1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



21 грудня 2020 року

м. Київ



Справа № 910/2094/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Малашенкової Т.М. (головуючий), Булгакової І.В., Колос І.Б.,

за участю секретаря судового засідання Барвіцької М.Т.,



представників учасників справи:

позивача - Державного підприємства "Сервісно-видавничий центр" (далі - ДП "Сервісно-видавничий центр", Підприємство, скаржник) - Коломієць А.М. (адвокат),

відповідача - Антимонопольного комітету України (далі - АМК) - Данилов К.О. (самопредставництво),



розглянув касаційну скаргу ДП "Сервісно-видавничий центр"



на рішення Господарського суду міста Києва від 23.06.2020 (суддя Бондаренко Г.П.) та

постанову Північного апеляційного господарського суду від 30.09.2020 (головуючий - суддя Ходаківська І.П., судді: Демидова А.М., Владимиренко С.В.)



у справі № 910/2094/19



за позовом ДП "Сервісно-видавничий центр"

до АМК

про визнання недійсним рішення від 11.12.2018 № 715-р.



1. Історія справи



1.1. У лютому 2019 року державне підприємство "Український державний науково-дослідний інститут технологій товарно-грошового обігу, фінансових і фондових ринків "Укрелекон" (у подальшому замінене правонаступником - ДП "Сервісно-видавничий центр") звернулось до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до АМК про визнання недійсним рішення АМК від 11.12.2018 № 715-p (далі - Рішення № 715-p).



1.2. Позов обґрунтовано прийняттям Рішення № 715-p за неповного з`ясування обставин, що мають значення для справи, при недоведеності обставин, які мають значення і які відповідач визнав встановленими, за невідповідності висновків, викладених у рішенні, обставинам справи та при неправильному застосуванні норм матеріального права.



2. Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції



2.1. Справа розглядалась неодноразово.



2.2. Рішенням Господарського суду міста Києва від 23.06.2020, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 30.09.2020, у позові відмовлено.



2.3. Оскаржувані рішення мотивовані обґрунтованістю висновків АМК, викладених у Рішенні № 715-р.



3. Короткий зміст вимог касаційної скарги



3.1. У касаційній скарзі до Верховного Суду ДП "Сервісно-видавничий центр" просить скасувати рішення Господарського суду міста Києва та постанову Північного апеляційного господарського суду від 30.09.2020 (повний текст виготовлений 05.10.2020) у справі №910/2094/19, ухвалити нове судове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі



АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ



4. Доводи особи, яка подала касаційну скаргу



4.1. В обґрунтування своєї правової позиції ДП "Сервісно-видавничий центр" із посиланням на пункт 3 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) у поданій касаційній скарзі вказує, що судове рішення ухвалене з порушенням норм процесуального права, що є безумовною підставою для скасування постанови апеляційної інстанції на підставі частини третьої статті 310 ГПК України. При цьому скаржник зазначає, що на даний час відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.



4.2. Разом з тим, скаржник вказує, що суди попередніх інстанцій проігнорували та не виконали приписи постанови Верховного Суду від 28.01.2020 у справі № 910/2094/19 (викладені у пунктах 19, 20, 21 та 25 названої постанови), чим порушили частину третю статті 86, частину четверту статті 238, статтю 281, частину п`яту статті 310 ГПК України.



4.3. Скаржник вказує на те, що Господарський суд міста Києва взагалі не приділив уваги змісту пункту 7 наказу Державної податкової адміністрації України "Про впровадження системи державного контролю за виготовленням, реалізацією та застосуванням засобів контролю" від 21.09.2004 № 546 (далі - наказ №546) та не надав йому оцінки, як того вимагають приписи частини третьої статті 86 та частини четвертої статті 238 ГПК України.



