1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



30 липня 2020 року

м. Київ

справа №320/2310/19

адміністративне провадження №К/9901/34749/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Чиркіна С.М.,

суддів: Єзерова А.А., Шарапи В.М.,



розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2019 (головуючий суддя: Карпушова О.В., судді: Губська Л.В., Епель О.В.) у справі №320/2310/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про зобов`язання вчинити певні дії,



В С Т А Н О В И В:

У 2019 році ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі - відповідач), у якому просив:

визнати протиправними дії відповідача щодо невключення у списки, подані до Київського обласного військового комісаріату у 2008 році, за формою згідно додатку 1 Порядку 45 Постанови КМУ від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" розмірів грошового забезпечення, з якого обчислена пенсія до перерахунку, без врахування ним пункту 6 статті 1 Закону № 1763, даних Пенсійного листа від 07.12.2004 № 248196 і Протоколу Пенсійного фонду України від 01.04.2007, а також неврахування у подальшому, і зокрема у списку від 2018 року додаткових положень Постанов Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 і від 30.08.2017 № 704, в частині збільшення розмірів головних та додаткових складових і премії, запровадження нових додаткових складових, що не суперечить вимогам статей 22, 58 Конституції України;

зобов`язати відповідача подати до Київського обласного військового комісаріату нові списки на ім`я позивача за формою згідно 1 Порядку 45 Постанови КМУ від 13.02.2008 № 45, з врахуванням вимог положень пункту 6 статті 1 Закону № 1763 у редакції, чинній на момент застосування, згідно документів пенсійної справи: даних Пенсійного листа від 07.12.2004 № 248196 і Протоколу Пенсійного Фонду України від 01.04.2007 та з положень постанов КМУ від 07.11.2007 № 1294 і від 30.08.2017 № 704 в частині внесення змін у обрахунок грошового забезпечення, що не суперечать вимогам статей 22, 58 Конституції України, з обов`язковим зазначенням у графі 6 поданого списку таких розмірів:

- посадовий оклад у розмірі, встановленому на момент виникнення підстав для перерахунку пенсії;

- оклад за військовим званням у розмірі, встановленому на момент виникнення підстав для перерахунку пенсії;

- надбавку за вислугу років - 35% від суми посадового окладу, окладу за військове звання, а з 01.03.2018 у розмірі 45%.

Додаткові види грошового забезпечення і премію:

- надбавку по Указу Президента України - 100 % від суми посадового окладу, окладу за військове звання та надбавки за вислугу років - 15 % від посадового окладу;

- надбавку за особливі умови служби - 15 % від посадового окладу;

- надбавку за роботу з таємними виробами, носіями, документами - 10 % від посадового окладу;

- надбавку за безперервну службу 22 роки - 10 % від усіх попередніх обрахувань;

- надбавку за особливо важливі завдання - 50 % від суми головних складових;

- премію - 33,3% від всього місячного грошового забезпечення; основний розмір пенсії: 62% грошового забезпечення (вислуга 24 роки)

визнати нечинними та такими, що підлягають скасуванню довідки від березня 2008 та 27.03.2018 про розмір грошового забезпечення позивача, складені та направлені Київським обласним військовим комісаріатом до відповідача;

зобов`язати відповідача на підставі поданих ним нових списків витребувати від Київського обласного військового комісаріату нові довідки про розмір грошового забезпечення за посадою, яку обіймав позивач перед звільненням зі служби, або аналогічною, станом на 01.01.2008 та 01.03.2018, враховуючи:

- посадовий оклад у розмірі, встановленому на момент виникнення підстав для перерахунку пенсії;

- оклад за військовим званням у розмірі, встановленому на момент виникнення підстав для перерахунку пенсії;

- надбавку за вислугу років - 35% від суми посадового окладу, окладу за військове звання, а з 01.03.2018 у розмірі 45%.

Додаткові види грошового забезпечення і премію:

- надбавку по Указу Президента України - 100 % від суми посадового окладу, окладу за військове звання та надбавки за вислугу років - 15 % від посадового окладу;

- надбавку за особливі умови служби - 15 % від посадового окладу;

- надбавку за роботу з таємними виробами, носіями, документами - 10 % від посадового окладу;

- надбавку за безперервну службу 22 роки - 10 % від усіх попередніх обрахувань;

- надбавку за особливо важливі завдання - 50 % від суми головних складових;

- премію - 33,3% від всього місячного грошового забезпечення; основний розмір пенсії: 62% грошового забезпечення (вислуга 24 роки);

зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області на підставі витребуваних і отриманих з Київського обласного військового комісаріату нових довідок провести перерахунок пенсії, починаючи з 01.01.2008 та в подальшому, з виплатою перерахованої пенсії однією сумою, з нарахуванням компенсації втрати частини доходів та з врахуванням різниці виплачених раніше сум.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 01.08.2019 у задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2019 зупинено провадження у справі № 320/2310/19 на підставі пункту 9 частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) до набрання законної сили судовим рішенням Великої Палати Верховного Суду у справі №240/6263/18.

Суд апеляційної інстанції зупиняючи провадження у справі дійшов висновку, що справа № 320/2310/19 та справа № 240/6263/18 є типовими.

13.12.2019 на адресу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга позивача, надіслана 09.12.2019, в якій скаржник просить скасувати ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2019.

В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржником зазначено, що правовідносини у цих справах є подібними, але не є тотожними, оскільки предмети розгляду - різні.

За позицією позивача предметом спору в межах його позовних вимог є прямі вимоги до відповідача стосовно невключення у списки на перерахунок пенсії, що подавалися до військового комісаріату у 2008 та 2018 роках, передбачених згідно вимог Закону України у конкретно визначених процентних розмірах від конкретних сум саме конкретних додаткових складових (надбавок, доплат, підвищень) і премії у розмірі 33,3% від щомісячного грошового забезпечення, а у зразковій справі - фактично заявлені вимоги до відповідача, які на думку, позивача, стосуються в першу чергу - обласного військового комісаріату, оскільки визначення розміру додаткових складових грошового забезпечення не входить до компетенції відповідача.

Ухвалою Верховного Суду від 23.12.2019 відкрито касаційне провадження у справі.

Від відповідача відзиву на касаційну скаргу відповідача не надходило, що відповідно до статті 338 КАС України не перешкоджає касаційному перегляду рішення суду апеляційної інстанції.

В порядку статті 31 КАС України, пункту 15 Перехідних положень КАС України за результатами повторного автоматизованого розподілу здійснено заміну судді Саприкіної І.В. у зв`язку з поданням нею заяви про відставку та відрахуванням зі штату суду.

Ухвалою Верховного Суду від 29.07.2020 призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження відповідно до вимог статті 345 КАС України.

Верховний Суд переглянув оскаржуване судове рішення у межах доводів касаційної скарги, з урахуванням вимог статті 341 КАС України з`ясував повноту фактичних обставин справи встановлених судом, перевірив правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права та дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Положеннями статті 236 КАС України розмежовано підстави, за яких суд має право зупинити провадження, а також, з настанням яких, суд зобов`язаний вчинити дану процесуальну дію.


................
Перейти до повного тексту