1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



27 серпня 2020 року

м. Київ

справа № 815/4014/16

адміністративне провадження № К/9901/2253/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Юрченко В.П.,

суддів: Васильєвої І.А., Пасічник С.С.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2017 (суддя - Аракелян М.М.) та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.09.2017 (колегія суддів: Бітов А.І., Лук`янчук О.В., Ступакова І.Г.) у справі № 815/4014/16 за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, рішення та вимоги



ВСТАНОВИВ:



Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління (далі Роздільнянська ОДПІ ГУ) ДФС в Одеській області, в якому просила визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 29.07.2016:

- №0009841300 (форма "Р"), яким було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб (далі ПДФО), що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування на суму 28 716,26 грн.;

- №0009831300 (форма "Д"), яким було визначено суму грошового зобов`язання з ПДФО, пені у сумі 510 грн.;

- №0009961300 (форма "С"), яким було застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про патентування норм регулятивного обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі громадського харчування та послуг у сумі 266 109,71 грн.;

- рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску №0009861300 від 29 липня 2016 року в сумі 52 588,84 грн. та штрафні санкції 2 825,14 грн.;

- вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ф-0009851300 від 29 липня 2016 року, якою вимагалося сплатити заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафів та пені в сумі 52 588,84 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач серед іншого зазначила, що податковий орган помилково кваліфікував встановлений в межах однієї перевірки факт проведення розрахункової операції у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток без проведення РРО від 01.09.2014 як порушення, вчинене вперше, а проведення розрахункових операцій за період з 02.09.2014 по 31.12.2015 за таких же обставин - як кожне наступне порушення. На думку позивача, зазначене порушення, що вчинялось у період з 02.09.2014 по 31.12.2015 необхідно кваліфікувати як єдине продовжуване порушення, вчинене позивачем вперше, а тому за його вчинення, відповідно до п.1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі - Закон №265/95-ВР), повинна застосовуватись одна фінансова санкція у розмірі 1 грн. За таких обставин, на думку позивача, податкове повідомлення-рішення №0009961300 від 29.07.2016 (форма "С") підлягає скасуванню в частині застосування до ФОП ОСОБА_1 штрафних санкцій у розмірі 266109,70 грн., а в частині застосування до ФОП ОСОБА_1 штрафних санкцій у розмірі у розмірі 1 грн., залишенню без змін. Щодо решти правопорушень, то позивачка зауважила, що податковим органом під час перевірки та під час винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення не було враховано її заяви, в якій вона пояснила, що до перевірки вона надала не всі документи, які були відображені у книзі обліку доходів і витрат через не відображення їх у декларації про майновий стан та просила врахувати їх при проведенні планової перевірки (було надано оригінали документів на 120 аркушах - видаткові та податкові накладні, квитанції РРО, прибуткові касові ордери, тощо).

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2017, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.09.2017 позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0009961300 від 29.07.2016 в частині застосування до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 штрафних санкцій у сумі 266108,71грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Мотивуючи своє рішення суд першої інстанції, з чим погодився суд апеляційної інстанції зазначив, що допущене позивачем порушення в частині застосування реєстратора розрахункових операцій, що вчинялось позивачем впродовж 2014 та 2015 років, необхідно кваліфікувати як єдине продовжуване порушення.

Не погоджуючись з даними рішеннями судів попередніх інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить їх скасувати, відмовивши у задоволенні позову повністю. Вказує на хибне розуміння судами положень чинного законодавства в частині застосовування РРО, як то накладення до суб`єктів господарювання штрафних санкцій, за їх недотримання.

В частині відмови в задоволені позову, відповідача доводів в касаційній скарзі не наводить.

Письмового відзиву від позивача на вказану касаційну скаргу до Верховного Суду не надходило, що не перешкоджає розгляду справи.

Переглянувши судові рішення в межах касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що За результатами проведеної документальна планової виїзної перевірки діяльності СГД ОСОБА_1., з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 07 липня 2014 року по 31 грудня 2015 року, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиного внеску) за період з 07 липня 2014 року по 31 грудня 2015 року, валютного та іншого законодавства за період з 07 липня 2014 року по 31 грудня 2015 року, відповідачем було складено акт від 18 липня 2016 року №259/15-24-13-02/3142713586 "Про результати документальної планової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки НОМЕР_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 07 липня 2014 року по 31 грудня 2015 рік, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 07 липня 2014 року по 31 грудня 2015 рік."

В ході перевірки були встановлені порушення:

· п.167.1 ст. 167, п.177.1 ст. 177, п.178.2, п.178.3 ст. 178 ПК України, занижено ПДФО за 2014-2015 роки в сумі 22 973,01 грн., а саме за 2014 рік - 1 691,82 грн., за 2015 рік - 21 281,19 грн.;

· п.8 ст. 9, пп.2.1 п.2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", а саме: в результаті заниження суми загального оподаткованого доходу в 2014-2015 роках донараховано основний платіж по ЄСВ від підприємницької діяльності в сумі 52 588,84 грн.: 2014 рік - 3 913,75 грн., 2015 рік - 48 675,09 грн.;

· п.2 Наказу ДПА України від 24 грудня 2010 року №1020 "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку" та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2011 року за №46/18784, п.1 Наказу Міністерства Фінансів України від 13 січня 2015 року за №4 "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку" та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за №111/26556, а саме: не вчасне надання звіту форми 1-ДФ та не відображення в Податкових розрахунках Ф.1-ДФ суми розрахунків за придбаний товар у СГД-фізичних осіб;

· р. ІІ ст. 3 п.1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", в результаті чого не проведено через РРО на суму 266 288,24 грн. : перша подія 01 вересня 2014 року - 179,53 грн., решта суми 266 108,71 грн. за період з 02 вересня 2014 року по 31 грудня 2015 рік.


................
Перейти до повного тексту