ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2020 року
м. Київ
Справа № 923/197/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Багай Н. О. - головуючого, Дроботової Т. Б., Зуєва В. А.,
секретар судового засідання: Мартинюк М. О.,
за участю представників сторін:
позивача 1 - не з`явилися,
позивача 2 - не з`явилися,
відповідача 1 - не з`явилися,
відповідача 2 - Перевозника П. М. (адвоката),
прокуратури - Романова Р. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України"
на постанову Південно-західного апеляційного господарського суду від 11.03.2019 (судді: Таран С. В. - головуючий, Будішевська Л. О., Поліщук Л. В.) у справі
за позовом Заступника прокурора Херсонської області в інтересах держави в особі: 1) Кабінету Міністрів України, 2) Міністерства аграрної політики та продовольства України (правонаступник - Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України)
до 1) Білокриницької селищної ради Великоолександрівскього району Херсонської області, 2) Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (правонаступник - Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України),
про визнання незаконними та скасування рішень виконавчого комітету та визнання недійсними свідоцтв про право власності,
ВСТАНОВИВ:
1. Короткий зміст позовних вимог
1.1. Заступник прокурора Херсонської області (далі - прокурор) в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) та Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерства), правонаступником якої є Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, звернувся з позовом до Білокриницької селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області (далі - Білокриницька селищна рада) та Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (далі - ПАТ "ДПЗКУ") про визнання незаконними та скасування рішень виконавчого комітету Білокриницької селищної ради №31 від 11.03.2011, №97 від 28.11.2011, а також про визнання недійсними свідоцтв серії САЕ №162644, САЕ №162645 від 28.12.2011 про право приватної власності на майновий комплекс - "Білокриницький комбінат хлібопродуктів" (далі - Білокриницький КХП), вартістю 28 823 067,93 грн, виданих виконавчим комітетом Білокриницької селищної ради ПАТ "ДПЗКУ".
1.2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення про оформлення права власності на цілісний майновий комплекс Білокриницького КХП прийнято Білокриницькою селищною радою з перевищенням повноважень, за відсутності рішення власника про зміну правового статусу державного майна. ПАТ "ДПЗКУ" як суб`єкт господарювання, що належить до державного сектора економіки, здійснює свою діяльність на основі права господарського відання, тому спірне майно до виключення його з переліку майна, що не підлягає приватизації, та завершення процедури приватизації в установленому законодавством порядку залишається об`єктом права державної власності.
2. Короткий зміст судових рішень
2.1. Рішенням Господарського суду Херсонської області від 26.07.2018 (суддя Павленко Н. А.) у задоволенні позову прокурора в інтересах держави в особі КМУ та Міністерства до Білокриницької селищної ради та ПАТ "ДПЗКУ" відмовлено у повному обсязі.
2.2. Рішення суду мотивовано тим, що ПАТ "ДПЗКУ" не мало законних підстав для звернення до органу місцевого самоврядування з заявою про видачу правовстановлюючих документів на майновий комплекс Білокриницького КХП, оскільки вказаний майновий комплекс не міг бути відчужений чи корпоратизований на користь суб`єкта права приватної власності без попереднього виключення його майна із переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації. Спірне майно надавалося ПАТ "ДПЗКУ" для здійснення статутної діяльності, а не у власність, тому оскаржувані рішення виконавчого комітету Білокриницької селищної ради (далі - виконавчий комітет) є незаконними, оскільки прийняті з перевищенням повноважень за відсутності рішення власника про зміну правового режиму державного майна. Враховуючи, що оспорювані свідоцтва про право власності видані на підставі незаконного рішення органу місцевого самоврядування та їх дія перешкоджає відновленню права власності держави, суд дійшов висновку, що вони є також незаконними та підлягають скасуванню. При цьому місцевий господарський суд, незважаючи на обґрунтованість заявлених вимог, відмовив у задоволенні позову у зв`язку зі спливом строку позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у справі - ПАТ "ДПЗКУ".
