ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2020 року
м. Київ
справа № 0940/2071/18
адміністративне провадження № К/9901/12175/19
№К/9901/33929/19
№К/9901/11934/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Дашутіна І.В.,
суддів: Загороднюка А.Г., Шишова О.О.,
за участю секретаря судового засідання Касяневич О.В.
учасників справи:
позивача ОСОБА_1
представників позивача: Замковенка М.І., Замковенка О.М.
представників відповідача: Шикеринець Л.М., Варшавського О.П.
представника третьої особи: Плав`юк Р.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції касаційні скарги Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області на ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року та касаційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17 липня 2019 року у справі №0940/2071/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мега-Пауер-Буд" до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, третя особа - Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації, про визнання дій неправомірними та зобов`язання до їх вчинення,-
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Мега-Пауер-Буд" (надалі - ТОВ "Мега-Пауер-Буд", позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, третя особа - Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації, в якому просило визнати неправомірними дії Головного управління державної казначейської служби України в Івано-Франківській області щодо невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 225 від 14.03.2017 в частині безспірного списання (перерахування) коштів в першочерговому порядку безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на рахунках у боржника на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" в сумі 7378797,27 грн.; визнати неправомірними дії Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області щодо безспірного списання (перерахування) коштів на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" згідно наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 225 від 14.03.2017 за бюджетною програмою затвердженою рішенням Івано-Франківської обласної ради від 21.09.2018 № 944-23/2018 "Про затвердження програми для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів на 2018-2020 роки" в сумі 10000,00 грн.; зобов`язати Головне управління державної казначейської служби України в Івано-Франківській області виконати наказ Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14.03.2017 шляхом здійснення безспірного списання (перерахування) коштів безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на рахунках боржника на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" в першочерговому порядку в сумі 7378797,27 грн.; стягнути на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області судові витрати.
2. Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16 січня 2019 року позов задоволено частково.
2.1. Визнано неправомірними дії Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області щодо невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14.03.2017 в частині безспірного списання (перерахування) коштів в першочерговому порядку безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на рахунках боржника на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" в сумі 7378797, 27 грн.
2.2. Зобов`язано Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області виконати наказ Господарського суду Івано-Франківської області № 225 від 14.03.2017 шляхом здійснення безспірного списання (перерахування) коштів в першочерговому порядку безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на всіх рахунках боржника, за всіма кодами класифікації видатків бюджету на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" в сумі 7368797, 27 грн.
2.3. У задоволенні іншої позовної вимоги відмовлено.
2.4. Стягнуто із бюджетних асигнувань Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" сплачений судовий збір в сумі 3524,00 грн.
2.5. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17 липня 2019 року скасовано та прийнято нове рішення, яким позов задоволено частково.
2.6. Визнано неправомірними дії Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області щодо невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14.03.2017 в частині безспірного списання (перерахування) коштів в першочерговому порядку безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на рахунках боржника на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" в сумі 7 378 797 грн. 27 коп.
2.7. Зобов`язано Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області виконати наказ Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14.03.2017 шляхом здійснення безспірного списання (перерахування) коштів в першочерговому порядку безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на всіх рахунках боржника, за всіма кодами класифікації видатків бюджету на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд" в сумі 7 368 797 грн. 27 коп.
2.8. У задоволенні іншої позовної вимоги відмовлено.
3. Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено:
3.1. На виконанні Головного управління Державної казначейської служби в Івано- Франківській області перебуває наказ Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14 березня 2017 року про стягнення з Департаменту будівництва, житлово- комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації на користь ТОВ "Буд-Енерго- Стандарт" заборгованості в сумі 7 378 797,27 грн., в тому числі 3 406 641,69 грн. основного боргу; 454291,79 грн. - 3% річних; 3 408 820,19 грн. інфляційних витрат та 109043,60 грн. судового збору, яка відповідно до ухвали Господарського суду Івано-Франківської області від 12 квітня 2018 року у справі №909/51/17 про заміну сторони стягувана підлягає до стягнення на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд".
