ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 грудня 2020 року
м. Київ
Справа № 915/1784/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Волковицька Н. О. - головуючий, Мачульський Г. М., Пільков К. М.,
секретар судового засідання - Шпорт О. В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Заступника прокурора Одеської області
на рішення Господарського суду Миколаївської області від 22.07.2019 і постанову Південно-західного апеляційного господарського суду від 24.10.2019 у справі
за позовом Заступника керівника Миколаївської місцевої прокуратури № 1 в інтересах держави в особі Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області
до 1) Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області,
2) Київської міської профспілкової організації працівників малого та середнього бізнесу "Єднання",
3) Товариства з обмеженою відповідальністю "Коблево Ресорт Маріне",
4) Товариства з обмеженою відповідальністю "Єднання"
про визнання незаконним та скасування розпорядження, договору, державних актів на право власності та витребування земельних ділянок
(у судовому засіданні взяли участь: представники: прокуратури - Костюк О. В., Київської міської профспілкової організації працівників малого та середнього бізнесу "Єднання" - Кобилецький В. В. (адвокат), Товариства з обмеженою відповідальністю "Єднання"- Кожевіна Н. Д. (керівник), Бессчастна А. В.).
1. Короткий зміст позовних вимог і заперечень
1.1. У грудні 2018 року Заступник керівника Миколаївської місцевої прокуратури № 1 в інтересах держави (далі - прокурор) в особі Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області звернувся до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою до Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, Київської міської профспілкової організації працівників малого та середнього бізнесу "Єднання" (далі - Профспілкова організація "Єднання"), Товариства з обмеженою відповідальністю "Коблево Ресорт Маріне" (далі - ТОВ "Коблево Ресорт Маріне") та Товариства з обмеженою відповідальністю "Єднання" (далі - ТОВ "Єднання"), в якій просив суд:
- визнати незаконним та скасувати розпорядження Березанської районної державної адміністрації від 30.12.2009 № 1258 (далі - спірне розпорядження) про продаж Профспілковій організації "Єднання" земельних ділянок для рекреаційного призначення під обслуговування бази відпочинку прощею 1,3819 га, які знаходяться в її користуванні та розміщені за адресою: зона відпочинку "Коблеве" за межами населеного пункту в межах території Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області;
- визнати недійсним договір купівлі-продажу від 09.12.2010 № 2466 земельних ділянок загальною площею 1,3819 га, в тому числі ділянки площею 0,6228 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207 та площею 0,7591 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080 за адресою: с. Коблеве, вул. Кишинівська, 1-В, 2-А, 2-Б, за межами населеного пункту в межах території Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області, що посвідчений приватним нотаріусом Березанського районного нотаріального округу Миколаївської області Мартинюк О. Б., про що в Державному реєстрі правочинів 09.12.2010 зроблено запис № 2466 (далі - спірний договір);
- визнати недійсними видані 25.12.2012 Профспілковій організації "Єднання" державний акт серії ЯК № 959809 на право власності на земельну ділянку площею 0,7591 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080 та державний акт серії ЯК № 959810 на право власності на земельну ділянку площею 0,6228 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207;
- витребувати від ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" у власність Коблівської об`єднаної територіальної громади в особі Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області земельну ділянку площею 0,7591 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080 нормативною грошовою оцінкою 4 294 759,76 грн;
- витребувати від ТОВ "Єднання" у власність Коблівської об`єднаної територіальної громади в особі Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області земельну ділянку площею 0,6228 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207 нормативною грошовою оцінкою 587 654,03 грн.
1.2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі розпорядження Миколаївської облдержадміністрації від 06.12.1995 № 194-р та державного акта І-МК №000021 від 18.02.1996 у Профспілковій організації "Єднання" на праві постійного користування перебували земельні ділянки загальною площею 1,4 га, на яких знаходилось нерухоме майно організації.
Згідно розпорядження від 30.12.2009 № 1258 Березанська райдержадміністрація продала Профспілковій організації "Єднання" земельні ділянки рекреаційного призначення площею 1,3819 га під обслуговування бази відпочинку "Коблеве" за межами населеного пункту в межах території Коблівської сільської ради.
