1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



22 квітня 2020 року

Київ

справа №824/1020/16-а

адміністративне провадження №К/9901/34443/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді (судді-доповідача) - Данилевич Н.А.,

суддів - Смоковича М.І.,

Шевцової Н.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу приватного підприємства "Букком"

на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року (головуючий суддя - Брезіна Т.М.)

та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22 травня 2017 року (головуючий суддя - Граб Л.С., судді - Біла Л.М., Гонтарук В.М.)

у справі № 824/1020/16-а

за позовом заступника прокурора Чернівецької області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті

до приватного підприємства "Букком"

про стягнення плати, -

в с т а н о в и в :

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

В грудні 2016 року заступник прокурора Чернівецької області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - позивач, Укртрансбезпека) звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Букком" (відповідач, ПП "Букком"), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив стягнути з відповідача ПП "Букком" на користь Державної служби України з безпеки на транспорті 25762, 65 грн., що еквівалентно 905 євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 30.08.2016 року в дохід Державного бюджету України (отримувач: Чернівецьке УК/м. Чернівці, р/р НОМЕР_2 в ГУ ДКСУ у Чернівецькій області, код ЄДРПОУ 37978173, МФО 856135).

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22 травня 2017 року адміністративний позов задоволено повністю.

Стягнуто із відповідача Приватного підприємства "Букком" 25762,65 грн, що еквівалентно 905 євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 30.08.2016 р. в дохід Державного бюджету України (Чернівецьке УК/ м.Чернівці, р/р НОМЕР_2 в ГУ ДКСУ у Чернівецькій області, код ЄДРПОУ 37978173, МФО 856135).

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з того, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу є обов`язковим платежем, який дає право на рух транспортного засобу. Враховуючи те, що доказів, які б свідчили про сплату вказаної плати за проїзд на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача відповідачем суду не подано, то позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзиву (заперечень)

14 червня 2017 року на адресу суду касаційної інстанції надійшла касаційна скарга приватного підприємства "Букком" на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22 травня 2017 року, в якій скаржник просить скасувати вказані рішення судів та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування поданої касаційної скарги приватне підприємства "Букком" вказує на те, що судами першої та апеляційної інстанцій порушено норми матеріального та процесуального права, а саме - неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідачем відзиву чи заперечення на подану касаційну скаргу не подано, що не перешкоджає її розгляду по суті.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04 вересня 2017 року за даною касаційною скаргою відкрито касаційне провадження.

Ухвалою Верховного Суду від 21 квітня 2020 року касаційну скаргу приватного підприємства "Букком" прийнято до провадження та призначено до касаційного розгляду.



ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ



Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 28.11.2016 р., відповідач зареєстрований як юридична особа, адреса місцезнаходження - вул. Бесарабська, буд. 87А, смт Кельменці, Кельменецький район, Чернівецька область (а.с. 28-32).



30.08.2016 р. посадовою особою Укртрансбезпеки проведено габаритно-ваговий контроль автомобіля марки IVECO, модель TRAKKER, реєстраційний номер НОМЕР_1, водій транспортного засобу ОСОБА_1 . Згідно Довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю, встановлено наступне навантаження на осі: 1 - 7,389 т.; 2 - 7,02 т.; 3 - 13,16 т.; 4 - 13,88 т., повна маса транспортного засобу - 41,44 т. (а.с. 18).



У зв`язку із вказаним, управлінням Укртрансбезпеки у Чернівецькій області складено Акт №0006531 від 30.08.2016 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів. Відповідно до акта нормативно допустима маса складає 40 т., фактична маса - 41,44 т. (а.с. 19). Вказаний Акт надіслано відповідачу супровідним листом від 07.09.2016 р. №971/43/4-16 (а.с. 21).



Відповідно до проведеного розрахунку №24 від 30.08.2016 р., плата за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно ТТН від 30.08.2016 р. №94 становить 940,00 Євро (а.с. 20).



Згідно інформації з офіційного веб-сайту Національного банку України, станом на 30.08.2016 р., офіційний курс гривні відносно Євро складав 2847,0862 грн за 100 Євро (а.с. 27).



Також, в судовому засіданні досліджено Сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки СеріїА №004666 та Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №34-00/2673 (а.с. 25, 26).



16.11.2016 р. Управління Укртрансбезпеки в Чернівецькій області звернулося до заступника прокурора Чернівецької області із листом №1556/39/2-16, в якому зазначало, що управління Укртрансбезпеки в Чернівецькій області є бюджетною організацією і фінансування її діяльності здійснюється з Державного бюджету України. При цьому, кошти на сплату судового збору в управління відсутні. Тому, Управління Укртрансбезпеки в Чернівецькій області просило вжити заходів представницького характеру щодо стягнення з ПП "Букком" плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування в сумі 26762,65 грн (а.с. 14-15).



Листом №05-1376-16 від 08.12.2016 р. прокуратура Чернівецької області повідомила начальника Державної служби України з безпеки на транспорті про те, що нею здійснюватиметься представництво інтересів держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті, шляхом пред`явлення адміністративного позову до ПП "Букком"про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування в сумі 26762,65 грн (а.с. 16).



У заяві від 06.02.2017 № 05-1376-16 Прокуратура Чернівецької області просила зменшити розмір позовних вимог, а саме - стягнути з відповідача 25762,56 грн що еквівалентно 905 євро, відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 30.08.2016.



ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ

Частина 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України ( далі - КАС України): завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Пункт 1 частини 1 статті 4 КАС України: адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Пункт 2 частини 1 статті 4 КАС України: публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Пункти 1, 5 частини 1 статті 19 КАС України: юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом.

Пункт 7 частини 1 статті 4 КАС України: суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадову чи службову особу, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Пункт 1 частини 1 статті 238 КАС України: суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

ІV. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ


................
Перейти до повного тексту