1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



16 липня 2020 року


м. Київ

справа № 385/679/16-а (2-а/385/28/16)

адміністративне провадження № К/9901/8721/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,



розглянув в попередньому судовому засіданні справу

за касаційною скаргою ОСОБА_1

на постанову Гайворонського районного суду Кіровоградської області від 02 червня 2016 року (суддя Ковальчук С.Я) та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 червня 2016 року (колегія у складі суддів Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю, Семененко Я.В.)

у справі 385/679/16-а (2-а/385/28/16)

за адміністративним позовом ОСОБА_1

до Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області

про зобов`язання провести перерахунок пенсії.



І. ПРОЦЕДУРА



1. 26.05.2016 ОСОБА_1 звернувся до Гайворонського районного суду Кіровоградської області з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області.

2. Позивач просив:

- визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області у зменшенні розміру пенсії, встановленої на виконання постанови Гайворонського районного суду Кіровоградської області від 12.03.2010;

- зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області здійснювати виплату пенсії у розмірі, визначеному станом на 01.10.2011, провести у зв`язку з чим відповідні перерахунки за минулий час, починаючи з 01.12.2015 та утриматися від зменшення її розміру.

3. Постановою Гайворонського районного суду Кіровоградської області від 02 червня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 червня 2016 року, у задоволенні позову відмовлено.

4. 24.01.2016 до Вищого адміністративного суду України надійшла касаційна скарга Позивача на постанову Гайворонського районного суду Кіровоградської області від 02 червня 2016 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 червня 2016 року. У касаційній скарзі скаржник просив скасувати оскаржувані рішення та направити справу до суду першої інстанції на новий розгляд.

5. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 07.11.2016 відкрито провадження у справі. У зв`язку з ліквідацією Вищого адміністративного суду України справу було передано до Верховного Суду.



II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ



6. Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

7. Постановою Гайворонського районного суду Кіровоградської області від 12.03.2010 по справі №2-а-91/10 визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі щодо відмови у здійсненні перерахунку пенсії та зобов`язано провести перерахунок пенсії позивачу в розмірі 6 мінімальних пенсій за віком, а також провести перерахунок щомісячної додаткової пенсії за шкоду, завдану здоров`ю, у розмірі 50% мінімальної пенсії за віком, з урахуванням положень ч.3 ст.67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

8. Позивач звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області із заявою щодо виплати пенсії у розмірах, встановлених постановою Гайворонського районного суду Кіровоградської області від 12.03.2010 у справі №2-а-91/10.

9. У відповідь на цю заяву Управління Пенсійного фонду України в Гайворонському районі Кіровоградської області листом №16/Н-11 від 26.05.2015 повідомило, що виплата нарахованих сум компенсаційних виплат відповідно до рішень суду, які надійшли та надходять до органів Пенсійного фонду України після липня 2011 року, не проводяться у зв`язку з відсутністю фінансування, оскільки 14.06.2011 прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік", який набрав чинності 19.06.2011. Пунктом 7 цього Закону Прикінцеві положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" доповнено пунктом 4, яким встановлено, що у 2011 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

10. Позивач з цим не погодився та звернувся до суду.

11. Відповідач позов не визнав, зазначивши, що діяв в межах передбачених законодавством з метою належного виконання рішення суду.



ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



12. Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, зазначив, що проводити нарахування та виплату пенсії на виконання рішення суду, в інших розмірах, ніж встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 № 745, немає підстав.



ІV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ



13. Позивач у касаційній скарзі не погоджується з рішенням судів першої та апеляційної інстанції. Вважає, що висновки судів не відповідають обставинам справи, оскільки при зміні умов обчислення (перерахунку) пенсійного забезпечення розмір раніше призначеної пенсії не може бути зменшено. Відтак, розмір пенсії Позивача, який становить 5381,20 грн., повинен залишатися на цьому рівні при будь-яких змінах національного законодавства.

14. Відзив від Відповідача не надходив.



V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ



15. Суд перевірив доводи касаційної скарги, правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та дійшов таких висновків.

16. Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів України" № 76 VIII від 28.12.2014 внесено зміни, зокрема, і до статей 50 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" № 796- XII. Закон набрав чинності 01.01.2015.


................
Перейти до повного тексту