На підставі зазначеного розпорядження між Березанською райдержадміністрацією та Профспілковою організацією "Єднання" 09.12.2010 укладено договір купівлі-продажу земельних ділянок рекреаційного призначення загальною площею 1,3819 га, в тому числі площею 0,6228 га (4820982200:09:000:0207) та 0, 7591 га (4820982200:09:000:0080), під обслуговування бази відпочинку по вул. Кишинівській, 1-В, 2-А, 2-Б в с. Коблеве, за межами населеного пункту в межах території Коблівської сільської ради Березанського району.
Профспілкова організація "Єднання" 25.12.2012 отримала державні акти на право власності серії ЯК № 959809 на ділянку площею 0,7591 га та серії ЯК № 959810 на ділянку площею 0,6228 га. У липні 2013 року ТОВ "Єднання" стало власником земельної ділянки площею 0,6228 га, а ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" - земельної ділянки площею 0,7591 га.
Проте, на думку прокуратури спірне розпорядження видане з порушеннями закону, оскільки спірні земельні ділянки на час продажу перебували у державній власності, знаходилися поза межами населеного пункту с. Коблеве та надавалися для потреб, не передбачених частиною 3 статті 122 Земельного кодексу України (далі - ЗК України). У зв`язку з цим повноваження щодо розпорядження ними належало Миколаївській облдержадміністрації. Згідно інформації останньої Березанська райдержадміністрація не уповноважувалася на розпорядження земельними ділянками з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0207, 4820982200:09:000:0080.
Також, прокуратур зазначає, що відповідно до пункту 1.4 договору купівлі-продажу від 09.12.2010 № 2466 на земельні ділянки встановлені та безстроково діють обмеження та обтяження прибережних захисних смуг вздовж морів, що свідчить про те, що при прийнятті розпорядження від 30.12.2009 № 1258 райдержадміністрацією порушено положення статей 85, 88 Водного кодексу України (далі - ВК України), статей 59, 84 ЗК України, якими визначено, що землі прибережних захисних смуг перебувають виключно у державній та комунальній власності і можуть надаватися лише в користування та для спеціально визначених цілей.
Прокуратура вважає, що оскільки на підставі незаконного розпорядження від 30.12.2009 № 1258 між райдержадміністрацією і Профспілковою організацією "Єднання" укладено договір купівлі-продажу земельних ділянок від 09.12.2010 № 2466, то останній згідно положень статі 21, частин 1, 2 статті 203, статті 215 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), статті 152 ЗК України підлягає визнанню недійсним, у зв`язку з чим і державні акти на спірні земельні ділянки також підлягають визнанню недійсними, а спірні земельні ділянки відповідно до положень частини 3 статті 388 ЦК України повинні бути повернуті у власність Коблівської об`єднаної територіальної громади в особі Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області.
1.3. 08.01.2019 від відповідачів ТОВ "Єднання", ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" та Профспілкової організації "Єднання" до місцевого господарського суду надійшов спільний відзив на позов, в якому останні просять суд застосувати до позовних вимог позовну давність та у задоволені позову відмовити в повному обсязі посилаючись, зокрема на таке:
- право власності відповідачів на земельні ділянки зареєстроване належним чином, вони відкрито здійснювали повноваження власників щодо зазначених земельних ділянок, інформація про зазначені земельні ділянки (у тому числі, що вони перебувають у приватній власності) внесена до карти Держгеокадастру, яка знаходиться у публічному доступі;
- спірні земельні ділянки були віднесені до меж с. Коблеве рішеннями Миколаївської обласної ради від 23.09.2011 № 2 та Коблівської сільської ради від 16.12.2011 № 6, тобто 7 років тому. Також про обізнаність Коблівської сільської ради про ту обставину, що спірні земельні ділянки, знаходяться у приватній власності свідчить рішення Коблівської сільської ради від 17.10.2014 № 6 "Про зміну та привласнення юридичної адреси об`єктам нерухомого майна". Відповідачі зауважили, що по зазначеним категоріям справ не встановлено спеціальні строки позовної давності, отже застосовується загальний строк позовної давності у 3 роки. Таким чином, на дату звернення з позовом до суду строк позовної давності сплив. Положення закону про початок перебігу позовної давності поширюється й на звернення прокурора до суду із заявою про захист державних інтересів. Відповідно до положень частин 3, 4 статті 267 ЦК України до заявлених у позовній заяві позовних вимог необхідно застосувати строк позовної давності та відмовити у позові.
