1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України

29 травня 2020 року

Київ

справа №813/9005/13-а,(№ 876/1329/14)

адміністративне провадження №К/9901/27011/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Судді-доповідача - Васильєвої І.А.,

суддів - Пасічник С.С., Юрченко В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження

касаційну скаргу ОСОБА_1

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 27.01.2016 року (головуючий суддя Бруновська Н.В., судді: Костів М.В., Шавель Р.М.)

у справі № 813/9005/13-а (№ 876/1329/14)

за позовом ОСОБА_1

до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,



У С Т А Н О В И В:



У листопаді 2013 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (після уточнення позову - ОСОБА_1 ) (далі - позивач) звернулась до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області (після реорганізації Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області) (далі - відповідач, податковий орган), в якому просила визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення, якими збільшено суму податку з доходів фізичних осіб - суб`єктів підприємницької діяльності та податок на доходи фізичних осіб, що сплачується за результатами річного декларування.

Львівський окружний адміністративний суд постановою від 13.01.2014 року адміністративний позов задовольнив повністю. Визнав протиправними та скасував прийняті податковим органом податкові повідомлення-рішення від 13.11.2013 року № 00001241720/0/7302 та № 0001231720/7303.



Суд першої інстанції дійшов висновку, що контролюючим органом не доказано правомірність прийнятих рішень.



Львівський апеляційний адміністративний суд постановою від 27.01.2016 року скасував постанову суду першої інстанції.



Відмовив в позові позивача до податкового органу про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень.



Суд апеляційної інстанції встановив, що позивач до перевірки податкового органу не надав доказів на підтвердження походження спірної суми коштів (договір позики, договір безповоротної/поворотної фінансової допомоги та інші) і за підсумком звітного податкового року дані суми не були задекларовані, не відображені, не нараховані, не виплачені та не були включені до загального річного оподаткованого доходу.



Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду апеляційної інстанції, позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просив скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі постанову суду першої інстанції. Позивач зазначає, що не була зобов`язана надавати податковому органу під час перевірки документи, що підтверджують походження коштів їй, як фізичній особі, які в подальшому вона перерахувала на розрахунковий рахунок Підприємця.



У запереченні на касаційну скаргу податковий орган, зокрема, зазначає, що обов`язок надати документи, пов`язані з предметом перевірки, виникає у платника податків після початку перевірки. Просить залишити касаційну скаргу без задоволення.



Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.02.2018 року касаційну скаргу разом з матеріалами справи передано судді-доповідачу Васильєвій І.А. та визначено склад колегії суддів, до якої також входять судді: Пасічник С.С. та Юрченко В.П.



Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що податковим органом проведено планову виїзну документальну перевірку дотримання вимог податкового та іншого законодавства фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 за період з 01.07.2010 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт № 230/49/17-2000/ НОМЕР_1 від 25.10.2013 року

Висновками акта встановлено порушення:



- пп.164.1.3 ст.164, п.167.1 ст.167, п.177.1 ст.177 Податкового кодексу України, в частині заниження чистого оподатковуваного доходу, в результаті чого донараховано податок з доходів фізичних осіб, що підлягає сплаті в бюджет за 2011 рік, в сумі 188 376,60 грн.



- пп.168.1.2, пп.168.1.6 п.168.1 ст.168 ПК України, в частині несвоєчасної сплати податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати, в результаті чого сума неперерахованого до бюджету податку на доходи фізичних осіб становить 1 320,33 грн.



На підставі висновків акта перевірки податковий орган прийняв податкові повідомлення-рішення від 13.11.2013 року:



-№ 00001241720/0/7302, яким фізичній особі-підприємцю збільшено податок з доходів фізичних осіб - суб`єктів підприємницької діяльності і незалежної професійної діяльності на суму 1650,41 грн, в тому числі 1320,33 грн за основним платежем та 330,08 грн за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);



-№ 0001231720/7303, яким ОСОБА_1 збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування в розмірі 235 470,75 грн, в тому числі 188 376,60 грн за основним платежем та 47 094,15 грн за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).



За приписами частини 1 статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.



Щодо податкового повідомлення - рішення № 00001241720/0/7302.



У відповідності до положень пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на момент спірних правовідносин), податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.


................
Перейти до повного тексту