ПОСТАНОВА
Іменем України
03 червня 2020 року
Київ
справа №281/534/17
адміністративне провадження №К/9901/18002/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого судді (судді-доповідача) - Данилевич Н.А.,
суддів - Смоковича М.І.,
Шевцової Н.В.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира на ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року (головуючий суддя - Шидловський В.Б.) у справі
за позовом Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира
до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області
про визнання незаконними дій та скасування постанови державного виконавця,
в с т а н о в и в :
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
У липні 2017 року до суду надійшла позовна заява Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира про визнання незаконними дій та скасування постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору від 16.11.2016 за №50162806.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
Ухвалою Лугинського районного суду Житомирської області від 28 липня 2017 року у задоволенні заяви управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира про поновлення строку для подачі адміністративного позову на постанову державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області про стягнення з боржника виконавчого збору від 16.11.2016 року було відмовлено.
Адміністративний позов управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області про визнання незаконними дій та скасування постанови державного виконавця було залишено без розгляду.
16 серпня 2017 року управлінням праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира було подано апеляційну скаргу на ухвалу Лугинського районного суду Житомирської області від 28 липня 2017 року.
Перевіривши апеляційну скаргу, Житомирським апеляційним адміністративним судом ухвалою від 22 серпня 2017 року було залишено її без руху, оскільки вона не відповідає вимогам ст. 186 КАС України, зокрема, апелянтом пропущено процесуальний строк звернення до суду з апеляційною скаргою. Суд зазначив, що Управлінню праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира слід надати докази щодо дати отримання копії ухвали суду першої інстанції та докази направлення апеляційної скарги поштовим зв`язком.
05 вересня 2017 року на адресу Житомирського апеляційного адміністративного суду від Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира надійшло клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження ухвали суду від 28 липня 2017 року. Клопотання було мотивоване тим, що ухвала суду від 28 липня 2017 року була отримана управлінням 03 серпня 2017 року, про що було внесено запис до журналу реєстрації вхідної документації управління (копія додається). Також зазначено, що управлінням апеляційну скаргу було подано 07 серпня 2017 року № 4115/13, однак з долученої копії поштового конверту неможливо встановити точну дату його подання.
У зв`язку із викладеним, судом апеляційної інстанції ухвалою від 06 вересня 2017 року було залишено апеляційну скаргу позивача без руху та надано Управлінню праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира 10-денний строк для надання суду доказів щодо надсилання апеляційної скарги 07 серпня 2017 року, як зазначено в клопотанні.
Як вбачається з наявного в матеріалах справи повідомлення про вручення рекомендованої кореспонденції, копія ухвали суду від 06 вересня 2017 року була отримана 08 вересня 2017 року.
Однак, інших підстав для поновлення пропущеного строку апелянтом до суду не надано.
Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року було відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира на ухвалу Лугинського районного суду Житомирської області від 28 липня 2017 року.
Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзиву (заперечень)
30 жовтня 2017 року позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою на ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року, в якій просив її скасувати та направити справу для продовження розгляду до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
В обґрунтування поданої касаційної скарги скаржник зазначив, що судом апеляційної інстанції було прийнято оскаржувану ухвалу з порушенням норм процесуального та матеріального права. Скаржник вказав, що апеляційну скаргу ним було подано в термін, передбачений Законом, а саме 07.08.2017, тобто протягом п`яти днів з моменту реєстрації оскаржуваної ухвали Лугинського районного суду Житомирської області від 28 липня 2017 року в журналі вхідної кореспонденції Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира (03.08.2017).
Відповідачем по справі до Суду не було надано відзиву (заперечень) на касаційну скаргу, що не перешкоджає її розгляду по суті.
Ухвалою Верховного Суду від 02 червня 2020 року зазначену адміністративну справу призначено до розгляду в попередньому судовому засіданні.
ІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)
Відповідно до ч. 3 ст. 186 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або згідно з ч.3 ст.160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.