1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



25 серпня 2020 року

м. Київ



Справа № Б-23/75-02



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Васьковський О. В. - головуючий, Жуков С. В., Пєсков В. Г.,



за участю секретаря судового засідання Аліференко Т. В.



розглянув касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ - 5"

на постанову Східного апеляційного господарського суду від 11.06.2020

та рішення Господарського суду Харківської області від 18.03.2020

у справі № Б-23/75-02

за позовом Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"

до Приватного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ - 5"

про визнання недійсним правочину в межах справи про банкрутство



Учасники справи:

представник АТ "НАК "Нафтогаз України" - Лисенко В. О. (адв.);

представник ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" - Колесник К. А. (адв.);



1. Короткий зміст позовних вимог

1.1. 15.11.2019 Акціонерне товариство "НАК "Нафтогаз України" (далі - АТ "НАК "Нафтогаз України", позивач) звернулося до Господарського суду Харківської області з позовом до Приватного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5" (далі - ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5", відповідач) про визнання недійсним одностороннього правочину - заяви відповідача про зарахування зустрічних однорідних вимог від 02.10.2019 № 01-12/1532 про припинення зарахуванням зобов`язання на суму 757.983,65 грн.

1.2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оспорюваний правочин вчинений із порушенням положень статей 601, 602 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України). Стосовно суми, заявленої відповідачем до припинення, існує судовий спір (справа № 922/2387/19), тому дана сума не є безспірною. Відповідач за відсутності правових підстав здійснив перерахунок ціни природного газу за вже виконаними договорами, в тому числі й за рахунок сплачених сум державними коштами (пільг та субсидій) на підставі спільних протокольних рішень у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України № 20 від 11.01.2005, Договору про організацію взаєморозрахунків та постанови Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002.

1.3. Відповідач вважає, що сплачена ним у повному обсязі вартість спожитого природного газу за укладеними з позивачем договорами поставки природного газу № 2092/16-ТЕ-32 від 21.12.2015, № 2424/1617-ТЕ-32 від 29.09.2016 та № 2425/1617-РО-32 від 29.09.2016 була здійснена за підвищеною ціною. Різниця у вартості природного газу за регульованими цінами, визначеними постановою КМУ № 315 від 27.04.2016 та попередньою редакцією пункту 16 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу", отримана АТ "НАК "Нафтогаз України" неправомірно та складає 606.931.910,76 грн.



2. Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

2.1. Рішенням Господарського суду Харківської області від 18.03.2020, яке залишено без змін постановою Східного апеляційного господарського суду від 11.06.2020, позов задоволено, визнано недійсним односторонній правочин ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" - заяву про зарахування зустрічних однорідних вимог від 02.10.2019 № 01-12/1532 про припинення зарахуванням зобов`язання на суму 757.983,65 грн. Стягнуто з відповідача на користь позивача 1.921,00 грн судового збору.

2.2. Судові рішення мотивовані наступним:

- оспорюваний правочин не відповідає вимогам законодавства;

- відповідач з власної ініціативи, в односторонньому порядку, самостійно здійснив перерахунок отриманого та вже оплаченого природного газу за період поставки з 01.05.2016 по 31.03.2017, використавши регульовані ціни попереднього періоду, а саме ціну, визначену постановою Кабінету Міністрів України на період з 01.10.2015 по 30.04.2016, що вже вичерпала свою дію;

- під час виконання укладених між сторонами договорів про поставку природного газу від 21.12.2015 № 2092/16-ТЕ-32; від 29.09.2016 № 2424/1617-ТЕ-32, від 29.09.2016 № 2425/1617-РО-32 відповідач підписував акти приймання-передачі природного газу, в яких чітко визначено обсяг та ціну реалізації газу, а також укладались спільні протокольні рішення щодо здійснення розрахунків за газ за державні кошти;

- відповідачем не наведено жодної норми чинного законодавства та положень договору, які б дозволяли в односторонньому порядку вносити зміни до істотних умов договорів, які є виконаними.



