1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ



30 червня 2020 року

м. Київ

справа №818/1489/18

адміністративне провадження №К/9901/23572/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Яковенка М. М.,

суддів - Дашутіна І. В., Шишова О. О.,

розглянувши у порядку письмового провадження в касаційній інстанції адміністративну справу № 818/1489/18

за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Черепівської сільської ради Буринського району Сумської області, Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, треті особи - Сумська обласна державна адміністрація, Біжівська сільська рада Буринського району Сумської області, Сергіївська сільська рада Білопільського району Сумської області про визнання протиправними та скасування рішень повністю та в частині,

за касаційною скаргою Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області на постанову Другий апеляційного адміністративного суду (у складі колегії суддів: Бершов Г. Є, Ральченко І. М., Катунов В. В.) від 22 липня 2019 року, встановив:

І. РУХ СПРАВИ

1. У квітні 2018 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Черепівської сільської ради Буринського району Сумської області, Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, третя особа - Сумська обласна державна адміністрація, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення дев`ятої сесії Черепівської сільської ради від 12 вересня 2016 року "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради";

- визнати протиправним та скасувати рішення десятої сесії Черепівської сільської ради від 30 вересня 2016 року "Про схвалення проекту рішення сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад";

- визнати протиправним та скасувати рішення одинадцятої сесії Черепівської сільської ради від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад";

- визнати протиправним та скасувати рішення дев`ятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 30 вересня 2016 року "Про схвалення проекту рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад" в частині схвалення проекту рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни та сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни;

- визнати протиправним та скасувати рішення десятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад" в частині об`єднання з територіальними громадами селища міського типу Терни та сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

2. Вимоги адміністративного позову мотивовано тим, що відповідачами при прийнятті оскаржуваних рішень було грубо порушено норми Конституції України, Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", а також права позивача та інтереси всіх членів територіальної громади Черепівської сільської ради. Зазначив, що об`єднання територіальної громади Черепівської сільради з Тернівською селищною радою суперечать інтересам членів громади, оскільки Терни є селищем Недригайлівського району, чисельність якого складає 3029 чоловік та не має розвиненої інфраструктури, а громада при цьому воліє об`єднатися/приєднатися з територіальною громадою Буринської міської ради з центром у м. Буринь, яке має розвинену інфраструктуру та чисельність якого складає 8787 чоловік.

Також позивач зазначив, що оскаржувані рішення, якими утворено таку територіальну громаду, прийняті з порушенням Європейської хартії місцевого самоврядування та ряду принципів добровільного об`єднання, передбачених ст. 2 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", зокрема, принципів законності, добровільності, економічної ефективності, прозорості та відкритості, оскільки не враховано думку територіальної громади, яка згідна на добровільне об`єднання лише з частиною громад району, представники громади в робочу групу з підготовки перспективного плану не включені, на засідання постійних комісій облради з розгляду цього питання вони не запрошувались. Враховуючи динаміку прийняття рішень відповідачами жодним з них не було дотримано процедури обговорення з громадою питань об`єднання територіальних громад, а рішення Черепівської сільради приймались таємним голосуванням та не були опублікованими.

3. Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 27 червня 2018 року залучено до у часті у справі в якості третіх осіб - Біжівську сільську раду Буринського району Сумської області, Сергіївську сільську раду Білопільського району Сумської області.

4. Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року відмовлено у задоволенні позову.

5. Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 22 липня 2019 року задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_1 .

Скасовано рішення Сумського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року та прийнято нову постанову, якою задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 .

Визнано протиправним та скасовано рішення дев`ятої сесії Черепівської сільради від 12 вересня 2016 року "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради".

