1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


?

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



26 січня 2021 року

м. Київ



справа № 910/2576/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Булгакової І.В. (головуючий), Бенедисюка І.М., Львова Б.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Шевчик О.Ю.,




представників учасників справи:

позивача - приватного підприємства "Центр-Монтаж-Енерго" - не з`явився,

відповідача - Антимонопольного комітету України - Чернюшок М.І. (в порядку самопредставництва),

третіх осіб, які не заявляють самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Імперія Води України" - не з`явився,

товариства з обмеженою відповідальністю "МБП-Тепломережа" - не з`явився,




розглянув у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу приватного підприємства "Центр-Монтаж-Енерго"

на постанову Північного апеляційного господарського суду від 20.10.2020 (головуючий суддя: Кравчук Г.А., судді: Коробенко Г.П., Козир Т.П.)

у справі № 910/2576/20

за позовом приватного підприємства "Центр-Монтаж-Енерго" (далі - Підприємство)

до Антимонопольного комітету України (далі - Комітет),

треті особи, які не заявляють самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: товариство з обмеженою відповідальністю "Імперія Води України" (далі - ТОВ "Імперія води України"),

товариство з обмеженою відповідальністю "МБП-Тепломережа" (далі - ТОВ "МБП-Тепломережа"),

про визнання недійсним рішення в частині.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

Підприємство звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до Комітету про визнання недійсним рішення від 10.12.2019 № 784-р "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" (далі - Рішення АМК) в частині, яка стосується позивача.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю визначених статтею 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" підстав для визнання Рішення АМК недійсним.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції

Господарським судом міста Києва рішенням від 05.08.2020 (суддя Босий В.П.) зі справи № 910/2576/20, позов задоволено повністю, з посиланням на: неповне з`ясуванням АМК обставин, що мають значення для справи, невідповідність викладених в оскаржуваному рішенні висновків обставинам справи.

Північним апеляційним господарським судом постановою від 20.10.2020 апеляційну скаргу Комітету задоволено; рішення господарського суду міста Києва від 05.08.2020 скасовано; прийнято нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю; стягнуто з Підприємства на користь Комітету 6 306,00 грн судового збору за розгляд справи в суді апеляційної інстанції.

Судове рішення обґрунтоване тим, що суд першої інстанції дійшов передчасного висновку про наявність підстав для визнання недійсним пункту 1 резолютивної частини Рішення АМК, оскільки матеріалами справи підтверджено, що узгодженням пропозицій усунуто конкуренцію та змагальність між учасниками, чим порушено право замовника на отримання найбільш ефективного для нього результату, який досягається у зв`язку з наявністю лише справжньої конкуренції. Дії Підприємства призвели до порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів), у зв`язку з чим, він вчинив порушення передбачене пунктом 1 частини першої статті 50 та пункту 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Короткий зміст вимог касаційної скарги

У касаційній скарзі Підприємство зазначає, що постанова суду апеляційної інстанції суперечить вимогам законодавства і прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права та просить скасувати постанову Північного апеляційного господарського суду від 20.10.2020, а рішення господарського суду міста Києва від 05.08.2020 залишити без змін.

Розгляд клопотань

25.01.2021 від представника позивача - адвоката Каленської Світлани Семенівни на електронну пошту Суду надійшла заява про відкладення розгляду справи. Суд не приймає та не розглядає вказану заяву, оскільки вона оформлена з порушенням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та пункту 5.17 Інструкції з діловодства Верховного Суду, а саме, зазначена заява не скріплена електронно-цифровим підписом.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Доводи особи, яка подала касаційну скаргу

В обґрунтування доводів касаційної скарги Підприємство зазначає про застосування судом апеляційної інстанції норми права у подібних правовідносинах без урахування висновків викладених в постановах Верховного Суду, а саме: постанов від 24.04.2018 у справі №917/1357/17, від 07.08.2018 у справі № 903/14/18, від 22.10.2019 у справі № 910/2988/18, від 05.08.2019 у справі № 922/2513/18, від 07.11.2019 у справі № 914/1696/18 стосовного того, що схожість за зовнішніми ознаками в оформленні документів не можуть самі по собі свідчити про те, що між учасниками процедури відбувся обмін інформацією при підготовці конкурсної пропозиції.