4.4. Скаржник зазначає, що ДП "УКРЕЛЕКОН" з ТОВ "НВП "Гаммаграфік" не узгоджувало власні ціни. Підвищення цін відбулося за погодженням з Міндоходів ДП "УКРЕЛЕКОН". ДП "Сервісно-видавничий центр" вважає, що суди не надали оцінки та не зазначили у рішеннях мотиви відхилення такого доказу, як лист Міністерства фінансів України від 17.01.2015 № 31-19010-03-10/1146 у частині зміни ціни засобу контролю.



4.5. ДП "Сервісно-видавничий центр" зазначає, що засоби контролю не можуть бути обміняні на інші товари чи вільно перепродаватися/даруватися та ніким не споживаються. ДП "Сервісно-видавничий центр" стверджує, що засіб контролю не є товаром.



За таких обставин, ДП "Сервісно-видавничий центр" вважає, що не порушувало вимог пунктів 1 та 5 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", оскільки, вказана норма стосується виключно товару.



5. Позиція відповідача, викладена у відзиві на касаційну скаргу



5.1. 27.11.2020 АМК направило засобами поштового зв`язку на адресу Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду відзив на касаційну скаргу, який зареєстровано судом касаційної інстанції 30.11.2020.



5.2. У відзиві на касаційну скаргу АМК заперечує проти доводів скаржника, зазначаючи про їх безпідставність та необґрунтованість і про правильне застосування судами норм матеріального права у розгляді цієї справи, й просить оскаржувані судові рішення залишити без змін, а скаргу - без задоволення.



5.3. АМК зазначає, що належність скаржника до сфери управління державного органу не свідчить про відсутність в його діях порушення законодавства про захист економічної конкуренції та не звільняє такого суб`єкта господарювання від відповідальності.



При цьому, на переконання АМК, судами першої та апеляційної інстанції всебічно досліджено докази, зокрема Наказ № 546 та листи (пояснення) Державної фіскальної служби України від 23.02.2017 № 2949/5/99-99-14-05-01-16 та від 05.05.2017 № 7516/5/99-99-14-05-01-16 та надано належну оцінку самостійності позивача при проведенні господарської діяльності, пов`язаної з виготовленням та розповсюдженням ЗК.



5.4. АМК зазначає, що товаром, що є об`єктом аналізу, є засоби контролю, які обертаються на території України, мають продавця (ТОВ "НВП "Гаммаграфік") та три групи покупців: ЦСО (як основні покупці), суб`єктів господарювання, які здійснюють друк та/або продаж Книг ОРО, та суб`єктів, що використовують РРО та книги ОРО.



АМК стверджує, що засіб контролю є товаром, оскільки на цьому ринку є пропозиція, яка виходить від виробника такого товару - ТОВ "Гаммаграфік", а також є попит на такий товар від суб`єктів господарювання які купують засоби контролю, що підтверджується пунктом 34 Рішення.



5.5. АМК звертає увагу на те, що із січня 2006 року по березень 2013 року ціна за один ЗК не змінювалась, а в березні 2013 року вартість зросла на 100 %. Із них вартість робіт, які виконує за договором ТОВ "НВП "Гаммаграфік", залишилась незмінною, а вартість робіт ДП "Укрелекон" зросла у натуральному виразі на 553,33 %, тобто більше ніж у 5 разів.



При цьому обсяг робіт, які виконувало ДП "Укрелекон" за Договором з моменту його укладення та після внесення до нього Додатковою угодою від 29.03.2013 відповідних змін щодо вартості, залишався незмінним до 19.08.2013.



19.08.2013 до договору в частині зобов`язань ДП "Укрелекон" внесено відповідні зміни та додано роботи, пов`язані з погодженням укладання ТОВ "НВП "Гаммаграфік" із заявниками договору про забезпечення засобами контролю, зокрема, передбачена процедура надсилання ТОВ "НВП "Гаммаграфік" запиту на адресу ДП "Укрелекон" щодо можливості укладення із заявником договору про забезпечення ЗК разом з відповідними документами заявника у додатку, подальша перевірка зазначених документів ДП "Укрелекон" та надсилання на адресу ТОВ "НВП "Гаммаграфік" за її результатами примірника запиту з позначкою "погоджено".



