1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду




ПОСТАНОВА

Іменем України



30 квітня 2020 року

Київ

справа №815/4965/17

адміністративне провадження №К/9901/15085/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:



головуючого судді: Губської О.А.,

суддів: Калашнікової О.В., Соколова В.М.



розглянув у порядку спрощеного позовного провадження у касаційній інстанції адміністративну справу № 815/4965/17

за позовом Приватного підприємства "Ізмаїл Євротрансавто" до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, треті особи: Публічне акціонерне товариство "Північтранс", Приватне підприємство "Діамант" про визнання протиправними та скасування рішень, зобов?язання вчинити певні дії, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Приватного підприємства "Ізмаїл Євротрансавто" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року (головуючий суддя: Левчук О.А.) та постанову П?ятого апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року (колегія суддів: головуючий суддя: Турецька І.О., судді: Стас Л.В., Шеметенко Л.П.),



ВСТАНОВИВ:

І. Суть спору



1. Позивач звернувся до суду з позовом до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, в якому просив:

1.1. визнати протиправним та скасувати рішення Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування від 03 серпня 2017 року, яким ПАТ "Північтранс" визначено переможцем конкурсу на об`єкт №3 (маршрут Ізмаїл АС- Василівка) та на об`єкт №50 (маршрут Ізмаїл АС - Болград АС), а також, яким ПП "Діамант" визначено претендентом на друге місце, на об`єкт № 50 (маршрут Ізмаїл АС - Болград АС);

1.2. зобов?язати Обласний конкурсний комітет з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування прийняти рішення, яким визнати ПП "Ізмаїл Євротрансавто" переможцем на об`єктах конкурсу № 3 (Ізмаїл АС- Василівка) та № 50 (Ізмаїл АС - Болград АС);

1.3. визнати протиправним та скасувати наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА №25/0-2017 від 04 серпня 2017 року "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо визначення переможців конкурсів";

1.4. зобов`язати Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА видати наказ "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету Одеської обласної державної адміністрації по визначенню переможцем конкурсу" із зазначенням переможцем ПП "Ізмаїл Євротрансавто" на об`єктах конкурсу № 3 (Ізмаїл АС- Василівка) та № 50 (Ізмаїл АС - Болград АС).

1.5. Позов обгрунтовано тим, що, на думку позивача, документи, які надані для участі в конкурсі ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" на об`єкти № 3 та № 50, містили недостовірні дані, зокрема, щодо середньооблікової кількості працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку. Також позивач стверджував про порушення цими конкурсантами статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пункту 15 частини першої статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", що виразилось у відсутності ліцензії на здійснення медичної практики. Крім цього, позивач звертав увагу на порушення ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" пункту 3 Додатку № 4 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року за № 1081 (далі - Порядок №1081), що виразилось у відсутності належної кількості працевлаштованих осіб, що повинні здійснювати щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та належної кількості працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв, працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства, не менш як один рік до дати оголошення конкурсу.

ІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

2. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року, залишеним без змін постановою П?ятого апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року, у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

3. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції, з висновками якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що дії відповідачів в спірних правовідносинах щодо прийняття документів, надання їм оцінки та визначення переможців за результатами конкурсу є правомірними, а доводи позивача - необґрунтованими, безпідставними та такими, що спростовані наявними в матеріалах справи доказами.

ІІІ. Касаційне оскарження

4. Не погоджуючись з вказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, позивач звернувся з касаційною скаргою, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм процесуального та матеріального права, просить скасувати ці судові рішення та ухвалити нове судове рішення про задоволення позову повністю.

5. В обґрунтування касаційної скарги вказує, що суди не дослідили всі обставини, що мають значення для справи, у зв?язку чим, на його думку, суди помилково визнали доведеними обставини, які не були доведені перед судом, тому висновки суду не відповідають дійсним обставинам справи.

6. Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Публічне акціонерне товариство "Північтранс" подали відзиви на касаційну скаргу, за змістом яких висловили незгоду з викладеними позивачем в скарзі доводами та повідомили свою думку про правильність висновків судів першої та апеляційної інстанцій про відсутність підстав для задоволення цього позову, просили судові рішення залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

IV. Встановлені судами фактичні обставини справи

7. 01 липня 2017 року в газеті "Одеські вісті" Одеською обласною державною адміністрацією, в особі Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури, розміщено оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських маршрутах загального користування в Одеській області, у тому числі, на маршрут № 3 "Ізмаїл АС - Василівка" та маршрут № 50 "Ізмаїл АС - Болград АС".

8. Для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування № 50 "Ізмаїл АС - Болград АС" подало заяву ПП "Діамант", до якої наступні документи: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; копію сертифікату відповідності щодо надання послуг з перевезення пасажирів, серії ВГ № 528524; анкету згідно додатку №5 до Порядку проведення конкурсу; відомості, за підписом суб`єкта господарювання, про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання; перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу; копії свідоцтв відповідності автобуса параметрам комфортності; копію протоколу перевірки та адаптації тахографів; копії штатного розпису працівників; інформацію про відсутність транспортних засобів, що пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; довідку про те, що плата за участь у конкурсі не вносилась, у зв`язку із відсутністю такої вимоги в оголошенні; довідку про відсутність копій ліцензійних карток на автобуси; копії податкових розрахунків сум доходу за останні 2 квартали (форма 1 ДФ).

9. В анкеті до заяви про участь у конкурсі ПП "Діамант" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості 1213 одиниць, про кількість автобусів для перевезення у кількості 25 одиниць. Також було заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 70 осіб, про 3 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 2 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров?я водіїв.

10. Крім цього, заяву з відповідними додатками про участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування № 50 "Ізмаїл АС - Болград АС" подано ПАТ "Північтранс".

11. Цим підприємством на розгляд Конкурсному комітету надано: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, які пропонуються для використання на маршруті, всього у кількості 240 одиниць; довідку довільної форми з інформацією про те, що перевізником-претендентом не вносилась плата за участь у конкурсі, у зв`язку з відсутністю такої вимоги в оголошенні конкурсу; анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01 липня 2017 року; інформацію про відсутність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті; копію штатного розпису працівників; завірені копії наказів щодо приймання на роботу працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв; завірені копії дипломів працівників, які здійснюють щоденний огляд технічного стану транспортних засобів, а також працівників, що проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв; копії податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форми № 1ДФ) за останні повні два квартали; копію сертифікату відповідності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автобусами; відомості, за підписом суб`єкта господарювання, про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав їх використання перевізником; копії свідоцтв відповідності автобусів параметрам комфортності №01ОК- 02924; копію листа в.о. директора ДП "Державтотрансндіпроект" Редзюка А.М. від 10 червня 2016 року № 1.15-15/1803/1851 про роз`яснення сфери дії сертифіката відповідності на послуги з перевезення пасажирів автобусами за №UА9.009.00287-16, виданого органом з сертифікації дорожніх транспортних засобів; довідку про відсутність ліцензійних карток.

12. В анкеті до заяви про участь у конкурсі ПАТ "Північтранс" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг, у кількості 5168 одиниць, про кількість автобусів для перевезення у кількості 1136 одиниць. Також заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 756 осіб, про 12 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 7 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв.