Визнано протиправним та скасовано рішення десятої сесії Черепівської сільради від 30 вересня 2016 року "Про схвалення проекту рішення сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Визнано протиправним та скасовано рішення одинадцятої сесії Черепівської сільради від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Визнано протиправним та скасовано рішення дев`ятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 30 вересня 2016 року "Про схвалення проекту рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад" в частині схвалення проекту рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни та сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

Визнано протиправним та скасовано рішення десятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад" в частині об`єднання з територіальними громадами селища міського типу Терни та сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

6. Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, у серпні 2019 року Тернівська селищна рада Недригайлівського району Сумської області звернулася до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 22 липня 2019 року, а рішення Сумського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року залишити в силі.

7. Ухвалою Верховного Суду від 06 вересня 2019 року, після усунення недоліків касаційної скарги, відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області та установлено строк для подання відзиву.

8. 24 вересня 2019 року до Верховного Суду від ОСОБА_1 надійшов відзив на касаційну скаргу Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, в якому позивач просить оскаржуване судове рішення залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

9. 25 вересня 2019 року до Верховного Суду від Сумської обласної державної адміністрації надійшов відзив на касаційну скаргу Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, в якому третя особа зазначила, що при вирішенні цієї справи покладається на розсуд суду.

10. 25 листопада 2019 року до Верховного Суду від ОСОБА_1 надійшли пояснення щодо касаційної скарги Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, в яких надає обґрунтування своїх заперечень проти задоволення касаційної скарги.

11. Ухвалою Верховного Суду від 22 червня 2020 року закінчено підготовку даної справи до касаційного розгляду та призначено її касаційний розгляд в порядку письмового провадження.

IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

12. Судами попередніх інстанцій встановлено, що Тернівська селищна рада направила листа від 08 травня 2015 року № 361-02-27 "Про ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад" Черепівському сільському голові Буринського району Сумської області ОСОБА_3, в якому висловила пропозицію щодо об`єднання, крім іншого, Черепівської сільради в Тернівську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт. Терни.

13. За результатами проведеного опитування громадян, що проживають на території Черепівської сільради, було встановлено, що громадяни виявили бажання об`єднатися в Буринську територіальну громаду (77%), а за об`єднання в Тернівську громаду виступило 23% громадян.

14. Листом від 25 червня 2015 року № 02-28/204 Черепівська сільрада на запит Буринської районної державної адміністрації Сумської області від 17 червня 2015 року № 01-11/1390 повідомила, що за результатами громадського опитування жителів сільської ради громадяни виявили бажання об`єднатись до Буринської територіальної громади - 77%, до Тернівської громади Недригайлівського району - 23%.

15. На підставі рішення шостої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 12 травня 2016 року, яким створено ініціативну групу у складі депутатського корпусу, було проведено опитування громадян в рамках громадського обговорення для визначення громадської думки щодо добровільного об`єднання громадян серед жителів селищної ради.

16. Розпорядженням Тернівського селищного голови від 01 липня 2016 року № 61-ОД ініційовано добровільне об`єднання чотирьох територіальних громад, а саме Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради Буринського району Сумської області із адміністративним центром об`єднаної територіальної громади в смт. Терни.

17. 28 - 29 липня 2016 року в Тернівській селищній раді були проведені громадські обговорення, за результатами яких вирішено підтримати ініціативу Тернівського селищного голови про добровільне об`єднання.

18. Рішенням сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02 серпня 2016 року "Про надання дозволу на добровільне об`єднання територіальних громад" надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради.

19. Рішенням сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02 серпня 2016 року затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад.

20. Тернівська селищна рада за підписом голови направила листа від 03 серпня 2016 року № 747-02-27 "Про ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад" Черепівському сільському голові Буринського району Сумської області ОСОБА_3, Біжівському сільському голові Буринського району Сумської області ОСОБА_4 та Суховерхівському сільському голові Буринського району Сумської області ОСОБА_5, в якому висловила пропозицію щодо об`єднання Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради в Тернівську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт. Терни.