АМК звертає увагу суду на те, що до внесення відповідних змін додатковою угодою від 19.08.2013 зазначені роботи виконувало ТОВ "НВП "Гаммаграфік" у межах суми 4,08 грн, яка залишилась незмінною. Після передання таких функцій ДП "Укрелекон" вартість робіт ТОВ "НВП "Гаммаграфік" за договором не була зменшена. Натомість вартість робіт ДП "Укрелекон" зросла на 4,98 грн, тобто більш ніж на 22 % від тієї вартості, за яку ТОВ "НВП "Гаммаграфік", крім переданих функцій, здійснювало ще й виготовлення ЗК.



5.6. АМК зазначає, що з аналізу касаційної скарги вбачається, що доводи скаржника зводиться до переоцінки доказів на яких ґрунтується Рішення Комітету, що виходить за межі перегляду справи судом касаційної інстанції.



5.7. 18.12.2020 через електронну пошту Верховного Суду від відповідача надійшло пояснення щодо застосування пункту 5 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", підписане ЕЦП.



АМК зазначає, що під час розслідування справи № 143-26.13/107-17 Комітетом встановлено, що відповідно до пункту 3.3 договору ТОВ "НВП "Гаммаграфік" має переважне право перед іншими заявниками на продовження строку дії цього договору. При цьому строк дії встановлено договором до 31.12.2026. Як випливає з повноважень, які Державою надано ДП "Укрелекон", у тому числі в частині делегування останньому функції організації централізованого виготовлення та розповсюдження засобів контролю і формування звітності щодо розповсюдження засобів контролю, позивач реалізував їх шляхом укладення з ТОВ "НВП "Гаммаграфік" договору. Отже, ДП "Укрелекон" було визначено ТОВ "НВП "Гаммаграфік" як єдиного суб`єкта господарювання, який виготовляє та реалізовує засоби контролю на території України, надавши ТОВ "НВП "Гаммаграфік" переважне право перед іншими заявниками на продовження строку дії вже укладеного між договору. Цим було створено обмеження, яке є бар`єром для вступу потенційних конкурентів на ринок засобів контролю.



Крім того, АМК вказує на те, що Положення наказу Державної податкової адміністрації України "Про впровадження системи державного контролю за виготовленням, реалізацією та застосуванням засобів контролю" від 21.09.2004 № 546, яким ДП "Укрелекон" було доручено організацію централізованого виготовлення та розповсюдження засобів контролю і формування звітності щодо розповсюдження засобів контролю не містить будь-яких вказівок спрямованих на необхідність внесення умов у договір про переважне право іншої сторони на його продовження, що й було кваліфіковано Комітетом як порушення законодавства про захист економічної конкуренції.



5.8. У судовому засіданні 21.12.2020 від ДП "Сервісно-видавничий центр" надійшли додаткові пояснення у справі.



6. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



6.1. Згідно з Рішенням № 715-р, прийнятим за результатами розгляду справи № 143-26.13/207-17:

- визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Гаммаграфік" (далі - ТОВ "НВП "Гаммаграфік") та державне підприємство "Український державний науково-дослідний інститут технологій товарно-грошового обігу, фінансових і фондових ринків "Укрелекон" (далі - ДП "Укрелекон") вчинили порушення, передбачене пунктом 1 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (далі - Закон), у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом встановлення економічно необґрунтованих цін реалізації засобів контролю (пункт 1);

- визнано, що ТОВ "НВП "Гаммаграфік" і ДП "Укрелекон" вчинили порушення, передбачене пунктом 5 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом обмеження доступу на загальнодержавний ринок засобів контролю (далі - ЗК) інших суб`єктів господарювання (пункт 2);

- за порушення, зазначене в пункті 1, накладено на ТОВ "НВП "Гаммаграфік" штраф у розмірі 877 536 грн. (пункт 3);

- за порушення, зазначене в пункті 1, накладено на ДП "Укрелекон" штраф у сумі 399 059 грн. (пункт 4);

