ПОСТАНОВА
Іменем України
20 березня 2020 року
Київ
справа №520/399/19
адміністративне провадження №К/9901/19485/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Білоуса О.В.,
суддів - Блажівської Н.Є., Желтобрюх І.Л.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2019 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АТАКА" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АТАКА" (далі - Товариство) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області від 11 грудня 2018 року №00001691412 та №00001701412.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2019 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2019 року, позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, ГУ ДФС в Харківській області подало касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати, а в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судові рішення в межах доводів і вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про залишення касаційної скарги без задоволення.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що в період з 14 по 20 листопада 2018 року за наказом ГУ ДФС у Харківській області від 12 листопада 2018 року №8360, на підставі направлень від 14 листопада 2018 року №11385 та №11386 виданих ГУ ДФС у Харківській області, посадовими особами відділу моніторингу ризикових операцій управління аудиту ГУ ДФС у Харківській області проведена позапланова документальна виїзна перевірка Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства України щодо господарських взаємовідносин з контрагентами постачальниками ТОВ "Комснаб Лідер" за лютий, травень 2017 року. ТОВ "Самміт-Агро- Трейд" за липень 2017 року, ТОВ "Івамар Трейд" за серпень, вересень 2017 року. ТОВ ВТП "Стком" за жовтень 2017 року, а також денних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг).
За результатами перевірки посадовими особами ГУ ДФС у Харківській області складено Акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "АТАКА" від 27 листопада 2018 року №4915/20-40-12-11/30658663.
У висновках Акту перевірки відповідачем зазначені наступні порушення: порушення вимог п. 198.1. п. 198.2. п. 198.3 ст. 198. п. 201.1 п. 201.7 ст. 201 ПК України, в результаті чого підприємством завищено податковий кредит на загальну суму 290417 грн, у тому числі за лютий 2017 року на суму 57983 грн, за травень 2017 року на суму 140721 грн, за липень 2017 року на суму 4051 грн, за серпень 2017 року на суму 2597 грн, за вересень 2017 року на суму 24065 грн, за жовтень 2017 року на суму 17000 грн, що призвело: до заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету, у розмірі 222502 грн, в т.ч. за лютий 2017 року па суму 45735 грн, за травень 2017 року на суму 85054 грн, за липень 2017 року на суму 34788 грн, за серпень 2017 року на суму 15860 грн, за вересень 2017 року на суму 4187 грн, за жовтень 2017 року на суму 36878 грн; до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 67915 грн, в т.ч. за лютий 2017 року на суму 12248 грн, за травень 2017 року на суму 55667 грн.
Вказані порушення вимог податкового законодавства виникли по взаємовідносинам з контрагентами ТОВ "Комснаб Лідер", ТОВ "Самміт-Агро-Трейд", ТОВ "Івамар Трейд", ТОВ ВГП "Стком". Згідно із п. 3.1., п. 3.2. розділу ІІІ Акту перевірки, встановлено відсутність факту реального здійснення господарських операцій з придбання ТОВ "АТАКА" товарно-матеріальних цінностей у вказаних контрагентів в зв`язку з відсутністю товаро-транспортних накладних.
Такі висновки відповідач зробив на підставі отриманої від різних органів ДФС узагальненої податкової інформації, зокрема: від ГУ ДФС у Харківській області отримано узагальнену податкову інформацію від 11 січня 2018 року №39/20-40-14-12-12/39915639 щодо ТОВ "Комснаб Лідер" за звітній період декларування ПДВ - листопад 2015 року, січень 2016 року - липень 2016 року, листопад 2016 року - січень 2017 року та за травень 2017 року; від ГУ ДФС у Донецькій області отримано узагальнену податкову інформацію від 3 березня 2018 року №2223/7/05-99-46-03-13 щодо ТОВ "Івамар Трейд" за звітній період декларування ПДВ серпень 2017 року, вересень 2017 року; від Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області (Центральне відділення) отримано узагальнену податкову інформацію від 23 серпня 2017 року №6774/7/05-99-12-19 щодо ТОВ "Самміт-Агро-Трейд" за звітній період декларування ПДВ липень 2017 року; від ГУ ДФС у Одеській області отримано узагальнену податкову інформацію від 24 листопада 2017 року №197/15-32-14-07/31015216 щодо ТОВ ВТП "Стком" за звітній період декларування ПДВ жовтень 2017 року.