2.3. Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 11.03.2019 рішення Господарського суду Херсонської області від 26.07.2018 у справі № 923/197/18 скасовано. Позовні вимоги прокурора задоволено. Визнано незаконним та скасовано рішення виконавчого комітету Білокриницької селищної ради від 11.03.2011 №31 "Про видачу правовстановлюючих документів на майновий комплекс". Визнано незаконним та скасовано рішення виконавчого комітету Білокриницької селищної ради від 28.11.2011 №97 "Про видачу правовстановлюючих документів на майновий комплекс". Визнано недійсними свідоцтва серії САЕ №162644, САЕ №162645 від 28.12.2011 про право приватної власності на майновий комплекс - "Білокриницький КХП", вартістю 28 823 067,93 грн, видані виконавчим комітетом Білокриницької селищної ради ПАТ "ДПЗКУ". Стягнуто з Білокриницької селищної ради на користь прокуратури Херсонської області 2 643,00 грн витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви та 3 964,50 грн за подання апеляційної скарги. Стягнуто з ПАТ "ДПЗКУ" на користь прокуратури Херсонської області 2 643,00 грн витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви та 3 964,50 грн за подання апеляційної скарги.
2.4. Постанова суду апеляційної інстанції аргументована тим, що відповідно до положень статей 316, 321 Цивільного кодексу України, статті 86 Господарського кодексу України внесення майна державного підприємства, яке відповідно до закону не підлягає приватизації, як вкладу до статутного (складеного) капіталу юридичної особи забороняється, тому така юридична особа не може набути це майно на праві приватної власності, якщо інше не передбачене законом. Посилаючись на положення Статуту ПАТ "ДПЗКУ", статті 11 Закону України "Про управління об`єктами державної власності", статті 145 Господарського кодексу України, суд апеляційної інстанції дійшов висновків, що майно Білокриницького КХП не могло бути приватизоване, оскільки воно перебуває в переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, а тому рішення місцевої ради є незаконними. Суд апеляційної інстанції установив наявність підстав для представництва прокурором у цій справі, у зв`язку з невчиненням жодних дій КМУ та Міністерством для повернення державного майна. Апеляційна інстанція встановила відсутність правових підстав для застосування позовної давності до спірних правовідносин, оскільки належних доказів обізнаності уповноважених органів про вибуття спірного майна з державної власності ПАТ "ДПЗКУ" не надало.
3. Короткий зміст касаційної скарги і заперечень на неї
3.1. Не погоджуючись із постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 11.03.2019, ПАТ "ДПЗКУ" звернулося до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Південно-західного апеляційного господарського суду від 11.03.2019, ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
3.2. Обґрунтовуючи касаційну скаргу, скаржник посилався на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права: статей 256, 261, 267 Цивільного кодексу України, частини 4 статті 75, частини 3 статті 86, частини 5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України. Скаржник зазначав, що суд апеляційної інстанції не взяв до уваги довідку Міністерства, з якої вбачається, що станом на 17.09.2012 Міністерству було достовірно відомо, що ПАТ "ДПЗКУ" отримало свідоцтво про право власності на нерухоме майно філії ПАТ "ДПЗКУ" "Білокриницький КХП". Відтак, указана обставина, на думку скаржника, є однією з підстав для застосування наслідків спливу позовної давності. Крім того, підставою для застосування наслідків спливу позовної давності є лист ПАТ "ДПЗКУ" № 130-2-802/2-15/2032 від 28.03.2012 та журнал реєстрації вхідної кореспонденції, довідка Державної фіскальної інспекції № 07-21/74 від 21.07.2017, які свідчать, на думку скаржника, про обізнаність Міністерства з обставинами набуття ПАТ "ДПЗКУ" права власності на спірне майно. Після отримання листа від 31.10.2013 № 02-12/1314 та звіту Державної аудиторської служби України, КМУ, за твердженням скаржника, був поінформований про оформлення ПАТ "ДПЗКУ" права власності на спірне нерухоме майно. Скаржник вважає, що Міністерство, як вищий орган управління товариством згідно зі статутом, з 28.12.2011 було обізнано з обставинами оформлення правовстановлюючих документів на спірне майно.
Крім того, скаржник зазначає про порушення судами статті 23 Закону України "Про прокуратуру" та статті 53 Господарського процесуального кодексу України, оскільки вважає, що прокурор не довів, а суди не встановили правові підстави представництва прокурора у цій справі.