- за порушення, зазначене в пункті 2, накладено на ТОВ "НВП "Гаммаграфік" штраф у розмірі 877 536 грн. (пункт 5);

- за порушення, зазначене в пункті 2, накладено на ДП "Укрелекон" штраф у розмірі 399 059 грн. (пункт 6);

- зобов`язано ТОВ "НВП "Гаммаграфік" та ДП "Укрелекон" припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене в пункті 1 (пункт 7);

- зобов`язано ТОВ "НВП "Гаммаграфік" і ДП "Укрелекон" припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене в пункті 2 (пункт 8).



6.2. ДП "Укрелекон" засноване на державній власності та належить до сфери управління Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України). Підприємство утворено з метою науково-технічного, правового та організаційного забезпечення державних заходів щодо запровадження в Україні сучасних прозорих для контролю електронних технологій у сферах товарно-грошового обігу, фінансових і фондових ринків, а також забезпечення ефективного функціонування системи державного контролю за надходженнями обов`язкових платежів до державного бюджету. Основною метою діяльності підприємства є отримання прибутку. Підприємство провадить свою діяльність на комерційній основі.



6.3. Відповідно до наказу Державної податкової адміністрації України від 21.09.2004 № 546 "Про впровадження системи державного контролю за виготовленням, реалізацією та застосуванням засобів контролю" (далі - Наказ № 546) доручено організацію централізованого виготовлення та розповсюдження ЗК і формування звітності щодо розповсюдження ЗК. Цим же наказом: ДП "Укрелекон" зобов`язано розробити форму ЗК нового зразка, підготувати технічні вимоги до ЗК та методику, за якою визначається їх цілісність та справжність, надати пропозиції про внесення змін до нормативних актів щодо застосування ЗК та у двомісячний строк забезпечити централізоване виготовлення ЗК нової форми в необхідних обсягах і безперебійне забезпечення ними суб`єктів підприємницької діяльності, а також ведення інформаційної бази даних щодо ЗК та їх користувачів.



6.4. На виконання Наказу № 546 ДП "Укрелекон" укладено з ТОВ "НВП "Гаммаграфік" договір від 18.01.2006 № 1816УК (далі - Договір), предметом якого є зобов`язання ТОВ "НВП "Гаммаграфік" з централізованого виготовлення ЗК, забезпечення ними заявників, укладення з ними договорів на забезпечення пломбами, ведення інформаційної бази даних щодо виготовлення, реалізації, розповсюдження та застосування пломб.



6.5. За інформацією, наданою ДП "Укрелекон" і ТОВ "НВП "Гаммаграфік", протягом 2013 - першого півріччя 2018 року виготовлено й реалізовано ЗК (як товар, який обертається на ринку) у певній кількості й з певними вартісними показниками. Продавцем ЗК є один суб`єкт господарювання - ТОВ "НВП "Гаммаграфік".



6.6. - РРО - це пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівліпродажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій належать: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольнокасовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо;



- Книга обліку розрахункових операцій - це прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг) (далі - Книга ОРО);



- Розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну;



- Центр сервісного обслуговування - суб`єкт господарювання, який за договором з постачальником надає послуги щодо введення в експлуатацію, технічного обслуговування, гарантійного, післягарантійного ремонту реєстраторів розрахункових операцій.



6.7. Згідно з статтею 7 Закону порядок реєстрації, опломбування та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), встановлюється органами доходів і зборів. Порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, також встановлюється органами доходів і зборів за погодженням з Національним банком України.



6.8. Відповідно до Порядків, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 "Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій", засіб контролю - це спеціальна номерна пломба у вигляді прямокутника розміром 79 х 24 мм з фігурною вирубкою на краях, розділеного лінією перфорації на дві частини. Засіб контролю складається з трьох шарів: клейовий шар, папір, фольга гарячого тиснення.