На підставі Акту перевірки відповідачем 11 грудня 2018 року винесено податкові повідомлення-рішення: №00001691412, яким збільшено податкове зобов`язання з податку на додану вартість на суму 278127,50 грн (податкове зобов`язання - 222502,00 грн та штрафна санкція - 55625,50 грн); №00001701412, яким зменшено розмір від`ємного значення податку на додану вартість у сумі 67915 грн.
Вважаючи вказані податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся за захистом своїх прав до суду з даним адміністративним позовом.
Задовольнивши позов, суд першої інстанції з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що посилання відповідача на податкову інформацію, надану іншими контролюючими органами, як на доказ порушень податкового законодавства позивачем, є безпідставним, оскільки така інформація не ґрунтується на безпосередньому аналізі документів первинного бухгалтерського та податкового обліку.
Верховний Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій і вважає їх такими, що зроблені на підставі правильно застосованих норм матеріального права та з дотриманням норм процесуального права, з огляду на наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).
Відповідно до п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Згідно із п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пп."а" п.198.1 ст.198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг.
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п.201.11 ст.201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України - для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон №996-XIV) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
З урахуванням пункту 2 статті 3 Закону №996-XIV фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно із пунктом 2.1 та 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за №168/704; в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин; далі - Положення №88), первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.
Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Таким чином, недоведеність фактичного здійснення господарської операції (нездійснення операції) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця - права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність доказів сплати вартості товарів, якщо рух коштів не забезпечений зв`язком з господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому, відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що контрагенти: ТОВ "Комснаб Лідер", ТОВ "Самміт-Лгро-Трейд", ТОВ "Івамар Трейд", ТОВ ВТП "Стком" на час укладання та виконання договорів з ТОВ "АТАКА" були зареєстровані як юридичні особи та в період господарських взаємовідносин з ТОВ "АТАКА" були платниками податку на додану вартість. В Акті перевірки відсутні посилання на те, що на момент укладання чи виконання договорів свідоцтво про державну реєстрацію та свідоцтво платника податку на додану вартість вказаних підприємств були скасовані чи визнані недійсними за рішенням суду.
Під час проведення документальної перевірки ТОВ "АТАКА" було надано перевіряючим первинні документи бухгалтерського та податкового обліку в повному обсязі, що підтверджують факт здійснення реальних господарських операцій щодо купівлі товарно-матеріальних цінностей у контрагентів: ТОВ "Комснаб Лідер", ТОВ "Самміт-Агро-Трейд", ТОВ "Івамар Трейд", ТОВ ВТП "Стком".
20 лютого 2017 року між ТОВ "АТАКА" (Покупець) та ТОВ "Комснаб Лідер" (Продавець) укладено Договір поставки №20/02 -2017, відповідно до якого Продавець зобов`язується передати узгодженими партіями Товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і сплатити за нього визначену грошову суму (ціну Товару). Па виконання вимог договору в лютому та травні 2017 року ТОВ "АТАКА" придбало у ТОВ "Комснаб Лідер" товар згідно зі специфікаціями від 22.02.2017 №1, від 23.02.2017 №2, від 27.04.2017 №3, від 21.04.2017 №4, від 31.05.2017 №5, зокрема, але не виключно: муфта еластична El 1.0337.00, сайлентблок 116.30.10.022, діафрагма 5TX 456-049, діафрагма 5ТХ 456-013, втулка гумовометалева Т328.31.31.00, коробка та дошка водяні ТЕ2.02.012/013, електромагніт ЕТ-52М 75В, склоочисник СЛ 440В тощо на загальну суму 1192222,80 грн, у тому числі ПДВ 198703,80 грн, з яких у лютому 2017 року на суму 347896.80 грн, у тому числі ПДВ 57982,80 грн, у травні 2017 року на суму 844326,00 грн, у тому числі ПДВ 140721,00 грн, що підтверджується видатковою накладною від 22.02.17 №КС-0000028, видатковою накладною від 23.02.17 №КС-0000029, видатковою накладною від 03.05.17 №КС-0000060, видатковою накладною від 04.05.17 №КС-0000047, видатковою накладною від 05.05.17 №КС-0000048, видатковою накладною від 31.05.17 №КС-0000062, всього на загальну суму 1192222,80 грн, у тому числі ПДВ 198703,80 грн.
