1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



05 серпня 2020 року

м. Київ

справа № 826/13846/16

адміністративне провадження № К/9901/35313/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Мороз Л.Л.,

суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.,

розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу №826/13846/16

за позовом Приватного акціонерного товариства "Київрічсервіс" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування постанови про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Приватного акціонерного товариства "Київрічсервіс" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 січня 2017 року, ухвалену у складі колегії суддів: головуючого судді Аблова Є.В., суддів: Погрібніченка І.М., Шулежка В.П., та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2017 року, постановлену у складі: головуючого судді Бєлової Л.В., суддів: Безименної Н.В., Глущенко Я.Б.,

в с т а н о в и в :

Приватне акціонерне товариство "Київрічсервіс" звернулося до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому просило скасувати постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві від 23.08.2016 №221/16/10/26-8/2308/02/2 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 14500грн.

Позовні вимоги обґрунтовувало тим, що відповідачем під час проведення перевірки було допущено ряд порушень чинного законодавства України та в подальшому незаконно та безпідставно винесено постанову про накладення штрафу.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 січня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2017 року, в задоволенні позову відмовлено.

Судами встановлено, що на підставі депутатського звернення народного депутата України Лінько Д .В . від 31.05.2016 №05-305 та наказу (розпорядження) ДАБІ України від 08.09.2015 №976, директором Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Горбаченко Л.А. було видано направлення від 05.08.2016 для здійснення головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Капустіним В.О. позапланової перевірки на території ресторації "Червона Калина" в парку "Дружби Народів" на просп. Ватутіна, 7 у Деснянському районі м. Києва в період з 11.08.2016 по 17.08.2016.

За наслідками проведення перевірки були складені:

- акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 11.08.2016;

- припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 11.08.2016, яким встановлено, що директор ПрАТ "Київрічсервіс" не допустив на об`єкт ресторанно-готельного комплексу "Червона Калина" для проведення позапланової перевірки головного інспектора будівельного нагляду Капустіна Віктора Олександровича;

- протокол правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11.08.2016 про те, що за результатами позапланової перевірки, проведеної на об`єкті ресторанно-готельного комплексу "Червона Калина" (база відпочинку "Волна") на просп. Ватутіна 7 в парку "Дружби Народів" у Деснянському районі м. Києва виявлено порушення, а саме - директор ПрАТ "Київрічсервіс" ОСОБА_3 не допустив на об`єкт перевірки посадову особу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві головного інспектора будівельного нагляду Капустіна Віктора Олександровича . Відповідальність за встановлені порушення передбачена п.2 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

23.08.2016 головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві Капустіним В.О. була прийнята постанова №221/16/10/26-8/2308/0212 про накладення на позивача штрафу в розмірі 14500,00 грн за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Вважаючи таку постанову протиправною, ПрАТ "Київрічсервіс" (яке є засновником комплексу "Червона Калина") звернулося до суду з даним позовом.

Суди приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, виходили з того, що відповідач діяв у межах та у спосіб визначений Законом, правомірно застосував санкцію за не виконання суб`єктом містобудування вимог пункту 14 Порядку №553, який зобов`язує суб`єкта господарювання допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки.

У касаційній скарзі позивач заявив вимогу про скасування ухвалених у справі судових рішень та прийняття нового рішення про задоволення позовних вимог.

В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права.

Відповідач до суду касаційної інстанції заперечень чи пояснень не подав.

Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги з огляду на таке.

Згідно зі п. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.

За змістом частини 1 статті 41 Закону, державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У частині 4 цієї статті Закону закріплено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, серед іншого: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов`язкові для виконання приписи; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (зі змінами та доповненнями, далі - Порядок).


................
Перейти до повного тексту