1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Ухвала суду



УХВАЛА



19 березня 2020 року

м. Київ

Справа № 320/5705/18

Провадження № 11-82за20

Велика Палата Верховного Суду у складі:

судді-доповідача Гриціва М.І.,

суддів Антонюк Н. О., Бакуліної С. В., Британчука В. В., Власова Ю. Л., Гудими Д. А., Данішевської В. І., Єленіної Ж. М., Кібенко О. Р., Князєва В. С., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Прокопенка О. Б., Рогач Л. І., Ситнік О. М., Ткачука О. С., Уркевича В. Ю., Яновської О. Г.

перевірила звернення у формі касаційної скарги ОСОБА_1 про перегляд постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2020 року, ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 03 лютого 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Броварського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області (далі - управління ПФУ) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, і

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив:

визнати протиправною відмову управління ПФУ перерахувати йому пенсію учасника ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, обчисленої з п`ятикратного розміру заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, та зобов`язати управління ПФУ провести йому з 11 липня 2018 року перерахунок та виплату пенсії, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Київський окружний адміністративний суд рішенням від 28 грудня 2018 року позов задовольнив.

Визнав протиправною відмову управління ПФУ перерахувати ОСОБА_1 пенсію учасника ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи обчисленої з п`ятикратного розміру заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року та зобов`язав управління ПФУ провести ОСОБА_1 з 01 липня 2018 року перерахунок та виплату пенсії, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року (5х3723,00), відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2018 року в апеляційному порядку не переглядалося.

07 жовтня 2019 року позивач подав до суду першої інстанції заяву, у якій просив роз`яснити порядок та правильність виконання судового рішення у цій справі.

Київський окружний адміністративний суд ухвалою від 15 жовтня 2019 року заяву позивача задовольнив та роз`яснив, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2018 в адміністративній справі № 320/5705/18 управління ПФУ зобов`язане перерахувати та виплатити ОСОБА_1 з 01 серпня 2018 року пенсію, обчислену з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року (5х3723=18 615 грн), відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Роз`яснив також, що у разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок пенсії, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Управління ПФУ не погодилося з ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року і подало апеляційну скаргу.

Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 14 січня 2020 року скасував ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року та ухвалив нове судове рішення, яким заяву ОСОБА_1 про роз`яснення порядку та правильності виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2018 року залишив без задоволення.

ОСОБА_1 не погодився із постановою Шостого апеляційного адміністративного суду і подав касаційну скаргу.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою від 03 лютого 2020 року на підставі пункту 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відмовив у відкритті касаційного провадження. Підставою для цього стало подання скарги на судові рішення, які не підлягають касаційному оскарженню.

04 березня 2020 року ОСОБА_1 надіслав на адресу Великої Палати Верховного Суду касаційну скаргу, у якій просить скасувати рішення судів апеляційної та касаційної інстанцій.

Прохання мотивує тим, що ця справа стосується безпосередньо його порушених прав, свобод та інтересів, оскільки за результатами розгляду позовних вимог зменшено розмір його пенсії.

Зі змісту та спрямованості аргументів звернення ОСОБА_1 можна узагальнити, що її автор насправді пропонує, щоб Велика Палата Верховного Суду проревізувала і переглянула ухвалу касаційного суду від 03 лютого 2020 року про відмову у відкритті касаційного провадження, відкрила касаційне провадження й здійснила касаційний перегляд касаційної скарги скаржника.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.


................
Перейти до повного тексту