Право на залучення до виконання робіт інших осіб, мета обміну документами між Підприємством та ТОВ "Імперія води України" не були досліджені Комітетом та судом апеляційної інстанції, внаслідок чого суд апеляційної інстанції дійшов до хибного висновку про вчинення порушення учасниками торгів у вигляді спотворення результатів торгів. Залучення субпідрядника саме по собі не свідчить про попередню домовленість між субпідрядником та генпідрядником.

Доводи інших учасників справи

Комітет у відзиві на касаційну скаргу просив залишити постанову Північного апеляційного господарського суду без змін, а касаційну скаргу Підприємства - без задоволення, посилаючись, зокрема, на ухвалення судового рішенн з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи Підприємства мають загальний характер, який свідчить про незгоду із висновком суду апеляційної інстанції, а не про відсутність належного мотивування рішення як такого.

Від інших учасників відзиви на касаційну скаргу не надходили.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

За результатами розгляду матеріалів справи № 143-26.13/148-17/04-22-01/17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції Комітетом ухвалено Рішення АМК, яким визнано, що ТОВ "Імперія води України", ТОВ "МБП-Тепломережа" і Підприємство вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пункту 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю: "Реконструкція скверу імені Тараса Шевченка м. Умань Черкаської області" (код ДК 42.99.2 - Будівництво інших інженерних споруд ДК 021:2015 (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), проведену відділом житлово-комунального господарства Уманської міської ради відповідно до оголошення № UA-2016-08-26-000313-a.

За порушення, зазначене в пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накладено на Підприємство штраф у розмірі 600 000,00 грн. (пункт 4 резолютивної частини Рішення АМК).

В процесі проведення розслідування у справі № 143-26.13/148-17/04-22-01/17 відповідачем встановлено такі обставини.

Відділом житлово-комунального господарства Уманської міської ради (далі - замовник) проведено відкриті торги на закупівлю робіт: "Реконструкція скверу імені Тараса Шевченка м. Умань Черкаської області" згідно з оголошенням № UA-2016-08-26-000313-a, процедура закупівлі - відкриті торги (далі - торги).

Згідно з змінами: "До Тендерної документації щодо предмету закупівлі: Реконструкція скверу імені Тараса Шевченка м. Умань Черкаської області, згідно коду ДК 42.99.2 - Будівництво інших інженерних споруд; ДК 021:2015 (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)" визначення предмету закупівлі на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 2010, викладено в такій редакції: "42.99.2- Будування інших інженерних споруд".

Місце виконання робіт: сквер імені Тараса Шевченка, м. Умань, Черкаська область.

Обсяги виконання робіт: згідно з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що вказана в документації тендерних торгів.

Строки виконання робіт:

- до 31 грудня 2016 року;

- до 31 жовтня 2017 року (роботи, зазначені в локальному кошторисі 2-1-7, 2-1-8 Технічної специфікації).

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 12 вересня 2016 року о 16.00. Початок аукціону: 13 вересня 2016 року об 11:56. Очікувана вартість: 23 205 318,00 UAH з ПДВ. Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1 000,00 UAH.

Переможцем у відкритих торгах із закупівлі робіт з реконструкції скверу імені Тараса Шевченка в м. Умань Черкаської області визнано ТОВ "Імперія Води Україна" (протокол засідання тендерного комітету від 14.09.2016 № 14).

За результатами проведення торгів замовником з ТОВ "Імперія Води Україна" укладено договір будівельного підряду від 29.09.2016 № 235 на загальну суму 23 103 028, 00 грн з ПДВ.

