1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



07 грудня 2020 року

м. Київ

справа № 187/279/17 (6-а/0187/4/20)

адміністративне провадження № К/9901/23630/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Чиркіна С.М.,

суддів: Єзерова А.А., Бевзенка В.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Третього апеляційного адміністративного суду від 25.08.2020 (головуючий суддя: Круговий О.О., судді: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.) у справі №187/279/17 (6-а/0187/4/20) за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області, Виконавчого комітету Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області, третя особа: Управління Держпродспоживслужби в Петриківському районі про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, утриматися від певних дій,

В С Т А Н О В И В:

У 2017 році ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ), ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2 ), ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3 ), ОСОБА_4 (далі - ОСОБА_4 ), ОСОБА_5 (далі - ОСОБА_5 ), ОСОБА_6 (далі - ОСОБА_6 ) звернулися до суду з позовом до Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області, Виконавчого комітету Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області, третя особя: Управління Держпродспоживслужби в Петриківському районі, в якому, з урахуванням уточнень, просили:

визнати протиправною бездіяльність суб`єкта владних повноважень Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області в частині неорганізації здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування в галузі поховання померлих на кладовищі по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області ; незабезпечення виконання вимог Закону України "Про поховання і похоронну справу" та ДСанПін 2.2.2.028.-99 "Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України" стосовно утримання кладовища по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області, в належному стані та недопущення поховань, допоховань та підпоховань померлих на кладовищі по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області у 300 метрів нормативній санітарно-захисній зоні;

зобов`язати Виконавчий комітет Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області у визначеному законодавством порядку розглянути питання щодо розробки проекту та технічної документації стосовно меж вказаного кладовища, розробити заходи з утримання та благоустрою кладовища по вулиці Шевченка в селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області, в тому числі шляхом встановлення огорожі вздовж навколо кладовища без збільшення існуючої території місця захоронення;

зобов`язати відповідачів утриматися від винесення рішень щодо поховання, до поховання, під поховання на кладовищі по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області .

Постановою Петриківського районного суду Дніпропетровської області від 27.06.2017, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2017, позов задоволено частково:

визнано протиправною бездіяльність суб`єкта владних повноважень Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області в частині неорганізації здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування в галузі поховання померлих на кладовищі по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області, не забезпечення виконання вимог Закону України "Про поховання і похоронну справу" та ДСанПін 2.2.2.028.-99 "Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України" стосовно утримання кладовища по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області, в належному стані та не допущення поховань, допоховань та підпоховань померлих на кладовищі по вулиці Шевченка, між житловими будинками номер 5 та 7, у селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області у 300 метрів нормативній санітарно-захисній зоні;

зобов`язано Виконавчий комітет Єлизаветівської сільської ради Петриківського району Дніпропетровської області у визначеному законодавством порядку розглянути питання щодо розробки проекту та технічної документації стосовно меж кладовища по вулиці Шевченка в селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області, розробити заходи з утримання та благоустрою кладовища по вулиці Шевченка в селі Єлизаветівка Петриківського району Дніпропетровської області, в тому числі шляхом встановлення огорожі навколо кладовища без збільшення існуючої території місця захоронення.

У травні 2020 року ОСОБА_1 в порядку статті 382 КАС України звернувся до суду першої інстанції із клопотанням, в якому просив застосувати судовий контроль за виконанням судового рішення у справі №187/279/17 (6-а/0187/4/20) та витребувати від відповідачів звіт про виконання судового рішення і, в разі необхідності, винести ухвалу суду про накладення штрафу.

Ухвалою Петриківського районного суду Дніпропетровської області від 21.07.2020 у задоволенні клопотання про встановлення судового контролю - відмовлено.

ОСОБА_1 оскаржив зазначену ухвалу суду першої інстанції в апеляційному порядку.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 25.08.2020 відмовлено ОСОБА_1 у відкритті апеляційного провадження на підставі пункту 1 частини першої статті 299 КАС України у зв`язку з тим, що апеляційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає апеляційному оскарженню.

Приймаючи таке рішення, суд апеляційної інстанції виходив з того, що законодавець встановив можливість оскарження в апеляційному порядку окремо від рішення суду ухвал суду першої інстанції з позитивним вирішенням питань пов`язаних із встановленням судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, ОСОБА_1 подав касаційну скаргу, в якій просить Суд скасувати ухвалу суду апеляційної інстанції, а справу направити на продовження розгляду до Третього апеляційного адміністративного суду. В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник посилається на те, що судом апеляційної інстанції неповно з`ясовані обставини справи, що призвело до неправильного вирішення питання. Скаржник, з посиланнями на положення статті 294 КАС України, зазначає про те, що окремо від рішення суду можуть бути оскаржені в апеляційному порядку ухвали суду першої інстанції, зокрема, щодо накладення штрафу та інших питань судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, постановлених судом відповідно до статті 382 цього Кодексу. Таким чином скаржник вважає, що судом невірно розтлумачено вказану норму, а тому апеляційному оскарженню підлягають як ухвали про задоволення клопотань про встановлення судового контролю, так і про відмову в їх задоволенні.


................
Перейти до повного тексту