21. 12 вересня 2016 року відбулось засідання дев`ятої сесії сьомого скликання Черепівської сільради, на якому було прийнято рішенням дев`ятої сесії сьомого скликання Черепівської сільради "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради", яким було вирішено дати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради в Тернівську територіальну громаду з центром у селищі Терни.

22. Розпорядженням Тернівського селищного голови від 23 вересня 2016 року № 94-ОД було утворено спільну робочу групу з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання громад.

23. 23 вересня 2016 року на засіданні спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад було вирішено підготувати проекти рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад до 28 вересня 2016 року та доручено сільським головам, які увійшли до складу спільної робочої групи, забезпечити проведення обов`язкового громадського обговорення підготовлених проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

24. 30 вересня 2016 року відбулось засідання десятої сесії сьомого скликання Черепівської сільради, на якому за результатами громадського обговорення було прийнято рішенням десятої сесії сьомого скликання Черепівської сільради "Про схвалення проекту рішення сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким схвалено проект рішення Черепівської сільради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни та доручено Черепівському сільському голові подати проект рішення Черепівської сільради "Про добровільне об`єднання територіальних громад" до Сумської ОДА для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та Законам України.

25. 30 вересня 2016 року відбулось засідання дев`ятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради на якому за результатами громадського обговорення було прийнято рішення "Про схвалення проекту рішення селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким схвалено проект рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни та доручено Тернівському селищному голові подати проект рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад" до Сумської ОДА для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та Законам України.

26. Розпорядженням голови Сумської ОДА від 03 жовтня 2016 року № 497-ОД затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад", схваленого Тернівської селищною радою, Черепівської сільрадою, Біжівською сільрадою щодо об`єднання в Тернівську селищу об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

27. 04 жовтня 2016 року відбулось засідання одинадцятої сесії сьомого скликання Черепівської сільради, на якому було прийнято рішення від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

28. 04 жовтня 2016 року відбулось засідання десятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради, на якому було прийнято рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни, доручено Тернівському селищному голові звернутися до Сумської ОДА з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів Тернівської селищної ради Тернівської селищної об`єднаної територіальної громади та Тернівського голови в установленому законом порядку.

29. Тернівський селищний голова звернувся до Сумської ОДА з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів Тернівської селищної ради об`єднаної територіальної громади та Тернівського селищного голови в установленому законом порядку, після чого Сумська ОДА листом від 07 жовтня 2016 року № 01-17/6904 звернулася з відповідним зверненням до Центральної виборчої комісії.

30. Постановою Центральної виборчої комісії від 26 жовтня 2016 року № 458 встановлено відсутність правових підстав для призначення перших виборів депутатів Тернівської селищної ради об`єднаної територіальної громади та Тернівського селищного голови і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів у зв`язку, зокрема, із наявністю двох населених пунктів у цій громаді з тотожними географічними назвами - село Черепівка Буринського району та село Черепівка Недригайлівського району, а також відсутністю відповідної постанови Верховної Ради України щодо зміни меж Недригайлівського та Буринського районів, про що листом від 01 листопада 2016 року № 01-1/7546 Сумська ОДА повідомила Тернівську селищну раду.

31. На зборах жителів села Черепівка Буринського району Сумської області 04 липня 2017 року було вирішено підтримати ініціативу сільського голови про скликання позачергової сесії сільської ради у зв`язку з результатами обходу жителів села з метою обговорення результатів подвірного обходу і прийняття відповідного рішення. В протоколі зборів відмічено, що в результаті обходу за приєднання до Буринської міської об`єднаної територіальної громади віддали підписи 356 чоловік, за приєднання до Тернівської громади - 17 чоловік, утрималися - 5 чоловік.

32. Рішенням вісімнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Черепівської сільради від 05 липня 2017 року внесено зміни до рішення одинадцятої сесії Черепівської сільради від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад" в частині зміни територіальної громади - об`єднати Черепівську сільраду (села Черепівка та Карпенкове) в Буринську міську об`єднану територіальну громаду з центром в м. Буринь.