6.9. Наказом Державної податкової адміністрації України від 06.07.2010 № 485 "Про затвердження Форми засобу контролю" (далі - Наказ № 485), з метою забезпечення якості та надійності, унеможливлення підробки засобів контролю, на виконання Наказу № 546, було затверджено Форму засобу контролю підвищеного рівня захисту для опломбування, зокрема, РРО, Книг ОРО.



6.10. Згідно з Порядком ведення розрахункових книжок книга ОРО повинна бути прошнурована, послідовно пронумерована та мати належним чином установлені засоби контролю, щоб унеможливити розшнурування книги ОРО або вилучення її аркушів без порушення цілісності засобу контролю.



Одними з підстав прийняття керівником контролюючого органу рішення про скасування реєстрації книги ОРО на окрему господарську одиницю, відповідно до Порядку ведення розрахункових книжок, є порушення цілісності засобу контролю, встановленого на книгу ОРО, та/або виявлення факту опломбування книги ОРО підробленим засобом контролю або таким, номер якого не збігається з номером, зазначеним у реєстраційній заяві. При цьому, у разі наявності таких підстав, контролюючим органом за місцем реєстрації книги ОРО може бути прийнято рішення про переопломбування такої книги.



6.11. Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку опломбування, опломбування РРО здійснюється центром сервісного обслуговування (далі - ЦСО) після персоналізації РРО перед його реєстрацією в контролюючому органі; після ремонту РРО, що потребував доступу до внутрішніх вузлів РРО; при заміні засобу контролю РРО; після перевірки РРО на відповідність конструкторсько-технологічній та програмній документації (далі - документація) виробника; при прийнятті на сервісне обслуговування РРО, який раніше обслуговувався в іншому ЦСО; за рішенням контролюючого органу.



6.12. Пунктом 1 розділу ІІ Порядку опломбування передбачено, що введення РРО та зовнішніх модемів в експлуатацію, їх технічне обслуговування та ремонт здійснюються ЦСО виключно на підставі договорів про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладених із суб`єктами господарювання. Виконання зазначених робіт іншими особами або ЦСО без укладення із суб`єктами господарювання відповідних договорів забороняється. Застосування РРО, опломбованого засобами контролю ЦСО, з яким суб`єкт господарювання не уклав договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, вважається порушенням встановленого порядку опломбування.



6.13. Чинні нормативно-правові акти встановлюють обов`язковість використання суб`єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі під час продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг реєстраторів розрахункових операцій або у випадках, передбачених Законом, книги обліку розрахункових операцій. При цьому РРО та книги ОРО повинні мати належним чином установлені засоби контролю.



6.14. Товаром, що є об`єктом аналізу, є ЗК, які обертаються на території України, мають продавця (ТОВ "НВП "Гаммаграфік") та покупців - суб`єктів господарювання: центри сервісного обслуговування (як основні покупці), суб`єкти господарювання, які здійснюють друк та/або продаж книг обліку розрахункових операцій, і суб`єкти, що використовують реєстратори розрахункових операцій та книги обліку розрахункових операцій.



6.15. За споживчими характеристиками, функціональним призначенням, умовами споживання та реалізації на території України не має подібного або аналогічного засобам контролю товару. Товарними межами ринку, з урахуванням відсутності взаємозамінних товарів (товарних груп), у межах яких споживач за звичайних умов може легко перейти від споживання засобів контролю до споживання іншого товару, є ринок засобів контролю, на які з моменту введення в дію відповідних нормативно-правових актів є попит та пропозиція.



6.16. Ринок засобів контролю є загальнодержавним ринком, з урахуванням того, що покупцями засобів контролю ТОВ "НВП "Гаммаграфік" є суб`єкти господарювання незалежно від території, на якій останні зареєстровані, фактично знаходяться, або в межах якої здійснюють господарську діяльність. Також фізичні та технічні характеристики засобів контролю, рівень транспортних витрат та відсутність обмежень щодо вивезення/ввезення в межах території України не спричиняють обмежень у їх транспортуванні територією України.