Скаржник, посилаючись на рішення суду від 21.07.2015 у справі № 818/3912/13-а, наголошує, що обставини набуття права власності, у тому числі на спірне майно, встановлені Вищим адміністративним судом України, а тому відповідно до частини 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України не потребують доказування.
3.3. У відзиві на касаційну скаргу, заступник прокурора Херсонської області, зазначає, що зі змісту листів КМУ від 10.01.2018 № 275/0/2-18 і Міністерства від 18.01.2018 № 37-27-15/1700 вбачається, що про відчуження прав власності на спірне майно їм стало відомо лише після запиту прокуратури від 19.12.2017. Позивачі не були обізнані про прийняття оспорюваного рішення саме з моменту його прийняття, оскільки рішення приймалося без участі та згоди позивачів. Зазначає, що необхідність процесуального представництва державних інтересів саме прокурором була викликана незверненням протягом тривалого часу з позовом позивачами.
3.4. КМУ у відзиві на касаційну скаргу просить залишити касаційну скаргу ПАТ "ДПЗКУ" без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін. Зазначає, що суди вірно встановили, що ПАТ "ДПЗКУ" отримало спірне майно для здійснення статутної діяльності, а не у власність, а тому неправомірно набуло право приватної власності. Щодо позовної давності зазначає, що обізнаність КМУ про порушення права державної власності не доведена скаржником, а протиправні рішення міської ради приймалися без участі КМУ.
4. Обставини справи, встановлені судами
4.1. Місцевий господарський суд установив, що 11.08.2010 КМУ прийняв постанову № 764 "Про заходи з утворення Державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (далі - постанова КМУ № 764 від 11.08.2010), відповідно до якої ліквідовано дочірні підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" (далі - ДАК "Хліб України") та утворено Державне підприємство "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (далі - ДП "Державна продовольчо-зернова корпорація України ") з віднесенням його до сфери управління Міністерства.
4.2. Відповідно до пункту 5 постанови КМУ № 764 від 11.08.2010, статутний капітал ДП "Державна продовольчо-зернова корпорація України" формується шляхом передачі до нього цілісних майнових комплексів дочірніх підприємств ДАК "Хліб України", що ліквідуються, з подальшим утворенням на їх базі відокремлених підрозділів підприємства.
4.3. Згідно з Переліком дочірніх підприємств ДАК "Хліб України", який є додатком до постанови КМУ № 764 від 11.08.2010, шляхом ліквідації припиняється, зокрема, Білокриницький КХП.
4.4. На виконання постанови КМУ № 764 від 11.08.2010, Комісія з ліквідації Дочірнього підприємства ДАК "Хліб України" Білокриницький КХП" та ДП "Державна продовольчо-зернова корпорація України" підписали акт приймання-передачі цілісного майнового комплексу № 27 від 20.01.2011, відповідно до якого Комісія з ліквідації Дочірнього підприємства ДАК "Хліб України" "Білокриницький КХП" передала, а ДП "Державна продовольчо-зернова корпорація України" прийняло цілісний майновий комплекс Дочірнього підприємства ДАК "Хліб України" "Білокриницький КХП".
4.5. Постановою КМУ № 593 від 06.06.2011 внесено зміни до постанови КМУ № 764 від 11.08.2010, згідно з якими КМУ погодився з пропозицією Міністерства щодо перетворення ДП "Державна продовольчо-зернова корпорація України " у Державне Публічне акціонерне товариство "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (далі - Державне ПАТ "ДПЗКУ"). При цьому КМУ визначив, що повноваження з управління корпоративними правами здійснює Міністерство. Водночас, КМУ встановив, що 100 відсотків акцій Державного ПАТ "ДПЗКУ", які випускаються на величину його статутного капіталу, залишаються у державній власності до прийняття окремого рішення КМУ; Державне ПАТ "ДПЗКУ" не може вчиняти дії стосовно майна, переданого до його статутного капіталу, наслідком яких може бути відчуження майна, у тому числі передача його до статутного капіталу інших господарських організацій, передача в заставу тощо.
Наказом Міністерства № 325 від 07.07.2011 реорганізовано Державне ПАТ "ДПЗКУ" шляхом його перетворення у ПАТ "ДПЗКУ". Пунктом 4 вказаного наказу встановлено, що статутний капітал ПАТ "ДПЗКУ" формується на базі майна Державного ПАТ "ДПЗКУ".
