1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



07 квітня 2020 року

Київ

справа №826/13413/18

адміністративне провадження №К/9901/3734/19, № К/9901/69472/18, № К/9901/67716/18, № К/9901/69462/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Єресько Л.О.,

суддів: Загороднюка А.Г., Соколова В.М.,

розглянув у порядку письмового провадження у касаційній інстанції

касаційні скарги Міністерства охорони здоров`я України

на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 серпня 2018 року (головуючий суддя - Келеберда В.І.),

та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року (головуючий суддя - Сорочко Є.О., судді: Ганечко О.М., Коротких А.Ю.),

на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 вересня 2018 року (головуючий суддя - Келеберда В.І.),

та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року (головуючий суддя - Шурко О.І., судді: Василенко Я.М., Кузьменко В.В.),

на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2018 року (головуючий суддя - Келеберда В.І.),

та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року (головуючий суддя - Вівдиченко Т.Р., судді: Файдюк В.В., Чаку Є.В.),

на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2018 року (головуючий суддя - Степанюк А.Г., судді: Епель О.В., Карпушова О.В.)

у адміністративній справі № 826/13413/18

за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Міністерства охорони здоров`я України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, - Одеський національний медичний університет, ОСОБА_3, про визнання протиправними дій, скасування наказу,-



УСТАНОВИВ:

Суть справи та зміст оскаржуваних рішень

1. До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулись ОСОБА_2 (в особі його представника Желдака Олексія Олексійовича) та ОСОБА_1 (далі - позивачі) з позовом до Міністерства охорони здоров`я України (далі - відповідач, МОЗ України) з вимогами про:

1.1. визнання протиправними дій МОЗ України щодо винесення Наказу від 17 липня 2018 року № 34-о "Про звільнення ОСОБА_4 " в частині пункту 2 цього наказу щодо покладення виконання обов`язків ректора Одеського національного медичного університету на завідувача кафедри психології Одеського національного медичного університету ОСОБА_3, з 18 липня 2018 року й до призначення ректора у встановленому законодавством порядку;

1.2. визнання протиправним й скасування пункту 2 наказу МОЗ України від 17 липня 2018 року № 34-о "Про звільнення ОСОБА_4 " щодо покладення виконання обов`язків ректора Одеського національного медичного університету на завідувача кафедри психології Одеського національного медичного університету ОСОБА_3, з 18 липня 2018 року й до призначення ректора у встановленому законодавством порядку.

2. Ухвалою суду від 22 серпня 2018 року відкрито провадження у справі №826/13413/18, з визначенням порядку розгляду справи за правилами спрощеного провадження без виклику (повідомлення) сторін та залучено до участі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Одеський національний медичний університет (далі - ОНМедУ) та ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3 ).

3. 22 серпня 2018 року до суду надійшла заява позивачів про забезпечення позову, в якій вони просили забезпечити позов шляхом:

1) заборони виконуючому обов`язки ректора ОНМедУ ОСОБА_3 чи будь-якій іншій особі, призначеній МОЗ України виконуючим обов`язки ректора ОНМедУ: організовувати діяльність ОНМедУ; вирішувати питання фінансово-господарської діяльності ОНМедУ (окрім оплати податків, зборів та інших обов`язкових платежів, у тому числі, заробітної плати та інших виплат, передбачених трудовим законодавством, працівникам ОНМедУ, комунальних платежів); видавати накази і розпорядження, давати обов`язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами ОНМедУ; бути розпорядником майна і коштів ОНМедУ; укладати договори від імені ОНМедУ; призначати на посаду та звільняти з посади працівників ОНМедУ (крім звільнення за власним бажанням, ст. 38 Кодексу законів про працю України); визначати функціональні обов`язки працівників ОНМедУ; затверджувати та/або змінювати структуру і штатний розпис ОНМедУ; подавати для затвердження вищому колегіальному органу громадського самоврядування ОНМедУ правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і підписувати їх; погоджувати з МОЗ України призначення та звільнення проректорів, що є науково-педагогічними працівниками ОНМедУ та головного бухгалтера, керівника юридичної служби; приймати та звільняти з посади керівників університетських клінік, медичних центрів, університетських лікарень та делегувати їм частину своїх повноважень; створювати робочі та дорадчі органи ОНМедУ; здійснювати контроль дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни в ОНМедУ; здійснювати контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних, наукових та інших працівників ОНМедУ; делегувати повноваження іншим працівникам ОНМедУ; забезпечувати проведення та вчиняти будь-які дії, спрямовані на проведення конкурсу на заміщення посади ректора ОНМедУ та проведення виборів ректора ОНМедУ.

