1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



17 листопада 2020 року

м. Київ

справа №816/506/16

адміністративне провадження №К/9901/27064/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Судді-доповідача - Васильєвої І.А.,

суддів - Пасічник С.С., Юрченко В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження

касаційну скаргу Кременчуцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області

на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.06.2016 року (суддя Ясиновський І.Г.)

та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 року (головуючий суддя Жигилій С.П., Дюкарєва С.В., Перцова Т.С.)

у справі № 816/506/16

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Кременчуцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області

про визнання протиправним та скасування рішення,



У С Т А Н О В И В:



У квітні 2016 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Кременчуцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (далі - відповідач, податковий орган), в якому просив суд визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій.

Полтавський окружний адміністративний суд постановою від 22.06.2016 року адміністративний позов задовольнив частково. Визнав протиправним та скасував рішення податкового органу № 000005/16-03-21/ НОМЕР_1 від 29 лютого 2016 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 6 800 грн. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовив.

Харківський апеляційний адміністративний суд постановою від 06.10.2016 року постанову суду першої інстанції скасував в частині відмови у задоволенні позову. В цій частині прийняв нову постанову, якою адміністративний позов задовольнив.

Визнав протиправним та скасував рішення про застосування фінансових санкцій податкового органу від 29 лютого 2016 року № 000005/16-03-21/ НОМЕР_1 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 6800 грн. В іншій частині постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.06.2016 року по справі № 816/506/16 залишив без змін.

Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивач надав заперечення на касаційну скаргу, в якому зазначив, що відповідачем у поданій касаційній скарзі будь-яких нових обставин не виклав та доказів, що їх підтверджують, не надав. Не спростував тверджень судів першої та апеляційної інстанцій і фактів, встановлених під час судового розгляду. Просить залишити касаційну скаргу без задоволення.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.02.2018 касаційну скаргу разом з матеріалами справи передано судді-доповідачу Васильєвій І.А. та визначено склад колегії суддів, до якої також входять судді: Пасічник С.С. та Юрченко В.П.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) зареєстрований 16 жовтня 2012 року як фізична особа-підприємець.

Позивач має ліцензію на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями серії НОМЕР_2 від 16 грудня 2014 року терміном дії з 02 січня 2015 року по 01 січня 2016 року.

25 червня 2015 року працівниками СКМСД Кременчуцького МВ УМВС України проведена перевірка гриль - бару " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", розташованого за адресою: АДРЕСА_1, у якому здійснює господарську діяльність позивач.

Під час перевірки працівниками правоохоронного органу зафіксовано факт реалізації бокалу пива та 50 гр. вина офіціантом ОСОБА_2 неповнолітній ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ).

25.06.2015 року за результатами проведеної перевірки начальником СКМСД Кременчуцького МВ УМВС України в Полтавській області складено протокол про адміністративне правопорушення ПО №153254 за ч. 2 ст. 156 КУпАП. Пояснення неповнолітньої ОСОБА_3 разом із копією свідоцтва про народження, а також пояснення офіціанта долучено до матеріалів.

На підставі вказаних матеріалів податковим органом винесено рішення про застосування фінансових санкцій № 00005/16-03-21/ НОМЕР_1 від 29 лютого 2016, яким до позивача застосовано фінансові санкції у виді штрафу в розмірі 13600 грн за порушення ст. 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

При вирішенні питання щодо правильності застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права до спірних правовідносин, Суд виходить з наступного.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначено Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Згідно з п.2 ч.1 ст.15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Відповідно до ч.ч. 4 та 5 ст.15-3 вказаного Закону, продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов`язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку. У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів такій особі забороняється.


................
Перейти до повного тексту