У подальшому наказом Мінагрополітики № 634 від 17.11.2011 "Про деякі питання діяльності публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" вирішено: створити ПАТ "ДПЗКУ" шляхом перетворення ДП "ДПЗКУ" та затверджено його статут; здійснити емісію акцій ПАТ "ДПЗКУ" на весь розмір його статутного капіталу 867 717 000 грн; випустити 8 677 170 простих іменних акцій у бездокументарній формі номінальною вартістю 100 грн кожна; створити філії ПАТ "ДПЗКУ" згідно з додатком, у тому числі, філію "Білокриницький КХП".
4.6. Відповідно до акта оцінки майна ДП "ДПЗКУ" б/н від 26.09.2011, статутний капітал публічного акціонерного товариства, що утворюється на базі майна вказаного державного підприємства, станом на 31.07.2011 складає 867 717 000,00 грн.
На підставі акта приймання-передачі майна, майнових прав та обов`язків б/н від 18.11.2011, затвердженого Міністерством, ДП "ДПЗКУ" передало, а ПАТ "ДПЗКУ" прийняло станом на 18.11.2011 майновий комплекс зазначеного державного підприємства відповідно до додатків, які є невід`ємною частиною цього акта. До переліку необоротних активів, переданих ПАТ "ДПЗКУ" увійшли об`єкти нерухомого майна Білокриницького КХП, у тому числі і спірне нерухоме майно.
4.7. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку 06.12.2011 видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій, яким засвідчено випуск ПАТ "ДПЗКУ" простих іменних акцій в кількості 8 677 170 шт. номінальною вартістю 100 грн, на суму 867 717 000 грн.
4.8. Відповідно до пунктів 1.1, 1.4, 1.6, 4.3, 5.1, 6.6, 7.1 статуту ПАТ "ДПЗКУ", затвердженого наказом Міністерства № 525 від 29.09.2017, воно створено шляхом перетворення ДП "ДПЗКУ" відповідно до постанови КМУ № 593 від 06.06.2011 "Про внесення зміни до постанови КМУ від 11.08.2010 № 764" та наказу Міністерства № 325 від 07.07.2011 "Про реорганізацію шляхом перетворення Державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України". Засновником товариства є держава в особі КМУ. Повноваження з управління корпоративними правами товариства відповідно до постанови КМУ № 593 від 06.06.2011 "Про внесення зміни до постанови Кабінету міністрів України від 11.08.2010 №764" здійснює Міністерство. Товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків ДП "ДПЗКУ". Товариство володіє, користується та розпоряджається майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, встановлених законодавством та цим статутом. Статутний капітал товариства становить 867 717 000 грн та формується за рахунок вартості майна, переданого йому засновником. До прийняття окремого рішення КМУ 100% акцій товариства, які випускаються на величину його статутного капіталу, є власністю держави. Акціонерами товариства є, зокрема, держава в особі Міністерства - до прийняття в установленому порядку рішення про приватизацію акцій товариства та в особі Фонду державного майна України - після передачі йому акцій товариства, визначених для продажу згідно з прийнятим у встановленому порядку рішення про їх приватизацію.
4.9. 11.03.2011 за заявою філії ДП "ДПЗКУ" виконавчий комітет Білокриницької селищної ради прийняв рішення № 31 "Про видачу правовстановлюючих документів на майновий комплекс", згідно з пунктом 1 якого вирішено видати правоустановчі документи філії ДП "ДПЗКУ" "Білокриницький КХП" на майновий комплекс, що знаходиться по вул. Каховська, 5 смт Біла-Криниця Великоолександрівського району Херсонської області.
4.10. На підставі вказаного рішення виконавчий комітет Білокриницької селищної ради видав ПАТ "ДПЗКУ" свідоцтва серії САС №897924, №897925 від 14.03.2011 про право державної власності на майновий комплекс комбінату хлібопродуктів за адресою Херсонська обл., Великоолександрівський р-н, смт Біла Криниця, вул. Каховська, 5.
