1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



28 жовтня 2020 року

м. Київ

справа № 826/16182/18

провадження № К/9901/13658/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Єзерова А.А., суддів Стародуба О.П., Кравчука В.М.,

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.10.2019 (головуючий суддя Огурцов О.П.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.04.2020 (колегія суддів у складі головуючого судді Губської Л.В., суддів Епель О.В., Степанюка А.Г.)

у справі № 826/16182/19

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві

про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії.

I. РУХ СПРАВИ

1. ОСОБА_1 звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про визнання протиправними дій відповідача щодо відмови позивачу у здійсненні перерахунку пенсії за віком відповідно до статті 37-1 Закону України "Про державну службу" у зв`язку з підвищенням заробітної плати державним службовцям відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 № 1013 та зобов`язання відповідача вчинити такі дії.

2. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.10.2019, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.04.2020, у задоволенні позову відмовлено.

3. У поданій касаційній скарзі ОСОБА_1 із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просила скасувати оскаржувані судове рішення та постановити нове рішення про задоволення позову.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

4. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 є пенсіонером та перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в місті Києві, як одержувач пенсії по інвалідності, яка була призначена відповідно до Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 №3723- XII у розмірі 80% від сум заробітку працюючого державного службовця.

5. Позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві з заявою від 05.06.2018 про перерахунок пенсії у зв`язку з підвищенням заробітної плати державним службовцям відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 № 1013, до якої було додано довідку Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації від 31.05.2018 № 37/05-7732.

6. Зазначеною довідкою підтверджено, що позивач справді працювала в Управлінні праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації на посаді начальника відділу, а заробітна плата за посадою, з якої призначено пенсію, за грудень 2015 року становить 9 356,85 гривень.

7. Листом від 08.06.2018 № 16274/03 Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві відмовило позивачу у перерахунку пенсії, оскільки чинним законодавством не передбачено перерахунку пенсії державного службовця у зв`язку з підвищенням заробітної плати працюючих державних службовців відповідної посади.

8. Вважаючи незаконними зазначені дії відповідача, позивач звернулась до суду з цим адміністративним позовом.

IІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

9. Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що чинне законодавство не містить такої підстави для перерахунку пенсії, як підвищення заробітної плати працюючим державним службовцям. Суди зазначили, що право на перерахунок пенсії державних службовців у зв`язку із підвищенням заробітної плати працюючим державним службовцям могло бути реалізовано позивачем на підставі тих норм, які діяли на час виникнення обставин для такого перерахунку.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

10. Позивач у своїй касаційній скарзі стверджує, що судами попередніх інстанцій невірно розтлумачено норми чинного законодавства та застосовано нерелевантну практику Верховного Суду. Наголошує, що вона просила провести їй перерахунок пенсії за період, коли норми щодо наявності у пенсіонерів права на перерахунок пенсії у зв`язку із підвищенням заробітної плати працюючим державним службовцям ще діяли.

V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

11. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги в межах касаційного перегляду, визначених статтею 341 КАС України, вважає за необхідне зазначити наступне.

12. Умови пенсійного забезпечення державних службовців до 01.05.2016 визначалися Законом України "Про державну службу" від 16.12.1993 № 3723-ХІІ.

13. Відповідно до статті 37-1 зазначеного Закону у редакції, чинній на момент призначення позивачу пенсії, у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв`язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.

14. Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

15. До зазначеної статті були внесені зміни, а її зміст викладено у наступній редакції: "Умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України".

16. Умови та порядок перерахунку пенсій державним службовцям були визначені постановою Кабінету Міністрів України № 865 від 31.05.2000, зокрема у пунктах 4 та 5, за змістом яких підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця було передумовою для перерахунку пенсії.

17. Надалі, постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів", якою підвищено розміри заробітку працюючих державних службовців та яка відповідно до її пункту 6 застосовується з 01.12.2015, пункт 4 постанови Кабінету Міністрів України №865 виключено, а пункт 5 викладено в такій редакції: "форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики".


................
Перейти до повного тексту