2) зупинення дії всіх рішень (наказів, розпоряджень та інших документів), прийнятих виконуючим обов`язки ректора ОНМедУ ОСОБА_3, зокрема, але не обмежуючись, наказу Одеського національного медичного університету від 24 липня 2018 року №529-л про переведення ОСОБА_6 на посаду проректора з науково-педагогічної роботи.

4. В обґрунтування поданої заяви позивачі наголошували на ознаках протиправності пункту 2 Наказу № 34-о, які, на думку позивачів, є очевидними, оскільки відповідач наділив необмеженими повноваженнями особу, яка, як вважають позивачі, не була обрана у встановленому законодавством порядку ректором ОНМедУ, а саме - ОСОБА_3, що призвело до негативних наслідків. Вважають, що подальші дії ОСОБА_3 можуть призвести до заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам студентів та працівників зазначеного університету, у тому числі й позивачів.

5. В подальшому позивачами подано суду заяву про зміну предмету позову, якою доповнено позов вимогою про встановлення відсутності у МОЗ України компетенції (повноважень) на призначення виконувача обов`язків ректора ОНМедУ, крім випадків, прямо визначених положеннями частини 4 статі 42 Закону України "Про вищу освіту" та подано доповнену заяву про забезпечення позову, в якій окрім інших вимог, позивачі просять заборонити відповідачу призначати виконуючого обов`язки ректора ОНМедУ та вчиняти будь-які інші дії щодо покладення обов`язків ректора ОНМедУ на будь-яку особу, окрім випадків, визначених частиною 4 статті 42 Закону України "Про вищу освіту" та зупинити дію наказу Міністерства охорони здоров`я України від 17 липня 2018 року № 34-о "Про звільнення ОСОБА_4 " в частині, а саме: пункт 2 Наказу щодо покладення з 18 липня 2018 року виконання обов`язків ректора ОНМедУ на ОСОБА_3, завідувача кафедри психології ОНМедУ, до призначення ректора у встановленому порядку.

6. Ухвалою суду від 29 серпня 2018 року, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року, задоволено частково заяви ОСОБА_2 (в особі його представника Желдака О.О.) та ОСОБА_1 щодо забезпечення позову:

- зупинено дію пункту 2 наказу Міністерства охорони здоров`я України від 17 липня 2018 року № 34-о "Про звільнення ОСОБА_4 " щодо покладення виконання обов`язків ректора ОНМедУ на завідувача кафедри психології ОНМедУ ОСОБА_3, з 18 липня 2018 року й до призначення ректора у встановленому законодавством порядку.

- заборонено МОЗ України призначати виконуючого обов`язки ректора ОНМедУ та вчиняти будь-які інші дії щодо покладення обов`язків ректора ОНМедУ на будь-яку особу, окрім випадків, визначених положеннями Закону України "Про вищу освіту".

6.1. Задовольняючи заяви позивачів про забезпечення позову у вказаній частині, суд першої інстанції, із висновками якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив із наявності ознак очевидної протиправності оскаржуваного рішення, що є підставою за правилами частини другої статті 150 КАС України для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а також наявності ознак можливості заподіяння значної шкоди правам, свободам та інтересам позивача без вжиття заходів забезпечення адміністративного позову. А тому суд дійшов висновку, що у даному випадку невжиття заходів забезпечення адміністративного позову може мати наслідком заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивачів чи суттєво ускладнити їх відновлення, що відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

6.2. Вказані заходи забезпечення адміністративного позову, на думку судів попередніх інстанцій, відповідають предмету адміністративного позову, а вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, натомість спрямоване лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.

7. Ухвалою Окружного адміністративного суду від 30 серпня 2018 року задоволено заяву представника позивача ОСОБА_1 про виправлення описки, виправлені допущені в ухвалі про забезпечення позову від 29 серпня 2018 року описки. В частині ідентифікуючих даних позивачів, а також доповнено резолютивну частину ухвали про забезпечення позову від 29 серпня 2018 року абзацом наступного змісту: "Строк пред`явлення ухвали про забезпечення позову до виконання становить 3 роки".

