ПОСТАНОВА
Іменем України
28 квітня 2020 року
Київ
справа №826/23870/15
адміністративне провадження №К/9901/42108/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Хохуляка В.В.,
суддів - Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ШДСУ" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.07.2016 (головуючий суддя - Федорчук А.Б.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.10.2016 (головуючий суддя - Беспалов О.О., судді: Грибан І.О., Губська О.А.) у справі №826/23870/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ШДСУ" до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ШДСУ" (далі - ТОВ "ШДСУ") звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом, в якому, просило:
визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві), які полягають у встановлені зменшення до 0,0 гривень податкових зобов`язань та зменшення до 0,0 гривень податкового кредиту, сформованих ТОВ "ШДСУ" за період листопад 2014 року;
зобов`язати ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві вилучити з інформаційних (електронних) баз даних податкової служби України акт документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ШДСУ" від 12.08.2015 № 326/26-57-22-02/ 384043118 ;
зобов`язати ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві відновити в електронній базі даних суми податкового кредиту та суми податкових зобов`язань, які ТОВ "ШДСУ" включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за період з 01.11.2014 по 31.11.2014.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.07.2016, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20.10.2016, в позові відмовлено.
Не погодившись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, ТОВ "ШДСУ" оскаржило їх у касаційному порядку.
У касаційній скарзі позивач просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.07.2016, ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.10.2016 та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.
В обґрунтування своїх вимог ТОВ "ШДСУ" посилається на те, що оскаржувані дії є втручанням у фінансово-господарську діяльність платника та перешкоджають виконанню ним обов`язку щодо самостійного ведення в установленому порядку обліку доходів і витрат, складання звітності, що стосується обчислення і сплати податкові і зборів; протиправні дії поставили позивача у правову невизначеність та позбавило права визначитись на предмет майбутніх господарських відносин з контрагентами.
Відповідач не скористався своїм правом та не надав відзив на касаційну скаргу, що не перешкоджає розгляду даної касаційної скарги.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) податковим контролем є система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до підпункту 72.1.1 п. 72.1 ст. 72 Податкового Кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.
Згідно зі статтею 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
Як встановлено попередніми судовими інстанціями, ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві проведено повторну позапланову виїзну перевірку ТОВ "ШДСУ" з питань дотримання вимог податкового законодавства по господарських відносинах з ТОВ "Промбудмеханізація" за листопад 2014 року.