1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ



16 грудня 2020 року

справа № 0240/2762/18-а

адміністративне провадження № К/9901/16177/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Судді-доповідача - Ханової Р. Ф.,

суддів - Гончарової І. А., Олендера І. Я.,



розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДФС у Вінницькій області

на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2018 року (суддя Чернюк А.Ю.)

та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 04 квітня 2019 року (головуючий суддя Капустинський М.М., судді: Охрімчук І.Г., Моніч Б.С.)

у справі № 0240/2762/18-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дорожній ресурс"

до Головного управління ДФС у Вінницькій області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,



УСТАНОВИВ:



Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорожний ресурс" (далі - позивач у справі, Товариство) звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - відповідач, податковий орган), в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість.



Вінницький окружний адміністративний суд рішенням від 5 грудня 2018 року, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 4 квітня 2019 року адміністративний, позов задовольнив, визнав протиправним та скасував податкове повідомлення - рішення податкового органу № 0007401415 від 1 серпня 2018 року.



Суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що усі операції з контрагентами ТОВ "Аскалія" та ТОВ "БК Карті", що надають право позивачу на віднесення сум податку до податкового кредиту підтверджені відповідними податковими накладними, які в свою чергу своєчасно зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, а отже - відповідні суми були віднесені до податкового кредиту правомірно, а висновки контролюючого органу є безпідставними.



Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, податковий орган подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову судів попередніх інстанцій та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.



Податковий орган, зокрема, зазначає, що контрагенти позивача фактично не реалізовували товари на адресу позивача, так як не проводили операцій з придбання даних товарів.



У відзиві на касаційну скаргу Товариство зазначає, що доводи податкового органу щодо наявності податкової інформації про "фіктивність" контрагентів є неприйнятними, оскільки склад податкового правопорушення не може доводитися податковою інформацією, яка має виключно інформаційне навантаження та не заснована на аналізі первинних та інших документів.



На підставі розпорядження про призначення повторного автоматизованого розподілу 26 листопада 2020 року касаційна скарга передана на розгляд колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду Хановій Р. Ф., Гончаровій І. А, Олендера І. Я.



Переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення касаційної скарги, виходячи з наступного.



Судами попередніх інстанцій встановлено, що податковим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства по взаємовідносинах з ТОВ "Аскалія" за серпень, жовтень 2017 року та ТОВ "БК Карті" за серпень, вересень, жовтень 2017 року, за результатами якої складено акт №3394/1415/41201879 від 13 липня 2018 року.



Висновком акта перевірки встановлено порушення п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 2 679 500 грн.



На підставі висновку акта перевірки 1 серпня 2018 року податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0007401415, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 3 349 375 грн, з яких 2 679 500 грн за податковими зобов`язаннями, 669 875 за штрафними (фінансовими) санкціями.



За приписами частини першої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.



Суди попередніх інстанцій встановили, що підставою для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення стали висновки податкового органу про нереальність здійснення господарських операцій позивача із ТОВ "Аскалія" та ТОВ "БК Карті" та, відповідно, недостовірність показників податкового обліку з ПДВ, сформованих на підставі спірних господарських операцій.



Передумовою для висновків контролюючого органу щодо порушення податкової дисципліни позивачем та відповідно - для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є інформація, викладена у листах ГУ ДФС у Донецькій області щодо сумнівів останнього у належності ТОВ "БК Карті" до реального сектору економіки.



В свою чергу, документальне оформлення ТОВ "Аскалія" здійснених у жовтні 2017 року фінансово-господарських операцій не має під собою юридичних та податкових наслідків.

Між ТОВ "Аскалія" та його постачальниками і покупцями у вересні 2017 року були відсутні реальні правочини, які б призводили до зміни активів та пасивів учасників руху ПДВ.



За результатом подальшого відпрацювання (аналізу єдиного реєстру судових рішень) стало відомо, що ТОВ "Аскалія" та ТОВ "БК Карті", здійснюючи свою фінансово-господарську діяльність, були задіяні у незаконних міжрегіональних схемах щодо ухилення від сплати податків, конвертації грошових коштів, надання податкової вигоди суб`єктам господарської діяльності реального сектору економіки.


................
Перейти до повного тексту