3. Встановлені судами попередніх інстанцій обставини

3.1. 21.12.2015 між ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" та Публічним акціонерним товариством "НАК "Нафтогаз України" (яке у подальшому змінило найменування на Акціонерне товариство "НАК "Нафтогаз України") укладено Договір постачання природного газу № 2092/16-TE-32, за умовами якого (пункти 1.1, 1.2 ) позивач зобов`язався передати у власність відповідачу (Споживачу) у 2016 році природний газ, а Споживач зобов`язався прийняти та оплатити цей газ на умовах цього Договору. Газ, що постачається за цим Договором, використовується Споживачем виключно для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню.

В пунктах 5.1, 5.2 Договору № 2092/16-TE-32 від 21.12.2015 передбачено, що регульована ціна (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподіл природного газу, а також податків та зборів, що включаються до його вартості відповідно до Податкового кодексу України) на природний газ, який постачається за цим Договором, в період з 01 січня 2016 року по 31 березня 2016 року (включно) встановлюється постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758. Ціна за 1000 куб.м газу за цим Договором в період з 01.01.2016 по 31.03.2016 (включно) для підприємств, які приєднані до газорозподільних мереж, становить 1.770,74 грн, крім того збір у вигляді цільової надбавки до ціни на природний газ 2% та податок на додану вартість (ПДВ) 20%. До сплати за 1000 куб.м природного газу - 1.806,15 грн, крім того ПДВ -20% - 361,23 грн, всього з ПДВ - 2.167,38 грн.

3.2. Додатковою угодою № 1 від 31.12.2015 до Договору № 2092/16-TE-32 від 21.12.2015 пункти 5.1, 5.2 Договору викладено в новій редакції та визначено, що регульована ціна (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподіл природного газу, а також податків та зборів, що включаються до його вартості відповідно до Податкового кодексу України) на природний газ, який постачається за цим Договором, в період з 01 січня 2016 року по 31 березня 2016 року (включно) встановлюється постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758. Тарифи на транспортування природного газу магістральними трубопроводами ПАТ "Укртрансгаз" установлюються НКРЕКП і є обов`язковими за цим Договором з моменту введення їх в дію. Ціна за 1000 куб.м. газу за цим Договором у період з 01.01.2016 по 31.03.2016 (включно) для підприємств, які приєднані до газорозподільних мереж, становить 1.770,74 грн, крім того ПДВ 20%. До ціни газу додається тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами ПАТ "Укртрансгаз" - 498,70 грн, крім того ПДВ 20%, всього до сплати з ПДВ - 598,44 грн. Разом до сплати за 1000 куб.м газу - 2.269,44 грн, крім того ПДВ 20 %, всього з ПДВ 2.723,33 грн.

3.3. Пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України № 234 від 30.03.2016 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 № 758" до Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу № 758 були внесені зміни: в абзаці першому слова і цифри "по 31 березня 2016 р." замінено словами і цифрами "по 30 квітня 2016 р."; в абзацах другому і четвертому слова "до газотранспортної системи" замінені словами "до магістральних газопроводів".

У зв`язку з цим Додатковою угодою №3 від 31.03.2016 до Договору № 2092/16-TE-32, зокрема пункт 5.2. Договору викладено в новій редакції та визначено, що ціна за 1000 куб.м газу за цим Договором в період з 01.04.2016 по 30.04.2016 (включно) для підприємств, які приєднані до газорозподільних мереж, становить 1.770,74 грн, крім того податок на додану вартість - 20%. Всього до сплати з ПДВ - 2.124,89 грн.

Постановою Кабінету Міністрів України № 315 від 27 квітня 2016 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2015 № 758" до Положення №758 внесені зміни, зокрема, пунктом 2 (підпункт 4) пункт 16 Положення №758 викладений у новій редакції: "НАК "Нафтогаз України" у період з 1 травня 2016 по 31 березня 2017 (включно) постачає природний газ виробникам теплової енергії за регульованою ціною (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, а також податків та зборів, що включаються до вартості природного газу, відповідно до Податкового кодексу України) з метою надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню в розмірі 4942 грн. за 1000 куб. метрів", а для виробництва теплової енергії для релігійних організацій - в розмірі 2471 гривня за 1000 куб.метрів".

