ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2020 року
м. Київ
Справа № 904/1975/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
головуючого - Пількова К. М., суддів: Дроботової Т. Б., Чумака Ю. Я.,
розглянув у письмовому провадженні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислові ремонти" (далі - ТОВ "Промислові ремонти", Відповідач)
на рішення Господарського суду Дніпропетровської області (суддя Ліпинський О. В) від 15.08.2019
та постанову Центрального апеляційного господарського суду (головуючий Подобєд І. М., судді: Широбокова Л. П., Кощеєв І. М.) від 13.11.2019 у справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кривбаспромобладнання" (далі - ТОВ "Кривбаспромобладнання", Позивач)
до ТОВ "Промислові ремонти"
про стягнення 551 419,92 грн,
1. Короткий зміст позовних вимог
1.1. ТОВ "Кривбаспромобладнання" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до ТОВ "Промислові ремонти" про стягнення 530 000,02 грн основної заборгованості, 7 320,90 грн 3 % річних та 14 099 грн інфляційних втрат.
1.2. Позовна заява мотивована неналежним виконанням Відповідачем зобов`язань за договором № 70 від 20.07.2017 (далі - Договір) в частині оплати вартості виконаних робіт.
2. Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій
2.1. Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 15.08.2019, залишеним без змін постановою Центрального апеляційного господарського суду від 13.11.2019, позов задоволено частково; стягнуто з Відповідача на користь Позивача 526 500, 02 грн основної заборгованості, 7 320,90 грн 3% річних та 14 099,00 грн інфляційних втрат; в решті позовних вимог провадження у справі закрито.
2.2. Рішення судів мотивовані тим, що Відповідач прострочив виконання грошового зобов`язання за Договором, а розрахунки інфляційних втрат та 3% річних у позовній заяві (т. 1, а. с. 3-7) та у заяві про збільшення позовних вимог (т. 1, а. с.119-121) перевірені та визнані правильними; в частині стягнення суми основного боргу у розмірі 3500 грн провадження закрите за відсутністю предмету спору; клопотання про виклик свідків подане Відповідачем без урахування вимог статей 87-89 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України); Відповідач не навів вагомих аргументів стосовно невідповідності копій документів, які надав Позивач, їх оригіналам чи примірникам документів, які складалися обома сторонами, та мають бути наявними у нього, а також причин неможливості надати суду відповідні докази самостійно; матеріали справи містять достатню кількість доказів для повного та об`єктивного вирішення спору, а Відповідач не довів сукупності умов, визначених статтею 99 ГПК України, необхідних для призначення у справі судової експертизи; Відповідач був обізнаний про розгляд справи у суді, а перешкоди у здійсненні ним своїх процесуальних прав відсутні.
3. Короткий зміст вимог касаційної скарги
3.1. 27.12.2019 Відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.08.2019 і постанову Центрального апеляційного господарського суду від 13.11.2019 та направити справу на новий розгляд.
4. Доводи Скаржника, викладені в касаційній скарзі
4.1. Суди розглянули цю справу за відсутності Відповідача, який не був належним чином повідомлений про дату, час та місце її розгляду. Жодні повідомлення судів про дату, час та місце судових засідань у цій справі та відповідні ухвали Відповідачу не вручались.
4.2. Суди порушили приписи статей 73, 76, 77, 78, 79, 91 ГПК України, оскільки встановлені ними обставини укладення та виконання Договору не підтверджені доказами, зокрема, в матеріалах справи відсутні докази наявності у Позивача власних сил, засобів та механізмів для виконання ремонту і обслуговування обладнання, що розташоване на охоронюваній території, з допуском підрядника на підставі нарядів-допусків власника обладнання, які оформлені замовником; суди не встановили та документально не підтвердили наявності у підрядника завдання замовника на виконання певних робіт, що не відповідає вимогам статті 837 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України); суди неправильно обрахували суми, які зазначені в актах виконаних робіт та передавання матеріалів, а також платіжних дорученнях; суди залишили поза увагою відсутність кошторису виконання робіт із зазначенням їх об`єму, обсягу та виду, що передбачено пунктами 3.1, 4.1-4.3, 6.1-6.6 Договору; суди встановили обставини на підставі документів, які надані Позивачем у копіях, без дослідження та перевірки в судовому засіданні їх оригіналів; апеляційний суд встановив виконання підрядником робіт із матеріалів замовника, що не передбачено Договором; суди вирішили спір за недопустимими доказами, які надані Позивачем, а також не встановили та не перевірили повноваження представника Позивача Савченко С. М. на засвідчення копій документів. Разом з цим, суди необґрунтовано відхилили клопотання Відповідача про призначення комплексної судової бухгалтерської експертизи, про виклик свідків та їх допит та про витребування письмових доказів.