Сторонами у справі №143-26.13/148-17/04-22-01/17 є такі суб`єкти господарювання:

- ТОВ "Імперія води України"; згідно відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності товариства є інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у. (код КВЕД 43.99);

- ТОВ "МБП-Тепломережа"; відповідно до відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності товариства є постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (код КВЕД 35.30);

- Підприємство; згідно відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності товариства є електромонтажні роботи (код КВЕД 43.21).

Рішення АМК мотивоване такими встановленими обставинами та висновками.

Відповідно до пункту 7 Інструкції з підготовки тендерної документації, у разі якщо учасник процедури закупівлі планує залучати додатково інших суб`єктів господарювання до виконання робіт в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, то в такому випадку має подати у складі пропозиції конкурсних торгів зведену довідку в якій зазначає повне найменування та місцезнаходження кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. У випадку якщо учасник не планує залучати додатково інших суб`єктів господарювання до надання послуг в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, то подає у складі пропозиції конкурсних торгів відповідний інформаційний лист.

У своїй тендерній пропозиції ТОВ "Імперія Води Україна" надало довідку про те, що останнє планує залучати для виконання робіт субпідрядну організацію - ПП "Центр-Монтаж-Енерго", позивача у даній справі (ліцензія на будівництво серії АВ №595590, видана 09.11.2011, діє до 09.11.2016).

Водночас, і Підприємство і ТОВ "МБП-Тепломережа" у своїх пропозиціях подали довідки про залучення для виконання робіт субпідрядника - ТОВ "Імперія Води Україна".

Оскільки залучення субпідрядних організацій передбачає попередню домовленість щодо виконання певних робіт, за твердженням відповідача, учасники тендерних закупівель були обізнані про участь у торгах один одного та здійснювали обмін інформацією, зокрема, щодо субпідряду. Отже, незалежно від дій замовника або можливого впливу об`єктивних обставин на проведення тендера умови участі в тендері між учасниками торгів були узгоджені таким чином, що вигодонабувачем від результатів тендера при обранні переможцем одного з учасників мало стати ТОВ "Імперія Води Україна".

За результатами аналізу пропозицій, поданих учасниками на торги, відповідачем встановлено, що вони використовували (використовують) такі електронні поштові скриньки:

ТОВ "Імперія Води Україна" - ab@pool.ua;

ТОВ "МБП-Тепломережа" - pp-plujnik@ukr.net, teplomerezha@ukr.net, teplomerezha@mail.ru;

ПП "Центр-Монтаж-Енерго" - c-m-energo@ukr.net, c-m-energo@rambler.ru.

ТОВ "Укрнет" у листі від 28.02.2019 № 63/01/01-08 надало інформацію щодо здійснення листування з електронних поштових скриньок та на електронні поштові скриньки pp-plujnik@ukr.net,teplomerezha@ukr.net, c-m-energo@ukr.net.

Так, з електронної поштової скриньки c-m-energo@ukr.net Підприємством на електронну поштову скриньку ab@pool.ua ТОВ "Імперія Води Україна" 09.09.2016, 10.09.2016, 12.06.2016, а також після укладення договору замовника з переможцем було відправлено низку електронних повідомлень.

Враховуючи, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 12.09.2016 о 16:00, початок аукціону: 13.09.2016 об 11:56, а також те, що документи учасники розміщували в системі Прозоро 9-12.09.2016 електронне листування, а отже і обмін інформацією, між Підприємством і ТОВ "Імперія Води Україна" проводилося під час підготовки до торгів.

Крім того, Комітетом встановлено, що у своїх пропозиціях учасники торгів подали ідентичні документи: сертифікати відповідності, договори підряду, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, листи та їх переклади тощо.