13. ПП "Ізмаїл Євротрансавто", яке виявило бажання брати участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування № 50 "Ізмаїл АС - Болград АС", на розгляд Конкурсному комітету разом із заявою надало наступні документи: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; перелік транспортних засобів, що пропонуються для використання на автобусному маршруті; завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу; перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на маршруті; анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01 липня 2017 року (додаток №5); завірені копії штатного розпису працівників; завірені копії податкового розрахунку сум доходу (форма 1ДФ) за друге півріччя 2016 року та перше півріччя 2017 року; завірену копію протоколу перевірки та адаптації тахографу до транспортного засобу; завірені копії наказів щодо приймання на роботу працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв; завірені копії дипломів працівників, які здійснюють щоденний огляд стану здоров`я водіїв та свідоцтва професійної підготовки працівників, які здійснюють контроль технічного стану автобусів; перелік транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів, станом на 13 липня 2017 року; завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ПП "Ізмаїл Євротрансавто"; інформацію щодо фактичної кількості водіїв у штаті претендента; відомості про матеріально-технічне забезпечення суб`єкта господарської діяльності, його кваліфікаційні та інші можливості для забезпечення здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; документи, що підтверджують відповідність транспортних засобів екологічним нормам рівня "ЄВРО-2"; завірену копію свідоцтва про проходження водіями навчання з надання першої медичної допомоги; копію наказу про закріплення водіїв за рухомим складом; завірена копія ліцензії на медичну практику щодо виписку водіїв на лінію; завірену копію сертифікату відповідності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автобусами; копію листа Ізмаїльського міськрайонного управління юстиції Одеської області про відсутність відкритих виконавчих проваджень та заборгованості підприємства перед будь-якими особами; довідку про відсутність ліцензійних карток; довідку про відсутність плати за участь у конкурсі; відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автомобільному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником.

14. В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості 890 одиниць, про кількість автобусів для перевезення у кількості 35 одиниць. Також заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 78 осіб, про 3 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 3 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв.

15. Для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування №3 "Ізмаїл АС - Василівка", ПАТ "Північтранс" разом із заявою надало наступні додатки: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, які пропонуються для використання на маршруті; довідку довільної форми з інформацією про те, що перевізником-претендентом не вносилась плата за участь у конкурсі у зв`язку з відсутністю такої вимоги в оголошенні конкурсу; анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01 липня 2017 року (додаток 5); інформацію про наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті; копію штатного розпису працівників; копію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум, утриманого з них податку (форми № 1ДФ) за останні повні два квартали; копію сертифікату відповідності щодо надання послуг; відомості, за підписом суб`єкта господарювання, про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав їх використання перевізником; копію листа в.о. директора ДП "Державтотрансндіпроект" Редзюка А.М. від 10 червня 2016 року № 1.15-15/1803/1851 про роз`яснення сфери дії сертифіката відповідності на послуги з перевезення пасажирів автобусами за №UА9.009.00287-16, виданого органом з сертифікації дорожніх транспортних засобів; довідку про відсутність ліцензійних карток.

16. В анкеті до заяви про участь у конкурсі ПАТ "Північтранс" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості 5168 одиниць, про кількість автобусів для перевезення у кількості 1136 одиниць. Також заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 756 осіб, про 12 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 7 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв.

17. ПП "Ізмаїл Євротрансавто" також заявило про свій намір брати участь у конкурсі на перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування №3 "Ізмаїл АС - Василівка", подавши відповідну заяву.

18. До вказаної заяви позивач надав: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; довідку про відсутність ліцензійних карток; перелік транспортних засобів, що пропонуються для використання на автобусному маршруті; завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу; перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на маршруті; анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01 липня 2017 року (додаток №5); завірені копії штатного розпису працівників; завірені копії податкового розрахунку сум доходу (форма 1ДФ) за друге півріччя 2016 року та перше півріччя 2017 року; завірені копії наказів про прийняття на роботу працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв; завірені копії дипломів працівників, які здійснюють щоденний огляд здоров`я водіїв та свідоцтва професійної підготовки працівників, які здійснюють контроль технічного стану автобусів; перелік транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів, станом на 14 липня 2017 року; завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які підтверджують право власності ПП "Ізмаїл Євротрансавто"; інформацію щодо фактичної кількості водіїв у штаті претендента; відомості про матеріально-технічне забезпечення суб`єкта господарської діяльності, його кваліфікаційні та інші можливості для забезпечення здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; завірені копії документів, що підтверджують відповідність транспортних засобів екологічним нормам рівня "ЄВРО-2"; завірену копія свідоцтва про проходження водіями навчання з надання першої медичної допомоги; копію наказу про закріплення водіїв за рухомим складом; завірену копію ліцензії на медичну практику щодо випуску водіїв на лінію; завірену копію сертифікату відповідності на послуги з перевезення пасажирів автобусами; копію листа Ізмаїльського міськрайонного управління юстиції Одеської області про відсутність відкритих виконавчих проваджень та заборгованості підприємства перед будь-якими особами; довідку про відсутність ліцензійних карток; відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автомобільному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником.

