Постанова
Іменем України
13 травня 2020 року
м. Київ
справа № 369/6892/15-ц
провадження № 61-20952св19
Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду:
головуючого - Червинської М. Є.,
суддів: Бурлакова С. Ю. (суддя-доповідач), Зайцева А. Ю., Коротенка Є. В., Коротуна В. М.,
учасники справи:
позивач - прокурор Києво-Святошинського району Київської області, який діє в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, державного підприємства "Київське лісове господарство",
відповідачі: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5,
треті особи: ОСОБА_6, реєстраційна служба Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області, Державна інспекція сільського господарства у Київській області,
розглянув у порядку спрощеного позовного провадження касаційні скарги ОСОБА_3, ОСОБА_1, подану представником - адвокатом Лободою Іриною Василівною, ОСОБА_2, ОСОБА_5 та ОСОБА_4 на постанову Київського апеляційного суду від 12 листопада 2019 року у складі колегії суддів: Кравець В. А., Мазурик О. Ф., Махлай Л. Д.,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною третьою статті 3 ЦПК України (в редакції, чинній на дату подання касаційної скарги) провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.
08 лютого 2020 року набрав чинності Закон України від 15 січня 2020 року № 460-ІХ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ". Частиною другою розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 15 січня 2020 року № 460-ІХ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ" установлено, що касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.
За таких обставин розгляд касаційних скарг ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4 . Верховний Суд здійснює за правилами ЦПК України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII, що діяла до 08 лютого 2020 року.
1. Описова частина
Короткий зміст позовних вимог
26 червня 2015 року прокурор Києво-Святошинського району Київської області, який діє в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, Державного підприємства "Київське лісове господарство" (далі - ДП "Київське лісове господарство"), звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, треті особи: ОСОБА_6, реєстраційна служба Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області, Державна інспекція сільського господарства
у Київській області, про скасування державної реєстрації права власності на земельні ділянки, витребування земельних ділянок з чужого незаконного володіння на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та державного підприємства "Київське лісове господарство".
Позов мотивовано тим, що прокуратурою Києво-Святошинського району Київської області встановлено порушення вимог земельного та лісового законодавства під час набуття громадянами у власність земельних ділянок, що розташовані на території Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області. Так, у 2013 році ОСОБА_6 без належної правової підстави відчужила на користь ОСОБА_1 земельну ділянку площею 2,2966 га
з цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва
в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, який, у свою чергу, здійснив поділ цієї земельної ділянки на десять окремих земельних ділянок та відчужив їх на користь решти відповідачів, які у подальшому отримали державні акти на право власності на відповідні земельні ділянки.
Спірна земельна ділянка належала ОСОБА_6 на підставі державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 691963, виданого 23 листопада 2006 року Києво-Святошинським відділом земельних ресурсів на підставі договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 22 червня 2005 року.
Натомість, відповідно до інформації Державного агентства земельних ресурсів України від 12 березня 2015 року, бланк державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 691963 Державним комітетом України із земельних ресурсів переданий Головному управлінню Держкомзему у Київській області згідно з накладною № 372 від 26 червня 2008 року, 11 листопада 2008 року цей бланк державного акта виданий управлінню земельних ресурсів в Обухівському районі Київської області.
Таким чином, спірна земельна ділянка, яку поділено на окремі ділянки, належить до земель лісогосподарського призначення і перебуває у користуванні
ДП "Київське лісове господарство" та вибула з державної власності
за відсутності рішення уповноваженого органу.
Посилаючись на те, що рішення про передачу у власність спірної земельної ділянки, яка належить до земель лісогосподарського призначення, оскільки розташована у 39 кварталі 21 виділу Приміського лісництва та перебуває
у користуванні ДП "Київське лісове господарство", не приймалося, документація із землеустрою щодо її відведення не розроблялася, у належного користувача така земельна ділянка у встановленому законом порядку не вилучалася, державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 691963 від 23 листопада 2006 року виготовлено на бланку державного зразка, який переданий Головному управлінню Держкомзему у Київській області у 2008 році, прокурор просив скасувати рішення про державну реєстрацію права власності та їх обтяжень, на підставі яких зареєстровано право власності за ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000 :10:001:5090; за ОСОБА_5 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000 :10:001:5091; за ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000 :10:001:5092; за ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000 :10:001:5093; за ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222482000:10:001:5095, 3222482000:10:001:5096, 3222482000:10:001:5097, 3222482000:10:001:5089; за ОСОБА_2 3222482000 :10:001:5113. Витребувати вказані земельні ділянки із незаконного володіння відповідачів на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та ДП "Київське лісове господарство".