33. Рішенням дев`ятнадцятої сесії сьомого скликання Черепівської сільради від 14 липня 2017 року надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільради в Буринську міську об`єднану територіальну громаду з центром у м. Буринь та визнано такими, що втратили чинність, в тому числі оскаржувані рішення Черепівської сільради: 1) від 12 вересня 2016 року "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради"; 2) від 30 вересня 2016 року "Про схвалення проекту рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад"; 3) від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад"; 4) від 05 липня 2017 року "Про внесення змін до рішення одинадцятої сесії Черепівської сільради від 04 жовтня 2016 року "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

34. Рішенням двадцять другої сесії сьомого скликання Черепівської сільради від 11 грудня 2017 року "Про ініціювання добровільного приєднання територіальних громад сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району" підтримано ініціативу щодо приєднання територіальних громад сіл Черепівської сільради до об`єднаної територіальної громади - Буринська міська рада.

35. Вважаючи спірні рішення відповідачів протиправними, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

IІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

36. Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, виходив з того, що оскаржуваними рішеннями права позивача не порушені, а тому підстав для задоволення позову немає. Також суд зазначив, що станом на момент звернення з позовом до суду 14 липня 2017 року Черепівською сільрадою прийнято рішення, яким всі оскаржувані рішення цієї ради, були визнані такими, що втратили чинність та надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад в Буринську міську об`єднану територіальну громаду, а також, що розпорядження голови Сумської ОДА від 03 жовтня 2016 року № 497-ОД, яким затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад", схваленого Тернівської селищною радою, Черепівської сільрадою, Біжівською сільрадою щодо об`єднання в Тернівську селищу об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни станом на момент розгляду справи є чинним.

37. Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції та ухвалюючи нове про задоволення позовних вимог, виходив з того, що відповідачами було допущено порушення в частині оприлюднення проектів оскаржуваних рішень. Крім цього, апеляційний суд зазначив, що Черепівською сільською радою всупереч ч. 4 ст. 5 Закону № 157-VIII, не затверджувався порядок проведення громадського обговорення головою Черепівської сільської ради.

38. Щодо спірних рішень Тернівської селищної ради у відповідній частині, апеляційний суд дійшов висновку, що оскільки оскаржувані рішення Черепівської сільської ради судом апеляційної інстанції визнано протиправними та такими, що підлягають скасуванню, то і рішення Тернівської селищної ради також підлягають скасуванню в частині, що оскаржується, оскільки вони були прийняті на підставі, серед іншого, оскаржуваних рішень Черепівської сільської ради.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

39. Скаржник у своїй касаційній скарзі не погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, вважає їх необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, оскільки судом неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення у справі.

40. Зокрема скаржник зазначив, що позивачем обрано невірний спосіб захисту (підставу позову), оскільки спірні рішення відповідачів це нормативно-правові акти, відтак і порядок розгляду справи повинен проводитися відповідно до вимог ст. 264 КАС України.

41. Також скаржник зазначив, що спірні рішення відповідачів були прийняті в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, а абстрактні доводи позивача, не містять жодного обґрунтування негативного впливу спірних рішень саме на конкретні та реальні, індивідуально виражені права, свободи чи інтереси позивача.

42. Крім цього, скаржник у касаційній скарзі здійснює виклад обставин справи та надає їм відповідну оцінку, цитує норми процесуального та матеріального права, а також висловлює свою незгоду із оскаржуваним судовим рішенням про задоволення позовних вимог.

V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

43. Відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

44. 08 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ".

45. За правилом п. 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" зазначеного Закону касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

46. За наведених підстав касаційний розгляд здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом, а саме за правилами КАС України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX.

47. Верховний Суд, переглянувши оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права у спірних правовідносинах, у відповідності до ч. 1 ст. 341 КАС України, виходить з наступного.


................
Перейти до повного тексту