1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



09 вересня 2020 року



м. Київ

справа № 822/1518/16

адміністративне провадження № К/9901/10118/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А. Стародуба О.П.,



розглянув у попередньому судовому засіданні адміністративну справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 06.12.2016 (колегія у складі суддів Сапальової Т.В., Матохнюка Д.Б. Боровицького О.А.)

у справі № 822/1518/16

за позовом ОСОБА_1

до Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.



I. РУХ СПРАВИ



1. Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області, Міністерства внутрішніх справ України, в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області (далі ГУНП в Хмельницькій області) щодо неподання до Міністерства внутрішніх справ України у 15-ти денний строк з дня реєстрації заяви (рапорту), висновку щодо виплати грошової допомоги ОСОБА_1 ;

- зобов`язати ГУНП в Хмельницькій області прийняти заяву (рапорт) ОСОБА_1 на виплату одноразової грошової допомоги, у зв`язку із встановленням ІІ групи інвалідності, відповідно до ст.23 Закону України "Про міліцію" від 20.12.1990 року № 565-ХІІ (далі Закон № 565-ХІІ), а також Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 850 (Порядку № 850);

- зобов`язати ГУНП в Хмельницькій області надіслати до Міністерства внутрішніх справ України висновок щодо виплати грошової допомоги, у зв`язку із встановленням ІІ групи інвалідності ОСОБА_1, відповідно до ст.23 Закону № 565-ХІІ, а також Порядку № 850;

- зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України розглянути у визначений Законом термін подані ГУНП в Хмельницькій області документи стосовно одноразової грошової допомоги у зв`язку із встановленням ІІ групи інвалідності, відповідно до ст.23 Закону № 565-ХІІ, а також Порядку № 850 ОСОБА_1 та здійснити нарахування (розрахунок) і виплату одноразової грошової допомоги.

2. Постановою Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.09.2016 позов задоволено частково:

- визнано протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо неподання до Міністерства внутрішніх справ України у 15-ти денний строк з дня реєстрації заяви (рапорту), висновку щодо виплати грошової допомоги ОСОБА_1 ;

- зобов`язано Головне управління Національної поліції в Хмельницькій області прийняти заяву (рапорт) ОСОБА_1 на виплату одноразової грошової допомоги, у зв`язку із встановленням ІІ групи інвалідності, відповідно до ст.23 Закону України "Про міліцію" від 20.12.1990 року № 565-ХІІ, а також Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 850;

- зобов`язано Головне управління Національної поліції в Хмельницькій області надіслати до Міністерства внутрішніх справ України висновок щодо виплати грошової допомоги, у зв`язку із встановленням ІІ групи інвалідності ОСОБА_1, відповідно до ст. 23 Закону України "Про міліцію" від 20.12.1990 №565-ХІІ, а також Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 850.

3. Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 06.12.2016 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позову відмовлено.

4. У касаційній скарзі позивач із посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі рішення суду першої інстанції.




II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



5. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що наказом ГУНП в Хмельницькій області № 9 від 08.02.2016 відповідно до Закону України "Про національну поліцію" звільнено зі служби в поліції за пунктом 7 частини 1 статті 77 (за власним бажанням) старшого сержанта поліції ОСОБА_1, поліцейського Кам`янець-Подільського відділу поліції ГУНП в Хмельницькій області з 09.02.2016.

6. Відповідно до довідки Хмельницької МСЕК серії АГ № 0017346 від 16.03.2016, позивачу встановлена ІІ група інвалідності внаслідок захворювання пов`язаного з проходженням служби в органах внутрішніх справ.

7. 23.06.2016 позивач звернувся до ГУНП в Хмельницькій області із заявою, в якій просив надати письмову відповідь щодо можливості нарахування йому одноразової грошової допомоги, у зв`язку із встановленням йому ІІ групи інвалідності.

8. Відповідач - ГУНП в Хмельницькій області листом № 29/л-72 від 04.07.2016 повідомило позивача, що відповідно пункту 4 статті 97 Закону України "Про Національну поліцію", одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського (далі - одноразова грошова допомога) є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особам, які за цим Законом мають право на її отримання, у разі визначення поліцейському інвалідності внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням ним служби в поліції, протягом шести місяців після звільнення його з поліції внаслідок зазначених причин. Окремо зазначено, що на даний час в МВС України та Національній поліції України не врегульоване питання щодо призначення та виплати одноразової грошової допомоги поліцейським, які отримали захворювання, травму та поранення через причину інвалідності "пов`язану з проходженням служби в органах внутрішніх справ" відповідно до довідки медико-соціальної експертної комісії.

9. Вважаючи зазначене рішення відповідача незаконним, позивач звернувся до суду з даним позовом.



ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ



10. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що ГУНП в Хмельницькій області діяв не у спосіб та не в порядку, що визначені чинним законодавством, а саме не прийняв у позивача документи, не сформував пакет документів, зокрема висновок щодо нарахування одноразової грошової допомоги, та не передав їх на розгляд МВС України.

11. Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції зазначив, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що Головне управління Національної поліції в Хмельницькій області розглянуло заяву позивача від 23 червня 2016 року з порушенням положень Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №850 (далі - Порядок № 850). За висновком суду апеляційної інстанції, ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою, яка не відповідає формі, встановленій Порядком № 850.


................
Перейти до повного тексту