Так, файли вищенаведених документів, розміщені Підприємством, ТОВ "МБП-Тепломережа" в електронній системі Прозоро, є ідентичними файлам, розміщеними ТОВ "Імперія Води Україна":

- лист ТОВ "Грундфос України" від 06.09.2016 №538 до ТОВ "Імперія Води Україна" і лист ТОВ "Грундфос України" від 09.09.2016 №542 до ТОВ "Імперія води України" розміщені в одному файлі. При цьому сканований лист №538 має характерну відзнаку - вертикальну жирну смугу вздовж усього документа;

- лист ТОВ "Інтерпампс Груп" від 12.08.2016 №043 до ТОВ "Імперія Води Україна" і лист представництва Xylem Water Solitions AB 2015-12-03 про повноваження ТОВ "Інтерпампс Груп" надані у своїх пропозиціях ТОВ "Імперія води України" (файл: Авторизація Lowara.pdf) і Підприємством (файл: Авторизація Lowara.pdf) об`єднані в один файл, в обидвох файлах листи мають однакові різні масштаби, однаковими є і назви відповідних файлів;

- сертифікат відповідності UA1.094.0014464-16 на продукцію: установка підвищення тиску води, заявником на отримання якого було ТОВ "Вассеркрафт Бюро" як виробник продукції. На сайті цього товариства у загальному доступі розміщено вказаний сертифікат, проте не в повному обсязі, що свідчить про неможливість Підприємства отримати цей сертифікат в загальному доступі.

Судами попередніх інстанцій також було встановлено, що у пропозиціях ТОВ "МБП-Тепломережа" і Підприємства, містяться документи, які адресовані ТОВ "Імперія Води Україна", зокрема:

- лист "Сonfirmation letter to: "Empire of Water Ukraine" 09.05.2016" на бланку Aqua Control Inc. англійською мовою щодо зобов`язання компанії Aqua Control Inc. супроводжувати ТОВ "Імперія Води Україна" в процесі будівництва проекту "Реконструкція парку Тараса Шевченка в місті Умань" і поставки обладнання;

- лист Fontana Fountains ATHENS: 06/09/2016 англійською мовою щодо підтвердження умов одноосібного представництва і дистрибуції обладнання "Фонтана Фонтани" на об`єкт "Реконструкція парку Тараса Шевченка в місті Умань" у визначені строки;

- лист ТОВ "Грундфос Україна" від 06.09.2016 №538 до ТОВ "Імперія Води Україна" щодо зобов`язання ТОВ "Грундфос Україна" привезти обладнання у вказаний термін;

- лист ТОВ "Грундфос Україна" від 09.09.2016 №542 до ТОВ "Імперія Води Україна" щодо підтвердження реєстрації проекту "Реконструкція парку Тараса Шевченка в місті Умань" з використанням обладнання GRUNDFOS;

- договір підряду від 17.08.2012 №21-П на постачання матеріалів та проведення робіт з монтажу та запуску фонтана, укладений Товариством з обмеженою відповідальністю "Суми-Сервіс-Буд" і ТОВ "Імперія Води Україна";

- договір підряду за об`єктом: "Будівництво статичного фонтану в с. Новосілки Вишгородського району Київської області" від 14.10.2013 №214, укладений Новосiлкiвською сiльською радою з ТОВ "Імперія Води Україна".

Також учасниками торгів у складі своїх тендерних пропозицій подані:

-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №05.03.0203/8628, виданий ТОВ "Лайнекс" на фільтрувальні установки;

-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №05.03.0203/8674, виданий ТОВ "Лайнекс" на насоси циркуляційні.

Ці документи мають однакові властивості файлів, розміщених учасниками в електронній системі Прозоро та свідчать про єдине джерело походження цих файлів, що, у свою чергу, підтверджує наявність обміну інформацією між учасниками.

Поряд з цим, у складі своїх пропозицій ТОВ "Імперія Води Україна" і Підприємство надали ідентичні за змістом довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у яких навели інформацію про одні й ті самі 15 видів (21 одиницю) орендованих машин і механізмів.