4.3. Оскаржувані рішення не відповідають положенням статей 236, 237, 238 ГПК України, оскільки суд апеляційної інстанції не надав належної оцінки доводам Відповідача про відсутність у рішенні місцевого суду детального розрахунку трьох процентів річних та інфляційних витрат.
5. Узагальнений виклад позиції інших учасників справи
5.1. У встановлений Судом строк відзив на касаційну скаргу від Позивача не надійшов.
6. Розгляд справи Верховним Судом
6.1. Ухвалою Суду від 27.01.2020 відкрито касаційне провадження за скаргою Відповідача у письмовому провадженні; надано учасникам справи строк для подання відзиву на касаційну скаргу до 11.02.2020.
7. Встановлені судами обставини
7.1. 20.07.2017 Позивач (підрядник) та Відповідач (замовник) уклали Договір, відповідно до пункту 1.1. якого підрядник зобов`язався на свій ризик в порядку та на умовах цього Договору, власними силами, засобами та механізмами виконати ремонт і технічне обслуговування обладнання ПАТ "ПівнГЗК" і передавати замовнику у встановлений Договором строк результати виконаних робіт, а замовник - своєчасно здійснювати приймання виконаних підрядником робіт та їх оплату відповідно до умов Договору.
7.2. Згідно з пунктом 1.2. Договору умови проведення робіт: територія ПрАТ "ПівнГЗК", 50079, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Тернівський район; інструменти, механізми, обладнання - Підрядника.
7.3. Пунктом 2.1. Договору (в редакції Додаткової угоди № 4 від 29.06.2018) передбачено, що при проведені технічного обслуговування і ремонту обладнання вартість 1-ї люд/год з серпня 2018 складає 99,50 грн з ПДВ, у т.ч. ПДВ 16,58 грн.
7.4. Відповідно до пунктів 3.1, 4.1-4.3, 6.1-6.6. Договору підрядник зобов`язався виконувати обсяги робіт у відповідності з умовами договору, конкретні строки виконання тих чи інших робіт регламентуються датами виконання робіт, узгодженими сторонами, а роботи вважаються виконаними після підписання сторонами актів виконаних робіт; передання виконаних робіт підрядником і їх приймання замовником здійснюється шляхом підписання акта виконаних робіт. В разі виконання підрядником роботи з відступленням від умов договору, замовник має право зменшити ціну роботи в односторонньому порядку.
7.5. За пунктом 2.2. Договору оплата замовником вартості виконаних підрядником робіт проводиться на підставі рахунків і актів виконаних робіт, які підписані посадовими особами замовника і підрядника, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника протягом 45 банківських днів з дати підписання актів виконаних робіт.
7.6. За пунктами 3.2, 3.4. Договору замовник взяв на себе зобов`язання своєчасно надати підряднику об`єкт робіт та самостійно оформити наряд-допуск у власника обладнання, що підлягає ремонту.
7.7. Передача виконаних робіт підрядником і прийняття їх замовником здійснюються шляхом підписання акта виконаних робіт. Акт виконаних робіт підлягає оформленню та підписанню підрядником протягом 3-5 календарних днів з дати завершення ремонтних робіт (пункт 6.1. Договору).
7.8. До акта виконаних робіт додаються акти приймання-передавання давальницької сировини, акт використання давальницької сировини в процесі виконання робіт, накладні М-11 на відходи, що повертаються (пункт 6.2. Договору).
7.9. Якщо при підписані остаточного акта виконаних робіт будуть виявлені істотні недоліки, що виникли з вини підрядника, замовник не підписує акт і затримує до усунення недоліків остаточну оплату виконаних робіт (пункт 6.4. Договору).
7.10. Відповідно до пункту 4.1 (в редакції додаткової угоди № 3 від 28.02.2018) Договору роботи за ним виконуються з моменту його підписання і до 31.12.2018.
