ПОСТАНОВА
Іменем України
04 червня 2020 року
Київ
справа №320/5738/19
адміністративне провадження №К/9901/34429/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Калашнікової О.В.,
суддів - Єресько Л.О., Соколова В.М.,
розглянувши в письмовому провадженні у касаційній інстанції адміністративну справу №320/5738/19
за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Шостого апеляційного адміністративного суду про визнання дій та бездіяльності протиправними, стягнення моральної шкоди, -
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2019 року (прийняту в складі: головуючого - судді Собківа Я.М., суддів - Земляної Г.В., Ісаєнко Ю.А.,)
УСТАНОВИВ:
I. Суть спору
1. ОСОБА_1 (надалі - ОСОБА_1, позивач) звернувся до суду з позовом до Державної судової адміністрації України, Шостого апеляційного адміністративного суду, в якому просив суд:
- визнати протиправними дії та бездіяльність Шостого апеляційного адміністративного суду України щодо повернення його апеляційної скарги у справі № 640/3457/19 до Окружного адміністративного суду м. Києва;
- визнати протиправними дії та бездіяльність щодо результатів розгляду його скарг на неправомірні дії та бездіяльність заступника керівника апарату Шостого апеляційного адміністративного суду України Квятковської К.Ю . Шостим апеляційним адміністративним судом України та Державною судовою адміністрацією України;
- стягнути на його користь з Шостого апеляційного адміністративного суду України моральну шкоду у розмірі 7000 гривень та з Державної судової адміністрації України - 3000 гривень.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
2. Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2019 року вказаний позов залишено без руху та надано позивачеві десятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали суду для усунення її недоліків.
3. У зв`язку з невиконанням в повному обсязі вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2019 року позовну заяву повернуто позивачеві.
III. ОЦІНКА СУДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ
4. Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Шостого апеляційного адміністративного суду про визнання дій та бездіяльності протиправними, стягнення моральної шкоди.
5. Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року призначено справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України про визнання дій та бездіяльності протиправними, стягнення моральної шкоди до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні на "19" грудня 2019 р. о 11-00 годин.
6. Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 06 грудня 2019 року закрив апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Шостого апеляційного адміністративного суду про визнання дій та бездіяльності протиправними, стягнення моральної шкоди, як помилково відкрите.
7. Ухвалою Верховного Суду від 21 грудня 2019 року визначено підсудність справи №320/5738/19 та передано матеріали справи за підсудністю до Сьомого апеляційного адміністративного суду.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ ТА ВІДЗИВУ (ЗАПЕРЕЧЕНЬ)
8. Скаржник уважаючи ухвалу суду апеляційної інстанції про закриття апеляційного провадження, як помилково відкритого постановленою з порушенням вимог процесуального закону, подав касаційну скаргу.
9. Ухвалою Верховного Суду від 16 грудня 2019 року відкрито провадження за вищевказаною касаційною скаргою.
10. У касаційній скарзі автор просить скасувати оскаржуване судове рішення та визначити підсудність справи. Скаржник зазначає, що оскільки Шостий апеляційний адміністративний суду є стороною по справі то не мав права приймати будь-які процесуальні рішення у даній справі. Позивач зазначає, що ухвала про виправлення описки підлягає скасуванню, оскільки вказана ухвала повністю змінила текст ухвали про відмову у відкритті апеляційного провадження.
11. На адресу Верховного Суду надійшов відзив від Шостого апеляційного адміністративного суду. Відповідач звертає увагу на те, що доводи касаційної скарги, що оскаржувана ухвала перешкоджає у доступі до правосуддя є необґрунтованою, оскільки справа вже передана за підсудністю до Сьомого апеляційного адміністративного суду.
V. ДЖЕРЕЛА ПРАВА
12. Статтею 327 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", що набув чинності 15 грудня 2017 року (далі - КАС України), обумовлено, що судом касаційної інстанції в адміністративних справах є Верховний Суд.
13. За правилами частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
14. Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
15. Приписами частини першої статті 341 КАС України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
16. За правилами частини третьої статті 3 статті 2 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
17. Відповідно до частини 1 статті 28 КАС України підсудність справи, у якій однією із сторін є суд або суддя суду, до підсудності якого віднесена ця справа за загальними правилами, визначається ухвалою суду вищої інстанції, постановленою без повідомлення сторін.
18. Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо однією із сторін у справі є суд, в якому розглядається справа, або суддя цього суду.
19. Частиною 7 статті 29 КАС України визначено, що передача справ за підсудністю у випадках, визначених пунктами 4 - 6 частини 1 цієї статті, здійснюється за розпорядженням голови суду.