки від його підписання суб`єкт містобудування відмовився, у зв`язку із чим матеріали перевірки надіслані засобами поштового зв`язку.
З огляду на виявлені порушення, головним спеціалістом інспекційного відділу № 1 Управління ДАБК Одеської МР внесено ТОВ "ВЕСТТ" припис від 27 вересня 2019 року із вимогами усунути порушення у термін до 27 жовтня 2019 року шляхом приведення проєктної документації у відповідність до містобудівної документації.
Разом з цим, на підставі акта перевірки від 27 вересня 2019 року № 001704, доповідної записки головного спеціаліста інспекційного відділу № 1 Заїченко С.А., Управлінням ДАБК Одеської МР винесено наказ від 27 вересня 2019 року № 01-13/398ДАБК, яким анульовано дозвіл на виконання будівельних робіт № ОД 112182691771 від 26 вересня 2018 року "Будівництво 16-поверхового 4-секційного житлового будинку з торгово-офісними приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м. Одеса, проспект Академіка глушка, 17-А", замовник будівництва - ПП "Мода".
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з положенням частини четвертої статті 328 КАС України підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.