3.2. Позивачем на адресу Головного управління Державної казначейської служби в Івано- Франківській області направлено заяву про прийняття до виконання вищевказаного наказу Господарського суду Івано-Франківської області, яку останнім прийнято 05.09.2018 за вх. № 12-3267/13-12.
3.3. На підставі вказаної заяви відповідачем 07.09.2018 направлено до боржника Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації запит № 34 щодо встановлення даних про коди програмної класифікації видатків та економічної класифікації видатків для проведення безспірного списання коштів.
3.4. Боржник листом №1763/03-32 від 11.09.2018 надав відповідь про те, що безспірне списання коштів згідно наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 225 від 14.03.2017 по справі №909/51/17 підлягає по КПКВ ДБ 2401500, КЕКВ 3142.
3.5. Відповідачем 12.09.2018 на адресу боржника направлено вимогу щодо виконання судового рішення №7.2-12-/8-4665, якою вимагалось від боржника вжиття всіх необхідних заходів для встановлення відповідних бюджетних асигнувань або здійснити інші дії спрямовані на виконання судового рішення.
3.6. Боржник листом від 27.09.2018 року №1923/03-32 повідомив відповідача, що відповідно до рішення Івано-Франківської обласної ради від 21 вересня 2018 року №944-23/2018 "Про затвердження Програми для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів на 2018-2020 роки" Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації затверджено Програму для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів на 2018-2020 роки по КПКВ МБ 1517693. Просив наказ Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14.03.2017 про безспірне списання коштів перенаправити для виконання на КПКВ МВ 1517693, КЕКВ 3142.
3.7. Відповідач листом від 08.10.2018 року №14-50/135-5189 повідомив позивача, що наказ Господарського суду Івано-Франківської області №225 від 14.03.2017 про примусове виконання рішення по справі 909/51/17 підлягає виконанню за бюджетною програмою.
3.8. У зв`язку із затвердженням вказаної бюджетної програми, відповідачем, було розпочато процедуру стягнення за вказаною бюджетною програмою і, станом на 29.10.2018 за КПКВ МБ 1517693, КЕКВ 3142 відкрито бюджетні асигнування в сумі 10000,00 грн., які під меморіальним ордером від 03 жовтня 2018 року №1 списалися на рахунок позивача.
3.9. Позивач вважаючи такі дії відповідача неправомірними та такими, що порушують його права та інтереси, звернувся до суду.
4. Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, судовий акт, який набрав законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок. Це означає, що особа, якій належить виконати судовий акт, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права та є практикою, несумісною з положеннями Конвенції. Судом встановлено, що об`єктивних перешкод для виконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 225 від 14.03.2017, боржником за яким є держава, і яке стосується виплати з Державного бюджету України немає.
4.1. Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області повернуто скаржнику у зв`язку з неусуненням недоліків апеляційної скарги відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 КАС України.
4.2. Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року апеляційну скаргу Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації також було повернуто скаржнику у зв`язку з неусуненням недоліків апеляційної скарги відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 КАС України.
4.3. Суд апеляційної інстанції розглядаючи справу по суті позовних вимог за апеляційною скаргою Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, погодився з висновками суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для часткового задоволення позовних вимог ТОВ "Мега-Пауер-Буд", при цьому враховуючи пункт 7 частини 3 статті 317 КАС України, дійшов висновку про скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нового рішення.
Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:
5. Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області звернулося із касаційною скаргою, просить скасувати рішення суду апеляційної інстанцій в частині задоволення позову та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог.
