1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду




ПОСТАНОВА

Іменем України

20 травня 2020 року

Київ

справа №524/2735/17

адміністративне провадження №К/9901/21633/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Желєзного І.В.,

суддів: Шарапи В.М., Чиркіна С.М.

розглянув у письмовому провадженні

касаційну скаргу ОСОБА_1

на постанову Харківського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: головуючого судді Калитки О.М., суддів: Калиновського В.А., Кононенко З.О. від 13.11.2017

у справі № 524/2735/17

за позовом ОСОБА_1

до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в особі Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

І. РУХ СПРАВИ

1. У квітні 2017 року ОСОБА_1 (далі також - позивач) звернувся до адміністративного суду з позовом до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в особі Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (далі також - відповідач), в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в частині відмови у видачі довідки установленого зразка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у відповідності до посад поліцейських;

- визнати протиправною бездіяльність ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в частині відмови у направленні нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку йому пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області із урахуванням підвищених видів грошового забезпечення, встановлених для поліції;

- зобов`язати ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області видати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії із включенням у неї максимальних розмірів грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад - 2950,00 грн, оклад за спеціальним званням "майор" - 2000,00 грн, надбавка за вислугу років 35% - 1732,50 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50% - 3341,25 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 50% - 1475 грн, премія 130% - 14948,37 грн;

- зобов`язати ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області нову довідку за формою, встановленою додатком №2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45, про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 згідно з постановою Кабінету Міністрів України №988 від 11.11.2015 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в розмірах: посадовий оклад - 2950,00 грн, оклад за спеціальним званням "майор" - 2000 грн, надбавка за вислугу років 35% - 1732,50 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50% - 3341,25 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 50% - 1475,00 грн, премія 130% - 14948,37 грн, починаючи з 12.09.2016, з моменту виникнення права на перерахунок пенсії.

2. Постановою Автозаводського районного суду м. Кременчука від 06.06.2017 позов задоволено: визнано протиправною бездіяльність ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в частині відмови у видачі довідки установленого зразка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у відповідності до посад поліцейських; визнано протиправною бездіяльність ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в частині відмови у направленні нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку йому пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області із урахуванням підвищених видів грошового забезпечення, встановлених для поліції; зобов`язано ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області видати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії із включенням у неї максимальних розмірів грошового забезпечення, а саме: посадовий оклад - 2950,00 грн, оклад за спеціальним званням "майор" - 2000,00 грн, надбавка за вислугу років 35% - 1732,50 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50% - 3341,25 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 50% - 1475,00 грн, премія 130% - 14948,37 грн; зобов`язано ліквідаційну комісію Управління міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області нову довідку за формою, встановленою додатком №2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45, про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 згідно з постановою Кабінету Міністрів України №988 від 11.11.2015 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в розмірах: посадовий оклад - 2950,00 грн, оклад за спеціальним званням "майор" - 2000,00 грн, надбавка за вислугу років 35% - 1732,50 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50% - 3341,25 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 50% - 1475,00 грн, премія 130% - 14948,37 грн, починаючи з 12.09.2016, з моменту виникнення права на перерахунок пенсії; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області в особі ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 640,00 грн.

3. Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 13.11.2017 постанову Автозаводського районного суду м. Кременчука від 06.06.2017 скасовано та прийнято нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено.

4. 06.12.2017 позивач подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу на постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 13.11.2017, в якій просить її скасувати та залишити в силі постанову Автозаводського районного суду м. Кременчука від 06.06.2017.

5. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08.12.2017 відкрито касаційне провадження у справі.

6. У подальшому справу передано до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду на підставі підпункту 1 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03.10.2017 "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів").

7. Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.07.2019 справу передано для розгляду колегії суддів у складі головуючого судді Желєзного І.В., суддів: Шарапи В.М. та Чиркіна С.М.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

8. Як встановлено судами попередніх інстанцій, позивач ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного України у Полтавській області. Пенсія йому призначена відповідно до статей 18-21 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" як особі з інвалідністю ІІІ групи у розмірі 40% грошового забезпечення (заробітку).