1.4. 17.01.2019 від прокурора надійшли відповідь на відзив, а також заява про визнання поважними причин пропуску позовної давності на звернення до суду з позовом, які обґрунтовані, зокрема таким:
- початок перебігу строку позовної давності пов`язано з моментом, коли саме повноважному органу, право якого порушено стало відомо про таке порушення. Про вказані в позові порушення Коблівській сільській раді стало відомо лише з повідомлення Миколаївської місцевої прокуратури № 1 про пред`явлення цього позову №(15-31)16252вих-18 від 05.12.2018 до суду, та, у свою чергу, органи прокуратури Миколаївської області дізнались про них у липні 2018 року зі звернення ОСОБА_1 ;
- Коблівська сільська рада є належним позивачем у цій справі, оскільки, на даний час є власником спірних земель. Відновлення її права власності передбачає витребування земельних ділянок від ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" і ТОВ "Єднання", що є можливим тільки після визнання незаконним і скасування спірного розпорядження та визнання недійсними правових титулів відповідачів на володіння ділянками;
- оскільки вибуття спірних земельних ділянок відбулося без волі власника - держави в особі Миколаївської ОДА, тому належним способом захисту порушеного права власності є витребування земельних ділянок від їх нинішніх власників ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" та ТОВ "Єднання" відповідно;
- стосовно землі прибережної захисної смуги закон установлює пріоритет державної, комунальної власності на землю над приватною і, крім того, прямо забороняє органам місцевого самоврядування та органам виконавчої влади передавати таку землю в приватну власність;
- однією з причин порушення інтересів держави стала умисна протиправна поведінка КМПОПМСБ "Єднання", яка в подальшому передала спірні земельні ділянки у власність ТОВ "Єднання", оскільки КМПОПМСБ "Єднання" достеменно знала, що користується спірними земельними ділянками на підставі розпорядження, яке видане належним розпорядником - Миколаївською ОДА. Водночас для їх викупу свідомо порушила вимоги закону та звернулася до неналежного суб`єкта Березанської РДА. Правові наслідки, які настануть для ТОВ "Єднання" за умови задоволення позову прокурора, не перешкоджатимуть отримати відповідну земельну ділянку в користування;
- прибережна захисна смуга може використовуватися лише відповідно до її цільового призначення з урахуванням законодавчих обмежень щодо ведення господарської діяльності, а землі, на яких розташована прибережна смуга, не підлягають продажу для обслуговування бази відпочинку.
2. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
2.1. Рішенням Господарського суду Миколаївської області від 22.07.2019 у справі № 915/1784/18 (суддя Мавродієва М. В.), залишеним без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 24.10.2020 (Разюк Г. П. - головуючий, судді Діброва Г. І., Колоколов С. І.), у задоволенні позову відмовлено у зв`язку зі спливом позовної давності, про застосування наслідків якої заявлено сторонами у справі.
2.2. Надаючи оцінку позовним вимогам, з урахуванням установлених обставин справи, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що у цьому разі дійсно мало місце порушення Березанською районною державною адміністрацією Миколаївської області чинного законодавства при прийнятті спірного розпорядження, оскільки, зокрема положення статей 85, 88 ВК України, статей 59, 84 ЗК України визначають, що землі прибережних захисних смуг перебувають виключно у державній та комунальній власності і можуть надаватися лише в користування та для спеціально визначених цілей. Суд апеляційної інстанції установив, що зі змісту листів Відділу Головного управління Держгеокадастру у Березанському районі № 496/105-18 від 17.07.2018 та № 667/105-18 від 17.10.2018 убачається, що приблизна відстань від урізу води Чорного моря до північної межі земельної ділянки з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080 складає 268 м, до південної - 163 м, а ділянки з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207 - 207 м та 293 м відповідно. При цьому, згідно з планами-схемами земельних ділянок з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0080, 4820982200:09:000:0207, на момент відчуження вони входили у двох кілометрову зону від урізу води Чорного моря, отже спірним розпорядженням Березанська районна державна адміністрація відчужила земельні ділянки Профспілковій організації "Єднання" для рекреаційного призначення під обслуговування бази відпочинку, що суперечило положенням статей 85,88 ВК України та статей 59, 84 ЗК України.
