1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Ухвала суду




У Х В А Л А



25 січня 2021 року

м. Київ

Справа № 160/4361/19

Провадження № 11-11за21

Велика Палата Верховного Суду у складі:

судді-доповідача Прокопенка О. Б.,

суддів Анцупової Т. О., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Григор`євої І. В., Гриціва М. І., Данішевської В. І., Єленіної Ж. М., Катеринчук Л. Й., Князєва В. С., Крет Г. Р., Лобойка Л. М., Пількова К. М., Пророка В. В., Рогач Л. І., Ситнік О. М., Сімоненко В. М., Ткача І. В., Штелик С. П.,

перевіривши матеріали касаційної скарги ОСОБА_1 на ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 липня і 5 серпня 2020 року та заяву про перегляд Великою Палатою Верховного Суду зазначених рішень у справі за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету (далі - виконком) Криворізької міської ради, керівника виконкому Криворізької міської ради міського голови Вілкула Юрія Григоровича, конкурсної комісії по проведенню конкурсу на заміщення вакантних посад у виконкомі Криворізької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

У травні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому з урахуванням уточненої позовної заяви просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії по проведенню конкурсу на заміщення вакантних посад у виконкомі Криворізької міської ради, оформлене у вигляді протоколу від 21 березня 2018 року № 2;

- зобов`язати конкурсну комісію по проведенню конкурсу на заміщення вакантних посад у виконкомі Криворізької міської ради рекомендувати ОСОБА_1 для призначення на вакантну посаду головного спеціаліста відділу транспорту і зв`язку виконкому Криворізької міської ради по конкурсу, що проходив з 13 лютого по 21 березня 2018 року;

- зобов`язати керівника Криворізької міської ради Вілкула Ю. Г. прийняти рішення про призначення позивача на посаду головного спеціаліста відділу транспорту і зв`язку виконкому Криворізької міської ради з 21 квітня 2018 року;

- стягнути з виконавчого комітету Криворізької міської ради на користь ОСОБА_1 суму середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу з 21 квітня 2018 року по фактичне поновлення на роботі.

Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 15 листопада 2019 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2020 року, позов ОСОБА_1 задовольнив частково:

- визнав протиправним та скасував рішення Конкурсної комісії по проведенню конкурсу на заміщення вакантних посад у виконкомі Криворізької міської ради, що прийняте у вигляді протоколу від 21 березня 2018 року № 2, в частині визнання ОСОБА_1 таким, що не рекомендований на вакантну посаду головного спеціаліста відділу транспорту і зв`язку виконкому Криворізької міської ради;

- зобов`язав Конкурсну комісію по проведенню конкурсу на заміщення вакантних посад у виконкомі Криворізької міської ради повторно розглянути питання щодо наявності підстав рекомендувати ОСОБА_1 для призначення на вакантну посаду головного спеціаліста відділу транспорту і зв`язку виконкому Криворізької міської ради по конкурсу, що проходив з 13 лютого по 21 березня 2018 року, та надати обґрунтоване рішення з визначенням підстав його прийняття;

- стягнув на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань виконкому Криворізької міської ради сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в розмірі 768,40 грн.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалами від 24 липня та 5 серпня 2020 року відмовив у відкритті касаційного провадження за касаційними скаргами ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2020 року на підставі пункту 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) у зв`язку з поданням касаційної скарги на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Не погодившись із зазначеними рішеннями суду касаційної інстанції, ОСОБА_1 подав до Великої Палати Верховного Суду касаційну скаргу, в якій, зокрема, просить скасувати зазначені судові рішення у справі та ухвалити нове -про задоволення позовних вимог.

Крім того, ОСОБА_1 подав заяву про перегляд Великої Палатою Верховного Суду ухвал Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 липня та 5 серпня 2020 року з підстав, передбачених статтею 361 КАС.

КАС чітко визначає випадки, в яких перегляд судових рішень (залежно від категорії справи) здійснює саме Велика Палата Верховного Суду, а також підстави такого перегляду в окремих випадках.

За правилами частини третьої статті 292 КАС Велика Палата Верховного Суду переглядає в апеляційному порядку судові рішення Верховного Суду, ухвалені ним як судом першої інстанції.

Так, відповідно до частини третьої статті 23 КАС у випадках, визначених цим Кодексом, Велика Палата Верховного Суду переглядає в апеляційному порядку як суд апеляційної інстанції судові рішення у справах, розглянутих Верховним Судом як судом першої інстанції.

Згідно із частиною четвертою статті 22 КАС Верховному Суду як суду першої інстанції підсудні справи щодо встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів або всеукраїнського референдуму, справи за позовом про дострокове припинення повноважень народного депутата України, а також справи щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Отже, Велика Палата Верховного Суду може переглядати в апеляційному порядку виключно судові рішення Верховного Суду, ухвалені ним лише як судом першої інстанції в зазначених вище справах.

Відповідно до частини першої статті 24 КАС Верховний Суд переглядає судові рішення місцевих та апеляційних адміністративних судів у касаційному порядку як суд касаційної інстанції.

Касаційний перегляд судових рішень Великою Палатою Верховного Суду може бути здійснено лише за визначених статтями 346 та 347 КАС передумов.

Зі змісту зазначених норм убачається, що саме суд, який розглядає справу в касаційному порядку у складі колегії або палати, має право передати справу на розгляд Великої Палати Верховного Суду, якщо дійде висновку, що справа містить виключну правову проблему і така передача необхідна для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовної практики.

Тобто питання про передачу адміністративної справи на розгляд Великої Палати Верховного Суду вирішує саме касаційний суд (у цьому випадку - Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду) після подання учасником справи касаційної скарги відповідно до статті 331 КАС.

Як убачається з матеріалів скарги, ОСОБА_1 оскаржує ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 липня та 5 серпня 2020 року, постановлені за наслідками розгляду його касаційних скарг на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2020 року.

За таких обставин ОСОБА_1 уже скористався своїм правом на касаційне оскарження судових рішень у справі № 160/4361/19 і Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалами від 24 липня та 5 серпня 2020 року відмовив у відкритті касаційного провадження за його касаційними скаргами.


................
Перейти до повного тексту