1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



06 жовтня 2020 року

м. Київ

справа № 826/27407/15

адміністративне провадження № К/9901/34759/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді - Бучик А.Ю.,

суддів Мороз Л.Л., Рибачук А.І.

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "НА КО" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2016 року (головуючий суддя Арсірій Р.О.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2017 року (колегія у складі: головуючого судді Оксененка О.М., суддів: Губської Л.В., Федотова І.В.) у справі № 826/27407/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НА КО" до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

ТОВ "НА КО" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій у відмові погоджувати дозвільну документацію на розміщення рекламних засобів за дозволом № 49194- 15, а саме листа про відмову від 13.11.2015 № 3305/0/21/27-15; зобов`язання включити дозвіл № 49194-15 до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами".

Позовні вимоги мотивовано тим, що Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ще у жовтні місяці 2015 року повинен був підготувати проект розпорядження "Про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами" про надання позивачу Дозволу на розміщення рекламного засобу та подати його на підпис до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Позивач вказав, що вчинив всі необхідні та передбачені законодавством дії для отримання розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами" про надання ТОВ "НА КО" дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Київ, вул. Ахматової, 31/просп. П.Григоренка, 24, проте відповідач листом від 13.11.2015 № 3305/0/21/27-15 порушив права Товариства та допустив бездіяльність.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2017 року у задоволенні позову відмовлено.

При постановленні оскаржуваних рішень суди виходили з того, що у разі виявлення Департаментом обставин, що свідчать про недотримання вимог порядку розміщення зовнішньої реклами, у останнього відсутні підстави погоджувати дозвільну документацію, а відтак підстави для задоволення позову відсутні.

До Вищого адміністративного суду України надійшла касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "НА КО" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2016 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2017 року, в якій скаржник просив скасувати вказані рішення та ухвалити нове про задоволення позовних вимог.

В обґрунтування вимог касаційної скарги Товариством зазначено, що оскаржуване судове рішення винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 17.05.2017 відкрито касаційне провадження.

Від відповідача відзив не надходив.

Справу передано до Верховного Суду і вказана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права, колегією суддів встановлено наступне.

Як убачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, ТОВ "НА КО" подало до Центру надання адміністративних послуг міста Києва заяву про одержання документів дозвільного характеру на розміщення рекламного засобу за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2005 року № 1176 "Про затвердження форми заяви на одержання суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру". На підставі цієї заяви державним адміністратором сформовано пакети документів - аркуш-погодження "Дозвіл на розміщення зовнішньої реклами" та присвоєно дозвільній справі номер: 01026-000172135-064.

За результатом розгляду заяви позивача Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) позивачу видано узгоджувальну частину дозволу на розміщення рекламного засобу за № 49194-15.

Узгоджувальна частина дозволу погоджена власником місця розташування рекламного засобу, а саме: Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Дарницького району м. Києва, УДАІ ГУ МВС України в м. Києві.

Пізніше, листом відповідача від 01.10.2015 ТОВ "НА КО" повідомлено, що дозвільна документація погоджена.

Також вказано, що Департамент містобудування та архітектури вважає за доцільне погодити топозйомку М 1:500 з прив`язкою місця розташування рекламного засобу з балансоутримувачем території, Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища, КК "Київавтодор" та нанести червоні лінії вулиць в установленому порядку.

Звернуто увагу, що розміщення зовнішньої реклами в межах смуг виведення автомобільних доріг можливе за умови дотримання норм відступу, забезпечення видимості на перехрестях, у напрямку руху транспортних засобів, бокової видимості, забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів згідно постанови КМУ №198 "Правил утримання доріг і тротуарів" (із змінами), Закону України "Про автомобільні дороги", ДБН В.2.3-5-2001 "Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів".

Оскільки за встановлений термін позивач не здійснив відповідне погодження, згідно з Порядком розміщення реклами в місті Києві, затвердженим рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253, Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 13.11.2015 повідомив позивача, про те що дозвільна документація має зауваження, а саме: погоджений Департаментом містобудування та архітектури макет місця розташування РЗ не відповідає прив`язці на топогеозедичному знімку місцевості М 1:500.

Вважаючи вказані дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Колегія суддів, дослідивши спірні правовідносини, вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про рекламу" від 03.07.1996 № 270/96-ВР (далі - Закон "Про рекламу"), Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29 грудня 2003 року (далі - Типовими правилами), Порядком розміщення реклами в місті Києві, затвердженим рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253 (далі - Порядок розміщення реклами в місті Києві), Положенням про Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затверджене розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (київської міської державної адміністрації) від 27 січня 2011 року №90 (в редакції розпорядження від 29 грудня 2014 року №1550) (далі - Положення про Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради).

Відповідно до ст.1 Закону України "Про рекламу" зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно із ч. 1 та ч. 3 ст. 16 Закону України "Про рекламу", розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених

пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними

адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до цього Закону на підставі зазначених дозволів, які оформляються за участю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власників та центрального органу

виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки

дорожнього руху.

Відповідно до п. 4.1. Порядку розміщення реклами в місті Києві, видача дозволів заявникам здійснюється в міському дозвільному центрі за принципом організаційної єдності.

Для одержання дозволу заявник або уповноважена ним особа подає в міський дозвільний центр заяву за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005 N 1176 "Про затвердження форми заяви на одержання суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру" (із змінами і доповненнями), до якої додаються:


................
Перейти до повного тексту