3.4. 29.09.2016 між позивачем та відповідачем укладено Договір № 2424/1617-ТЕ-32, згідно з пунктами 1.1, 1.2 якого постачальник (позивач) зобов`язався поставити Споживачеві (відповідачу) у період жовтня 2016 року - березня 2017 року природний газ, а споживач зобов`язався оплатити його на умовах цього Договору. Природний газ, що постачається за цим Договором, використовується Споживачем виключно для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню.

В пунктах 5.1, 5.2 Договору № 2424/1617-ТЕ-32 від 29.09.2016 передбачено, що регульована ціна (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподіл природного газу, а також податків та зборів, що включаються до його вартості відповідно до Податкового кодексу України) на природний газ, який постачається за цим Договором, в період з 01 січня 2016 року по 31 березня 2016 року (включно) встановлюється постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758. Ціна за 1000 куб.м газу природного газу за цим Договором становить 4.942,00 грн, крім того ПДВ - 20%. Усього до сплати разом з ПДВ - 5.930,40 грн.

3.5. 29.09.2016 між відповідачем та позивачем укладено Договір постачання природного газу № 2425/1617-РО-32, за умовами пунктів 1.1, 1.2 якого позивач зобов`язався поставити споживачеві (відповідачу) у 2016-2017 роках природний газ, а Споживач зобов`язався оплатити його на умовах цього Договору. Природний газ, що постачається за цим Договором, використовується Споживачем виключно для виробництва теплової енергії для релігійних організацій.

Відповідно до пунктів 5.1, 5.2 Договору № 2425/1617-РО-32 від 29.09.2016 регульована ціна на природний газ (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподіл природного газу, а також податків та зборів, що включаються до його вартості відповідно до Податкового кодексу України), який постачається за цим Договором, визначається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758. Ціна за 1000 куб.м природного газу за цим Договором становить 2.471,00 грн, крім того ПДВ - 20%. Усього до сплати разом з ПДВ - 2.965,20 грн.

3.6. У спірний період з 01.05.2016 по 31.03.2017 ціна природного газу для ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" визначалася за регульованими цінами відповідно до пункту 16 "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" № 758, в редакції згідно з Постановою № 315 від 27.04.2016.

Водночас, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.03.2019 у справі №826/9665/16, яке набрало законної сили 08.07.2019, постанова Кабінету Міністрів України № 315 від 27 квітня 2016 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2015 № 758" була визнана протиправною та нечинною з моменту її прийняття, а саме з 27.04.2016.

З 08.07.2019 втратили чинність положення пункту 5 Постанови № 315 щодо підвищення ціни за 1000 куб.м. газу з 1.770,74 грн до 4.942,00 грн, та було відновлено дію пункту 16 Положення № 758 щодо ціни 1.770,74 грн за 1000 куб.м.

3.7. 02.10.2019 ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" складено Заяву про зарахування зустрічних однорідних вимог вих.№01-12/1532, згідно з якою на підставі статті 601 ЦК України, частини 1 статті 202, частини 3 статті 203 Господарського кодексу України заявлено про припинення зарахуванням:

- частини грошових зобов`язань АТ "НАК "Нафтогаз України" перед ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" з повернення грошових коштів, сплачених товариством за поставлений по Договорам від 21.12.2015 № 2092/16-ТЕ-32, від 29.09.2016 № 2424/1617-ТЕ-32, від 29.09.2016 № 2425/1617-РО-32 природний газ, правова підстава отримання яких відпала з моменту набрання законної сили рішеннями у справі № 826/9665/16 у сумі 757.983,65 грн.;

- в повному обсязі грошових зобов`язань ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" перед АТ "НАК "Нафтогаз України" по оплаті 358.316,32 грн 3% річних; 399.667,33 грн інфляційних втрат (загалом 757.983,65 грн), нарахованих за порушення зобов`язань за договором № 1202/1718-КП-32 від 22.09.2017 (справа № 922/2387/19).

ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" здійснило перерахунок отриманого та вже оплаченого ним природного газу за Договорами № 2092/16-ТЕ-32 від 21.12.2015, № 2424/1617-ТЕ-32 від 29.09.2016 та № 2425/1617-РО-32 від 29.09.2016 природного газу в бік зменшення з 945.848.391,60 грн до 338.916.480,84 грн (різниця становить 606.931.910,76 грн).