4.11. 28.11.2011 філія ПАТ "ДПЗКУ" "Білокриницький КХП" звернулася до Білокриницької селищної ради з заявою, в якій, з посиланням на реорганізацію шляхом перетворення ДП "ДПЗКУ" в ПАТ "ДПЗКУ", просила Виконавчий комітет видати свідоцтво на право власності на нерухоме майно за адресою Херсонська обл., Великоолександрівський р-н, смт Біла Криниця, вул. Каховська, 5.
За результатами розгляду зазначеної заяви 28.11.2011 Виконавчий комітет прийняв рішення № 97 "Про видачу правовстановлюючих документів на майновий комплекс", відповідно до пунктів 1, 2 якого вирішено визнати таким, що втратило чинність, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане ДП "ДПЗКУ", серії САС №897924 у зв`язку з реорганізацією підприємства та про видачу правоустановчих документів ПАТ "ДПЗКУ" на майновий комплекс, що знаходиться на вул. Каховська, 5, смт Біла Криниця Великоолександрівського району Херсонської області.
На підставі вказаного рішення № 97 від 28.11.2011 Виконавчий комітет видав ПАТ "ДПЗКУ" свідоцтва серії САЕ № 162644, № 162645 від 28.12.2011 про право приватної власності на майновий комплекс комбінату хлібопродуктів за адресою Херсонська обл., Великоолександрівський р-н, смт Біла Криниця, вул. Каховська, 5.
4.12. Відповідно до витягу про державну реєстрацію прав № 32716775 від 28.12.2011 право приватної власності ПАТ "ДПЗКУ" на майновий комплекс комбінату хлібопродуктів за адресою Херсонська обл., Великоолександрівський р-н, смт Біла Криниця, вул. Каховська, 5 зареєстровано Херсонським державним бюро технічної інвентаризації на підставі свідоцтв серії САЕ №162644, №162645 від 28.12.2011, виданих Виконавчим комітетом.
4.13. На підставі наказу Міністерства № 501 від 10.08.2012 "Про проведення перевірки окремих питань діяльності ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України", комісією з представників зазначеного Міністерства здійснено перевірку окремих питань діяльності вказаного товариства за перше півріччя 2012 року, за результатами якої складено довідку № 24/321 від 17.09.2012. У зазначеній довідці № 24/321 від 17.09.2012 вказано, що станом на 20.08.2012 філії даного товариства, зокрема "Білокриницький КХП", виготовили технічні паспорти та отримали свідоцтва про право власності на нерухоме майно, власником якого є товариство. Свідоцтва про право власності до перевірки не надані.
4.14. На виконання доручення Першого заступника Міністерства № 11-3/95 від 26.03.2012 щодо надання інформації про об`єкти нерухомого майна для формування і ведення Єдиного реєстру об`єктів державної власності, ПАТ "ДПЗКУ" листом № 130-2-802/2-15/2032 від 28.03.2012 повідомило Міністерство про те, що з метою проведення сертифікації зернових складів та реєстрації права власності на майно, отримане товариством в якості внеску до свого статутного капіталу, товариство вже отримало свідоцтва про право приватної власності на низку об`єктів нерухомого майна, зокрема, свідоцтва САЕ № 162644, № 162645 від 28.12.2011 на майновий комплекс комбінату хлібопродуктів за адресою Херсонська обл., Великоолександрівський р-н, смт Біла Криниця, вул. Каховська, 5.
На підтвердження надсилання Міністерству листа № 130-2-802/2-15/2032 від 28.03.2012 ПАТ "ДПЗКУ" до суду надано копію журналу реєстрації вихідної кореспонденції № 130-1-10 за період з 15.03.2012 по 20.04.2012. Втім, суд установив, що докази отримання Міністерством вказаного листа у матеріалах справи відсутні.
4.15. На запит Департаменту економічного розвитку аграрного ринку Міністерства № 37-11-5-13/11197 від 07.06.2013 стосовно надання загальної інформації щодо об`єктів державної власності, ПАТ "ДПЗКУ" відповіло листом № 130-2-116/1-9/2156 від 13.06.2013, у якому зазначило про те, що єдиним об`єктом державної власності, управління яким здійснює вказане Міністерство, є акції Товариства.
Суд установив, що докази надсилання даного листа Міністерству або його отримання ним у матеріалах справи відсутні.