7.11. Позивач виконав роботи передбачені Договором на суму 14988259,28 грн, що підтверджується актами виконаних робіт та передання матеріалів № 407 від 19.08.2017 на суму 5508,00 грн; № 400 від 21.08.2017 на суму 95472,00 грн; № 401 від 21.08.2017 на суму 27972,00 грн; № 416 від 22.09.2017 на суму 448488,00 грн; № 435 від 25.09.2017 на суму 21816,00 грн; № 466 від 20.10.2017 на суму 91404,00 грн; № 521 від 20.11.2017 на суму 254736,00 грн; № 522 від 20.11.2017 на суму 285624,00 грн; № 519 від 20.11.2017 на суму 333071,00 грн; № 517 від 20.11.2017 на суму 111168,00 грн; № 537 від 22.11.2017 на суму 281124,00 грн; № 541 від 24.11.2017 на суму 148104,00 грн; № 572 від 15.12.2017 на суму 217260,00 грн; № 573 від 15.12.2017 на суму 227772,00 грн; № 560 від 20.12.2017 на суму 226152,00 грн; № 562 від 20.12.2017 на суму 234540,00 грн; № 34 від 19.01.2018 на суму 205695,00 грн; № 31 від 23.01.2018 на суму 216540,00 грн; № 9 від 23.01.2018 на суму 215100,00 грн; № 20 від 26.01.2018 на суму 101745,00 грн; № 43 від 26.01.2018 на суму 223830,00 грн; № 23 від 26.01.2018 на суму 14400,00 грн; № 80 від 21.02.2018 на суму 282144,00 грн; № 82 від 21.02.2018 на суму 327360,00 грн; № 64 від 21.02.2018 на суму 437664,00 грн; № 115 від 16.03.2018 на суму 417360,00 грн; № 150 від 17.04.2018 на суму 475584,00 грн; № 162 від 20.04.2017 на суму 305760,00 грн; № 136 від 20.04.2018 на суму 624960,00 грн; № 137 від 20.04.2018 на суму 268080,00 грн; № 190 від 23.05.2018 на суму 437808,00 грн; № 182 від 23.05.2018 на суму 367584,00 грн; № 178 від 23.05.2018 на суму 20736,00 грн; № 197/2 від 01.06.2018 на суму 288000,00 грн; № 198 від 18.06.2018 на суму 392880,00 грн; № 200 від 18.06.2018 на суму 109056,00 грн; № 207 від 18.06.2018 на суму 218064,00 грн; № 225 від 20.06.2018 на суму 488112,00 грн; № 250 від 19.07.2018 на суму 361104,00 грн; № 243 від 20.07.2018 на суму 216432,00 грн; № 264 від 20.07.2018 на суму 338982,00 грн; № 238 від 20.07.2018 на суму 80360,00 грн; № 288 від 20.08.2018 на суму 41209,00 грн; № 266 від 20.08.2018 на суму 488837,00 грн; № 272 від 20.08.2018 на суму 239169,00 грн; № 286 від 20.08.2018 на суму 304584,00 грн; № 306 від 17.09.2018 на суму 361483,50 грн; № 302 від 19.09.2018 на суму 426407,25 грн; № 315 від 20.09.2018 на суму 366657,50 грн № 316 від 20.09.2018 на суму 113977,25 грн; № 313 від 21.09.2018 на суму 5771,00 грн; № 337 від 16.10.2018 на суму 488594,75 грн; № 334 від 19.10.2018 на суму 191338,50 грн; № 350 від 23.10.2018 на суму 95818,50 грн; № 348 від 23.10.2018 на суму 349692,75 грн; № 359 від 16.11.2018 на суму 288500,26 грн; № 368 від 20.11.2018 на суму 371731,00 грн; № 373 від 22.11.2018 на суму 8855,50 грн; № 377 від 22.11.2018 на суму 332827,50 грн; № 378 від 22.11.2018 на суму 66466,00 грн (т.1, а. с.129-249, т. 2, а. с.1-104).
