1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



26 січня 2021 року



м. Київ

справа № 2340/3834/18

адміністративне провадження № К/9901/4204/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,



розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 18.10.2018 (суддя Гарань С.М.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 09.01.2019 (колегія у складі суддів Епель О.В., Губської Л.В., Степанюка А.Г.)

у справі № 2340/3834/18

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Національної поліції в Черкаській області

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.



I. РУХ СПРАВИ



1. ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Національної поліції в Черкаській області.

2. У позовній заяві просив про:

- визнання протиправною відмови ГУ НП в Черкаській області, викладеної в листі від 15.08.2018 № 29/К-204 та у висновку від 15.08.2018, щодо призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у зв`язку зі встановленням ІІ групи інвалідності;

- зобов`язання ГУ НП в Черкаській області призначити та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у зв`язку зі встановленням ІІ групи інвалідності, відповідно до вимог Закону України "Про національну поліцію" та наказу МВС України від 11.01.2016 № 4.

3. Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 18.10.2018, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09.01.2019, у задоволенні позову відмовлено.

4. У касаційній скарзі ОСОБА_1 просив скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким позов задовольнити.



II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



5. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що з 2006 року позивач проходив службу в органах внутрішніх справ, а з листопада 2015 року - в органах поліції.

6. Наказом ГУ НП в Черкаській області від 08.06.2018 р. № 225 о/с позивача було звільнено зі служби в поліції за п. 7 ч. 1 ст. 77 (за власним бажанням) Закону України "Про Національну поліцію".

7. 19.06.2018 постановою медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Черкаській області" № 31 встановлено, що захворювання позивача пов`язані з проходженням служби в поліції.

8. Згідно з довідкою до акту огляду МСЕК серії 12 ААА № 921018, виданою міжрайонною медико-соціальною експертною комісією, ОСОБА_2 встановлено II групу інвалідності з причин захворювання, пов`язаного з проходженням служби в поліції.

9. Довідкою від 12.07.2018 про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках позивачу визначено ступінь втрати працездатності 70%.

10. 03.08.2018 позивач звернувся до ГУ НП в Черкаській області із заявою про виплату йому одноразової грошової допомоги у зв`язку зі встановленням ІІ групи інвалідності внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням служби в поліції.

11. 15.08.2018 відповідачем затверджено висновок про результати розгляду звернення ОСОБА_1, яким не встановлено правових підстав для призначення та виплати йому одноразової грошової допомоги по інвалідності внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням служби в поліції, внаслідок чого в призначенні одноразової допомоги - відмовлено.

12. Не погодившись з цим рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.



III. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



13. Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що позивач не набув права на отримання одноразової грошової допомоги у зв`язку зі встановленням йому ІІ групи інвалідності внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням ним служби в поліції, оскільки був звільнений зі служби в поліції за власним бажанням, а не через захворювання.



IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ



14. У касаційній скарзі позивач зазначає, що тлумачення пункту 4 частини 1 статті 97 Закону України "Про Національну поліцію" так, що одноразова грошова допомога виплачується лише працівникам поліції, які звільнені по хворобі, а інші працівники поліції, які звільнені за власним бажанням і після звільнення отримали інвалідність, пов`язану з проходженням служби в органах поліції, позбавлені на отримання зазначеної грошової допомоги є дискримінацією, наданням переваг одним особам перед іншими та є порушенням норм статті 22 Конституції України.


................
Перейти до повного тексту