До заяви про зарахування зустрічних однорідних вимог ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" додало розрахунки різниці між вартістю природного газу за цінами постанови Кабінету Міністрів України № 315 та попередньою редакцією "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" (відносини у перехідний період), згідно якого ПрАТ " Харківська ТЕЦ-5" здійснено перерахунок отриманого природного газу за Договорами № 2092/16-ТЕ-32 від 21.12.2015, № 2424/1617-ТЕ-32 від 29.09.2016 та № 2425/1617-РО-32 від 29.09.2016 за періоди поставок природного газу на загальну суму 945.848.391,60 грн. з 01 травня 2016 року по березень 2017 року включно.

Дана заява отримана АТ "НАК "Нафтогаз України" 07.10.2019 за вх.№5713/18-19.

3.8. Вимога НАК "Нафтогаз України" до ПрАТ "Харківська ТЕЦ -5" на суму 757.983,65 грн (358.316,32 грн 3% річних + 399.667,33 грн інфляційних, нарахованих за порушення договірних зобов`язань) виникла на підставі укладеного та підписаного договору постачання природного газу № 1202/1718-КП-32 від 22.09.2017. На виконання умов Договору, НАК "Нафтогаз України" передав у власність ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" природний газ на загальну суму 82.551.168,00 грн, що підтверджується відповідними актами приймання-передачі.

Спір, який виник між НАК "Нафтогаз України" і ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" на суму 757.983,65 грн., розглядається у судовому порядку (справа № 922/2387/19).

Спір за вимогами АТ "НАК "Нафтогаз України" про стягнення з ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" коштів за договором постачання природного газу № 1202/1718-КП-32 від 22.09.2017, зокрема про стягнення 358.316,32 грн 3% відсотків річних та 399.667,33 грн втрат від інфляції судом не вирішено.

В частині суми, яку заявлено ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" до припинення згідно спірної заяви, існує судовий спір, а отже така сума не є безспірною у розумінні вимог статті 601 ЦК України. Окрім того, спірним є і сам факт існування зобов`язань АТ "НАК "Нафтогаз України" перед ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5", обсяг яких останнє підтверджує відповідним розрахунком, здійсненим на підставі перерахунку вартості природного газу за виконаними договорами, що також фактично унеможливлює зарахування таких вимог як зустрічних.

Суди встановили наявність на момент вчинення оспорюваного правочину передбачених статтею 602 ЦК України умов, за яких зарахування зустрічних вимог не допускається.

3.9. За Договорами постачання природного газу № 2092/16-ТЕ-32 від 21.12.2015, № 2424/1617-ТЕ-32 від 29.09.2016 та № 2425/1617-РО-32 від 29.09.2016 сторони зі спору виконали взяті на себе зобов`язання, зокрема постачальник поставив споживачу, який той прийняв та оплатив. Отже, на момент вирішення спору договори виконані та припинили свою дію в частині поставки газу та розрахунків за використаний газ.

Відповідач схвалив та прийняв умови договорів до виконання, зокрема прийняв поставлений позивачем природний газ за спірною ціною, підписав акти приймання-передачі природного газу та провів оплату прийнятого природного газу.

При укладенні сторонами спору договорів на постачання природного газу їх умови в частині визначення ціни відповідали вимогам чинного на той момент законодавства, договір у подальшому був виконаний сторонами, тобто настали наслідки, які сторони очікували від його укладення.

Натомість, як вбачається з розрахунку ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5", останнім за період поставок з травня 2016 по березень 2017 року були використані регульовані ціни іншого періоду, а саме ціну, визначену на період з 01.10.2015 по 30.04.2016.

Проте положення попередніх постанов Кабінету Міністрів України, які визначали інші ціни продажу природного газу АТ "НАК "Нафтогаз України" для відповідних споживачів, не можуть застосовуватися, оскільки їх дія була обмежена чіткими часовими проміжками, визначеними у них.