6. Касаційна скарга аргументована неправильним застосуванням апеляційним судом норм матеріального права, а саме - приписів Закону України "Про виконавче провадження" та Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845. Зазначає, що Головне управління казначейства не може здійснювати безспірне списання коштів безпосередньо з усіх рахунків Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської облдержадміністрації, які відкриті в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, оскільки це буде суперечити нормам Бюджетного кодексу України, а тільки за рахунок відповідних бюджетних призначень. Жодним нормативно-правовим актом не визначено порядок першочергового виконання рішення суду безпосередньо із загальної суми залишкових коштів наявних на всіх рахунках розпорядника коштів бюджету, за всіма кодами класифікації видатків бюджету. Наголошує, що відповідач здійснював усі передбачені Порядком дії для здійснення безспірного списання коштів. Підтвердженням цього є часткове виконання рішення суду на суму 10 000,00 грн. Крім того, безспірне списання коштів із загальної суми залишкових коштів наявних на рахунках розпорядника коштів бюджету, за всіма видами класифікації видатків бюджету є неможливим, та не передбачено жодним нормативно-правовим актом України. Зазначені кошти мають цільове призначення і порядок їх використання визначено розпорядженнями Кабінету міністрів України та наказами Мінрегіонбуду, тому Головне управління Казначейства не має правових підстав для здійснення за їх рахунок безспірного списання коштів за наказом суду. Використання таких коштів для виконання рішення суду можливе лише після прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України про перерозподіл видатків бюджету для виконання рішення суду.
7. У відзиві на касаційну скаргу Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації просить її задовольнити, постанову суду апеляційної інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог ТОВ "Мега-Пауер-Буд", з підстав, викладених відповідачем у касаційній скарзі.
7.1. Позивач у відзиві на касаційну скаргу просить залишити її без задоволення, а рішення суду апеляційної інстанцій без змін, як таке, що є законним та обгрунтованим.
7.2. Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області та Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації звернулись до суду із касаційними скаргами на ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року. Вказують на порушення апеляційним судом норм процесуального права та просять оскаржувану ухвалу скасувати, а справу направити до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду.
7.3. У відзиві на касаційні скарги позивач просить залишити їх без задоволення, а ухвали суду апеляційної інстанції без змін, як таку, що є законною та обгрунтованою. Крім цього зазначає, що ГУ ДКУ в Івано-Франківській області було сплачено судовий збір у розмірі, вказаному апеляційним судом, а вказаний спір вже вирішено по суті.
МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА
Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:
8. Як встановлено судами попередніх інстанцій, 05.09.2018 Головним управлінням ДКС України в Івано-Франківській області, на підставі Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 № 845, прийнято до виконання наказ Господарського суду Івано-Франківської області № 225 від 14.03.2017 для здійснення безспірного списання коштів з рахунків боржника.
9. Так, гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" та особливості їх виконання визначені приписами Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05.06.2012 № 4901-VI (далі - Закон № 4901-VI).
10. Відповідно до статті 2 Закону № 4901-VI держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державний орган, державні підприємство, установа, організація, юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.
11. Частиною 1 статті 3 Закону № 4901-VI передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
12. Відповідно до частини 2 статті 3 Закону № 4901-VI стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", із заявою про виконання рішення суду.
13. Разом із заявою стягувач подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
14. Згідно з частиною 4 статті 3 Закону №4901-VI перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, необхідних для цього документів та відомостей.
15. Отже, Україна гарантує виконання будь-яких рішень суду майнового характеру, боржником за яким є державний орган шляхом проведення безумовного списання з рахунків такого органу коштів, в обсязі, достатньому для задоволення вимог стягувача, а у випадку відсутності у державного органа - боржника коштів на рахунках - шляхом списання коштів з Державного бюджету України, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
16. Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів визначений у Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі - Порядок № 845).
17. У розумінні зазначеного порядку безспірне списання - це операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.
18. Відповідно до пункту 3 Порядку № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
19. Відповідно до пункту 24 Порядку № 845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.
20. Згідно з пунктом 25 Порядку № 845 безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів з рахунка боржника здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.
21. Відповідно до пункту 28 Порядку № 845 орган Казначейства не пізніше двох робочих днів з наступного робочого дня після надходження виконавчого документа на підставі документів, поданих стягувачем, визначає коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів.
22. Судом встановлено, що станом на 07.09.2018 року згідно бухгалтерської звітності Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської облдержадміністрації за КПКВ 275113 ("Реалізація пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства") відображена заборгованість в сумі 3635747,98 грн.
