1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



28 грудня 2020 року

м. Київ

справа № 808/2368/17

адміністративне провадження № К/9901/968/17



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:



головуючого - Шишова О.О.,

суддів: Дашутіна І.В., Яковенка М.М.,



розглянув у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу

за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 21.08.2017, прийняту у складі головуючого судді Прасова О.О., та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2017, прийняту у складі колегії суддів: Щербака А.А. (головуючий), Баранник Н.П., Малиш Н.І.

І. Суть спору

У серпні 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому просив суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №43654-13 від 30.06.2017, яким позивачу визначено податкове зобов`язання з транспортного податку з фізичних осіб за 2017 рік у сумі 25000 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги ОСОБА_1 вказав, що середньоринкова вартість автомобіля позивача складає 1100805 грн 75 коп. (1775493,14 грн. х (62/100) = 1775493,14 х 0,62), відтак, автомобіль позивача не є об`єктом оподаткування у 2017 році, оскільки його середньоринкова вартість є меншою за визначену законом 1200000 грн.

ІІ. Установлені судами фактичні обставини справи

Судами попередніх інстанцій установлено, що 01.07.2016 між ОСОБА_1 (покупець) та ТОВ "Автомир" (продавець) укладено договір купівлі-продажу автомобіля №919091, відповідно до умов якого продавець зобов`язався передати у власність покупцю, а покупець зобов`язався оплатити та прийняти у власність відповідно до умов цього договору новий автомобіль, модель, марка та комплектація якого вказані в Додатку №1 (Специфікації), що є невід`ємною частиною цього договору.

Згідно з специфікацією та акту приймання-здачі автомобіля від 08.07.2016 ОСОБА_1 придбав новий автомобіль марки Volkswagen, моделі Touareg, колір кузова білий лак, номер двигуна НОМЕР_1, кузов № НОМЕР_2, 2016 року випуску. 21.07.2016 автомобіль зареєстрований та поставлений на облік, про що видано Свідоцтво НОМЕР_3 .

25.07.2017 поштою ОСОБА_1 отримав податкове повідомлення-рішення від 30.06.2017 за №43654-13, яким ГУ ДФС у Запорізькій області визначено йому суму податкове зобовязання по транспортному податку з фізичних осіб за 2017 рік у сумі 25000 грн 00 коп. (а.с.9).

Не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями №43654-13 від 30.06.2017 позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

Запорізький окружний адміністративний суд постановою від 21.08.2017 позовні вимоги задовольнив.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що автомобіль марки Volkswagen, моделі Touareg, 2016 року випуску з технічними параметрами, зазначеними у Свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 не є обєктом оподаткування у 2017 році, оскільки на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України середньоринкової вартості автомобіля позивача марки Volkswagen, моделі Touareg, тип пального дизель, об`єм циліндрів двигуна 2967, 2016 року випуску, середньоринкова вартість цього автомобіля склала 1100805 грн. 75 коп.

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 29.11.2017 підтримав позицію суду першої інстанції та за результатом апеляційного перегляду залишив рішення суду першої інстанції без змін.

IV. Касаційне оскарження

У касаційні скарзі ГУ ДФС у Запорізькій області, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, а також невірної правової оцінки обставин у справі, просить їх скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відзиву на касаційну скаргу не надійшло.

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування

24. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

25. Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 Податкового кодексу України).

З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи". Згідно вказаного нормативно-правового акта статтею 267 Податкового кодексу України запроваджено транспортний податок.

Відповідно до пп. 267.1.1 п. 267.1 статті 267 Податкового кодексу України, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об`єктами оподаткування.

Законом України №1791-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році", що набрав чинності 01.01.2017, внесено зміни до Податкового кодексу України, у зв`язку з чим п.п.267.2.1 п.267.1 ст.267 Податкового кодексу України викладено в новій редакції.

Так, пп. 267.2.1 п. 267.1 статті 267 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент спірних правовідносин) установлено, що об`єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об`єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об`єм циліндрів двигуна, тип пального.

Базою оподаткування у відповідності до п.п.267.3.1 п.267.1 статті 267 Податкового кодексу України є легковий автомобіль, що є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Згідно з положеннями п.267.4 статті 267 Податкового кодексу України, ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 грн за кожен легковий автомобіль, що є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Відповідно до п.п.267.5.1 п.267.1 ст.267 Податкового кодексу України, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Підпунктом 267.6.1 п. 267.6 статті 267 Податкового кодексу України передбачено, що обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Згідно з п.п. 267.6.2 п.267.6 статті 267 Податкового кодексу України податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об`єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об`єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.


................
Перейти до повного тексту