Короткий зміст рішення суду першої інстанції
Рішенням Києво-Святошинського районного суду Київської області
від 30 листопада 2015 року, залишеним без змін ухвалою апеляційного суду Київської області від 25 лютого 2016 року та ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 18 січня 2017 року,
у задоволенні позову прокурора Києво-Святошинського району Київської області, який діє в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, ДП "Київське лісове господарство" відмовлено.
Постановою Верховного Суду від 22 травня 2018 року ухвалу Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ
від 18 січня 2017 року, ухвалу апеляційного суду Київської області від 25 лютого 2016 року та рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 30 листопада 2015 року скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
За результатами нового розгляду Києво-Святошинський районний суд Київської області 15 травня 2019 року ухвалив рішення, яким у задоволенні позову прокурора Києво-Святошинського району Київської області, поданим в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, ДП "Київське лісове господарство" відмовлено.
Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що позивачем не доведено належними і допустимими доказами наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів держави в особі Київської обласної державної адміністрації, ДП "Київське лісове господарство", а також пропущено строк позовної давності при звернені до суду з даним позовом, що є підставою для відмови
в задоволенні позовних вимог.
Короткий зміст рішення суду апеляційної інстанції
Постановою Київського апеляційного суду від 12 листопада 2019 рокуапеляційні скарги заступника прокурора Київської області та ДП "Київське лісове господарство" задоволено. Рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 15 травня 2019 року скасовано. Позов прокурора Києво-Святошинського району Київської області, який діє в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, ДП "Київське лісове господарство", до ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 про скасування державної реєстрації права власності на земельні ділянки, витребування земельних ділянок з чужого незаконного володіння задоволено.
Скасовано:
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 9783674 від 09 січня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5090.
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень приватного нотаріуса Федотової О. В., індексний номер: 14815578 від 30 липня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_5 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5091;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень приватного нотаріуса Петріцької А. П., індексний номер: 13630604 від 06 червня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5092;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень приватного нотаріуса Федотової О. В., індексний номер: 13272183 від 23 травня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5093;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 9776744 від 09 січня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5095;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 9782969 від 09 січня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5096;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 9787455 від 09 січня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5097;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 9789420192 від 09 січня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5089;
- рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 16611242 від 20 жовтня 2014 року, на підставі якого зареєстровано право приватної власності ОСОБА_2 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5113.
Витребувано:
- з володіння ОСОБА_1 на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та ДП "Київське лісове господарства" земельні ділянки загальною площею 1,1080 га з кадастровими номерами 3222482000:10:001:5097; 3222482000:10:001:5096; 3222482000:10:001:5095; 3222482000:10:001:5090; 3222482000:10:001:5089, які розташовані в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області;
- з володіння ОСОБА_2 на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та ДП "Київське лісове господарство" земельну ділянку загальною площею 0,5000 га з кадастровим номером 3222482000:10:001:5113, яка розташована в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області;
- з володіння ОСОБА_3 на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та ДП "Київське лісове господарства" земельну ділянку загальною площею 0,2500 га з кадастровим номером 3222482000:10:001:5093, яка розташована в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області;
- з володіння ОСОБА_4 на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та ДП "Київське лісове господарства" земельну ділянку загальною площею 0,2093 га з кадастровим номером 3222482000:10:001:5092, яка розташована в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області;
- з володіння ОСОБА_5 на користь держави в особі Київської обласної державної адміністрації та ДП "Київське лісове господарства" земельну ділянку загальною площею 0,2093 га з кадастровим номером 3222482000:10:001:5091, яка розташована в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Вирішено питання про судові витрати.
Постанова апеляційного суду мотивована тим, що спірна земельна ділянка належить до земель лісогосподарського призначення, вибула з володіння держави за відсутності відповідного волевиявлення власника, що є підставою для витребування земельних ділянок з незаконного володіння відповідачів. Витребування спірних земельних ділянок з володіння відповідачів відповідає критерію законності, має здійснюватися на підставі положень статті 388 ЦК України у зв`язку з порушенням низки вимог ЛК України та ЗК України, які відповідають вимогам доступності, чіткості, передбачуваності.
