ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 липня 2020 року
м. Київ
справа №2а-12183/10/1370
адміністративне провадження №К/9901/6610/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Гончарової І.А.,
суддів: Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області
на ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07 лютого 2020 року (колегія суддів: головуючий суддя - Затолочний В.С., судді - Бруновська Н.В., Матковська З.Н.)
у справі №2а-12183/10/1370
за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова
до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
третя особа: Львівський відділ реєстраційно-екзаменаційної роботи Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області
про стягнення податку з власних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів,
В С Т А Н О В И В:
У грудні 2010 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова (далі - позивач, контролюючий орган, ДПІ у Шевченківському районі м. Львова) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - відповідач, платник, ФОП ОСОБА_1 ) третя особа: Львівський відділ реєстраційно-екзаменаційної роботи Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, в якому просила: стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 38 010,00 грн.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись із зазначеним рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року Личаківська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області оскаржила його в апеляційному порядку (а.с. 124-125, вх. №2012 від 18.01.2019).
При прийнятті апеляційної скарги до розгляду, судом апеляційної інстанції встановлено, що остання не відповідає вимогам ст. 296 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), а саме до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року апеляційну скаргу Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року у справі №2а-12183/10/1370 залишено без руху та встановлено Личаківській об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02 травня 2019 року апеляційну скаргу Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року у справі № 2а-12183/10/1370 повернуто скаржнику на підставі пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки скаржник не усунув недоліки апеляційної скарги, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Зазначена ухвала у касаційному порядку не оскаржувалася.
20 грудня 2019 року позивач вдруге подав апеляційну скаргу на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2019 року (а.с. 153-154).
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 січня 2020 року апеляційну скаргу Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року у справі № 2а-12183/10/1370 залишено без руху, оскільки остання не відповідає вимогам статей 295, 296 КАС України, а саме апеляційна скарга подана з порушенням встановленого КАС України строку апеляційного оскарження та до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору. Встановлено Личаківській об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Львівській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків апеляційної скарги.
Копію зазначеної ухвали скаржник отримав 27 січня 2020 року, що підтверджується зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення.
На виконання вимог зазначеної ухвали, 27 січня 2020 року Головне управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області) подало клопотання про усунення недоліків апеляційної скарги, у додатках до якого зазначило: платіжне доручення про сплату судового збору № 794 та заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 лютого 2020 року в задоволенні клопотання Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про поновлення строку на апеляційне оскарження відмовлено. Відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року у справі №2а-12183/10/1370 за адміністративним позовом Личаківської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Відмовляючи у відкритті апеляційного провадження, суд апеляційної інстанції врахував надане скаржником платіжне доручення про сплату судового збору, разом з цим дійшов висновку про відсутність правових підстав для поновлення строку на апеляційне оскарження. Апеляційний суд зазначив, що фіскальним органом після прийняття Восьмим апеляційним адміністративним судом ухвали про повернення апеляційної скарги від 02.05.2019, впродовж більш ніж 7 місяців не вживались заходи щодо повторного оскарження спірного судового рішення. При цьому жодних обґрунтувань такого тривалого пропуску строку на апеляційне оскарження ГУ ДФС у Львівській області не наведено.
Не погодившись з зазначеною ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 лютого 2020 року, ГУ ДФС у Львівській області подало касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права просило її скасувати та передати справу до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду. На обґрунтування вимог касаційної скарги зазначає, що до клопотання про усунення недоліків касаційної скарги, поданого 27 січня 2020 року ГУ ДФС у Львівській області скаржником додано клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження, в якому наведені поважні підстави його пропуску. Враховуючи вищевикладене, на думку ГУ ДФС у Львівській області, висновки суду апеляційної інстанції про наявність правових підстав для відмови у відкритті апеляційного провадження через те, що скаржником не подано клопотання про поновлення строку є передчасними та помилковими.