9. В період з 26.05.1987 по 01.12.2003 позивач проходив службу на посаді старшого юрисконсульта Кременчуцького міського управління ГУ МВС України в Полтавській області зі спеціальним званням майор.

10. 29.11.2014 наказом №557о/с Управління МВС України в Полтавській області згідно з Положенням про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ України позивача було звільнено з органів внутрішніх справ за статтею 64 пункту "г" (за скороченням штату) на пенсію з посади старшого юрисконсульта Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області.

11. Вислуга років станом на 29.11.2014 в календарному обчисленні складала 17 років 06 місяців 02 дні, в пільговому обчисленні - 20 років 04 місяці 17 днів.

12. З довідки Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області №126 від 23.09.2014 вбачається, що на момент звільнення грошове забезпечення позивача становило 5033,55 грн та складалось із: посадового окладу - 750,00 грн, окладу за військовим званням "майор міліції" - 125,00 грн, вислуга років - 30% - 262,50 грн, особливі умови служби 50 % - 568,75 грн, інформаційно-аналітична робота - 375,00 грн, премія 130% - 2705,63 грн.

13. Згідно з довідкою до акта огляду МСЕК серії ААА №198713 від 19.05.2014 позивачу встановлено ІІІ групу інвалідності, пов`язана з проходженням служби в органах внутрішніх справ України, строком на один рік.

14. Відповідно до довідки до акта огляду МСЕК серії АВ №0498044 від 12.09.2016 позивачу поновлено ІІІ групу інвалідності, пов`язану з проходженням служби в органах внутрішніх справ України, строком на один рік.

15. 26.10.2016 позивач звернувся із заявою до голови ліквідаційної комісії УМВС України в Полтавській області, в якій просив, враховуючи збільшення грошового забезпечення діючих співробітників поліції у порівнянні з колишніми співробітниками міліції, виготовити та направити йому та до Головного управління ПФУ в Полтавській області уточнену довідку про склад його грошового забезпечення для здійснення перерахунку пенсії.

16. Листом від 07.11.2016 вих.№39/Б-222 УМВС України в Полтавській області повідомило, що додатком №7 "Схема посадових окладів поліцейських управлінь, відділів (відділень) поліції" до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 "Про грошове забезпечення поліцейських національної поліції" не встановлюється посадовий оклад за посадою "старший юрисконсульт". Оклад за спеціальним званням майор поліції відповідно до додатку №1 "Схема окладів поліцейських за спеціальними званнями" постанови №988 становить 2000,00 грн. Надбавка за стаж служби в поліції відповідно до додатку №11 "Розмір надбавки за стаж служби в поліції" за вислугу від 16 до 19 років становить 35% посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням.

17. Надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції відповідно до Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженого наказом МВС України №260 від 06.04.2016, поліцейським виплачується в розмірі 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та стажу служби.

18. Довідка про розмір грошового забезпечення за зразком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" буде негайно направлена до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області після надання списків за формою, визначеною додатком №1 Постанови Кабінету Міністрів України №45.

19. Відповідно до функціональних обов`язків старшого юрисконсульта Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області, затверджених 01.02.2013 начальником Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області за №167, на позивача покладались обов`язки, передбачені для юридичної служби та він був прирівняний до керівника самостійного підрозділу юридичної служби. Юридична служба є самостійним підрозділом (одиницею) в складі Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області відповідно до пунктів 2.3.1 - 2.3.2 функціональних обов`язків.

20. У поданні від 01.03.2010 про встановлення посадового окладу старшому юрисконсульту Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області ОСОБА_1 та поданні від 02.04.2013 про встановлення 50% надбавки за проведення інформаційно-аналітичної роботи відображено, що старший юрисконсульт Бублик О.І. фактично є керівником юридичної служби Кременчуцького гарнізону міліції.

