1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



07 травня 2020 року

Київ

справа №822/1015/17

адміністративне провадження №К/9901/33224/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

здійснивши попередній розгляд касаційної скарги Головного управління ДФС у Хмельницькій області

на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 травня 2017 року (головуючий суддя - Лабань Г.В.)

та на ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 04 липня 2017 року (колегія суддів: головуючий суддя - Гонтарук В.М., судді - Граб Л.С., Біла Л.М.)

у справі №822/1015/17

за позовом Дочірнього підприємства Хмельницького приватного акціонерного товариства "Поділля - Плюс"

до Головного управління ДФС у Хмельницькій області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,



ВСТАНОВИВ:



У квітні 2017 року Дочірнє підприємство Хмельницьке приватне акціонерне товариство "Поділля - Плюс" (далі - позивач, платник, Підприємство) звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 04 липня 2017 року, адміністративний позов задоволено частково:



- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 21.02.2017 №0000911405 в частині нарахування штрафних санкцій на суму 68 170 грн;



- стягнуто на користь Дочірнього підприємства Хмельницького публічного акціонерного товариства "Поділля-Плюс" судовий збір в сумі 1 596, 02 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області. В задоволенні решти позовних відмовлено.



Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з того, що за вчинення порушень, про які йдеться у п.5 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", контролюючий орган може застосувати лише одну фінансову санкцію у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян незалежно від кількості виявлених під час перевірки суб`єкта підприємницької діяльності випадків не зберігання контрольних стрічок, а тому відповідачем протиправно застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції у сумі 68 170 грн, і податкове повідомлення-рішення від 21.02.2017 №0000911405 в частині застосування штрафних санкцій у вказаному розмірі є протиправним та підлягає скасуванню.



Не погодившись з зазначеними рішеннями судів першої та апеляційної інстанції відповідач подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права просив їх скасувати і прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування вимог касаційної скарги зазначає про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення контролюючого органу.



Постанова суду апеляційної інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог сторонами не оскаржується, а тому не є предметом касаційного розгляду.



30 серпня 2017 року від позивача надійгшов відзив на касаційну скаргу, в якому Підприємство зазначає про законність і обґрунтованість рішень судів попередніх інстанцій та безпідставність доводів, викладених у касаційній скарзі.



Підунктом 4 пункту 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України (в редакції, що діє з 15 грудня 2017 року) передбачено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.



Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.



Як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджується матеріалами справи, на підставі наказу Головного управління ДФС у Хмельницькій області №275 від 07.02.2017 посадовими особами відповідача проведено фактичну перевірку АЗС по вул. Примакова 1/1 в м. Деражня, що належить позивачу щодо дотримання вимог Податкового кодексу України та Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".



За результатами перевірки складено акт №0027/22/01/14/22786840 від 08.02.2017 (далі - Акт перевірки).



Згідно висновків Акту перевірки, контролюючий орган дійшов висновку про порушення позивачем вимог: п. 7, 10 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: 1) подавати до органів доходів і зборів звітність, пов`язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв`язку; 2) друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.



На підставі Акта перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.02.2017 №0000911405, яким до позивача застосовано штрафні санкції відповідно до п. 5 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", за нестворення контрольних стрічок в електронній формі та непередання по дротових або бездротових каналах зв`язку у загальній кількості 401 (чотириста одна) контрольна стрічка за період з 02.01.2016 по 06.02.2017 в розмірі 68 340 грн.


................
Перейти до повного тексту