4.16. Листом № 37-11-5-13/19195 від 24.09.2013 Міністерство звернулося до ПАТ "ДПЗКУ" з проханням надати перелік об`єктів державного нерухомого майна, які перебувають на його балансі, що пропонуються для надання в оренду.
4.17. У відповідь на зазначений запит ПАТ "ДПЗКУ" листом № 130-10-252/1-9/3908 від 26.09.2013 повідомило про те, що на балансі товариства не обліковуються об`єкти державного нерухомого майна.
Суд установив, що у матеріалах справи відсутні докази надсилання даного листа Міністерству або отримання листа Міністерством.
4.18. Суд апеляційної інстанції установив, що Державною аудиторською службою України проводились ревізії фінансово-господарської діяльності Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, та ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності одержувачів бюджетних коштів за 2010-2012 роки та перший квартал 2013 року, результати яких відображені в Аналітично-статистичному збірнику за результатами діяльності Державної фінансової інспекції України та її територіальних органів за січень-вересень місяці 2013 року.
Відповідно до підрозділу 2.1 розділу ІІ Аналітично-статистичного збірника за результатами діяльності Державної фінансової інспекції України та її територіальних органів за січень-вересень місяці 2013 року ПАТ "ДПЗКУ" узаконено право приватної власності на майно, передане до його статутного капіталу, на суму близько 500 000 000 грн або 57% від його загального розміру, тобто будь-яких перешкод для відчуження переоформленого у такий спосіб майна наразі не існує.
Згідно з листом Державної аудиторської служби України № 07-14/115 від 21.02.2018 Аналітично-статистичний збірник за результатами діяльності Державної фінансової інспекції України та її територіальних органів за січень-вересень місяці 2013 року в порядку інформування був надісланий до КМУ листом № 02-12/1314 від 31.10.2013, до Міністерства зазначений збірник не надсилався.
Докази отримання КМУ вказаного листа №02-12/1314 від 31.10.2013 у матеріалах справи відсутні.
4.19. Міністерство повторно звернулося 12.03.2014 до ПАТ "ДПЗКУ" стосовно надання інформації щодо об`єктів державної власності, які тимчасово не задіяні в господарській діяльності державних підприємств та можуть бути передані в оренду (лист №37-11-5-13/2817).
Листом №130-2-49/1-9/741 від 14.03.2014 ПАТ "ДПЗКУ" повідомило Міністерство про те, що на балансі товариства не обліковуються об`єкти державного нерухомого майна, які можуть бути передані в оренду.
Докази отримання даного листа Міністерством учасники справи до суду не надали.
4.20. На виконання доручення Прем`єр-міністра України №13021/0/1-14 від 10.04.2014 та відповідно до Порядку проведення перевірки робочими групами центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ № 886 від 30.06.2006, Державною фінансовою інспекцією України проведено перевірку окремих питань фінансово-господарської діяльності (фінансово-майновий стан, залишки товарно-матеріальних цінностей) ПАТ "ДПЗКУ", за результатами якої складено загальну довідку №07-21/74 від 21.07.2014.
Суд апеляційної інстанції встановив, що зазначена загальна довідка № 07-21/74 від 21.07.2014 отримана КМУ 22.07.2014, а Міністерством - 30.07.2014, що підтверджується відповідними штампами реєстрації вхідної кореспонденції.
4.21. На запит прокуратури Херсонської області стосовно надання інформації про вжиття КМУ та Міністерством заходів щодо оскарження рішення виконавчого комітету Білокриницької селищної ради № 97 від 28.11.2011 та свідоцтв про право власності серії САЕ№ 162644, САЕ № 162645 від 28.12.2011 або будь-яких інших заходів, спрямованих на повернення у державну власність майнового комплексу, що знаходиться у смт Біла Криниця Великоолександрівського району Херсонської області на вул. Каховській, 5, КМУ у листі № 275/0.2-18 від 10.01.2018 повідомив, що про вказані факти йому стало відомо лише із даного запиту прокуратури № 05/2-1261вих17 від 19.12.2017, а Міністерство у листі № 37-27-15/1700 від 18.01.2018 зазначило про те, що Міністерству не було відомо про оформлення ПАТ "ДПЗКУ" права приватної власності на об`єкти нерухомого майна Білокриницького КХП.