21. Довідку про перерахунок пенсії ОСОБА_1 ліквідаційною комісією УМВС в Полтавській області надіслано до ГУ ПФУ в Полтавській області реєстром № 8 від 15.05.2017 за вих. №234/115/39/01-17. Згідно з вказаною довідкою розмір грошового забезпечення за посадою старший юрисконсульт Кременчуцького міського управління УМВС України в Полтавській області становить: посадовий оклад - 2500,00 грн, оклад за військовим (спеціальним) званням майор міліції - 2000,00 грн, надбавка за вислугу років 35% - 1575,00 грн, премія 2,73% - 165,85 грн.

22. Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІІІ. АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

23. Позивач свої вимоги обґрунтовував тим, що відповідачем порушено його конституційне право на належне пенсійне забезпечення, а відтак наявні підстави для задоволення позову.

24. Відповідач заперечував щодо задоволення позову, посилаючись на те, що 27.04.2017 до Головного управління Пенсійного фонду України подано довідку №4/1994 від 26.04.2017 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за списками, наданими Пенсійним фондом України ОСОБА_1 . Під час виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 управління діяло в межах повноважень та відповідно до закону.

ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

25. Суд першої інстанції, постановляючи рішення про задоволення позову, виходив з того, що підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців. Станом на 01.01.2016 грошове забезпечення поліцейських є значно більшим від грошового забезпечення, розмір якого враховувався при визначені пенсії позивачу. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" встановлено грошове забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичним складовим колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, а тому таке збільшення є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача як колишнього працівника міліції.

26. Суд апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні позову, виходив з того, що надбавка за виконання особливо важливих завдань та надбавка за службу в умовах режимних обмежень, які були встановлені наказом МВС України від 31.12.2007 №499, не передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988, якою визначено структуру грошового забезпечення поліцейських. Натомість, премія у розмірі 130% встановлена при попередньому перерахунку пенсії ОСОБА_1 , а не за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію, тому підстави для її нарахування відсутні.

V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

27. Позивач у касаційній скарзі не погоджується з рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на те, що таке постановлене з порушенням норм матеріального та процесуального права, а також з неправильно встановленими фактичними обставинами справи. Судом апеляційної інстанції при його ухваленні не враховано положення статей 3, 22, 64 Конституції України. Обставини щодо перерахунку пенсії у даній справі узгоджуються із правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постановах від 24.04.2012 у справі №21-84а12, від 10.12.2013 у справі №21-348а13, від 22.04.2014 у справі №21-484а13. Суд апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні позову, не надав оцінки доводам позивача, що він 26.10.2016 звернувся із заявою до голови ліквідаційної комісії УМВС України в Полтавській області, в якій просив надати довідку про склад його грошового забезпечення для здійснення перерахунку пенсії, однак відповідь на таку надана з порушенням порядку її розгляду та з пропущенням строку, передбаченого Законом України "Про звернення громадян", як і не надав оцінки доводам позивача, що довідка відповідача від 15.05.2017 також видана з порушенням строків. Згідно з додатком 7 до постанови Кабінету Міністрів України №988 від 11.11.2015 посада старшого юрисконсульта Кременчуцького МУ УМВС у Полтавській області прирівнюється до керівника самостійного підрозділу на правах начальника сектору (відділення), що не входить до складу відділу, із зазначенням посадового окладу в графі з розміром 2950,00 грн. Однак суд апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні позову, не надав оцінку даним обставинам та не врахував, що відповідачем не надано жодних доказів щодо відсутності у позивача права на встановлення посадового окладу у розмірі 2950,00 грн. Також протиправними є дії відповідача щодо невключення у довідку про грошове забезпечення при перерахунку пенсії надбавки за виконання особливо важливих завдань, що не враховано судом апеляційної інстанції при постановленні оскаржуваного рішення. Також відповідач безпідставно зменшив розмір премії позивача, яка була встановленою йому індивідуально під час проходження служби, та протиправно взяв за аналогію посади старших інспекторів без зазначення, яких саме підрозділів міліції чи поліції, попри те, що ОСОБА_1 на вказаній посаді не працював. Дані обставини судом апеляційної інстанції не досліджені. Відтак, суд апеляційної інстанції незаконно визнав правомірним скасування ліквідаційною комісією УМВС України в Полтавській області додаткових видів грошового забезпечення, які були чинними під час проходження служби позивачем, а саме: премії та надбавки за виконання особливо важливих завдань, та які не були скасовані законами та іншими нормативно-правовими актами.