3.10. Доводи відповідача про те, що з 27.04.2016 застосування державних регульованих цін на природний газ в сумі 4942,00 грн. з ПДВ за 1000,00 куб.м для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню та в сумі 2471,00 грн. (без ПДВ) за 1000,00 куб.м для виробництва теплової енергії для релігійних організацій не відповідає вимогам частини 1 статті 191 ГК України, частини 3 статті 12, частини 1 статті 13 Закону України "Про ціни та ціноутворення", пунктів 3, 16 Положення №758 відхилено судами, оскільки здійснення ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" перерахунку вартості поставленого природного газу з травня 2016 по березень 2017 року за ціною, визначеною на попередній період з 01.10.2015 по 30.04.2016, є безпідставним та не ґрунтується на жодних нормах права.

Регульовані ціни продажу АК "НАК "Нафтогаз України" природного газу, зокрема виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії з метою надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню, встановлюються спеціальними постановами Кабінету Міністрів України, які діють виключно в межах визначених у них строків.

Твердження ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" про необхідність проведення перерахунку вартості спожитого природного газу, у зв`язку з набуттям чинності рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.03.2019 у справі № 826/9665/16, яким визнано протиправною та нечинною з моменту прийняття постанову Кабінету Міністрів України № 315 від 27.04.2016 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України №758 від 01.10.2015", відхилено судами, оскільки визнання у судовому порядку протиправним правового акта органу державної влади не має правовим наслідком автоматичне здійснення перерахунку вартості отриманого та оплаченого природного газу за цінами, що були визначені Кабінетом Міністрів України на попередній період.



4. Короткий зміст касаційної скарги

4.1. 25.06.2020 ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" звернулося до суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Харківської області віл 18.03.2020 та постанову Східного апеляційного господарського суду від 11.06.2020, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог АТ "НАК "Нафтогаз України".



5. Узагальнені доводи особи, яка подала касаційну скаргу

5.1. Суди попередніх інстанцій невірно застосували до спірних відносин статті 525, 615 ЦК України, не застосували норми частини 1 статті 191 Господарського кодексу України, частини 3 статті 12, частини 1 статті 13 Закону України "Про ціни та ціноутворення", пункти 3, 16 Положення №758, та помилково виходили з того, що узгодження сторонами регульованої Державою ціни має правове значення у випадку визнання адміністративним судом нечинним нормативно-правового акту державного органу про її затвердження.

5.2. Суди дійшли помилкового висновку про те, що при укладанні сторонами договорів від 21.12.2015 №2092/16-ТЕ-32, від 29.09.2016 №2424/1617- ТЕ-32, від 29.09.2016 №2425/1617-РО-32 їх умови в частині ціни відповідали вимогам чинного на той момент законодавства.

5.3. Суди необґрунтовано заперечили правомірність здійснення ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" перерахунку вартості природного газу за попередніми цінами у зв`язку з втратою з 27.04.2016 чинності постановою Кабінету Міністрів України №315 щодо підвищення цін та помилково виходили з недостатності судових рішень у справі №826/9665/16 для такого перерахунку.

5.4. В оскаржених рішеннях суди дійшли помилкового висновку про необґрунтоване застосування відповідачем при здійсненні розрахунку різниці між вартістю природного газу з використанням визначених постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758 регульованих цін, що діяли до 01.05.2016.

5.5. Висновок судів попередніх інстанцій про те, що при здійсненні розрахунку за отриманий ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" за договорами від 21.12.2015 №2092/16-ТЕ-32, від 29.09.2016 №2424/1617-ТЕ-32 природний газ, частина його вартості була сплачена відповідачем за рахунок державного бюджету України є помилковим.