19. В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості 890 одиниць, про кількість автобусів для перевезення у кількості 35 одиниць. Заявило про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 78 осіб, про 3 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 3 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров`я водіїв.

20. 03 серпня 2017 року на 40 засіданні конкурсного комітету, оформленого відповідним протоколом, розглянуто питання щодо визначення перевізників на маршрутах № 50 "Ізмаїл АС - Болград АС" та № 3 "Ізмаїл АС - Василівка".

21. Витяг із протоколу та інформація щодо детальних показників нарахування балів по об`єкту конкурсу маршруту № 50 "Ізмаїл АС - Болград АС" свідчать, що ПАТ "Північтранс" набрало 41 бал, ПП "Діамант" - 39 балів, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" - 23 бали.

22. ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" випередили ПП "Ізмаїл Євротрансавто" на 10 балів у питаннях сумарної пасажиромісткості автобусів (не нижче ЄВРО-2), які є власністю, співвласністю підприємств, або взяти у лізинг.

23. До того ж, зазначені претенденти перемогли позивача за вимогами наявності свідоцтв відповідності автобусів, які заявлені до виконання перевезень за об`єктом конкурсу, параметрам комфортності. Поряд з цим, ПАТ "Північтранс" переміг претендентів у наявності автобусів, що були заявлені у конкурсі з відповідним строком експлуатації.

24. По маршруту загального користування №3 "Ізмаїл АС - Василівка" ПАТ "Північтранс" набрало 45 балів, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" - 29 балів.

25. Конкурсний комітет, надаючи перевагу ПАТ "Північтранс", вважав, що він є кращим у питаннях строку експлуатації автобусів, що були заявлені у конкурсі, у наявності середньооблікової кількості працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою, не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку. До того ж, Конкурсний комітет 11 балами оцінив роботу ПАТ "Північтранс" як перевізника - переможця попереднього конкурсу не менше передбаченого договором (дозволом) строку на маршруті (маршрутах), що є об`єктом конкурсу.

26. 04 серпня 2017 року наказом Управління транспортно-комунаційної інфраструктури Одеської ОДА № 25/0-2017 введено в дію рішення 40 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсів та зазначено про необхідність укладання з перевізниками, які визначені переможцями конкурсів, відповідних договорів.

27. 28 серпня 2017 року Одеська обласна державна адміністрація, в особі начальника управління транспортно-комунікаційної інфраструктури та ПАТ "Північтранс", уклали договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування за №79/17, №87/17 "Ізмаїл АС - Болград АС" та "Ізмаїл АС - Василівка".

28. Позивач, вважаючи такі дії та рішення відповідачів протиправними, звернувся з цим позовом до суду.

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування

29. Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

30. Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

31. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

32. За приписами статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

33. Стаття 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлює повноваження, у тому числі, обласних державних адміністрацій забезпечувати організацію пасажирських перевезень на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути).

34. Згідно зі статтями 43 та 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

35. Так, до обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать, визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування: обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

36. У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.

37. У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.

38. Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

39. Відповідно до статті 45 Закону України "Про автомобільний транспорт", у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

40. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

41. Стаття 34 даного Закону встановлює обов`язки автомобільного перевізника, зокрема, утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.


................
Перейти до повного тексту