1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



23 квітня 2020 року

Київ

справа №809/1791/13-а

адміністративне провадження №К/9901/28815/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Бившевої Л.І.,

суддів: Шипуліної Т.М., Хохуляка В.В.,

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.09.2013 (суддя Шумей М.В.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 08.11.2016 (судді: Довгополова О.М., Гудима Л.Я., Шинкар Т.І.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТ КЛІППЕР" до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,



УСТАНОВИВ:



ТОВ "ІСТ КЛІППЕР" подало до суду адміністративний позов до ДПІ у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.05.2012 № 0000212205 в частині визначення грошового зобов`язання з пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в сумі 40947,98 грн та від 24.05.2013 № 0000462205 про визначення грошового зобов`язання з пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в сумі 155998,23 грн.



Обґрунтовуючи позов, позивач зазначає, що контролюючий орган безпідставно нарахував позивачу пеню за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, оскільки порушення вимог статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" щодо несвоєчасного надходження товарів позивач не допустив. Товар перетнув митний кордон України у строки, передбачені статтею 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".



Івано-Франківський окружний адміністративний суд постановою від 06.09.2013 позов задовольнив повністю. Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення 03.05.2012 № 212205 в частині визначення грошового зобов`язання з пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в сумі 40947,98 грн та від 24.05.2013 № 0000462205 про визначення грошового зобов`язання з пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в сумі 155998,23 грн. Стягнув з Державного бюджету України на користь позивача судовий збір в сумі 1966,50 грн.



ДПІ у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області подала до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати зазначені судові рішення та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову повністю.



В обґрунтування вимог касаційної скарги скаржник посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права: статті 129 Конституції України. Статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", статей 2, 11, 63, 91, 159 Конституції України.



Вищий адміністративний суд України ухвалою від 05.12.2016 відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою.



Відповідно до підпункту 4 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017) касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.



Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями у справі визначено склад колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду: Бившева Л.І. (суддя-доповідач, головуючий суддя), Хохуляк В.В., Шипуліна Т.М.



Верховний Суд ухвалою від 22.04.2020 призначив справу до касаційного розгляду у спрощеному провадженні без повідомлення сторін на 23.04.2020.



Верховний Суд, переглядаючи судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та перевіряючи правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права на підставі фактичних обставин справи, виходить з такого.



Суди попередніх інстанцій установили такі обставини.



Підставою для нарахування позивачу відповідно до вимог статті 4 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за податковим повідомленням-рішенням від 03.05.2012 № 0000212205 частини грошового зобов`язання з пені в сумі 40947,98 грн слугували висновки контролюючого органу, викладені в акті документальної позапланової виїзної перевірки від 20.04.2012 № 2176/22-5/36732710 за період з 01.10.2011 по 31.03.2012, про порушення вимог статті 2 цього Закону, що полягало у надходженні товару, що імпортується, на митний кордон України з перевищенням 180 календарних днів з моменту авансового платежу на користь постачальника продукції за імпортними договорами з нерезидентом "SKY STAR EXPRESS doo" (Республіка Сербія): договором купівлі-продажу повітряного судна від 20.03.2011 № 4, договором купівлі-продажу авіазапчастин від 20.07.2011 № 6, договором купівлі-продажу авіанавігаційного обладнання від 20.07.2011 № 7 та договором від 29.08.2011 № 8.



Підставою для визначення позивачу відповідно до вимог статті 4 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за податковим повідомленням-рішенням від 24.05.2013 № 0000462205 про визначення грошового зобов`язання з пені в сумі 155998,23 грн слугували висновки контролюючого органу, викладені в акті документальної позапланової виїзної перевірки від 16.05.2013 № 3548/22-5/36732710, про порушення вимог статті 2 цього Закону, що полягало у надходженні товару, що імпортується, на митний кордон України з перевищенням 180 календарних днів з моменту авансового платежу на користь постачальника продукції за імпортними договорами з нерезидентом "SKY STAR EXPRESS doo" (Республіка Сербія): договором купівлі-продажу авіазапчастин від 20.07.2011№ 6 та договором купівлі-продажу авіанавігаційного обладнання від 20.07.2011 № 7.


................
Перейти до повного тексту