Отже місцевий господарський суд, з яким погодився суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що приймаючи спірне розпорядження та укладаючи на його підставі спірний договір купівлі-продажу земельних ділянок Березанська районна державна адміністрація діяла з перевищенням наданих їй ЗК України повноважень та порушила положення статей 85, 88 ВК України, статті 60, частин 3, 4 статті 122 ЗК України.
Водночас суди відмовили у задоволенні позову в повному обсязі у зв`язку зі спливом позовної давності, про застосування наслідків якої заявлено сторонами у справі, а саме усіма відповідачами.
Крім цього, приймаючи рішення у справі, місцевим господарським судом враховано положення, зокрема статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та практику Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), зокрема рішень ЄСПЛ у справах "Рисовський проти України" (заява № 29979/04), "Кривенький проти України", "Беєлер проти Італії", "Онер`їлдіз проти Туреччини", "Megadat.com S.r.l. проти Молдови", "Москаль проти Польщі", "Лелас проти Хорватії", "Тошкуце та інші проти Румунії", "Онер`їлдіз проти Туреччини", "Беєлер проти Італії" "Стретч проти Сполученого Королівства" та зауважено, що позбавлення відповідачів ТОВ "Єднання" та ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" права власності на земельні ділянки через можливі порушення, яких в минулому припустився орган державної влади, є непропорційним втручанням у права відповідачів на мирне володіння своїм майном, а отже грубо порушує вимоги статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950.
3. Короткий зміст касаційної скарги і заперечення на неї
3.1. Не погоджуючись рішенням Господарського суду Миколаївської області від 22.07.2019 і постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 24.10.2019 у справі № 915/1784/18, заступника прокурора Одеської області звернулося до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить рішення та постанову скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити повністю.
3.2. Скаржник наголошує на неправильному застосуванні судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, а саме положень статей 257, 261, 267 ЦК України, статей 75-79, 80, 236 ГПК України.
3.3. Прокурор зазначає, що висновки судів попередніх інстанцій щодо пропуску Коблівською сільською радою та прокурором строків позовної давності для звернення до суду із позовом у цій справі суперечать положенням статті 261 ЦК України та здійснені на підставі доказів, наданих суду із порушенням встановленого ГПК України порядку, що унеможливлювало їх використання при прийнятті рішення у справі.
3.4. На думку скаржника, обізнаність Коблівської сільської ради з певним юридичним фактом (набуття відповідачами права на спірні земельні ділянки) не може говорити про достатні підстави для висновку про порушення строку позовної давності без поважних причин. Прокурор не погоджується з позицією судів попередніх інстанцій про те, що прийняття Коблівською сільською радою розпорядження від 30.08.2012 № 254, спроможне у відповідності з вимогами статей 76-79 ГПК України довести факт пропуску сільською радою строку позовної давності для звернення до суду з цим позовом.
3.5. Прокурор наголошує, що Коблівській сільській раді стало відомо про порушення її прав саме з листа Миколаївської місцевої прокуратури № 1 від 05.12.2018 про повідомлення про пред`явлення цього позову та який містив всі обставини відчуження на користь відповідачів державних земель, що мали б належати до комунальної власності.
3.6. Також прокурор акцентує, що як убачається з поданої до матеріалів справи разом із заявою прокурора про визнання поважними причин пропуску позовної давності від 16.01.2019 копії заяви ОСОБА_1, яка надійшла до прокуратури 03.07.2018, саме із цієї дати прокурор був повідомлений про можливі порушення інтересів держави при відведенні спірних земельних ділянок. Отже, на думку скаржника, лише з 03.07.2018 прокурор отримав змогу вирішити питання щодо наявності підстав для вжиття заходів представницького характеру у спірних правовідносинах.
3.7. Посилаючись на правову позицію, викладену Великою Палатою Верховного Суду у справі № 469/1203/15-ц (постанова від 22.05.2018) та у справі № 504/2864/13-ц (постанова від 28.11.2018) скаржник зауважує, що заволодіння громадянами та юридичними особами землями водного фонду всупереч вимогам ЗК України перехід до них права володіння цими землями) є неможливим. Розташування земель водного фонду вказує на неможливість виникнення приватного власника, а отже, і нового володільця, крім випадків, передбачених у статті 59 ЗК України.