7.12. Часткова оплата підрядних робіт підтверджена платіжними дорученнями Відповідача: № 1881 від 22.09.2017 на суму 5508.00 грн; № 1882 від 22.09.2017 на суму 95472,00 грн; № 2098 від 13.10.2017 на суму 27972,00 грн; № 2169 від 23.10.2017 на суму 180000,00 грн; № 2400 від 07.11.2017 на суму 268488,00 грн; № 2401 від 07.11.2017 на суму 21816,00 грн; № 2772 від 07.12.2017 на суму 91404,00 грн; № 2956 від 22.12.2017 на суму 500000,00 грн; № 25 від 05.01.2018 на суму 40396,00 грн; № 131 від 11.01.2018 на суму 200000,00 грн; № 210 від 19.01.2018 на суму 236172,00 грн; № 209 від 19.01.2018 на суму 263828,00 грн; № 421 від 06.02.2018 на суму 64988,00 грн; № 419 від 06.02.2018 на суму 208860,00 грн; № 420 від 06.02.2018 на суму 226152,00 грн; № 558 від 16.02.2018 на суму 100000,00 грн; № 604 від 22.02.2018 на суму 69552,00 грн; № 605 від 22.02.2018 на суму 205695,00 грн; № 606 від 22.02.2018 на суму 223830,00 грн; № 819 від 06.03.2018 на суму 547785,00 грн; № 1104 від 22.03.2018 на суму 62336,00 грн; № 1103 від 22.03.2018 на суму 437664,00 грн; № 1268 від 06.04.2018 на суму 547168,00 грн; № 1574 від 20.04.2018 на суму 320000,00 грн; № 1794 від 05.05.2018 на суму 97360,00 грн; № 2018 від 22.05.2018 на суму 700000,00 грн; № 2217 від 06.06.2018 на суму 600000,00 грн; № 2434 від 21.06.2018 на суму 200000,00 грн; № 2433 від 21.06.2018 на суму 374384,00 грн; № 2583 від 06.07.2018 на суму 20736,00 грн; № 2581 від 06.07.2018 на суму 237808,00 грн; № 2582 від 06.07.2018 на суму 367584,00 грн; № 2775 від 20.07.2018 на суму 218064,00 грн; № 2776 від 20.07.2018 на суму 488112,00 грн; № 3056 від 06.08.2018 на суму 789936,00 грн; № 3306 від 21.08.2018 на суму 490000,00 грн; № 3458 від 06.09.2018 на суму 506878,00 грн; № 3631 від 21.09.2018 на суму 550000,00 грн; № 3799 від 05.10.2018 на суму 523835,00 грн; № 3961 від 22.10.2018 на суму 5771,00 грн; № 3960 від 22.10.2018 на суму 113977,00 грн; № 3962 від 22.10.2018 на суму 150742,50 грн; № 3959 від 22.10.2018 на суму 366657,00 грн; № 4165 від 06.11.2018 на суму 637148,25 грн; № 4382 від 22.11.2018 на суму 562722,30 грн; № 4606 від 06.12.2018 на суму 562722,20 грн; № 4807 від 21.12.2018 на суму 534190,26 грн; № 2014 від 12.06.2019 на суму 4191,00 грн.
7.13. Виконання підрядником робіт із матеріалів замовника за Договором підтверджено відповідними двосторонніми актами на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей підряднику для проведення робіт по технічному обслуговуванню устаткування, а саме: акт № 359/1 від 16.11.2018 на передавання матеріалів (т.1, а. с. 53); акт № 359/1 за листопад 2018 на витрачені матеріали замовника (т.1, а. с.54-56); акт № 359/2 від 16.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 57); акт на витрачені матеріали замовника за листопад 2018 (т. 1, а. с. 58-59); акт № 368/1 від 19.10.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 65); акт № 368/2 від 07.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 66); акт № 368/3 від 09.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 67); акт № 368/4 від 05.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 68); акт № 368/1 за листопад 2018 (т. 1, а. с. 69-71); акт № 368/2 від 20.11.2018 (т. 1, а. с. 72); акт № 373/1 від 20.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 77); акт № 373/2 від 22.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 78); акт № 373 на витрачені матеріали Замовника за листопад 2018 (т. 1, а. с. 79); акт № 377/1 від 07.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 84); акт № 377/2 від 12.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 85); акт № 377/3 від 08.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 86); акт № 377/4 від 07.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 87); акт № 377/5 від 08.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 88); акт № 377/1 на витрачені матеріали від 22.11.2018 (т. 1, а. с. 89-91); акт № 377/2 від 22.11.2018 на витрачені матеріали (т. 1, а. с. 92); акт № 378/1 від 07.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 97); акт № 378/2 від 08.11.2018 на передавання матеріалів (т. 1, а. с. 98); акт № 378 від 22.11.2018 на витрачені матеріали замовника (т. 1, а. с. 99-100).
7.14. Акти виконаних робіт, акти на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей підряднику для проведення робіт по технічному обслуговуванню устаткування та акти на витрачені матеріали замовника з боку Відповідача підписані генеральним директором ОСОБА_5, директором РУ-3 ОСОБА_6, провідним бухгалтером ОСОБА_1, начальниками дільниць ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4
7.15. Заборгованість Відповідача (Замовника) перед Позивачем (Підрядником) за виконані у листопаді 2018 року роботи з ремонту і технічного обслуговування обладнання ПрАТ "ПівнГЗК" виконані за Договором станом на 15.07.2019 складає 530 000,02 грн (14 988 259,28 грн- 14 458 259,26 грн = 530 000,02 грн).
