1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



20 травня 2020 року

Київ

справа №826/22360/15

адміністративне провадження №К/9901/21866/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Уханенка С.А.,

суддів - Кашпур О.В., Радишевської О.Р.

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України про скасування наказу, зобов?язання вчинити певні дії,

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2016 року (головуючий суддя Федорчук А.Б., судді Кузьменко В.А., Мазур А..С.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2017 року (головуючий суддя Мельничук В.П., судді Лічевецький І.О., Мацедонська В.Е.),

У С Т А Н О В И В:

У вересні 2015 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВС України) про скасування наказу від 08.09.2015 №1083 "Про затвердження складу Громадської ради" та зобов`язання невідкладно провести процедуру формування нового складу Громадської ради при МВС України відповідно до норм і порядку, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 №996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики".

Позов обґрунтував тим, що відповідачем при формуванні Громадської ради було допущено низку порушень постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 №996, а саме: неправильно визначено мету утворення цього консультативно-дорадчого органу; ініціативну групу з підготовки установчих зборів створено без участі інститутів громадянського суспільства, збори яких для формування ініціативної групи не проводились; усі процедурні дії з формування Громадської ради повідомлялись від імені Міністерства, хоча це є прерогативою громадськості; у визначений термін не було здійснено збір заяв від інститутів громадянського суспільства про їхні наміри взяти участь в установчих зборах; офіційно не оприлюднено повідомлення про місце проведення установчих зборів, їхніх учасників та кандидатів до нового складу Громадської ради.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2017 року, відмовлено у задоволенні позову.

Суди попередніх інстанції дійшли висновків, що відповідачем дотримані вимоги чинного законодавства України при затвердженні складу Громадської ради, і оскаржуваним наказом не порушені права та інтереси позивача.

У касаційній скарзі ОСОБА_1, посилаючись на необґрунтованість рішень судів першої та апеляційної інстанцій, просить їх скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити.

Доводи касаційної скарги повністю збігаються з аргументами позовної заяви.

У запереченні на касаційну скаргу МВС України просить залишити судові рішення без змін, уважаючи їх законними і обґрунтованими.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів виходить з такого.

За змістом частин сьомої-дев?ятої статті 14 Закону України від 17.03.2011 № 3166-VI "Про центральні органи виконавчої влади" для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності у міністерстві можуть утворюватися постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, рішення про утворення яких, їхній кількісний та персональний склад приймає і затверджує міністр.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 №996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" (із змінами і доповненнями) затверджено Типове положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації (далі - Типове положення), припинено повноваження громадських рад при міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських, районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністраціях, утворених до 22 лютого 2014 року, та зобов?язано міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські, районні, районні у мм. Києві та Севастополі державні адміністрації вжити заходів до формування нового складу громадських рад відповідно до Типового положення, затвердженого цією постановою.

Згідно з пунктом 1 Типового положення (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадська рада при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (далі - громадська рада) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, утвореним для сприяння участі громадськості у формуванні та реалізації державної, регіональної політики.

Відповідно до пункту 6 Типового положення до складу громадської ради можуть бути обрані представники громадських об`єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об`єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об`єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об?єднань, недержавних засобів масової інформації (далі - інститути громадянського суспільства), які зареєстровані в установленому порядку і провадять діяльність на території України.

Цим же пунктом визначені вимоги до інститутів громадянського суспільства, які можуть бути обрані до складу громадської ради, та передбачено, що інститут громадянського суспільства незалежно від своєї організаційної структури та наявності місцевих осередків (відокремлених підрозділів, філій, представництв, місцевих організацій тощо) для участі в установчих зборах делегує одного представника, який одночасно є кандидатом на обрання до складу громадської ради.


................
Перейти до повного тексту