ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 вересня 2020 року
м. Київ
справа № 0240/2983/18-а
адміністративне провадження № К/9901/8310/19
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Мороз Л.Л.,
суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.,
розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу № 0240/2983/18-а
за позовом 60 будинку офіцерів Міністерства оборони України до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради про виключення даних реєстраційного запису, провадження в якій відкрито
за касаційною скаргою 60 будинку офіцерів Міністерства оборони України на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року, прийняте у складі судді Альчука М.П. та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2019 року, прийняту у складі колегії суддів: головуючого судді: Сторчака В. Ю., суддів: Ватаманюка Р.В. Мельник-Томенко Ж. М.,
в с т а н о в и в :
60 будинок офіцерів Міністерства оборони України звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради про зобов`язання видалити (скасувати) реєстраційний запис про 60 будинок офіцерів № 1 174 120 0000 009164 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внесення відомостей про місцезнаходження 60 будинку офіцерів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суперечить вимогам чинного законодавства, а саме: може призвести до розголошення відомостей, що становлять державну таємницю.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2019 року, у задоволенні позову відмовлено.
Як встановлено, 13 січня 2001 року 60 будинок офіцерів внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 09741264, про що свідчить довідка № 611/12, видана Головним управлінням оборонного та мобілізаційного планування Генерального штабу Збройних Сил України.
28 січня 2011 року на підставі довідки про державну реєстрацію виконавчим комітетом Вінницької міської ради видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 644223 із зазначенням коду ЄДРПОУ 09741264 та дати первинної реєстрації 13 січня 2011 року. Номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну свідоцтва про державну реєстрацію 1 174 120 0000 009164.
Листом Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради від 21 серпня 2018 року № 04-00-011-385/9 позивачу повідомлено, що скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проводиться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" та не передбачає проведення вищевказаної реєстраційної дії за заявницьким принципом.
У поданій касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій у справі та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.
Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, враховуючи межі касаційного перегляду, визначені статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України, виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження державного реєстратора у спірних правовідносинах регулюються, зокрема, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
Статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (у редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації) передбачено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
З позовної заяви встановлено, що позивач просить зобов`язати відповідача виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про 60 будинок офіцерів.
В обґрунтування вимог позивач зазначає, що звернення з позовом обумовлено необхідністю збереження в таємниці відомостей, які характеризують діяльність військових частин. Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державну таємницю", пункту 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом Служби безпеки України від 12 серпня 2005 року № 440 відомості про організаційно-штатну структуру, дислокацію, систему охорони, оборони, чисельність особового складу військових частин (установ) Збройних Сил України на мирний час, а також їх підпорядкованості становить державну таємницю.
Слід зазначити, що позивач не оскаржує відмову відповідача у виключенні відомостей з реєстру. Жодних доводів щодо порушень відповідачем під час здійснення реєстрації, як і при відмові у виключенні відомостей з реєстру, позивачем не наведено.
Повноважень щодо перевірки реєстратором питань щодо віднесення інформації до державної таємниці, чинним законодавством України, яке регулює правовідносини з державної реєстрації, не передбачено.
Щодо доводів скаржника з приводу того, що відомості про 60 будинок офіцерів відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про державну таємницю" (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), пункту 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом Служби безпеки України від 12 серпня 2005 року №440 (далі - Звід відомостей № 440), становлять державну таємницю, у зв`язку з чим підлягають видаленню з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, колегія суддів зазначає таке.