На підтвердження наявності цих 15 видів (21 одиниці) орендованих машин і механізмів ТОВ "Імперія Води Україна" надало Договір від 08.09.2016 про оренду транспортних засобів з оператором (далі - Договір оренди), укладений з іншим учасником - Підприємством, відповідно до якого орендодавець (Підприємство) передає орендарю (ТОВ "Імперія Води Україна") в користування транспортні засоби, перелік яких наведений у Додатку №1, разом з оператором, що здійснює управління та необхідне технічне обслуговування, для перевезення вантажів та виконання робіт, а орендар приймає транспортні засоби та оплачує їх використання (пункт 1.1. Договору оренди). Відповідно до пункту 2.11. Договору оренди транспортні засоби повинні бути передані у триденний строк після підписання договору. Строк дії договору - до 31.12.2017 (пункт 5.1.1. Договору оренди).

Комітет заначив, що зміст вказаного Договору оренди, свідчить, що з 12.09.2016 зазначена техніка мала бути передана орендарю, тобто ТОВ "Імперія Води Україна". За таких обставин, за умов справжньої конкуренції, без попередньої домовленості щодо результатів торгів, Підприємство не змогло б користуватися транспортними засобами, переданими в оренду ТОВ "Імперія Води Україна".

Разом з тим Підприємство у своїй пропозиції надало довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій наведено інформацію про ті самі 15 видів транспортних засобів у складі 21 одиниці техніки, які згідно з Договором від 08.09.2016 про оренду транспортних засобів з оператором передані в користування ТОВ "Імперія Води Україна". При цьому із зазначеного переліку 7 видів (13 одиниць) машин і механізмів є орендованими самим Підприємством на підставі Договору оренди транспортних засобів від 01.04.2016, укладеного з ТОВ "Уманьдоррембуд", відповідно до якого не передбачено право орендаря передавати орендоване ним майно в суборенду, та Договору оренди транспортних засобів з оператором від 01.04.2016, укладеного з ПП "Інжпроект-2".

За висновком Комітету викладеним у Рішенні АМК, уклавши вказаний Договір оренди від 08.09.2016, Підприємство допомогло ТОВ "Імперія Води Україна" забезпечити відповідність пропозиції останнього тендерній документації.

Крім того, в укладеному між Підприємством та ТОВ "Імперія Води Україна" Договорі оренди транспортних засобів з оператором відсутня інформація про розмір орендної ставки. Відповідно до положень пункту 3.1.1 цього Договору передбачено, що орендар (ТОВ "Імперія Води Україна") сплачує орендодавцю (Підприємству) орендну плату за транспортні засоби згідно з розрахунком, наведеним у додатку 1, до 25 числа поточного місяця після підписання акта виконаних робіт. Разом з тим, у додатку 1 до вказаного Договору відсутня будь-яка інформація щодо розміру орендних ставок.

В той же час, ТОВ "Імперія Води Україна" у своїй пропозиції до додатка 3 "Проект договору про закупівлю Договір будівельного підряду надало розрахунок договірної ціни, у складі якої враховано вартість експлуатації будівельних машин і механізмів у розмірі 54 751 077тис.грн. Відсутність вихідних даних щодо оренди необхідних машин і механізмів, за твердженням Комітету в оскаржуваному рішенні, унеможливлювало надання ТОВ "Імперія Води Україна" економічно обґрунтованої цінової пропозиції, що свідчить про попередню домовленість ТОВ "Імперія Води Україна" і Підприємства щодо результатів торгів.

Як встановлено Комітетом, на виконання вимог Тендерної документації замовника учасники торгів у своїх пропозиціях підтвердили можливість постачання обладнання (устаткування) та матеріалів, визначених Технічною специфікацією (обладнання), від безпосередніх виробників (Aqua Control, Fontana, Грундфос тощо) відповідної продукції, що мало б гарантувати придбання замовником предмета закупівлі за найнижчою вартістю.