6.17. Покупцями засобів контролю є три групи суб`єктів господарювання: суб`єкти господарювання, їх господарські одиниці та представники (уповноважені особи) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі та використовують розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій; центри сервісного обслуговування, що здійснюють придбання засобів контролю для суб`єктів господарювання, їх господарських одиниць та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що перебувають на обслуговуванні зазначених ЦСО; суб`єкти господарювання, які здійснюють друк та/або продаж Книг ОРО.



Для перелічених вище покупців придбання засобів контролю не є їх вибором, а є обов`язковою передумовою для здійснення останніми обраного виду господарської діяльності.



6.18. Відповідно до інформації, наданої ДФС України листом від 23.02.2017 № 2949/5/99- 99-14-05-01-16 у відповідь на вимогу АМК від 31.01.2017 № 130-29/08-956: "Основними споживачами засобів контролю згідно з вимогами чинного законодавства є центри сервісного обслуговування (далі - ЦСО) ".



6.19. На ринку ЗК наявне адміністративне обмеження, яке є бар`єром для вступу потенційних конкурентів на ринок. Особливості товару - ЗК, їх функціональне призначення, ризик фальсифікації або підробки ставлять під сумнів доцільність одночасного функціонування на ринку кількох суб`єктів господарювання, що будуть виготовляти їх та розповсюджувати ЗК, а повноваження допуску будь-якого нового суб`єкта господарювання на відповідний ринок належить ДП "Укрелекон".



Як зазначено АМК, конкуренція між потенційними учасниками ринку могла б бути забезпечена шляхом дотримання конкурентної (конкурсної) процедури відбору виробника ЗК, як на етапі його визначення (у 2006 році), так і через заздалегідь визначений термін (періодично). Договір доцільно було укладати з суб`єктом господарювання на конкурентних засадах, оскільки саме такий спосіб відбору виробника забезпечує найбільш вигідні умови виробництва та реалізації ЗК.



6.20. Передбачене Договором переважне право ТОВ "НВП "Гаммаграфік" перед іншими особами, зокрема потенційними конкурентами цього підприємства, на укладення договору створює обмеження для вступу на ринок. При цьому строк дії встановлено Договором до 31 грудня 2026 року.



6.21. У АМК відсутня інформація, яка свідчила б про порядок визначення ТОВ "НВП "Гаммаграфік" єдиним суб`єктом господарювання, що виготовляє та розповсюджує засоби контролю на конкурентних (конкурсних) засадах.



6.22. Встановлення ціни на ЗК додатковою угодою від 29.03.2013 до Договору в частині підвищення вартості ЗК на 100% відбулося без відповідного економічного обґрунтування, за відсутності об`єктивних чинників, що вплинули б на це, стало можливим завдяки досягненню домовленості між ТОВ "НВП "Гаммаграфік" і ДП "Укрелекон" щодо встановлення ціни на такому рівні.



6.23. Умови Договору щодо зазначеного переважного права ТОВ "НВП "Гаммаграфік" на укладення Договору на новий строк, додаткові угоди до цього договору, якими було обмежена загальна вартість ЗК, що їх зобов`язується виготовляти централізовано в необхідних обсягах ТОВ "НВП "Гаммаграфік", сумою, яка спочатку не перевищувала 90 млн. грн, а згодом - 200 млн. грн, а також додаткової угоди до Договору, якою дія останнього була продовжена до 2026 року, без відповідного втручання держави або досягнення домовленості між цими підприємствами та ДП "Укрелекон" щодо розірвання зазначеного договору, - виключають змагання між суб`єктами господарювання за отримання права на виготовлення та розповсюдження ЗК, у тому числі цінову конкуренцію.



За умови наявності чіткого розподілу витрат та зобов`язань між ДП "Укрелекон" і ТОВ "НВП "Гаммаграфік" у частині розповсюдження та ведення електронних баз даних потенційні конкуренти могли б запропонувати свою вартість виготовлення і розповсюдження ЗК, яка могла б бути нижчою за встановлену Договором.





................
Перейти до повного тексту