1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ф

ПОСТАНОВА

Іменем України



28 травня 2020 року

Київ

справа №818/2159/18

адміністративне провадження №К/9901/9322/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Юрченко В.П., суддів - Васильєвої І.А., Пасічник С.С. за участі секретаря судового засідання - Титенко М.П. за участі: представника позивача - Цуканова В,В., представника відповідача - Пишного Р.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції

касаційну скаргу на рішення

Головного управління Державної податкової служби у Сумській області Сумського окружного адміністративного суду від 02.10.2018 (суддя Гелета С.М.)

та постанову

Другого апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2019 (судді Яковенко М.М., Лях О.П., Бегунц А.О.)

у справі

818/2159/18

за позовом до

Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКТУР-С" Головного управління Державної податкової служби у Сумській області

про

визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -



УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АРКТУР-С", звернулось до суду з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби в Сумській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 21.02.2018 № 000721407 про застосування штрафу на суму 6335981,00 грн. з податку на додану вартість та від 06.03.2018 № 0000841407 про застосування штрафу на суму 6335981,00 грн. з податку на додану вартість.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2018 року, яке залишено без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2019 позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Сумській області від 21.02.2018 № 000721407 та від 06.03.2018 № 0000841407.

Задовольняючи позовні вимоги суди встановили факт наявності ритмічного характеру постачання товару одному покупцю два та більше разів на місяць, а позивачем правильно та своєчасно формувались та реєструвались зведені податкові накладні у відповідних періодах по зазначеним контрагентам.



Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанції відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить їх скасувати, оскільки вважає, що суди допустили порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень.


На обґрунтування доводів касаційної скарги зазначає, що податкові повідомлення-рішення від 21.02.2018 та від 06.03.2018 про застосування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період серпня - листопада 2017 р. є законним, оскільки позивачем не зареєстровано в ЄДРПН протягом встановленого законом строку податкові накладні, та не зазначено тип причини у податкових накладних, що обумовлює наявність їх реєстрації на час вчинення операції у кожному випадку окремо, а не в порядку як-то передбачено для реєстрації зведених накладних. Також відсутній факт ритмічності та інші ознаки операцій з поставки товарів по яким, можна вважати, що відносно них існує можливість для винесення та реєстрації зведених податкових накладених. За результатами проведеної перевірки встановлено відсутність касових чеків та не було підтверджено правомірність складання на підставі реєстрів чеків зведених ПН на адресу контрагентів-покупців паливо - мастильних матеріалів. Внаслідок не здійснення реєстрації ПН протягом 10 днів після отримання податкового повідомлення - рішення, відповідач обґрунтовано прийняв інше ППР від 06.03.2018 р.



Переглянувши судові рішення в межах доводів касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що з 22.01.2018 по 26.01.2018 відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "АРКТУР-С" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "Караван ТОП" за серпень-жовтень 2017, ТОВ "Фривол Груп" за жовтень 2017, ТОВ "Зумтрейд" за жовтень 2017 та з питань правомірності складання та реєстрації податкових накладних за період серпень-листопад 2017. За результатами перевірки складено акт від 06.02.2018 № 762/18-28-14-07/41176806/21, в зв`язку з порушенням позивачем п.п. 201.2, п. 201.4, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а саме не складено та не зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних за серпень-листопад 2017, в результаті чого згідно з п. 120.1.2 ст. 120-1 ПК України підлягає застосуванню штрафна санкція у розмірі 50 % від суми ПДВ, нарахованого за операціями з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

На підставі виявлених порушень відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.02.2018 № 0000721407 про застосування штрафної санкції у розмірі 50 відсотків від загальної суми податку на додану вартість, нарахованого за операціями з постачання товарів/послуг, податкові накладні на які не складено, у розмірі 6335981,00 грн. Податкове повідомлення-рішення отримано позивачем 23.02.2018 року.

Оскільки позивачем не складено та не зареєстровано податкові накладні після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення 21.02.2018 № 0000721407, відповідачем відповідно до абз. 2 п. 120-1.2 ст. 120-1 ПК України було прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.03.2018 № 0000841407 про застосування штрафної санкції у розмірі 50 відсотків від загальної суми податку на додану вартість, нарахованої за операціями з постачання товарів/послуг, податкові накладні на які не складено, у розмірі 6335981,00 грн.

Суть порушення встановлено в тому, що в перевіряємому періоді позивач шляхом готівкового розрахунку через мережі АЗС реалізував ТОВ "Караван ТОП", ТОВ "АСС", ТОВ "Транс-СКТ", ТОВ "Трансделагруз", ТОВ "Клейворд", ТОВ "Фривол Груп", ТОВ "Делай Груп" та ТОВ "Лайтвуд" паливо-мастильні матеріали на загальну суму 12 671 960, 90 грн. ПДВ. Позивачем за підсумками місяця ТОВ "АРКТУР-С" на адресу вищезазначених контрагентів-покупців, на підставі надісланих останніми реєстрів чеків, складались та реєструвались в ЄРПН зведені податкові накладні.