Доставка придбаного у ТОВ "Комснаб Лідер" товару здійснювалась самовивозом, оскільки товар, що реалізовувався, є малогабаритним.
Розрахунки за товар між підприємствами ТОВ "АТАКА" та ТОВ "Комснаб Лідер" проводились у безготівковій формі та згідно з платіжними дорученнями від 24.02.17 №44, від 29.03.17 №62, від 11.04.17 №74, від 25.04.17 №85, від 16.05.17 №96, від 03.07.17 №122, від 14.07.17 №134, від 11.05.17 №92, від 27.06.18 №162, від 03.07.18 №165, від 08.08.17 №153, від 04.09.17 №167, від 11.07.18 №171 було перераховано грошові кошти у сумі 980430,15 грн.
Товар, отриманий позивачем від ТОВ "Комснаб Лідер" був оприбуткований та відображений в бухгалтерському обліку позивача по рахунку №631 що підтверджується карткою рахунку №631 за лютий та травень 2017 року.
За фактом настання першої з подій (отримання товару покупцем) ТОВ "АТАКА" отримало від ТОВ "Комснаб Лідер" податкові накладні від 22.02.2017 №27, від 23.02.2017 №28, від 03.05.2017 №1, від 04.05.2017 №5, від 05.05.2017 №9, від 31.05.2017 №50, які попередньо Продавцем були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується витягом з ЄРПН.
Як зазначено в Акті перевірки, суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у ЄРПН, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за лютий 2017 року у сумі ПДВ 57982,80грн, за травень 2017 року у сумі ПДВ 140721,00 грн.
19 липня 2017 року між ТОВ "АТАКА" (Покупець) та ТОВ "Самміт-Агро-Трейд" (Продавець) укладено Договір поставки №19/07-2017, відповідно до якого Продавець зобов`язується передати узгодженими партіями Товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і сплатити за нього визначену грошову суму (ціну Товару). Найменування Товару його кількість та ціна вказуються у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договору.
В липні 2017 року ТОВ "АТАКА" придбало у ТОВ "Самміт-Агро-Трейд" товар - секція охолодження 7317.100. прокладка мідна Д100.17.013, діафрагма 5ТХ.456.013, манжета ПК-153 8ТХ.373.006, кран індикаторний 4-14-8320-009, болт шатунний з гайкою Д 100.24.005/006, шестерня конічна 2ТЕ10Л.85.23.132-2, та інше на загальну суму обсягу 288307,20 грн., у тому числі ПДВ 48051,20 грн, що підтверджується видатковою накладною від 19.07.17 №80, видатковою накладною від 28.07.17 №91; видатковою накладною від 31.07.17 №101.
Доставка придбаного у ТОВ "Самміт-Агро-Трейд" товару здійснювалась самовивозом або з використанням послуг ТОВ "Нова Пошта", оскільки товар, що реалізовувався, є малогабаритним.
Розрахунки за товар між підприємствами ТОВ "АТАКА" та ТОВ "Самміт-Агро- Трейд" проводились у безготівковій формі та згідно з платіжними дорученнями від 02.08.17 №142, від 07.08.17 №150, від 08.08.17 №152, від 03.08.17 №144, від 07.08.17 №151, від 02.08.17 №143 було перераховано грошові кошти у сумі 288307,20 грн.
Товар, отриманий позивачем від ТОВ "Самміт-Агро-Трейд" був оприбуткований та відображений в бухгалтерському обліку позивача по рахунку №631. що підтверджується карткою рахунку №631 за липень 2017 року.
За фактом настання першої з подій (отримання товару покупцем) ТОВ "АТАКА" отримало від ТОВ "Самміт-Агро-Трейд" податкові накладні від 19.07.2017 №610, від 28.07.2017 №616, від 31.07.2017 №609, які попередньо Продавцем були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується витягом з ЄРПН.