Крім цього, посилаючись на правову позицію, викладену Великою Палатою Верховного Суду у справі № 487/10128/14-ц (постанова від 12.06.2019) прокурор наголошує, що зайняття спірних земельних ділянок з порушенням положень ЗК України та ВК України треба розглядати як не пов`язане з позбавленням володіння, порушення права власності держави чи відповідної територіальної громади. У такому разі позовну вимогу про зобов`язання повернути земельну ділянку слід розглядати як негаторний позов, який можна заявити впродовж усього часу тривання порушення прав законного володільця відповідної земельної ділянки. Власник земельної ділянки водного фонду може вимагати усунення порушення його права власності на цю ділянку, зокрема оспорюючи відповідні рішення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, договори або інші правочини та вимагаючи повернути таку ділянку.
3.8. У відзиві на касаційну скаргу ТОВ "Єднання" просить оскаржувані рішення та постанову залишити без змін, а касаційну скаргу без задоволення, адже спірні земельні ділянки не знаходяться в межах прибережної смуги, а заявлення позовних вимог у цій справі (про витребування земельних ділянок) без надання компенсації або відшкодування порушує статтю 1 Першого протоколу до Конвенції.
3.9. Від інших учасників справі відзивів не надійшло.
4. Розгляд касаційної скарги і позиція Верховного Суду
4.1. Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи, наведені у касаційній скарзі та запереченнях на неї, перевіривши матеріали справи щодо правильності застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не може бути задоволена з таких підстав.
4.2. 08.02.2020 набрав чинності Закон України від 15.01.2020 № 460-IX "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ" (далі - Закон України від 15.01.2020 № 460-IX).
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону установлено, що касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Оскільки касаційну скаргу подано до набрання чинності Законом України від 15.01.2020 № 460-IX, касаційний розгляд здійснюється відповідно до положень ГПК України у редакції, яка була чинною до 08.02.2020.
4.3. Як свідчать матеріали справи та установили суди попередніх інстанцій, що розпорядженням Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області від 06.12.1995 № 194-р вирішено надати Профспілковій організації "Єднання" 1,4 га землі в постійне користування для бази відпочинку.
28.02.1996 Профспілкова організація "Єднання" отримала Державний акт серії І-МК № 000021 на право постійного користування землею.
30.12.2009 Березанською райдержадміністрацією розпорядженням № 1258 "Про продаж земельної ділянки для несільськогосподарського призначення" зі змінами від 10.11.2010, внесеними до нього розпорядженням № 848, продано Профспілковій організації "Єднання" земельні ділянки для рекреаційного призначення під обслуговування бази відпочинку прощею 1,3819 га, які знаходяться в її користуванні, що розміщені за адресою: с. Коблеве, вул. Кушинівська, 2 А, вул. Кушинівська, 2 Б та по вул. Кушинівська, 1 В, за межами населеного пункту в межах території Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області.
09.12.2010 на підставі зазначених розпоряджень між Березанською районною державною адміністрацією (продавець) та Профспілковою організацією "Єднання" (покупець) укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, зареєстрований у реєстрі за № 2644, за умовами якого продавець продав, а покупець купив земельні ділянки загальною площею 1,3819 га, розміщені за адресою: с. Коблеве, вул. Кушинівська, №1-В, вул. Кушинівська, № 2-А, вул. Кушинівська, № 2-Б, за межами населеного пункту в межах території Коблівської сільської ради Березанського району Миколаївської області, на яких знаходиться нерухоме майно (нежитлові будівлі, складське приміщення, санітарно-технічні вузли), які належать покупцеві на праві власності. Цільове призначення земельні ділянки, надані для рекреаційного призначення під обслуговування бази відпочинку. Кадастрові номери земельних ділянок - 4820982200:09:000:0207 (площею 0,6228 га), 4820982200:09:000:0080 (площею 0,7591 га).