Позивачем на адресу ТОВ "Караван ТОП" складено за підсумками серпня 2017 одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 31.08.2017 № 278, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 13.09.2017; TOB "ACC" складено за підсумками серпня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 31.08.2017 № 513, яка зареєстрована в ЄРПН 14.09.2017; ТОВ "Транс - СКТ" складено за підсумками серпня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 31.08.2017 № 514, яка зареєстрована в ЄРПН 14.09.2017. За вересень 2017 року ТОВ "Арктур - С" на адресу: ТОВ "Караван ТОП" складено за підсумками вересня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 30.09.2017 № 401, яка зареєстрована в ЄРПН 09.10.2017 року; ТОВ "Трансделагруз" складено за підсумками вересня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 30.09.2017 № 493, яка зареєстрована в ЄРПН 12.10.2017 року; ТОВ "Клейворд" складено за підсумками вересня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 30.09.2017 № 398, яка зареєстрована в ЄРПН 09.10.2017 року; ТОВ "Фривол Груп" складено за підсумками вересня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 30.09.2017 № 490, яка зареєстрована в ЄРПН 11.10.2017 року.

За жовтень 2017 року ТОВ "Арктур - С" на адресу:ТОВ "Клейворд" складено за підсумками жовтня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 31.10.2017 № 570, яка зареєстрована в ЄРПН 09.11.2017 року; TOB "Дейл Груп" складено за підсумками жовтня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 31.10.2017 № 480, яка зареєстрована в ЄРПН 08.11.2017 року; ТОВ "Трансделагруз" складено за підсумками жовтня 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 31.10.2017 № 481, яка зареєстрована в ЄРПН 08.11.2017 року.

За листопад 2017 року ТОВ "Арктур - С" на адресу: ТОВ "Фривол Груп" складено за підсумками листопада 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 30.11.2017 № 616, яка зареєстрована в ЄРПН 07.12.2017 року; ТОВ "Лайтвуд" складено за підсумками листопада 2017 року одну зведену податкову накладну без зазначення типу причини від 30.11.2017 № 735, яка зареєстрована в ЄРПН 11.12.2017 року.

Під час перевірки та даних ЄРПН встановлено, що ТОВ "Арктур - С" за серпень 2017 року складено та зареєстровано в ЄРПН 8 податкових накладних № № 485, 487, 489-491, 496-497, 519 від 31.08.2017, зареєстровані в ЄРПН 12.09.2017, 14.09.2017, 15.09.2017 на реалізацію ПММ, сигарет, оливи та ін. на суму ПДВ 14183515,18 грн. на "Неплатників ПДВ" із кодуванням "100000000000" (кінцевому споживачу), тобто реалізація кінцевому споживачу через РРО.

За вересень 2017 року ТОВ "Арктур - С" складено та зареєстровано в ЄРПН 11 податкових накладних № № 402-403, 476-482, 485, 501 від 30.09.2017, зареєстровані в ЄРПН на реалізацію ПММ, сигарет, оливи та ін. на суму ПДВ 2580848,90 грн. на "Неплатників ПДВ" із кодуванням "100000000000" (кінцевому споживачу), тобто реалізація кінцевому споживачу через РРО.

За жовтень 2017 року ТОВ "Арктур - С" складено та зареєстровано в ЄРПН 10 податкових накладних № № 558, 560-566, 599-560, 607-608 від 31.10.2017, зареєстровані в ЄРПН 08.11.2017, 15.11.2017 на реалізацію ПММ, сигарет, оливи та ін. на суму ПДВ 3118235,85 грн. на "Неплатників ПДВ" із кодуванням "100000000000" (кінцевому споживачу), тобто реалізація кінцевому споживачу через РРО.

Відповідно до проведеного аналізу інформаційних баз даних та даних ЄРПН встановлено, що на адресу не платників ПДВ із кодуванням "100000000000" (кінцевому споживачу) платником податків ТОВ "Арктур - С" за листопад 2017 року складено та зареєстровано 23 податкових накладних № 726, 729, 730, 732, 727, 731, 728, 733, 726, 763, 762, 764, 765, 761, 760, 759, 758, 757, 756, 755, 754 753, 751, 752 з реалізації ПММ, сигарети, олива, антифриз, безалкогольні напої на загальну суму 17208758,4 грн. в т. ч. ПДВ 2868126.4 грн.

Позивач складав та реєстрував зведену податкову накладну на вимогу покупців на підставі додатку касових чеків, в яких зазначено суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника), відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПК України.


................
Перейти до повного тексту