VI. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

28. Перевіривши доводи касаційної скарги, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України), колегія суддів зазначає наступне.

29. Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

30. Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

31. Згідно із частиною першою статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

32. Щодо доводів позивача, викладених у касаційній скарзі, щодо помилкового неврахування судом апеляційної інстанції при постановленні рішення необхідності зазначення відповідачем у довідці про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 таких складових грошового забезпечення як надбавка за виконання особливо важливих завдань у розмірі 50%, що становить 3341,25 грн, премії у розмірі 130% - 14948,37 грн та посадового окладу у розмірі 2950,00 грн, колегія суддів зазначає наступне.

33. Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на службі в органах внутрішніх справ, визначає Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі також - Закон № 2262-ХІІ, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин). Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

34. Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

35. Частиною другою статті 51 Закону № 2262-XII передбачено, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

36. 07.11.2015 набрав чинності Закон України "Про Національну поліцію" (далі також - Закон № 580-VIII, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), крім окремих положень, визначених у пункті 1 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону.

37. 29.12.2015 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей" (далі також - Закон № 900-VIII).

38. Цим Законом статтю 63 Закону № 2262-XII доповнено новою частиною третьою, згідно з якою перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

39. Системний аналіз викладених положень дає змогу дійти висновку, що підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

40. Аналогічний висновок викладений у постановах Верховного Суду від 15.03.2019 у справі № 341/1625/17 та від 31.07.2019 у справі №554/7103/16-а.

41. Також Законом № 900-VIII доповнено пункт 15 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 580-VIII абзацом другим, відповідно до якого за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

42. Згідно зі статтею 102 Закону № 580-VIII, пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом № 2262-XII.

43. Постановою Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" № 988 від 11.11.2015, яка набрала чинності 02.12.2015, (далі також - Постанова №988, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями, що значно перевищують посадові оклади та оклади за спеціальні звання колишніх працівників міліції.

44. З огляду на викладене, у зв`язку із змінами в грошовому забезпеченні поліцейських, передбаченими постановою № 988, та враховуючи зазначені вище положення частини другої статті 51 Закону № 2262-XII, збільшення грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичне складовим грошового забезпечення колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача як колишнього працівника міліції.

45. Аналогічний висновок викладений у постановах Верховного Суду від 20.02.2018 у справі №669/512/17, від 31.07.2019 у справі №554/7103/16-а та від 23.03.2020 у справі №817/90/17.

46. Пунктом 2 постанови № 988 передбачено, що виплата грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання здійснюється в порядку, що затверджується МВС.

47. На виконання вимог статті 94 Закону № 580-VIII та постанови № 988 з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення поліцейських та курсантів вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських МВС Наказом № 260 від 06.04.2016 затвердило Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання (далі також - Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським).

48. Згідно з пунктом 2 вказаного Наказу такий набирає чинності з дня його офіційного опублікування, тобто з 27.05.2016, та застосовується з дня набрання чинності Законом № 580-VIII, тобто з 07.11.2015.

49. На виконання частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 № 45 затвердив Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі також - Порядок №45, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

50. Положеннями пунктів 1-3 вказаного Порядку передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону № 2262-XII пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

51. На підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям. Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління ПФУ) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки). Головні управління ПФУ складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням ПФУ. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком. У разі ліквідації таких органів, установ, організацій чи підприємств довідки видаються правонаступниками, а у разі їх відсутності або перейменування (відсутності) посад - у порядку, встановленому Мінсоцполітики.


................
Перейти до повного тексту