23. При цьому, Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" виконання програми 2751130 реалізація пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства, якої можна б було виконати безспірне списання, не затверджено.
24. 07.09.2018 Головним управлінням Казначейства відповідно до п.29 Порядку (у разі неможливості визначення кодів класифікації видатків бюджету або рахунків, з яких проводиться безспірне списання коштів, орган Казначейства не пізніше двох робочих днів з наступного робочого дня після надходження виконавчого документа надсилає до боржника або бюджетної установи, що здійснює централізоване обслуговування боржника, запит для встановлення відповідних даних із зазначенням строку надання відповіді) направлено запит № 34 до Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської облдержадміністрації про визначення рахунку та коду класифікації видатків, з яких має бути здійснено безспірне списання коштів.
25. 11.09.2018 боржником повідомлено, що безспірне списання коштів згідно наказу Господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2017 № 225 підлягає по КПКВ ДБ 2401500, КЕКВ 3142. На даному рахунку кошти відсутні. Платежі за платіжними дорученнями боржника за всіма рахунками, кодами класифікації видатків бюджету, крім платежів, зазначених у пункті 25 Порядку, Головним управлінням Казначейства не проводилися.
26. 12.09.2018 року Головним управлінням Казначейства направлено боржнику вимогу за №7.2-12/8-4665 щодо необхідності вжиття заходів встановлення відповідних асигнувань або вчинення інших дій спрямованих на виконання рішення суду.
27. Листом від 27.09.2018 року №1932/03-32 Департаментом будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації повідомлено, що 21.09.2018 Івано-Франківською обласною радою року прийнято рішення "Про затвердження Програми для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів на 2018-2020 роки", метою якої є виконання боргових зобов`язань по судових рішеннях за неоплачені у повному обсязі виконані роботи та інших боргових зобов`язань, незабезпечених фінансуванням за кошти державного та місцевого бюджетів за КПКВ 1517693 рахунок № НОМЕР_1 боржником по яких є Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА.
28. 04.10.2018 здійснено часткове виконання судового рішення на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд", безспірно списано за рахунок коштів вищевказаної бюджетної програми 10000,00 грн (КПКВ 1517693 рахунок № НОМЕР_1 ).
29. Отже, боржником 04.10.2018 здійснено часткове виконання судового рішення на користь ТОВ "Мега-Пауер-Буд", безспірно списано за рахунок коштів вищевказаної бюджетної програми 10000,00 грн.
30. Водночас, пунктом 31 Порядку № 845 передбачено, що у разі коли за визначеними органом Казначейства кодами класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган Казначейства надсилає боржнику або бюджетній установі, що здійснює централізоване обслуговування боржника, вимогу щодо необхідності вжиття заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення.
31. Відповідно до пункту 47 Порядку № 845 безспірне списання коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів, здійснюється Казначейством на підставі поданих: 1) органом Казначейства: документів та відомостей, надісланих стягувачами та боржником; інформації про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника; 2) керівником органу державної виконавчої служби зазначених у пункті 7 цього Порядку документів та відомостей.
32. Пунктом 48 Порядку № 845 передбачено, що для забезпечення безспірного списання коштів державного бюджету згідно з пунктом 47 цього Порядку в Казначействі відкривається в установленому порядку відповідний рахунок.
33. Перерахування коштів стягувачу здійснюється Казначейством у тримісячний строк з дня надходження необхідних документів та відомостей за наявності відповідних бюджетних асигнувань для здійснення безспірного списання коштів.
34. Тобто, безспірне списання коштів за рішенням судів здійснюється з рахунків боржника у межах відкритих асигнувань, а у разі їх відсутності територіальний орган Казначейства надсилає боржнику вимогу, якою зобов`язує здійснити дії спрямовані на виконання рішення суду і пошук відкритих асигнувань. У такому випадку орган Казначейства може заборонити боржнику здійснювати інші видатки, окрім захищених статей, передбачених Бюджетним кодексом України.