Як зазначено в Акті перевірки суми податку па додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у ЄРПН, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за липень 2017 року у сумі ПДВ 48051,20 грн.
10 серпня 2017 року між ТОВ "АТАКА" (Покупець) та ТОВ "Івамар Грейд" (Продавець) укладено Договір поставки №10/08-2017, відповідно до якого Продавець зобов`язується передати узгодженими партіями Товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і сплатити за нього визначену грошову суму (ціну Товару). Найменування Товару, його кількість, якість та ціна вказуються у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договор).
В серпні - вересні 2017 року ТОВ "АТАКА" придбало у ТОВ "Івамар Трейд" товар (ротор Д100.64.002сб, насос 2ТЕ116.30.58.022, прокладка 4ПИС 4296-38, вал 2ТЭ10Л.85.09.095, хрестовина Прага Т93.65.193.00, пластина гумометалева Т328.55.31.00сб, кільце ущільнююче 1311.06.107.0 та інше ) на загальну суму 159972,00 грн. у т.ч. ПДВ 26662,00 грн., що підтверджується видатковою накладною від 10.08.17 №150, видатковою накладною від 14.08.17 №169, видатковою накладною від 05.09.17 №195, видатковою накладною від 14.09.17 №220.
Доставка придбаного у ТОВ "Івамар Трейд" товару здійснювалась самовивозом або з використанням послуг ТОВ "Нова Пошта", оскільки товар, що реалізовувався, є малогабаритним.
Розрахунки за товар між підприємствами ТОВ "АТАКА" та ТОВ "Івамар Трейд" проводились у безготівковій формі та згідно з платіжними дорученнями від 22.08.17 №164, від 01.09.17 №166, від 22.08.17 №165, від 21.09.17 №185, від 08.09.17 №174, від 25.09.17 №186, від 28.09.17 №187 було перераховано грошові кошти у сумі 159972,00 грн.
Товар, отриманий позивачем від ТОВ "Івамар Трейд" був оприбуткований та відображений в бухгалтерському обліку позивача по рахунку №631, що підтверджується карткою рахунку №631 за серпень і вересень 2017 року.
За фактом настання першої з подій (отримання товару покупцем) ТОВ "АТАКА" отримало від ТОВ "Івамар Трейд" податкові накладні від 10.08.2017 №405, від 14.08.2017 №406, від 05.09.2017 №886, від 14.09.2017 №322, які попередньо Продавцем були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується витягом з ЄРПН.
Як зазначено в Акті перевірки, суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у ЄРГІН, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за серпень 2017 року у сумі ПДВ 2596,80 грн та за вересень 2017 року у сумі ПДВ 24065,20 грн.
20 жовтня 2017 року між ТОВ "АТАКА" (Покупець) та ТОВ ВТП "Стком" (Продавець) укладено Договір поставки №10/08-2017, відповідно до якого Продавець зобов`язується передати узгодженими партіями Товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і сплатити за нього визначену грошову суму (ціну Товару). Найменування Товару, його кількість, якість та ціна вказуються у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною даного Договору.
В жовтні 2017 року ТОВ "АТАКА" придбало у ТОВ ВТП "Стком" товарів (сайлентблок 116.30.10.022) на загальну суму 102000,00 грн у тому числі ПДВ 17000 грн, що підтверджується видатковою накладною від 20.10.2017 №280.
Доставка придбаного у ТОВ ВТП "Стком" товару здійснювалась самовивозом або з використанням послуг ТОВ "Нова Пошта", оскільки товар, що реалізовувався, є малогабаритним.
Розрахунки за товар між підприємствами ТОВ "АТАКА" та ТОВ ВТП "Стком" проводились у безготівковій формі та згідно з платіжним дорученням від 15.11.17 №220 було перераховано грошові кошти у сумі 102000,00 грн.
Товар, отриманий позивачем від ТОВ ВТП "Стком" був оприбуткований та відображений в бухгалтерському обліку позивача по рахунку №631, що підтверджується карткою рахунку №631 за жовтень 2017 року.