1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



30 квітня 2020 року

Київ

справа №361/7386/16

адміністративне провадження №К/9901/39230/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Мороз Л.Л.,

суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.,

розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу № 361/7386/16

за позовом ОСОБА_1 до Відділу Державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області про визнання протиправною та скасування постанови, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Броварського міськрайонного суду Київської області, прийняту 13 лютого 2017 року у складі судді Василишина В.О. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду, прийняту 05 квітня 2017 року у складі колегії суддів: головуючого судді: Глущенко Я.Б., суддів: Кузьмишиної О.М., Пилипенко О.Є.,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся у суд із позовом до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області, у якому просив визнати незаконними дії заступника начальника цього відділу Корнета В.В. щодо складання постанови від 08 грудня 2016 року № А-0812/1 про адміністративне правопорушення про накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 4250 грн. за порушення частин першої та п`ятої статті 96 Кодексу України про адміністративні правопорушення протиправними та скасувати зазначену постанову, закривши провадження у адміністративній справі.

Постановою Броварського міськрайонного суду Київської області від 13 лютого 2017 року, залишеною без змін ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 05 квітня 2017 року, у задоволенні позову відмовлено.

Як встановлено, згідно із технічним паспортом на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1, станом на 01 квітня 2011 року за вказаною адресою розташований житловий будинок, позначений літерою "А-2", загальною площею 205,1 кв.м, житловою - 68,6 кв.м, та огорожа, позначена на плані літерою "N".

25 листопада 2016 року відділом державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області видано направлення № 108/16 для проведення позапланової перевірки на зазначеному об`єкті містобудування, на підставі наказу відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області від 08 червня 2016 року № 3 та необхідності перевірки даних, наведених у декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 25 листопада 2016 року, у якому зазначено про порушення позивачем правил статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пункту 3.25 ДБН "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень", а саме: ОСОБА_1 без документу, що надає право на виконання будівельних робіт з цегли побудовано господарську будівлю (барбекю), вказана будівля побудована по межі земельної ділянки, тобто не забезпечено мінімально необхідну відстань для догляду за будівлями і здійснення їх поточного ремонту до межі сусідньої ділянки 1,0 м. Також, у акті зазначено, що будівельні роботи виконані з відхиленням від затвердження проектних рішень, оскільки змінено геометричні розміри вхідного блоку. Не виконано будівельні роботі з будівництва української хатинки та сараю, що вказані в проектній документації.

За наслідками проведеної перевірки Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області складено протокол про адміністративне правопорушення № Л-А-2511/2 та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № С-2511/2, яким позивача зобов`язано у термін до 01 березня 2017 року усунути порушення у сфері містобудівної діяльності в установленому законодавством порядку.

08 грудня 2016 Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області прийнято постанову по справі про адміністративне правопорушення, якою позивача визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частинами першою та п`ятою статті 96 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 4250 грн.

Не погоджуючись із вказаною постановою, позивач подав адміністративний позов.

У поданій касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій у справі та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.

Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, враховуючи межі касаційного перегляду, визначені статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України, виходить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.


................
Перейти до повного тексту