Відповідачі не мали перешкод у доступі до законодавства й у силу зовнішніх, об`єктивних, явних і видимих природних ознак спірних земельних ділянок, проявивши розумну обачність, могли і повинні були знати про те, що ділянки мають ознаки земель лісового фонду, а тому вибули з володіння держави з порушенням вимог закону, що ставить під обґрунтований сумнів добросовісність відповідачів під час набуття ними земельних ділянок у власність. З урахуванням викладеного, витребування земельної ділянки у ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_3 та ОСОБА_5 не порушуватиме принцип пропорційності втручання у право мирного володіння майном.
Строк позовної давності прокурором при звернені до суду з даним позовом не пропущено, оскільки про порушене право та інтереси держави унаслідок незаконного відчуження спірної земельної ділянки стало відомо 29 грудня 2014 року, а з відповідними позовними вимогами прокурор звернувся до суду у червні 2015 року.
Аргументи учасників справи
Короткий зміст вимог касаційних скарг та їх узагальнені доводи
У листопаді 2019 року ОСОБА_3 подала до Верховного Суду касаційну скаргу, у якій, посилаючись на порушення судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить постанову суду апеляційної інстанції скасувати і передати справу на новий апеляційний розгляд.
Касаційна скарга мотивована тим, що за відсутності належних і допустимих доказів суд апеляційної інстанції неправильно визначив правовий режим спірної земельної ділянки, як такої, що належить до земель лісогосподарського призначення, застосувавши лише пункт 5 розділу VIII "Прикінцеві положення" ЛК України. Апеляційним судом не враховано, що витребування земельної ділянки, на якій вже розташовано жилий будинок, порушуватиме принцип пропорційності втручання у право мирного володіння майном, що передбачено статтею 1 Першого Протоколу Конвенції про захист прав людини
і основоположних свобод. Крім того, не врахувавши наявність можливості Київської обласної державної адміністрації, починаючи з березня 2005 року,
та ДП "Київське лісове господарство", починаючи з вересня 2009 року, ініціювати звернення з позовом до суду в інтересах держави, та клопотання відповідача ОСОБА_1 про застосування строку позовної давності, який, маючи доручення ОСОБА_3, діяв і в її інтересах, суд апеляційної інстанції дійшов помилкового висновку про дотримання позивачем строку позовної давності.
У листопаді 2019 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга ОСОБА_1, подана його представником - адвокатом Лободою І. В., в якій заявник просить постанову Київського апеляційного суду від 12 листопада
2019 року скасувати та залишити в силі рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 15 травня 2019 року, посилаючись на неправильне застосування апеляційним судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права.
Касаційна скарга ОСОБА_1 мотивована тим, що вимоги прокурора, яким подано позов в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, ДП "Київське лісове господарство", є необґрунтованими та безпідставними. При визначенні правового режиму спірної земельної ділянки, апеляційний суд не застосував норми статті 5, 16, 17 ЛК України, статтю 4
ЗК УРСР 1970 року, статтю 2 ЗК України 1990 року, статті 19, 20 ЗК України
2001 року, а також нормативно-правові акти, які регулюють питання віднесення до планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування тих чи інших документів, неправильно застосував положення статті 149 ЗК України та необґрунтовано послався лише на пункт 5 розділу VIII "Прикінцеві положення" ЛК України. Поза увагою суду апеляційної інстанції залишилося те, що з урахуванням практики Європейського суду з прав людини та приписів Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод відповідач не повинен нести негативні наслідки та майнову відповідальність за дії державних органів, які вчинили державну реєстрацію земельних ділянок та права власності на них, навіть якщо їх законність ставиться державою під сумнів, а тому витребування земельної ділянки порушить принцип пропорційності втручання у право мирного володіння майном, що передбачено статтею 1 Першого Протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За наявності заяви ОСОБА_1, який діяв у своїх інтересах та інтересах усіх інших відповідачів на підставі довіреностей, про застосування строку позовної давності, апеляційний суд неправильно застосував висновки Верховного Суду щодо обчислення строку позовної давності і дійшов помилкового висновку про дотримання такого строку прокурором.
ОСОБА_5 у поданій в листопаді 2019 року касаційній скарзі просить постанову Київського апеляційного суду від 12 листопада 2019 року скасувати і передати справу на новий розгляд до суду апеляційної інстанції, мотивуючи свою вимогу неправильним застосуванням судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушенням норм процесуального права.
