1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



06 жовтня 2020 року

м. Київ

справа № 813/251/17

адміністративне провадження № К/9901/42487/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Бучик А.Ю.,

суддів Мороз Л.Л., Рибачука А.І.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Приватного підприємства "Західний Буг" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року (головуючий суддя Брильовський Р.М.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року (колегія у складі: головуючого судді Большакової О.О., суддів: Гудима Л.Я., Шинкар Т.І.) у справі №813/251/17 за позовом Приватного підприємства "Західний Буг" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною бездіяльності, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Західний Буг" (далі - відповідач, ПП "Західний Буг") звернулося до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - ДАБІ України), в якому просило, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, визнати протиправною бездіяльність Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо нездійснення протягом п`яти робочих днів реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт "Будівництво силосів для зберігання зерна" за адресою вул. 1-го Травня, 4, смт. Жвирка, Сокальського району, Львівської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21 грудня 2016 року подав через Центр надання адміністративних послуг Львівської міської ради до відповідача Декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво силосів для зберігання зерна" за адресою: вул. 1-го Травня, 4, смт. Жвирка, Сокальського району Львівської області, що підтверджується Реєтраційною карткою № ДО-2-12907 від 21.12.2016. Однак відповідач, всупереч пункту 2 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", не вжив жодних заходів щодо реєстрації декларації шляхом внесення інформації до реєстру протягом встановленого законодавством строку, що настав 28 грудня 2016 року. Крім того, позивач зазначив, що один примірник декларації був повернутий з письмовим обґрунтуванням про причини повернення декларації для усунення виявлених недоліків лише 06 січня 2017 року, тобто з простроченням по розгляду поданої Декларації на 6-ть робочих днів, що суперечить законодавству України. Позивач, не погоджуючись з такою бездіяльністю відповідачів, що полягала у невидачі у встановлений законодавством строк декларації або обґрунтованого пояснення про причини повернення декларації для усунення виявлених недоліків, звернувся до суду.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року, у задоволенні позову відмовлено.

При постановленні оскаржуваних судових рішень суди виходили з того, що відповідач виконав установлені до нього вимоги щодо строків розгляду питання про реєстрацію декларації, тому підстав для визнання його дії (бездіяльності) протиправною немає.

До Вищого адміністративного суду України надійшла касаційна скарга Приватного підприємства "Західний Буг" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2017 року у справі № 813/251/17, в якій скаржник просив скасувати вказані судові рішення та направити справу на новий розгляду до суду першої інстанції.

В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник наголошував на тому, що рішення судів попередніх інстанцій винесені з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягають скасуванню.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України відкрито касаційне провадження.

Від відповідача відзив не надходив.

Справу передано до Верховного Суду.

У зв`язку із відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, ця справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права, колегією суддів встановлено наступне.

21 грудня 2016 року позивач, через Центр надання адміністративних послуг Львівської міської ради, подав до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво силосів для зберігання зерна" за адресою: вул. 1-го Травня, 4, смт. Жвирка, Сокальського району Львівської області.

Декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво силосів для зберігання зерна" за адресою: вул. 1-го Травня, 4, смт. Жвирка, Сокальського району Львівської області прийнято та оформлено адміністратором Центру надання адміністративних послуг Львівської міської ради Панюца Іриною Іванівною, що підтверджується реєстраційною карткою № ДО-2-12907 від 21.12.2016.

23.12.2016 на адресу Департаменту ДАБІ у Львівській області надійшла на розгляд за вхідним реєстраційним № 1013/15/17-3659 декларація про початок виконання будівельних робіт "Будівництво силосів для зберігання зерна" за адресою: вул. 1-го Травня, 4, смт. Жвирка, Сокальського району Львівської області.

За результатами розгляду поданих ПП "Західний Буг" документів Департамент ДАБІ у Львівській області, листом №1013-6/3765-16 від 29.12.2016, повернув на доопрацювання вказану декларацію.

Декларацію про початок виконання будівельних робіт № ЛВ 090163651583 повернуто по причині:

- невірно внесено ідентифікаційний код проектувальника - фізичної особи проектувальник позначкою коду згідно з ЄДРПОУ:

- потребує впорядкування інформація про підстави використання для будівництва земельної ділянки в частині зазначення номера договору оренди землі;

- не внесено в повній мірі дані в інформації про основні показники об`єкта будівництва відповідно до проектної документації, розробленої в установленому порядку, склад та зміст якої визначено державними будівельними нормами, стандартами та правилами та, зокрема, ДБН А.2.2-3:2014 "Склад зміст проектної документації на будівництво" та згідно із відображеним найменуванням об`єкта:

- не вказано даних про посаду особи, якою підписано та засвідчено подану декларацію.

Повернення декларацій мотивовано пунктом 18 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 21.10.2015.

Не погоджуючись із правомірністю дій відповідача, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Колегія суддів, дослідивши спірні правовідносини, вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 5 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI, програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня. Вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

За змістом частини першої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.

Як установлено судами попередніх інстанцій, позивач, на виконання вимог Закону, звернувся через Центр надання адміністративних послуг Львівської міської ради до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, подав декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво силосів для зберігання зерна" за адресою: вул. 1-го Травня, 4, смт. Жвирка, Сокальського району Львівської області, що підтверджується реєстраційною карткою № ДО-2-12907 від 21.12.2016.

Як установлено судами попередніх інстанцій, вказана декларація надійшла на адресу Департаменту ДАБІ у Львівській області 23.12.2016.


................
Перейти до повного тексту