Згідно з пунктом 1.4 спірного договору на підставі довідки, виданої відділом Держкомзему у Березанському районі Миколаївської області 19.10.2010 № 01-6-1584, на земельну ділянку встановлені та безстроково діють обмеження та обтяження типу: 01.05.03 - прибережні захисні смуги вздовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах; 01.06.05 - заборона на зміну цільового призначення земельної ділянки; 01.06.10 - заборона на провадження окремих видів діяльності. Сервітути відсутні. На земельну ділянку не розповсюджується мораторій встановлений пунктом 15 Перехідних положень ЗК України. Земельна ділянка не була розпайована і не підлягає розпаюванню, заборони до продажу немає.
23.09.2011 на підставі рішення Миколаївської обласної ради № 2 "Про встановлення та зміну межі населеного пункту Коблеве Березанського району Миколаївської області" та рішення Коблівської сільської ради за № 6 від 16.12.2011 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів по встановленню та зміні межі населеного пункту Коблеве" спірні земельні ділянки увійшли в межі с. Коблеве.
25.12.2012 на підставі спірного договору Профспілковій організації "Єднання" видано державні акти на право власності серії ЯК № 959809 на ділянку площею 0,7591 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080 (с. Коблеве, вул. Кушинівська, 1-В) та серії ЯК № 959810 на ділянку площею 0,6228 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207 (с. Коблеве, вул. Кушинівська, 2-А, 2-Б).
23.07.2013 Профспілкова організація "Єднання" передало земельні ділянки до статутного капіталу, наступним юридичним особам:
- ТОВ "Єднання" земельну ділянку площею 0,6228 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207, що підтверджується протоколом № 42 пленуму ради Профспілкової організації "Єднання";
- ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" земельну ділянку площею 0,7591 га з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080, що підтверджується протоколом № 1 установчих (загальних) зборів засновників (учасників) ТОВ "Коблево Ресорт Маріне".
17.10.2014 рішенням Коблівської сільської ради № 6 змінено юридичні адреси:
- земельної ділянки площею 0,6228 га, кадастровий номер 4820982200:09:000:0207, яка розташована в с. Коблеве, вул. Кишинівська, 2А, 2Б на 1;
- земельної ділянки площею 0,7591 га, кадастровий номер 4820982200:09:000:0080, яка та розташована в с. Коблеве, вул. Кишинівська, 1В на 2/1.
04.12.2014 за ТОВ "Єднання" зареєстровано право власності за № 30496753 на земельну ділянку з кадастровим номером 4820982200:09:000:0207, адреса: с. Коблеве, вул. Кишинівська, 1, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно.
10.03.2015 за ТОВ "Коблево Ресорт Маріне" було зареєстровано право власності за № 34678090 на земельну ділянку з кадастровим номером 4820982200:09:000:0080, адреса: с. Коблеве, вул. Кишинівська, 2/1, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно.
14.11.2018 Миколаївська обласна державна адміністрація листом № 5717/0/05-47/3-18 повідомила прокуратуру про те, що Березанською районною державною адміністрацією питання стосовно розпорядження земельними ділянками з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0207 та 4820982200:09:000:0080 не погоджувалося, облдержадміністрації не було відомо про порушення головою Березанської районної державної адміністрації вимог земельного законодавства при виданні розпорядження від 30.12.2009 № 1258.
10.12.2018 листом № 1915 Коблівська сільська рада повідомила, що земельні ділянки з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0080 та 4820982200:09:000:0207 входять у межі села Коблево та Коблівською сільською радою не вживались та не заплановані до вжиття заходи з метою пред`явлення будь-яких позовів щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 4820982200:09:000:0080 та 4820982200:09:000:0207.
Прокурор у позові стверджує, що спірне розпорядження видане з порушенням визначеної законом компетенції та правового режиму земель прибережної захисної смуги, що суперечить положенням статей 59, 60, 84 ЗК України та статей 85, 88 ВК України, оскільки спірні земельні ділянки повністю входять у прибережну захисну смугу Чорного моря, а укладений на його підставі договір купівлі-продажу земельних ділянок, відповідно до положень статті 21, частин 1, 2 статті 203, статті 215 ЦК України, статті 152 ЗК України підлягає визнанню недійсним. Також підлягають визнанню недійсними видані 25.12.2012 КМПОПМСБ "Єднання" державні акти на право власності на спірні земельні ділянки.