8. Ухвалою Окружного адміністративного суду від 11 вересня 2018 року задоволено заяву представника позивача ОСОБА_1 про роз`яснення судового рішення. Роз`яснено зміст абзацу третього резолютивної частини ухвали про забезпечення позову у цій справі від 29.08.2018 року, зазначивши, що заборона Міністерству охорони здоров`я України вчиняти будь-які інші дії щодо покладення обов`язків ректора Одеського національного медичного університету на будь-яку особу крім випадків, визначених положеннями Закону України "Про вищу освіту" включає в себе заборону, зокрема й щодо наділення будь-яких осіб повноваженнями ректора чи виконуючого обов`язки ректора Одеського національного медичного університету будь-яким способом, зокрема, й у такі способи як: визнання виконання обов`язків ректора Одеського національного медичного університету; передання повноважень ректора чи виконуючого обов`язки ректора Одеського національного медичного університету; представлення повноважень ректора чи виконуючого обов`язки ректора Одеського національного медичного університету; наділення повноваженнями ректора чи виконуючого обов`язки ректора Одеського національного медичного університету; делегування повноважень ректора чи виконуючого обов`язки ректора Одеського національного медичного університету; або з використанням будь-якого іншого формулювання окрім випадків, визначених положеннями Закону України "Про вищу освіту".

9. 11 вересня 2018 року від представника Міністерства охорони здоров`я України до Окружного адміністративного суду м. Києва надійшло клопотання про скасування заходів забезпечення позову, застосованих ухвалою цього суду від 29 серпня 2018 року.

9.1. Дане клопотання обґрунтовано тим, що вжиті заходи забезпечення позову, на думку представника, не повинні порушувати права та охоронювані законом інтереси осіб, що не є учасниками даного судового процесу. Зазначав, що МОЗ України має законне право визначати особу, на яку будуть покладатися обов`язки ректора університету відповідно до пп.1 п. 1 Розділу ІІІ Статуту Одеського національного медичного університету, затвердженого наказом МОЗ України від 18 серпня 2016 року № 863, відповідно до якого МОЗ України призначає виконувача ректора Університету з числа штатних науково-педагогічних працівників Університету відповідно до законодавства України та цього Статуту. Так, відсутність керівника/особи, що виконує обов`язки керівника, який призначений у законному порядку призводить до зриву навчального процесу, виникнення заборгованості із заробітної плати перед працівниками, незабезпечення виконання навчальних програм, порушення зобов`язань університету перед третіми особами, а також соціального резонансу у суспільстві. Відтак, на думку представника, у зв`язку порушенням прав, студентів, працівників Одеського національного медичного університету, а також МОЗ України, як органу управління щодо управління вказаним університетом, зокрема, призначенням керівника та зупиненням роботи університету, просить скасувати вжиті заходи забезпечення.

10. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 вересня 2018 року, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року, відмовлено у задоволенні клопотання представника Міністерства охорони здоров`я України про скасування заходів забезпечення позову, вжитих ухвалою суду від 29.08.2018 року.

10.1. При розгляді даного клопотання суди не знайшли підстав для його задоволення, позаяк дослідження і оцінка доводам МОЗ України, які останнє наводило у заяві про скасування заходів забезпечення позову, за висновками судів попередніх інстанцій, має бути здійснена при вирішенні справи в цілому по суті позовних вимог.

11. 25 вересня 2018 року до Окружного адміністративного суду надійшла заява позивачів про забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного наказу МОЗ України від 07 вересня 2018 року № 1638.

12. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2018 року, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року, заяву ОСОБА_2 та ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову задоволено, зупинено дію наказу Міністерства охорони здоров`я України "Про деякі питання управління Одеським національним медичним університетом" від 07 вересня 2018 року №1638.

12.1. Застосовуючи вищевказаний захід забезпечення позову, суд першої інстанції, із висновками якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що наказом МОЗ України "Про деякі питання управління Одеським національним медичним університетом" від 07 вересня 2018 року № 1638, зокрема, визнано виконання обов`язків ректора ОНМедУ ОСОБА_6, відповідно до наказу ОНМедУ від 30 серпня 2018 року № 413 "Про покладення обов`язків"; ОСОБА_3 передати, а ОСОБА_6 прийняти справи ОНМедУ, про що скласти відповідні акти прийому-передачі. Однак, на час прийняття оскаржуваного наказу відповідача від 07 вересня 2018 року № 1638, діяла ухвала суду про заборону призначення виконуючого обов`язки ректора Одеського національного медичного університету та вчинення будь-які інші дії щодо покладення обов`язків ректора Одеського національного медичного університету на будь-яку особу, окрім випадків, визначених положеннями Закону України "Про вищу освіту", у зв`язку з чим вбачаються наявні ознаки очевидної протиправності такого наказу.

13. 11 жовтня 2018 року до Окружного адміністративного суду м. Києва від представника МОЗ України надійшло клопотання про скасування заходів забезпечення позову, застосованих зазначеною ухвалою суду від 29 серпня 2018 року.

14. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 жовтня 2018 року у задоволенні клопотання представника МОЗ України про скасування заходів забезпечення позову, вжитих ухвалою суду від 29 серпня 2018 року відмовлено.