Касаційна скарга мотивована тим, що апеляційний суд, не застосувавши відповідні положення ЗК УРСР 1970 року, ЗК України 1990 року та 2001 року, ЛК України та нормативно-правові акти, які регулюють питання віднесення до планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування тих чи інших документів, неправильно визначив правовий режим спірної земельної ділянки, а саме - відніс її до земель лісогосподарського призначення. Суд апеляційної інстанції застосував висновки Європейського суду з прав людини без врахування обставин справи та інтересів усіх сторін і не застосував практику Європейського суду з прав людини, якою встановлено важливість принципу "Належного урядування", який передбачає, що у разі коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Тобто, у даному випадку відповідач не повинен нести негативні наслідки та майнову відповідальність за дії державних органів, які вчинили державну реєстрацію земельних ділянок та права власності на них, навіть якщо їх законність ставиться державою під сумнів, а тому витребування земельної ділянки порушить принцип пропорційності втручання у право мирного володіння майном, що передбачено статтею 1 Першого Протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Встановлюючи наявність порушеного права позивачів, виходячи з обставин справи, які відповідно до закону були встановлені судом першої інстанції, суд апеляційної інстанції неправильно застосував статті 257, 261 ЦК України та помилково вважав, що прокурором не пропущено строк позовної давності, про застосування якого було заявлено відповідачем ОСОБА_1, в своїх інтересах та інтересах всіх інших відповідачів.
ОСОБА_2 у поданій в листопаді 2019 року касаційній скарзі, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права і порушення норм процесуального права, просить постанову Київського апеляційного суду від 12 листопада 2019 року скасувати повністю та залишити
в силі помилково скасоване рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 15 травня 2019 року.
Касаційна скарга мотивована тим, що норми статей 4, 5 ЗК УРСР 1970 року, статті 2 ЗК України 1990 року, статей 19, 20, 56 ЗК України 2001 року та статей 5, 16, 17 ЛК України вказують на обов`язкову наявність погодженого компетентними органами рішення про надання земель у користування, яке видається відповідними органами, на які також покладено обов`язок з віднесенню земель до відповідної категорії, крім того, такими нормами права визначено види земель лісогосподарського призначення (лісові та не лісові), проте позивачами такі рішення не надані, а судом апеляційної інстанції не враховано вказане, унаслідок чого прийнято помилкове рішення, яким спірну земельну ділянку безпідставно віднесено до земель лісогосподарського призначення. При витребуванні земельної ділянки у відповідача, суд апеляційної інстанції не врахував практику Європейського суду з прав людини та положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо принципу пропорційності втручання у право мирного володіння майном. Також апеляційним судом не враховано заяву відповідача ОСОБА_1, подану від свого імені та від імені усіх інших відповідачів, про застосування строку позовної давності, та обставини даної справи, які свідчать про те, що відповідачі мали можливість ініціювати позов в інтересах держави, починаючи з 2005 року,
та безпідставно зазначено про дотримання прокурором строку позовної давності при зверненні до суду з цим позовом.
У листопаді 2019 року ОСОБА_4 подала до Верховного Суду касаційну скаргу, у якій посилаючись на порушення апеляційним судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить постанову суду апеляційної інстанції скасувати й залишити в силі рішення суду першої інстанції.
Касаційна скарга мотивована тим, що за відсутності належних і допустимих доказів суд апеляційної інстанції неправильно визначив правовий режим спірної земельної ділянки, а саме як такої, що належить до земель лісогосподарського призначення, застосувавши лише пункт 5 розділу VIII "Прикінцеві положення" ЛК України. Апеляційним судом не враховано, що витребування земельної ділянки, на якій вже розташовано жилий будинок, порушуватиме принцип пропорційності втручання у право мирного володіння майном, що передбачено статтею 1 Першого Протоколу Конвенції про захист прав людини
і основоположних свобод. Крім того, не врахувавши наявність можливості Київської обласної державної адміністрації, починаючи з березня 2005 року, та ДП "Київське лісове господарство", починаючи з вересня 2009 року, ініціювати звернення з позовом до суду в інтересах держави, та клопотання відповідача ОСОБА_1 про застосування строку позовної давності, який, маючи доручення ОСОБА_3 , діяв і в її інтересах, суд апеляційної інстанції дійшов помилкового висновку про дотримання позивачем строку позовної давності.
Короткий зміст відзиву на касаційну скаргу
Відзивів на касаційні скарги не надходило.
Рух справи в суді касаційної інстанції
Ухвалою Верховного Суду від 04 грудня 2019 року відкрито касаційне провадження у вказаній справі за касаційною скаргою ОСОБА_4 та витребувано справу № 369/6892/15-ц з Києво-Святошинського районного суду Київської області. Цією ж ухвалою зупинено виконання постанови Київського апеляційного суду від 12 листопада 2019 року до закінчення її перегляду в касаційному порядку.