Відповідач в оскаржуваному рішенні відзначив, що подання цінових пропозицій за умов справжньої конкуренції спонукало б учасників враховувати у своїх пропозиціях саме вартість обладнання безпосередніх його виробників, адже це є запорукою зменшення вартості предмета закупівлі та збільшення шансів отримати перемогу в торгах. Разом з тим, за інформацією ТОВ "Імперія Води Україна", наданою листом від 19.07.2018 №179, останнє здійснювало придбання обладнання через посередників, зокрема ТОВ "Фонтани України", що надало змогу завищити цінову пропозицію. Враховуючи, що пропозиції інших учасників - ТОВ "МБП Тепломережа" та Підприємства, були ще дорожчими, Комітет дійшов висновку, що учасники торгів внаслідок узгодженості своїх дій не були зацікавлені в поданні якомога дешевших цінових пропозицій.

Крім того, як досліджено Комітетом, гарантійні листи ТОВ "Грундфос Україна" до ТОВ "Імперія Води Україна" від 06.09.2016 №538 і від 09.09.2016 №542, які були подані всіма учасниками торгів у складі своїх пропозицій, не могли гарантувати постачання зазначеного в них обладнання, оскільки листом від 19.10.2018 №443 ТОВ "Грундфос Україна" повідомило, що зазначені листи були створені працівником цього підприємства і підписані ним з перевищенням повноважень, листи не містять печатки та підпису керівника підприємства, яким чином вони надсилалися встановити не можливо. Підприємство та ТОВ "МБП Тепломережа" не надали у складі своїх пропозицій жодних документів від виробників обладнання, які б гарантували постачання саме їм необхідного обладнання, а надані гарантійні листи, адресовані іншому учаснику - ТОВ "Імперія Води Україна", не містять інформації щодо вартості обладнання. Відсутність вихідних даних щодо вартості складових предмета закупівлі унеможливлювала подання ТОВ "МБП Тепломережа" та Підприємством економічно обґрунтованих цінових пропозицій.

Як встановлено апеляційним господарським судом в оскаржуваному рішенні Комітет встановив, що ТОВ "Імперія Води Україна" придбавало товари та обладнання не у їх виробників, а через посередника - ТОВ "Фонтани України", що свідчить про завищення ним цінової пропозиції та незацікавленість цього учасника в поданні пропозиції за якомога меншою вартістю внаслідок узгодженості своїх дій з Підприємством і ТОВ "МБП Тепломережа" щодо результатів торгів.

З огляду на встановлені обставини, дії ТОВ "Імперія Води Україна", ТОВ "МБП Тепломережа", Підприємства, зокрема, здійснення ними узгоджених дій під час підготовки та участі в торгах на закупівлю робіт: "Реконструкція скверу імені Тараса Шевченка м. Умань Черкаської області", проведених Відділом житлово-комунального господарства Уманської міської ради відповідно до оголошення № UA-2016-08-26-000313-а, що полягає в:

-обміні інформацією між учасниками;

-однакових властивостях файлів;

-поданні у складі пропозицій ідентичних документів;

-завантаженні учасниками документів, адресованих ТОВ "Імперія Води Україна";

-поданні у складі пропозицій одного й того ж обладнання, яке було передано в оренду ТОВ "Імперія Води Україна" і тому не могло використовуватися орендодавцем Підприємством;

-попередній домовленості щодо залучення один одного як субпідрядників;

-наданні іншими учасниками торгів гарантійних листів ТОВ "Грундфос Україна" до ТОВ "Імперія Води Україна" від 06.09.2016 № 538 і від 09.09.2016 №542;

-завищенні вартості предмета закупівлі тощо,

не можуть бути простим збігом обставин та у своїй сукупності є порушенням, передбаченим пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Закон України "Про захист економічної конкуренції":

стаття 1:

- економічна конкуренція (конкуренція) - це змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку;

абзац перший частини першої статті 5:

- узгодженими діями є укладення суб`єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об`єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка діяльність, бездіяльність) суб`єктів господарювання;

пункт 4 частини другої статті 6:

- антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;

пункт 1 статті 50:


................
Перейти до повного тексту