1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



13 травня 2020 року

Київ



справа №300/906/19

адміністративне провадження №К/9901/1170/20



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Кашпур О.В.,

суддів - Калашнікової О.В., Шевцової Н.В.

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_5, ОСОБА_6 , ОСОБА_7, про визнання неповноважною двадцять третю сесію Оболонської сільської ради сьомого скликання Долинського району Івано-Франківської області від 13 грудня 2018 року та визнання протиправним і скасування рішення Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області від 13 грудня 2018 року №772-23/2018 "Про заміну членів виконавчого комітету Оболонської сільської ради", провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Оболонської сільської ради Долинського району Івано-Франківської області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року, ухвалене в складі головуючого судді Грицюка П.П., і постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого Улицького В.З., суддів Запотічного І.І., Шавеля Р.М.,

У С Т А Н О В И В :

І. Короткий зміст позовних вимог

1. У квітні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду із зазначеним позовом, у якому просив:

- визнати неповноважною двадцять третю сесію Оболонської сільської ради сьомого скликання Долинського району Івано-Франківської області (далі - Оболонська сільська рада) від 13 грудня 2018 року;

- визнати протиправним і скасувати рішення Оболонської сільської ради від 13 грудня 2018 року №772-23/2018 "Про заміну членів виконавчого комітету Оболонської сільської ради".

2. Позовні вимоги мотивовані тим, що з витягу з протоколу засідання двадцять третьої сесії Оболонської сільської ради сьомого скликання позивачеві стало відомо про те, що з усього складу депутатського корпусу ради присутніх на вказаній сесії було 7 депутатів і 7 депутатів відсутніх. Двадцять третю сесію відкрив і вів сільський голова ОСОБА_23, на сесії обговорено та вирішено ряд питань, в тому числі щодо виключення з членів виконавчого комітету: ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_4 та включення до складу виконавчого комітету: ОСОБА_8, ОСОБА_6, ОСОБА_7 . Позивач уважає, що двадцять третю сесію Оболонської сільської ради сьомого скликання 13 грудня 2018 року проведено за відсутності необхідного кворуму депутатів, а тому рішення Оболонської сільської ради від 13 грудня 2018 року №772-23/2018 "Про заміну членів виконавчого комітету Оболонської сільської ради" прийняте неповноважною сесією, в порушення норм Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин; далі - Закон №280/97-ВР).

ІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

3. Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року позов задоволено. Визнано неповноважною двадцять третю сесію Оболонської сільської ради сьомого скликання. Скасовано рішення двадцять третьої сесії Оболонської сільської ради сьомого скликання від 13 грудня 2018 року №772-23/2018 "Про заміну членів виконавчого комітету Оболонської сільської ради". Стягнуто з Оболонської сільської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір у розмірі 768,40 грн.

4. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року апеляційну скаргу Оболонської сільської ради залишено без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року - без змін.

5. Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що рішення двадцять третьої сесії Оболонської сільської ради сьомого скликання від 13 грудня 2018 року №772-23/2018 "Про заміну членів виконавчого комітету Оболонської сільської ради" прийняте неповноважною сесією сільської ради і відповідач не довів правомірності оскаржуваного рішення та факт прийняття його відповідно до норм Закону №280/97-ВР.

ІІІ. Короткий зміст вимог касаційної скарги

6. Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій, Оболонська сільська рада подала касаційну скаргу, у якій просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року і прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

7. Касаційна скарга мотивована тим, що оскаржувані судові рішення ухвалені з порушенням норм матеріального і процесуального права, оскільки Оболонська сільська рада діяла законно та в межах своїх повноважень. У касаційній скарзі вказано про те, що ініціатором скликання сесій та визначення кворуму є сільський голова, а тому його голос враховується не тільки при голосуванні на сесії, а й під час відкриття сесії при встановленні результатів голосування щодо наявності кворуму. Також скаржник посилається на те, що оскаржуване рішення не впливає на суб`єктивні права та обов`язки позивача.

IV. Позиція інших учасників справи

8. Позивачем та третіми особами відзивів на касаційну скаргу не подано.

V. Рух справи у суді касаційної інстанції

9. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду ухвалою від 06 лютого 2020 року відкрив касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою.

10. Ухвалою Верховного Суду від 12 травня 2020 року справу призначено до розгляду в попередньому судовому засіданні на 13 травня 2020 року.

VI. Стислий виклад обставин справи, установлених судами першої та апеляційної інстанцій

11. 13 грудня 2018 року відкрито та проведено двадцять третю сесію сьомого скликання Оболонської сільської ради, всього обрано 14 депутатів, присутні - 7 депутатів, відсутні - 7 депутатів.

12. На сесії сільської ради були присутні: секретар виконавчого комітету ОСОБА_24, головний бухгалтер ОСОБА_25, спеціаліст по землевпорядкуванню ОСОБА_7. Згідно з частиною другою статті 59 Закону №280/97-ВР участь на пленарному засіданні сесії сільської ради та участь у голосуванні брав сільський голова ОСОБА_23, який довів до відома депутатів сільської ради прохання про заміну членів виконавчого комітету в зв`язку з пропусками та зриванням засідань виконавчого комітету без причин, що створює проблеми з виготовленням правовстановлюючих документів жителям с. Оболоня, а саме виключити з членів виконавчого комітету: ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_4 і включити до складу виконавчого комітету: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 . Рішення сесії сільської ради №772-23/2018 прийнято одноголосно. За результатами голосування: "за" - 7; "проти" - 0; "утрималося" - 0, дорадчий голос сільського голови - "за".

13. Вказане підтверджено бланком поіменного голосування депутатів: 7 - "за": ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 , ОСОБА_14, ОСОБА_15 ; 7 депутатів - відсутні: ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22 ; дорадчий голос сільського голови - "за".

14. Рішенням від 13 грудня 2018 року №772-23/2018 "Про заміну членів виконавчого комітету Оболонської сільської ради" сьоме скликання сільської ради (двадцять третьої сесії) вирішило у зв`язку з пропусками засідань виконавчого комітету без поважних причин виключити з членів виконавчого комітету: ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_2 , ОСОБА_4 та включити до складу виконавчого комітету: ОСОБА_8, ОСОБА_6, ОСОБА_7

VІІ. Джерела права й акти їхнього застосування

15. Завданням адміністративного судочинства згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

16. Відповідно до частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист у передбачений в цій статті спосіб.


................
Перейти до повного тексту