Ухвалою Верховного Суду від 12 грудня 2019 року відкрито касаційне провадження у вказаній справі за касаційними скаргами ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_5, та ОСОБА_2 .
Ухвалою Верховного Суду від 11 лютого 2019 року справу за позовом прокурора Києво-Святошинського району Київської області, який діє в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, ДП "Київське лісове господарство", до ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, треті особи: ОСОБА_6, реєстраційна служба Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області, Державна інспекція сільського господарства у Київській області, про скасування державної реєстрації права власності на земельні ділянки та витребування їх з чужого незаконного володіння призначено до судового розгляду.
Фактичні обставини справи, встановлені судами
Судами встановлено, що за договорами купівлі-продажу від 22 червня 2005 року № 3661 та № 3662 ОСОБА_6 набула право власності на земельну ділянку площею 2,2966 га, розташовану у межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, кадастровий номер 3222482000:10:001:0298.
ОСОБА_6 первісно земельні ділянки у приватну власність не оформляла, а набула їх на підставі договорів купівлі-продажу.
23 листопада 2006 року на підставі вказаних договорів купівлі-продажу
ОСОБА_6 отримала державний акт на право власності на земельну ділянку, серія та номер ЯЖ 691963, з цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва. Акт зареєстровано 23 листопада 2006 року в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010632902257. Акт підписаний начальником Києво-Святошинського районного відділу земельних ресурсів.
За ОСОБА_6 право власності на вказану земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано 30 жовтня 2013 року, номер запису 3153729, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 197924532224 (витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно
про реєстрацію права власності, сформований 30 жовтня 2013 року, індексний номер 11917499).
30 жовтня 2013 року ОСОБА_6 відчужила на користь ОСОБА_1 земельну ділянку площею 2,2966 га (кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:0298) з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Гореницької сільської ради, відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Києво-Святошинського районного нотаріального округу Київської області Федотовою О. В., зареєстровано в реєстрі за № 5750.
ОСОБА_1 здійснив поділ вищезазначеної земельної ділянки на 10 окремих земельних ділянок площами: 0,2093 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5091; 0,2229 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5096; 0,2093 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5092; 0,2500 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5095; 0,2500 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5093; 0,2029 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5089; 0,2093 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5090; 0,2229 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5097; 0,2500 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5094; 0,2500 га, кадастровий номер земельної ділянки 3222482000:10:001:5098.
Зазначені вище земельні ділянки зареєстровані як окремі об`єкти нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та внесені до Державного земельного кадастру.
ОСОБА_1 на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу земельної ділянки від 23 травня 2014 року продав ОСОБА_3 земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5093.
ОСОБА_1 на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу земельної ділянки від 06 червня 2014 року продав ОСОБА_4 земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5092.
ОСОБА_1 на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу земельної ділянки від 30 липня 2014 року продав ОСОБА_5 земельну ділянку з кадастровим номером 3222482000:10:001:5091.
Дві земельні ділянки з кадастровими номерами 3222482000:10:001:5094 та 3222482000:10:001:5098 були об`єднані в одну із визначенням нового кадастрового номеру 3222482000:10:001:5113, власником якої 20 жовтня 2014 року став ОСОБА_2 .
Дорученням голови Київської обласної державної адміністрації від 25 листопада 2011 року № 195-1 було надано розпорядження провести перевірку діяльності Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області щодо здійснення виконавчої влади на території Києво-Святошинського району
та організації роботи за період з 01 грудня 2010 року по 15 листопада 2015 року, для чого утворити робочу групу.
Відповідно до листа Державного агентства земельних ресурсів України від 12 березня 2015 року № 10-28-0.13-4824/2-15 про надання інформації, бланк державного акта на право власності на земельну ділянку серії
ЯЖ № 691963 Державним комітетом України із земельних ресурсів (на сьогодні - Держземагентство України) переданий Головному управлінню Держкомзему
у Київській області (на сьогодні - Головне управління Держземагентства
у Київській області) згідно з накладною від 26 червня 2008 року за № 372.
Відповідно до листа Головного управління Держземагентства у Київській області вбачається, що бланк державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 691963 був виданий для Управління земельних ресурсів в Обухівському районі (на даний час Управління Держземагентства в Обухівському районі) за накладною від 11 листопада 2008 року № 678.