1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



16 грудня 2020 року

м. Київ

справа № 1340/3762/18

адміністративне провадження № К/9901/14169/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Мороз Л.Л.,

суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у касаційній інстанції адміністративну справу № 1340/3762/18

за позовом ОСОБА_1 до Жовківської міської ради Жовківського району Львівської області, за участю третьої особи - ОСОБА_2, про визнання протиправними та скасування рішень, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 05 лютого 2019 року, прийняту у складі судді Кухар Н.А. та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року, прийняту у складі колегії суддів: головуючого - Улицького В.З., суддів: Кузьмича С.М., Шавеля Р.М.,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Жовківської міської ради Жовківського району Львівської області та просив:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Жовківської міської ради від 12 вересня 2017 року № 13 "Про затвердження детального плану території по АДРЕСА_1 ";

- визнати протиправним та скасувати Рішення Жовківської міської ради від 20 лютого 2018 року № 3 "Про затвердження гр. ОСОБА_2 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні цільового призначення із земель для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови у землі для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_2 ";

- визнати протиправним та скасувати Рішення Жовківської міської ради від 20 лютого 2018 року № 4 "Про затвердження гр. ОСОБА_2 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні цільового призначення із земель для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у землі для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 ".

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 05 лютого 2019 року, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року, провадження в адміністративній справі закрито.

Як встановлено, предметом розгляду у даній справі є визнання протиправним та скасування рішення від 12 вересня 2017 року № 13 "Про затвердження детального плану території по АДРЕСА_1 "; Рішення Жовківської міської ради від 20 лютого 2018 року № 3 "Про затвердження гр. ОСОБА_2 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні цільового призначення із земель для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови у землі для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_2 "; визнання протиправним та скасування Рішення Жовківської міської ради від 20 лютого 2018 року № 4 "Про затвердження гр. ОСОБА_2 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по зміні цільового призначення із земель для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у землі для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 ".

Не погоджуючись з рішенням судів першої та апеляційної інстанцій, позивач подав касаційну скаргу, у якій просить скасувати вказані судові рішення та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права.

Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про часткове задоволення скарги з таких підстав.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 є власником будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_4 та даний будинок межує із земельними ділянками щодо яких приймалися оскаржувані рішення та на яких планується зведення багатоквартирного будинку. На думку позивача, затвердження детального плану території, згідно з рішенням Жовківської міської ради від 12 вересня 2017 року № 13 "Про затвердження детального плану території по АДРЕСА_1 ", яким було змінено зокрема і поверховість забудови території АДРЕСА_1, проводилося на сесії Жовківської міської ради без попереднього погодження із громадою міста Жовкви, тобто без проведення громадських слухань, незважаючи на те, що пропозиції та зауваження громади та жителів АДРЕСА_1 скеровувалися письмово на адресу голови міста ще у березні 2017 року. Позивач вказує на те, що при прийнятті відповідачем оскаржуваних рішень, що фактично надає змогу третім особам здійснювати будівництво багатоквартирного житлового будинку, значно порушують нормальний життєвий рівень позивача та його умови проживання, оскільки як існуючі комунальні мережі (електро, газо та водопостачання), так і наявне дорожнє покриття не витримують навантаження у вигляді появи декількох багатоповерхових будинків.

Суд зазначає, що якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, які спричинені рішенням, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їхньої посадової або службової особи, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язані з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.

За загальним правилом, передбаченим у пунктах 1, 3 частини першої статті 15 ЦПК України (у редакції, чинній на час звернення позивачів до суду з цим Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 4 КАС України встановлено, що справа адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.


................
Перейти до повного тексту