15. Відмовляючи у задоволенні цієї заяви суд першої інстанції, із висновками якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що ухвалою цього ж суду від 18 вересня 2018 року вже відмовлено у задоволенні клопотання представника МОЗ України про скасування заходів забезпечення позову, вжитих ухвалою суду від 29 серпня 2018 року, дане клопотання про скасування заходів забезпечення позову у справі № 826/13413/18 є повторним. Інших підстав для задоволення заяви суди не знайшли.

16. Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2018 року апеляційну скаргу МОЗ України на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 жовтня 2018 року у справі № 826/13413/18 повернуто особі, яка її подала на підставі пункту 1 частини 4 статті 298 КАС України.

16.1. Повертаючи апеляційну скаргу з вищевказаних підстав, суд апеляційної інстанції зазначив, що апеляційна скарга, яка підписана М. Депешко як представником МОЗ України, повноваження якого не підтверджені доданими до апеляційної скарги документами. Так до апеляційної скарги не додано оригінал довіреності останнього або належним чином завіреної її копії.

16.2. До таких висновків суд апеляційної інстанції дійшов у зв`язку з тим, що, на думку суду, додана копія довіреності від 11.04.2018 року №14.2/23, яка засвідчена начальником управління організаційного забезпечення роботу апарату, не може вважатися належним чином засвідченою копією у розумінні положень чинного законодавства, оскільки до апеляційної скарги не додано посадову інструкцію начальника управління організаційного забезпечення роботи апарату, в якій зазначено про наявність у вказаної особи повноважень щодо засвідчення документів (зокрема, довіреностей), підписаних Міністром охорони здоров`я України.

Короткий зміст та обґрунтування вимог касаційної скарги та її рух у касаційній інстанції

17. 11 грудня 2018 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга МОЗ України на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 серпня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року, де скаржник просив скасувати оскаржувані судові рішення в частині застосованих заходів забезпечення позову з підстав порушення судами попередніх інстанції норм матеріального та процесуального права.

17.1. В обґрунтування касаційної скарги зазначено, що наказом МОЗ України від 17 липня 2018 року № 34-О "Про звільнення ОСОБА_4 " одноразове грубе порушення трудових обов`язків з посади ректора ОНМедУ з 17 липня 2018 року звільнено ОСОБА_4, у зв`язку з цим пунктом 2 цього наказу покладено виконання обов`язків ректора ОНМедУ на ОСОБА_3, завідувача кафедри психології ОНМедУ, до призначення ректора у встановленому законодавством порядку.

17. МОЗ України звертав увагу, що відповідно до підпункту 6 частини другої статті 15 Закону України "Про вищу освіту" засновник (засновники) закладу вищої освіти або уповноважений ним (ними) орган здійснює інші повноваження, передбачені законом і статутом заклвду вищої освіти. У свою чергу відповідно до пункту 4 Розділу І та пункту 1 Розділу ІІІ Статуту ОНМедУ, затвердженого наказом МОЗ України від 18 серпня 2016 року № 863, Університет утворений у формі державної установи, що знаходиться в управління МОЗ України та підпорядкований МОЗ України. Підпунктом 1 пункту 1 розділу ІІІ Статуту ОНМедУ передбачено, що МОЗ України призначає виконувача ректора Університету з числа штатних науково-педагогічних працівників Університету відповідно до законодавства України та цього Статуту. Таким чином, на думку скаржника, суди першої та апеляційної інстанції невірно застосували положення Закону України "Про вищу освіту", зокрема статті 15, якою прямо передбачені повноваження на вчинення відповідних дій, а також втрутився у діяльність МОЗ України, як органу державної влади і органу управління закладом вищої освіти.

18. Щодо порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права скаржник вказував, що судами при винесенні оскаржуваних рішень не з`ясовано, які конкретно права та охоронювані законом інтереси позивачів порушені оскаржуваним пунктом 2 наказу МОЗ України від 17 липня 2018 року № 34-о "Про звільнення ОСОБА_4 ", який є актом індивідуальної дії і поширює свою дію лише на осіб, які у ньому зазначені, а позивачі не є учасниками цих правовідносин.

19. Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Стрелець Т.Г., Білоуса О.В., Желтобрюх І.Л. від 17 грудня 2018 року відкрито касаційне провадження № К/9901/67716/18 за даною касаційною скаргою.

