1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



27 березня 2020 року

м.Київ

справа №640/1852/19

провадження №К/9901/28859/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Єзерова А.А. суддів: Кравчука В.М., Стародуба О.П.

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою Міністерства освіти і науки України

на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.04.2019 (суддя Огурцов О.П.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2019 (головуючий-суддя: Кучма А.Ю., судді: Мєзєнцев Є.І., Степанюк А.Г.)

у справі № 640/1852/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Експрес-Т"

до Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву, Міністерства освіти і науки України,

третя особа: Державна наукова установа "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації"

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, установив:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Експрес-Т" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву, Міністерства освіти і науки України, третя особа - Державна наукова установа "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації", в якій просило суд визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства освіти та науки України, викладене у формі листа від 12.12.2018 № 1/11-14142, рішення Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву, викладене у формі листа від 22.12.2018 № 30-03/12310, зобов`язати Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Києву повторно розглянути заяви позивача від 22.11.2018 № 1379, 1380, 1381.

2. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.04.2019 у справі №640/1852/19, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2019, позов задоволено повністю.

3. Міністерство освіти і науки України з вищевказаними судовими рішеннями не погодилося, тому звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.04.2019 і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2019 у справі №640/1852/19 та передати справу на новий розгляд за встановленою підсудністю, а саме: до Господарського суду міста Києва.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

4. Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Експрес-Т" звернулося до Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву з заявами від 22.11.2018 про включення об`єктів права державної власності до переліку об`єктів малої приватизації, що підлягають приватизації:

- № 1379 щодо об`єкта малої приватизації: виробничої будівлі - Лабораторний корпус літера Б, що знаходиться за адресою: вул. Антоновича, 180, м. Київ, 03150 та утримується на балансі Державної наукової установи "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації";

- № 1380 щодо об`єкта малої приватизації: Адміністративної будівлі літера А, що знаходиться за адресою: пров. Руслана Лужевського, 3, м. Київ, 03150 та утримується на балансі Державної наукової установу "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації".

- № 1381 щодо об`єкта малої приватизації: Адміністративну будівлю літера В, що знаходиться за адресою: пров. Руслана Лужевського, 3, м. Київ, 03150 та утримується на балансі Державної наукової установу "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації".

5. Листом від 22.12.2018 № 30-03/12310 Регіональне відділення Фонду державного майна України по м. Києву повідомило Товариство з обмеженою відповідальністю "Експрес-Т" про залишення заяв від 22.11.2018 №1379, №1380 та №1381 про включення вищенаведених об`єктів до переліку об`єктів малої приватизації, без розгляду.

6. В зазначеному листі вказано наступне: "В Регіональному відділенні були зареєстровані Ваші заяви про включення об`єктів права державної власності до переліку об`єктів малої приватизації, що підлягають приватизації - лабораторного корпусу літера Б (виробничої будівлі), за адресою: м. Київ, вул. Антоновича. 180; адміністративної будівлі літера А, за адресою: м. Київ, провулок Руслана Лужевського, 3; адміністративної будівлі літера В, за адресою: м. Київ, провулок Руслана Лужевського, 3, які перебувають на балансі державної наукової установи "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації" (код ЄДРПОУ 40814998) та направлено звернення щодо надання згоди на включення об`єктів до переліку об`єктів державної власності, що підлягають приватизації до уповноваженого органу управління - Міністерства освіти і науки України.

7. Листом від 12.12.2018 №1/11-14142 (від 19.12.2018 вх.№10481) Міністерством освіти і науки України повідомлено, що Законом України "Про перетік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" затверджено-перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, до якого включено наступні установи:

- Український інститут науково-технічної і економічної інформації (код ЄДРПОУ 163082720, за адресою: м. Київ, вул. Горького, 180;

- Державна науково-технічна бібліотека України (код ЄДРПОУ 2736372), за адресою: м. Київ, вул. Горького, 180;

- Виробниче поліграфічне підприємство (код ЄДРПОУ 02736411). за адресою: м. Київ. вул. Горького, 180;

- Київський ЦНТЕІ (код ЄДРПОУ 03056656), за адресою: м.Київ, вул. Горького, 180.

Державну наукову установу "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації" (далі - УкрІНТЕІ) було утворено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 №1027 та Наказу Міністерства освіти і науки України від 21.12.2015 шляхом злиття державної наукової установи "Державний інститут науково-технічної та інноваційної експертизи" (код ЄДРПОУ 20590746) та Українського інституту науково-технічної і економічної інформації (код ЄДРПОУ 163 08272) і є їх правонаступником.

8. УкрІНТЕІ є державною установою, що утримується за рахунок коштів державного бюджету і належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України, яке є органом управління майном.

9. З метою недопущення втрати державного майна та нанесення значних економічних збитків державі Міністерством освіти і науки України не погоджено включення об`єктів права державної власності до переліку об`єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, а саме: лабораторного корпусу (літера Б - вул. Антоновича, 180), адміністративної будівлі (літера А) та адміністративної будівлі (літера В), за адресою: м.Київ, провулок Руслана Лужевського, 3."

10. Позивач не погоджуючись з рішенням відповідача-2 від 12.12.2018 № 1/11-14142 та рішенням відповідача-1, яке оформлено листом від 22.12.2018 № 30-03/12310 звернувся з відповідним позовом до суду.

ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

11. Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій керувалися тим, що Державна наукова установа "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації" (код ЄДРПОУ 40814998) не є об`єктом права державної власності, що не підлягає приватизації, в розумінні Закону України "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", будь-які докази того, що Державна наукова установа "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації" (код ЄДРПОУ 40814998) належить до об`єктів, що мають загальнодержавне значення та не підлягає приватизації в матеріалах справи відсутні, оскільки є не доведеним, що Державна наукова установа "Український інститут науково-технічної експертизи та інформації" належить до категорії підприємств, необхідних для виконання державою своїх основних функцій, забезпечення обороноздатності держави, та об`єкти права власності Українського народу, майно, що становить матеріальну основу суверенітету України, передбачених ч. 2 ст. 4 Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна". З характеристик нерухомого майна не вбачається, що майно вказане позивачем у заявах від 22.11.2018: № 1379, 1380, 1381 входить до складу цілісних майнових комплексів.

12. Також суди зробили висновок про відсутність законодавчої заборони на включення об`єктів щодо яких позивачем було подано заяви від 22.11.2018: № 1379, 1380, 1381 до переліку об`єктів державної власності, що підлягають приватизації.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

13. У касаційній скарзі Міністерство освіти і науки України посилається на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права та неповне дослідження всіх обставин справи.

14. За посиланням скаржника, суди попередніх інстанцій порушено правила юрисдикції, оскільки спір у цій справі не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства і повинен розглядатися відповідним господарським судом.


................
Перейти до повного тексту