1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



11 червня 2020 року

Київ

справа №809/69/17

адміністративне провадження №К/9901/24352/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Стрелець Т.Г.,

суддів: Стеценка С.Г., Тацій Л.В.,



розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу №809/69/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Калійно-магнієвий комбінат" до Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування припису і постанови, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2017 року (головуючий суддя - Остап`юк С.В.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року (суд у складі суд в складі: головуючого судді - Носа С. П., суддів: Кухтея Р. В., Яворського І. О.)



ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У січні 2017 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Калійно-Магнієвий комбінат" звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування припису за №09-03-0100/711-608 від 29 грудня 2016 року та, з урахування заяви про збільшення розміру позовних вимог, постанови №09-03-021/22 від 12 січня 2017 року.

2. Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2017 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року, позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано припис № 09-03-0100/711-608 від 29 грудня 2016 року, внесеного управлінням Держпраці в Івано-Франківській області товариству з обмеженою відповідальністю "Калійно-магнієвий комбінат". Визнано протиправною та скасовано постанову управління Держпраці в Івано-Франківській області № 09-03-021/22 від 12 січня 2017 року про накладення уповноваженими особами на товариство з обмеженою відповідальністю "Калійно-магнієвий комбінат" штрафу в розмірі 16000,00 грн. Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Калійно-Магнієвий комбінат" за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці в Івано-Франківській області сплачений судовий збір в розмірі 3 440 (три тисячі чотириста сорок) гривень.



Короткий зміст вимог касаційної скарги

3. Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями в частині стягнення з Управління Держпраці в Івано-Франківській області на користь позивача сплаченого ним судового збору в розмірі 3 440 (три тисячі чотириста сорок) гривень, Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій просило їх скасувати в цій частині та ухвалити нове рішення, яким відмовити у стягнення із відповідача на користь позивача судового збору.

4. Касаційна скарга мотивована тим, що відповідач на підставі пункту 20 частини 1 статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року в редакції від 01 січня 2017 року звільнений від сплати судового збору. Таким чином, судовий збір, сплачений позивачем, має бути відшкодований за рахунок Державного бюджету України, а не за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці в Івано-Франківській області.

5. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06 листопада 2017 року відкрито провадження за касаційною скаргою Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року.

6. З 15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд як найвищий суд у системі судоустрою України, у зв`язку з чим відповідно до пункту 7 Розділу XII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 2 червня 2016 року №1402-VIII Вищий адміністративний суд України припинив свою діяльність.

7. Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями для розгляду зазначеної касаційної скарги визначено колегію суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду: суддя-доповідач - Данилевич Н.А., судді: Бевзенко В.М., Шарапа В.М.

8. Ухвалою Верховного Суду від 26 листопада 2018 року задоволені заяви суддів Данилевич Н.А., Бевзенка В.М., Шарапи В.М. про самовідвід.

Матеріали касаційної скарги управління Держпраці в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року передано до Секретаріату Касаційного адміністративного суду для визначення складу суду в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, та з дотриманням Положення про автоматизовану систему документообігу суду і Тимчасових засад використання автоматизованої системи документообігу суду та визначення складу суду у Верховному Суді.

9. За наслідками автоматизованого розподілу судової справи вказану касаційну скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі: Гімон М.М. (суддя-доповідач), судді: Анцупова Т.О., Кравчук В.М.

10. У зв`язку зі зміною спеціалізації та введенням до іншої судової палати судді-доповідача Гімона М.М. (відповідно до рішення зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 20 травня 2019 року № 14, розпорядженням заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду призначено повторний автоматизований розподіл касаційних скарг, зокрема, касаційної скарги у справі № 809/69/17 (провадження К/9901/24352/18).

11. Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 18 червня 2019 року визначено колегію суддів для розгляду вказаної справи у складі: Стрелець Т. Г. (суддя-доповідач), судді: Стеценко С.Г., Тацій Л.В.

12. Позивач надав відзив на касаційну скаргу, в якому просив залишити її без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій в оскаржуваній частині - без змін.



ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

13. Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.

14. Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

15. 8 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ".

16. За правилом пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" зазначеного Закону касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

17. За наведених підстав касаційний розгляд здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом, а саме за правилами КАС України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX.

18. Аналізуючи доводи, викладені у касаційній скарзі, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на наступне.

19. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

20. Згідно із пунктом 7 Положення про Державну службу України з питань праці Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.


................
Перейти до повного тексту