6. Узагальнені доводи інших учасників у справі щодо касаційної скарги

6.2. АТ "НАК "Нафтогаз України" у відзиві заперечувало проти касаційної скарги, просило суд в задоволенні скарги відмовити та залишити оскаржені судові рішення без змін як такі, що ухвалені судами попередніх інстанцій з повним, всебічним та об`єктивним з`ясуванням обставин, які мають значення для справи, а також з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Зокрема, АТ "НАК "Нафтогаз України" звертав увагу Суду на наступне:

- оскаржений правочин відповідача вчинений з порушенням норм статей 601, 602 ЦК України;

- в частині суми, заявленої відповідачем до припинення, за вимогами АТ "НАК "Нафтогаз України" до ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5", існував судовий спір, що спростовує доводи відповідача про безспірність таких вимог;

- в частині вимог ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5" до АТ "НАК "Нафтогаз України", відповідачем було здійснено перерахунок вартості поставленого та оплаченого природного газу за укладеними між сторонами договорами без будь-якого узгодження з позивачем та без правових підстав для такого перерахунку і внесення відповідних змін;

- відповідачем безпідставно здійснено перерахунок ціни природного газу за вже виконаними договорами;

- у АТ "НАК "Нафтогаз України" відсутні будь-які зобов`язання перед ПрАТ "Харківська ТЕЦ-5";

- у відповідача не було правових підстав вважати, що АТ "НАК "Нафтогаз України" отримано неправомірну вигоду;

- наданим відповідачем розрахунком різниці між вартістю природного газу не можуть підтверджуватися будь-які майнові вимоги;

- відповідач намагається здійснити погашення своєї частини заборгованості шляхом зарахування, зокрема, за рахунок сплачених сум державними коштами (пільг та субсидій) та відповідно на підставі підписаних Спільних протокольних рішень у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України № 20 від 11.01.2005, договору про організацію взаєморозрахунків та постанови Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002.



7. Касаційне провадження

7.1. Ухвалою Верховного Суду від 28.07.2020 відкрито касаційне провадження у справі № Б-23/75-02 за касаційною скаргою ПрАТ "Харківська ТЕЦ - 5" на постанову Східного апеляційного господарського суду від 11.06.2020 та рішення Господарського суду Харківської області від 18.03.2020. Призначено розгляд касаційної скарги на 18.08.2020 о 12:30.

В судових засіданнях представник ПрАТ "Харківська ТЕЦ - 5" підтримав касаційну скаргу з викладених у ній підстав, просив суд скаргу задовольнити.

Представник АТ "НАК "Нафтогаз України" заперечував проти доводів скаржника з підстав, наведених у відзиві, просив суд залишити касаційну скаргу без задоволення.

В судовому засіданні 18.08.2020 оголошено перерву до 25.08.2020 о 14:00.

7.2. 25.08.2020 до Верховного Суду від ПрАТ "Харківська ТЕЦ - 5" надійшло клопотання про зупинення касаційного провадження у справі № Б-23/75-02 до набрання законної сили рішенням адміністративного суду у справі № 826/9665/16.

Представник ПрАТ "Харківська ТЕЦ - 5" підтримав вказане клопотання та просив суд його задовольнити.

Представник АТ "НВАК "Нафтогаз України" заперечував проти поданого клопотання, зазначаючи про його необґрунтованість, просив суд в задоволенні клопотання відмовити у зв`язку з відсутністю підстав для зупинення касаційного провадження у цій справі.

Ухвалою Верховного Суду від 25.08.2020 в задоволенні клопотання ПрАТ "Харківська ТЕЦ - 5" було відмовлено.

Інших заяв чи клопотань, пов`язаних з рухом касаційної скарги, із вказівкою на наявність обставин, які б об`єктивно унеможливили розгляд справи у судовому засіданні 25.08.2020, від учасників у справі не надійшло.

Учасники у справі підтримали пояснення по суті спору і касаційної скарги, надані у попередньому судовому засіданні.



8. Позиція Верховного Суду та висновки щодо застосування норм права

8.1. Як встановили суди попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, між позивачем та відповідачем існували правовідносини з поставки природного газу на підставі укладених договорів № 2092/16-TE-32 від 21.12.2015, № 2424/1617-ТЕ-32 від 29.09.2016, № 2425/1617-РО-32 від 29.09.2016.

На виконання вказаних договорів позивач постачав відповідачу природний газ у погоджених сторонами обсягах та за регульованою ціною (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподіл природного газу, а також податків та зборів, що включаються до його вартості відповідно до Податкового кодексу України), яка встановлювалася постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758.


................
Перейти до повного тексту