20. 27 грудня 2018 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга МОЗ України на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 вересня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року, де скаржник з аналогічних доводів просив скасувати оскаржувані судові рішення в частині застосованих заходів забезпечення позову з підстав порушення судами попередніх інстанції норм матеріального та процесуального права, та задовольнити клопотання представника МОЗ України

20.1. У касаційній скарзі МОЗ України, крім іншого, просило врахувати, що ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 25 липня 2018 року у справі № 757/34973/18-ц за заявою ОСОБА_4 до МОЗ України, третя особа ОНМедУ, частково задоволено заяву ОСОБА_4 про забезпечення позову, зокрема, заборонено МОЗ України оголошувати конкурс на заміщення посади ректора ОНМедУ, вчиняти будь-які дії, спрямовані на проведення конкурсу на заміщення посади ректора ОНМедУ та проводити конкурс на заміщення посади ректора ОНМедУ. У зв`язку із ситуацією, що склалася, медичний Унівеситет фактично залишився без керівництва.

21. Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Стрелець Т.Г., Білоуса О.В., Желтобрюх І.Л. від 28 грудня 2018 року відкрито касаційне провадження № К/9901/69462/18 за даною касаційною скаргою.

22. 27 грудня 2018 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга МОЗ України на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 вересня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року, де скаржник просив скасувати оскаржувані судові рішення в частині застосованих заходів забезпечення позову з підстав порушення судами попередніх інстанції норм матеріального та процесуального права.

23. В обґрунтування касаційної скарги, крім аналогічних доводів, наведених у попередніх касаційних скаргах, викладених судом вище., МОЗ України вказувало, що у зв`язку із ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 серпня 2018 року про забезпечення позову у справі № 826/13413/18 наказом ОНМедУ від 30 серпня 2018 року № 413-о "Про покладення обов`язків" покладено виконання обов`язків ректора ОНМедУ на єдиного наявного на роботі проректора з науково-педагогічної роботи ОСОБА_6 . З метою забезпечення належної роботи ОНМедУ та вільного доступу до освіти наказом МОЗ України від 07 вересня 2018 року № 1638 "Про деякі питання управління Одеським національним медичним університетом" визнано виконання обов`язків ректора ОНМедУ ОСОБА_6 відповідно до наказу ОНМедУ від 30 серпня 2018 року № 413-о. Тож скаржник звертав увагу, що МОЗ України не призначав та не покладав виконання обов`язків ректора на жодну особу, як те заборонено ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 серпня 2018 року про забезпечення позову у справі № 826/13413/18, а лише погодив як орган управління рішення прийняте самим ОНМедУ та до прийняття ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва від 11 вересня 2018 року про роз`яснення ухвали цього ж суду від 29 серпня 2018 року про забезпечення позову у справі № 826/13413/18.

24. У касаційній скарзі МОЗ України наголошувало, що зі змісту оскаржуваних судових рішень не убачається будь-яких обґрунтувань та пояснень у чому саме полягає можлива загроза невиконання рішення суду у випадку задоволення позову. Судами не враховано вплив такої ухвали на права, обов`язки, ділову репутацію МОЗ України та ОНМедУ. Встановлення необхідності призначати ректора чи виконуючого обов`язки ректора покладено виключно на орган управління (роботодавця), відноситься до господарської діяльності підприємства. Суд не уповноважений вирішувати питання, які стосуються управління державним навчальним закладом.

25. Окремо МОЗ України звертало увагу, що висновки суду про застосування даного заходу забезпечення позову, зокрема, щодо зупинення дії наказу МОЗ України від 07 вересня 2018 року № 1638, фактично є тотожним задоволенню заявлених позовних вимог без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

26. Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Стрелець Т.Г., Білоуса О.В., Желтобрюх І.Л. від 28 грудня 2018 року відкрито касаційне провадження № К/9901/69472/18 за даною касаційною скаргою.

27. 05 лютого 2019 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Міністерства охорони здоров`я України на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2018 року.

28. У касаційній скарзі МОЗ України просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та направити справу для продовження розгляду до суду апеляційної інстанції. Зазначає, що на момент подання апеляційної скарги, копія довіреності представника М.М.Депешка була оформлена належним чином, а саме: містила напис про засвідчення документа, який складався із слів "З оригіналом згідно", найменування посади (начальник управління організаційного забезпечення роботи апарату), особистого підпису особи, яка засвідчувала копію довіреності, її ініціалів та прізвища І.Величко, дату засвідчення копії 03 грудня 2018 року, проставлено "підпис" і скріплено мокрою печаткою служби діловодства МОЗ України, що фактично підтверджує повноваження посадової особи на засвідчення такої копії копії довіреності. Враховуючи зазначене вказують, що у Шостого апеляційного суду були всі підстави для прийняття такої апеляційної скарги.


................
Перейти до повного тексту