1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



22 липня 2020 року

Київ

справа № 826/17451/17

провадження № К/9901/9295/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Смоковича М. І.,

суддів: Данилевич Н. А., Радишевської О. Р.

розглянув у попередньому судовому засіданні в касаційній інстанції справу

за позовом ОСОБА_1 до Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади працівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київського міського голови, Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2018 року, ухваленого у складі головуючого судді Васильченко І. П., та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 лютого 2019 року, прийняту у складі колегії суддів: головуючого - Ганечко О. М., суддів: Федотова І. В., Коротких А. Ю.

І. Суть спору

1. У грудні 2017 року ОСОБА_1 звернувсь до суду з адміністративним позовом до Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади працівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київського міського голови, Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог просив:

1.1. визнати протиправними дії Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в частині проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП "Київтранспарксервіс" та зобов`язати зазначену комісію утриматись від внесення подання Київському міському голові щодо призначення (делегування) одного з визначених конкурсною комісією кандидатів на посаду директора КП "Київтранспарсксервіс";

1.2. зобов`язати Постійно діючу конкурсну комісію для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оголосити проведення нового конкурсу на призначення директора КП "Київтранспарсксервіс";

1.3. визнати протиправними дії Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в частині проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП "Київтранспарсксервіс" та зобов`язати Київського міського голову утриматися від призначення одного з визначених конкурсною комісією кандидатів на посаду директора КП "Київтранспарсксервіс".

2. В обґрунтування позову зазначає, що в період з 15 грудня 2017 року по 18 грудня 2017 року в Департаменті транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проводився конкурс на зайняття посади директора КП "Київтранспарсксервіс". З метою участі в конкурсі позивачем подано відповідну заяву з передбаченим пакетом документів, на підставі яких останнього допущено до участі у конкурсі на зайняття вакантної посади.

2.1. Стверджує, що відповідачем конкурс проведено без дотримання процедури та з порушенням умов проведення конкурсу на зайняття вищевказаної посади, зокрема, незабезпечено проведення ефективного, об`єктивного та справедливого конкурсного відбору на засадах забезпечення рівного доступу можливостей і прав усіх кандидатів на вакантні посади щодо яких оголошений конкурс.

2.2. На думку позивача, принцип рівності було порушено, оскільки до участі у конкурсі було допущено 8 діючих працівників КП "Київтранспарсксервіс", які обіймали керівні посади, у зв`язку з чим, вони мали доступ не тільки до джерел інформації, але могли використовувати адміністративний ресурс.

2.3. Вважаючи оцінювання результатів конкурсу суб`єктивним внаслідок порушення процедури проведення конкурсу, ОСОБА_1 звернувсь до суду з вимогою про зобов`язання Київського міського голову утриматись від призначення одного з визначених конкурсною комісією кандидатів на посаду директора КП "Київтранспарсксервіс", а також зобов`язати Постійно діючу конкурсну комісію для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оголосити проведення нового конкурсу на призначення директора КП "Київтранспарсксервіс".

ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи

3. Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11 липня 2017 року № 512 утворено Постійно діючу конкурсну комісію для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки, підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та затверджено її склад.

4. Відповідно до протоколу Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12 жовтня 2017 року № 7, затверджено оголошення про умови та строки проведення конкурсного відбору кандидатур на посаду директора КП "Київтранспарсксервіс".

5. Згідно з протоколом Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 23 листопада 2017 року № 9 ухвалене рішення про допуск дев`ятнадцяти кандидатів до участі у конкурсі, в тому числі і позивача.

6. При цьому конкурсною комісією надіслано документи однакової комплектності, які містять відомості про фінансово-економічне становище суб`єкта господарювання всім кандидатам допущеними до участі у конкурсі.

7. Так, за результатами проведеного конкурсу, відповідно до протоколу Постійно діючої конкурсної комісії для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 18 грудня 2017 року № 12 визначено двох кандидатів як переможців конкурсу на посаду керівника КП "Київтранспарсксервіс"- ОСОБА_2 та ОСОБА_3

8. На підставі зазначеного протоколу постійно діючою конкурсною комісією для конкурсного відбору кандидатур на посади керівників суб`єктів господарювання комунального сектору економіки підпорядкованих Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) направлено відповідне подання від 26.12.2017 до Київського міського голови про внесення за результатами проведеного конкурсу двох кандидатів на посаду директора КП "Київтранспарсксервіс".

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

9. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 лютого 2019 року, в позові відмовлено.

10. Відмовляючи в позові, суд першої інстанції виходив з відсутності будь-яких обмежень для участі у конкурсі на зайняття посади керівника суб`єкта господарювання комунального сектора економіки в місті Києві щодо діючих працівників відповідного комунального підприємства.

11. Зазначена позиція була підтримана і Шостим апеляційним адміністративним судом, який переглянув постанову суду першої інстанції та залишив її без змін.

IV. Касаційне оскарження

12. Позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати їх рішення та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

13. В обґрунтування касаційної скарги вказує на порушення судами приписів статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, що зводиться до недослідження судами та ненадання належної оцінки протоколу конкурсної комісії від 18 грудня 2017 року № 12, конкурсних пропозицій ОСОБА_2 та ОСОБА_3, а також аудіозапису конкурсу, що доданий до матеріалів справи.

14. Водночас, представник Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у відзиві вказує на безпідставність касаційної скарги і просить залишити її без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій - без змін.

V. Позиція Верховного Суду

15. Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

16. Водночас, 08 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ".


................
Перейти до повного тексту