1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



15 грудня 2020 року

м. Київ

справа № 2а-814/11/1370

адміністративне провадження № К/9901/33871/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І.В.,

суддів Шишова О.О., Яковенка М.М.,

розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФСу Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2017 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 31 січня 2018 року у справі №2а-814/11/1370 за позовом Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до ОСОБА_1, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - Львівського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи Управління Державтоінспеції ГУ МВС у Львівській області, про стягнення податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів,

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

1. Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова, правонаступником якої є Личаківська об`єднана державна податкова інспекція головного управління ДФС у Львівській області, звернулась до суду з позовом до ОСОБА_2, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - Львівського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи Управління Державтоінспекції ГУ МВС у Львівській області, в якому просила стягнути з ОСОБА_1 податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 18960 грн.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на ім`я відповідача 17.10.2009 здійснено першу державну реєстрацію автомобіля марки VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1 . Відповідач повинен був сплатити до бюджету Шевченківського району м. Львова 18960 грн податку з власників транспортних засобів. Доказів про зарахування вказаного податку в дохід державного бюджету відповідачем не надано, що є підставою його стягнення податковим органом в примусовому порядку.

3. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 21 червня 2017 року, залишеною без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 31 січня 2018 року, в задоволенні позову відмовлено повністю.

4. Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено:

4.1. Відповідно до довідки ДПІ у Шевченківському районі м. Львова від 04.11.2010 №26084/19-00 кошти по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в сумі 18960,00 грн від ОСОБА_2 згідно з даними наявної у МРЕВ квитанцій від 14.10.2009 р. 19.10.2009 до місцевого бюджету Шевченківського району не надходили.

4.2. Згідно з розрахунками суми податку з власників транспортних засобів загальна сума податку, що підлягає сплаті, становить 18 960,00 грн.

4.3. Оскільки відповідач в добровільному порядку не сплатив указану суму податкового боргу, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

5. Суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, відмовляючи в задоволенні позову, виходив з відсутності законних підстав для стягнення з відповідача податку з власників транспортних засобів, оскільки податковим органом беззаперечним, належним та допустимими доказами не підтверджені обставини виникнення у відповідача вищевказаного податкового зобов`язання.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

6. Личаківська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області звернулася з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій.

6.1. Позивач, наводить доводи аналогічні доводам адміністративного позову, апеляційної скарг, здійснює виклад обставин та надає їм відповідну оцінку, цитую норми процесуального та матеріального права, а також висловлює свою незгоду із оскаржуваними судовими рішеннями, а тому повторному зазначенню не потребують.

7. Відповідач не скористався правом на подання відзиву на касаційну скаргу.



МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:

8. Відповідно до статті 1 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об`єктами оподаткування.

9. Згідно зі статтею 3 вказаного Закону перша реєстрація в Україні - це реєстрація транспортного засобу в Україні, яка здійснюється уповноваженими державними органами України вперше щодо цього транспортного засобу.

10. Частиною 1 статті 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" вказаний вид податку сплачувався фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд. При цьому сума податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що сплачується фізичними особами, розраховується саме фізичною особою за ставками, встановленими цим Законом.

11. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" фізичні особи - платники податку зобов`язані пред`являти органам, що здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію, зняття з обліку або технічний огляд транспортних засобів, квитанції або платіжні доручення про сплату податку за попередній (у разі здійснення сплати) та за поточний роки, а платники, звільнені від сплати цього податку, - відповідний документ, що дає право на користування цими пільгами.


................
Перейти до повного тексту