ПОСТАНОВА
Іменем України
16 квітня 2020 року
Київ
справа №802/2004/16-а
адміністративне провадження №К/9901/31653/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Гончарової І.А., суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу управління Державної казначейської служби України у Жмеринському районі та місті Жмеринці Вінницької області
на ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 29 березня 2017 року (суддя Смілянець Е.С.)
у справі № 802/2004/16-а
за позовом Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "ВІННИЦЯГАЗ"
до управління Державної казначейської служби України у Жмеринському районі та м.Жмеринці Вінницької області, управління Державної казначейської служби України у Козятинському районі та м. Козятині Вінницької області,
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Жмеринська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Вінницькій області, Калинівська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Вінницькій області
про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2016 року Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "ВІННИЦЯГАЗ" (далі - ПАТ "ВІННИЦЯГАЗ") звернулося до суду з адміністративним позовом до управління Державної казначейської служби України у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області (далі - управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області), управління Державної казначейської служби України у Козятинському районі та м. Козятині Вінницької області (далі - управління ДКСУ у Козятинському районі та м. Козятині Вінницької області) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
Вінницький окружний адміністративний суд постановою від 02 лютого 2017 року адміністративний позов задовольнив частково: зобов`язав управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області здійснити повернення ПАТ "ВІННИЦЯГАЗ" надміру сплаченого податку на прибуток у сумі 15 489,11 грн на підставі висновку Жмеринської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області № 558 від 02 вересня 2016 року; зобов`язав управління ДКСУ у Козятинському районі та м.Козятині Вінницької області здійснити повернення ПАТ "ВІННИЦЯГАЗ" надміру сплаченого податку на прибуток у сумі 357 399,26 грн на підставі висновку Калинівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області № 257-07 від 11 серпня 2016 року. В решті позовних вимог відмовив.
Не погодившись із таким рішенням суду першої інстанції, управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області оскаржило його в апеляційному порядку.
Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2017 року апеляційну скаргу відповідача залишено без руху у зв`язку з несплатою судового збору та надано строк для усунення недоліків - 10 днів з моменту отримання копії ухвали.
23 березня 2017 року на адресу суду апеляційної інстанції від управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору.
Вінницький апеляційний адміністративний суд ухвалою від 29 березня 2017 року відмовив апелянту у задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору та повернув апеляційну скаргу на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 лютого 2017 року.
Не погодившись із вказаною ухвалою суду апеляційної інстанції, управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм процесуального права, просило скасувати ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 29 березня 2017 року та ухвалити нове рішення, яким зобов`язати суд апеляційної інстанції відкрити провадження у справі.
На обґрунтування касаційної скарги управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області зазначило, що у зв`язку з важким фінансовим становищем та відсутністю грошових коштів на даний напрямок видатків бюджету не мало змоги сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги.
Вищий адміністративний суд України ухвалою від 31 травня 2017 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою управління ДКСУ у Жмеринському районі та м. Жмеринці Вінницької області.