1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



17 грудня 2020 року

Київ

справа №826/14212/15

адміністративне провадження №К/9901/22758/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву Харківської митниці Державної фіскальної служби про перегляд Верховним Судом України ухвали Вищого адміністративного суду України від 14 липня 2016 року у справі № 826/14212/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТНК-Індастріз Україна" до Харківської митниці Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування рішення і картки відмови,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТНК-Індастріз Україна" (далі - позивач, ТОВ "ТНК-Індастріз Україна") звернулось до суду з позовом до Харківської митниці Державної фіскальної служби (далі - відповідач, контролюючий орган, Харківська митниця ДФС) про визнання протиправними та скасування рішення Харківської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів № 807010001/2015/000039/2 від 21.03.2015, № 807010001/2015/000048/2 від 26.03.2015, № 807010001/2015/000057/2 від 03.04.2015, № 807010007/2015/000060/2 від 07.04.2015 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 807010001/2015/00039 від 21.03.2015, № 807010001/2015/00048 від 26.03.2015, № 807010001/2015/00057 від 03.04.2015, № 807010001/2015/00060 від 07.04.2015.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення Харківської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення були прийняті контролюючим органом всупереч та не у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки відповідач зробив необґрунтовані висновки щодо заявленої позивачем митної вартості товарів, що призвело до збільшення їх митної вартості.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 жовтня 2015 року адміністративний позов ТОВ "ТНК-Індастріз Україна" задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано рішення Харківської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів № 807010001/2015/000039/2 від 21.03.2015, № 807010001/2015/000048/2 від 26.03.2015, № 807010001/2015/000057/2 від 03.04.2015, № 807010007/2015/000060/2 від 07.04.2015. Визнано протиправними та скасовано картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 807010001/2015/00039 від 21.03.2015, № 807010001/2015/00048 від 26.03.2015, № 807010001/2015/00057 від 03.04.2015, № 807010001/2015/00060 від 07.04.2015.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції у справі № 826/14212/15, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просив скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 жовтня 2015 року та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову ТОВ "ТНК-Індастріз Україна" у повному обсязі.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 лютого 2016 року апеляційну скаргу Харківської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 жовтня 2015 року у справі № 826/14212/15 повернуто відповідачу на підставі частини третьої статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону, що діяв на момент прийняття рішення судом апеляційної інстанції). Рішення апеляційного суду мотивоване невиконанням позивачем вимог ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 3 лютого 2016 року про залишення апеляційної скарги без руху, у зв`язку з несплатою контролюючим органом судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у встановленому чинним законодавством розмірі.

Не погоджуючись з рішеннями суду апеляційної інстанції у справі № 826/14212/15, контролюючий орган подав касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України, який ухвалою від 14 липня 2016 року касаційну скаргу Харківської митниці ДФС відхилив, а ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29 лютого 2016 року залишив без змін.

Не погодившись із ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14 липня 2016 року Харківська митниця ДФС подала до Верховного Суду України заяву про її перегляд з підстав, встановлених пунктом 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону, на момент подання вказаної заяви).

Ухвалою Верховного Суду України від 1 листопада 2016 року відкрито провадження у справі № 826/14212/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТНК-Індастріз Україна" до Харківської митниці Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування рішення і картки відмови для перегляду ухвали Вищого адміністративного суду України від 14 липня 2016 року.

Згідно з підпунктом 1 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції цього Кодексу, викладеній згідно із Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

Відповідно до підпункту 7 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції цього Кодексу, викладеній згідно із Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII) заяви і скарги, зазначені в підпунктах 1, 3 - 6 цього пункту, передаються відповідно до Касаційного адміністративного суду, Великої Палати Верховного Суду за розпорядженням керівника апарату суду, до якого подані такі заяви і скарги, протягом тридцяти днів з дня набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Заява зареєстрована у Касаційному адміністративному суді у складі Верховного Суду 14 лютого 2018 року.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14 лютого 2018 року у справі визначено склад колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду: Олендер І.Я. (суддя-доповідач), Гончарова І.А., Ханова Р.Ф.

Розгляд заяви контролюючого органу здійснюється Верховним Судом за правилами глави третьої Розділу 4 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 13 липня 2017 року № 2136-VIII, без повідомлення та виклику учасників справи.

За правилами пункту 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України мотивом перегляду Верховним Судом України судових рішень в адміністративних справах є зокрема, неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що спричинило ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах.

Ухвалення різних за змістом судових рішень матиме місце в разі, коли суд (суди) касаційної інстанції при розгляді двох чи більше справ за тотожних предметів спору, підстав позову та за аналогічних обставин і однакового матеріально-правового регулювання спірних правовідносин дійшов (дійшли) протилежних висновків щодо заявлених позовних вимог.

У заяві контролюючий просить переглянути вказану ухвалу Вищого адміністративного суду України посилаючись на наявність підстав, встановлених пунктом 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме неоднакове застосування норм підпунктів 14.1.39, 14.1.157, пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, статті 4 Закону України "Про судовий збір", статей 49, 54, 59 Митного кодексу України.


................
Перейти до повного тексту