7.16. 22.07.2019 після відкриття провадження у цій справі Відповідач сплатив частину заборгованості у розмірі 3500,00 грн платіжним дорученням № 2668 від 22.07.2019 (т. 1, а. с. 155).
7.17. На час вирішення спору заборгованість Відповідача перед Позивачем становить 526 500,02 грн; доказів сплати цієї заборгованості не надано.
8. Позиція Верховного Суду
8.1. За змістом статей 2, 13 ГПК України основними засадами господарського судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, змагальність сторін; суд, зберігаючи об`єктивність і неупередженість, сприяє учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом.
8.2. Відповідно до частини першої статті 42 ГПК України учасники справи, зокрема, мають право: подавати докази; брати участь у судових засіданнях, якщо інше не визначено законом; брати участь у дослідженні доказів; подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб; оскаржувати судові рішення у визначених законом випадках; користуватися іншими визначеними законом процесуальними правами.
8.3. Згідно з частинами другою, третьою, четвертою статті 120 ГПК України суд повідомляє учасників справи про дату, час і місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії, якщо їх явка є не обов`язковою. Виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Ухвала господарського суду про дату, час та місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії повинна бути вручена завчасно, з таким розрахунком, щоб особи, які викликаються, мали достатньо часу, але не менше ніж п`ять днів, для явки в суд і підготовки до участі в судовому розгляді справи чи вчинення відповідної процесуальної дії.
8.4. Відповідно до частин п`ятої та шостої статті 242 ГПК України учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено поза межами судового засідання чи без повідомлення (виклику) учасників справи, копія судового рішення надсилається протягом двох днів з дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності в особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, якщо така адреса відсутня.
8.5. Днем вручення судового рішення є: день вручення судового рішення під розписку; день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
8.6. За змістом статей 2-4, 6 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону. Для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Суд загальної юрисдикції вносить до Реєстру всі судові рішення і окремі думки суддів, викладені у письмовій формі, не пізніше наступного дня після їх ухвалення або виготовлення повного тексту. Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України. Для реалізації права доступу до судових рішень, внесених до Реєстру, користувачу надаються можливості пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування судових рішень або їхніх частин. Суд при здійсненні судочинства може використовувати лише текст судового рішення, який опубліковано офіційно або внесено до Реєстру.
8.7. Ухвали суду першої інстанції від 20.05.2019 (про відкриття провадження), від 13.06.2019, від 25.07.2019, а також ухвали суду апеляційної інстанції від 23.09.2019 (про відкриття провадження), від 23.10.2019 (про відкладення розгляду справи), від 05.11.2019 (про відмову у задоволенні клопотання про виклик свідків) надіслані Відповідачу на адресу, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 1, а. с. 106), у позовній заяві (т. 1, а. с. 3), поданих Відповідачем апеляційній (т. 2, а. с. 169) та касаційній скаргах (т. 3, а. с. 18), а саме: 50078, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, мкр. Індустріальний, буд. 67, кв. 19 .
8.8. За відбитками штампів реєстрації вихідної кореспонденції судів попередніх інстанцій, 2 примірники рішення суду першої інстанції від 15.08.2019 та 2 примірники постанови суду апеляційної інстанції від 13.11.2019 направлені учасникам судового процесу 23.08.2019 та 20.12.2019 відповідно.
8.9. Усі вищевказані процесуальні документи оприлюднені в Єдиному державному реєстрі судових рішень, відомості якого є відкритими та загальнодоступними.
8.10. Поштова кореспонденція, вказана у підпункті 8.7 цієї постанови, повернута відділенням поштового зв`язку із зазначенням таких причин повернення: ухвали суду першої інстанції від 20.05.2019 - без зазначення причини (т. 1, а. с. 117), від 13.06.2019 та від 25.07.2019 - за закінченням терміну зберігання (т. 2, а. с. 157-158), ухвали суду апеляційної інстанції від 23.09.2019 та від 23.10.2019 - адресат відсутній (т. 2, а. с. 197-198, 226-227), від 05.11.2019 - за закінченням терміну зберігання (т. 2, а. с. 254-256).